Obudowa zasilacza
    bc211 pisze:

    Koledzy taka ciekawostka napięcie jest stałe ale też nie do końca bo na ciepłym prąd wzrasta


Na ciepłym alternatorze napięcie spada. Na zimnym jest ponad 14, na ciepłym 13,8 może ciut nawet mniej. Więc tym samym prąd na zimnym jest maxymalny i w miarę rozgrzewania spada.
Miałem kultowe A80 B4 przez 8 lat, więc trochę o nim wiem. Dołożyłem woltomierz z Łady (nivy czy 2106)bo jakoś z dzieciństwa mi się dobrze kojarzył. Okazało się, że lepszego wskaźnika stanu akumulatora nie wynaleziono.
http://img145.imageshack.us/img145/7426/c36020121206182450.jpg
Więc gdy się trafia na aukcji natychmiast go kupuję w zapas na gorsze czasy.

Teraz mam nie mniej kultowe A6 C4. To prawdziwy czołg. Benzyna 2,8 automat, quattro. Na desce jest woltomierzyk. Więc w każdej chwili znam stan napięcia na instalacji.
tak to wygląda:
https://lh4.googleusercontent.com/-b0mp4ziwzCk/UexKMFO3M2I/AAAAAAAAAlo/DGz0XsiiBCY/w800-h533-no/_MG_7667.jpg
Niestety nie ma takich fajnych kolorów jak w ładzie, gdzie wskazówka na polu białym oznacza, że już nie odpalimy auta. hehehe.


  PRZEJDŹ NA FORUM