Tak to widzę: super zasilacze budowało się z sowieckich ładowarek z lat '90 kupowanych na bazarku w sp3 Kto ma inne zdanie jest w błędzie i dostanie publiczną zjebkę na forum
- sowieckie ładowarki są nie do zajechania. Moja działa do dziś, a zakupiona została w 1989 roku tez na bazarku w sp3
Brzęczy strasznie - jest tam toroid o średnicy jak szerokość ustrojstwa. Ruski patent - w środku trafa - schowek na kable z krokodylami
Też mam taką i używam wiele lat do accu aut i żelówek do wykaszarki - już kilka razy tyrystory w tym sowieckim szajsie wymieniałem Moja nie ma już frontpanela bo się rozpadł od sponiewierania.
Jak na myśl techniczną sowietów obleci jakoś - choć brzęczy straaaszliwie.
_________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
*** ZA TEN WPIS UŻYTKOWNIK SP3AOK OTRZYMAŁ OSTRZEŻENIE ***
sq6ade pisze:
Tak to widzę: super zasilacze budowało się z sowieckich ładowarek z lat '90 kupowanych na bazarku w sp3 Kto ma inne zdanie jest w błędzie i dostanie publiczną zjebkę na forum
A Ty Gościu znowu piepszysz od rzeczy. Czytać nie potrafisz. WYRAŻNIE napisałem że w latach 90 takie rzeczy się robiło. A nie z ładowarek z lat 90. No ale To dla Ciebie jedno i to samo. Większego upierdliwca jak TY tutaj na forum nie ma. Ponownie nos wsadziłeś w nie swoje sprawy. Jak pewnie zauważyłeś albo i nie.Ja NIGDY nie komentowałem Twoich wpisów tu na forum. A wiesz dlaczego? I tak tego nie zrozumiesz. ZDROWIA ŻYCZĘ _________________ SP9-1166
UWAGA Na życzenie wielu kolegów rezygnuję z pisania postów na tym FORUM. Pozdrawiam normalnych i nowicjuszy,chcących czegoś konkretnego z dziedziny radiokomunikacji się dowiedzieć. ============================================================================================================== http://kf-ukf.iq24.pl/default.asp?grupa=162758&temat=364179&nr_str=1 ============================================================================================================== Pod tym adresem znajdziesz FOTKI , Film dotyczący moich instalacji antenowych. A także mojej ANTENY MY-135 _________________ SP9-1166
Taki jesteś specjalista, a proponujesz obciążanie zasilacza żarówkami samochodowymi 55W. Jedna taka żarówka pobiera około 4 A prądu więc żeby mieć 20A trzeba 5 żarówek. W stanie zimnym włókno ma rezystancję około 0.5R co przy 5 żarówkach daje 0.1R Wiesz jaki prąd popłynie po podłączeniu takiego zestawu ? Nie licz policzę za Ciebie 13.8V/0.1R = 138A !!! Panie konstruktorze. Może łatwiej zewrzeć zaciski śrubokrętem. Bez komentarza. Przepraszam resztę ludzi, że muszą te pyskówki wyczytywać, ale irytują mnie tacy specjaliści.
Tzn można by tą baterię żarówek włączać stopniowo a nie na raz - wtedy to może mieć jakiś sens.
sp3aok pisze:
Jak pewnie zauważyłeś albo i nie.Ja NIGDY nie komentowałem Twoich wpisów tu na forum. A wiesz dlaczego? I tak tego nie zrozumiesz. ZDROWIA ŻYCZĘ
Do sp3aok. Kolego nie wybuchaj, nie obrażaj się i nie odchodź. Napisałeś zbyt ostro więc taka była reakcja innych i admina. Po prostu nie miałeś racji w paru kwestiach. Pozdrawiam.
Zapomniałeś, że jednak ma być do TRX na KF więc impulsowy z założenia odpada. Koniec tematu.
A niby dla czego, ja osobiście używam impulsiaka również na KF i jakoś nie zauważyłem żadnych problemów czy zakłóceń. Nie budowałem sam, jest to fabryczny QJE 30A zakupiony w znanym sklepie z potrzebnymi nam akcesoriami. Przyznam czasem hałasuje - w lecie jak dołożę do pieca i załączy się wentylator.
bc211 pisze:
Jeżeli ktoś myśli, że zawsze jest 14,4 też nie wie wszystkiego o alternatorach.
Kiedyś firma Valeo wypuściła serię wadliwych alternatorów dla PSA, potrafiły dać impulsy napięcia dochodzące do 300V, elektronika w samochodach oczywiście tego nie była w stanie tego przetrwać, a wychwycić można to było tylko za pomocą oscyloskopu. _________________ Pozdrawiam Mariusz - SQ6OCR - 73! http://www.sq6ocr.bnx.pl
Koledzy taka ciekawostka napięcie jest stałe ale też nie do końca bo na ciepłym prąd wzrasta
Na ciepłym alternatorze napięcie spada. Na zimnym jest ponad 14, na ciepłym 13,8 może ciut nawet mniej. Więc tym samym prąd na zimnym jest maxymalny i w miarę rozgrzewania spada. Miałem kultowe A80 B4 przez 8 lat, więc trochę o nim wiem. Dołożyłem woltomierz z Łady (nivy czy 2106)bo jakoś z dzieciństwa mi się dobrze kojarzył. Okazało się, że lepszego wskaźnika stanu akumulatora nie wynaleziono. http://img145.imageshack.us/img145/7426/c36020121206182450.jpg Więc gdy się trafia na aukcji natychmiast go kupuję w zapas na gorsze czasy.