| |
usuniety8_02_2021 | 17.05.2011 21:30:44 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #699900 Od: 2008-10-24
| PR JACKSON to radio dużej mocy i tam przychodzą bezpieczniki minimum 8Amper,
12W to duża moc? Nawet przy 25W to bezpiecznik 5A starcza.
Montaż anteny na klapie bagażnika to nieporozumienie i częste problemy. Słaba masa, przetarty, złamany lub przycięty kabel antenowy.
I jak to sie stało drugi raz w tym samym samochodzie to przejrzałbym dokładnie połączenia. A co się stało ze starym alternatorem? padł regulator napięcia?
|
| |
Electra | 20.01.2025 20:50:04 |
|
|
| |
sq6ade | 17.05.2011 21:41:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15191 #699910 Od: 2008-3-21
Ilość edycji wpisu: 2 | Hehehe... póki Presidenty miały obojętną dla DC masę obudowy to nie było takich problemów jak w tym temacie.
Nowe trendy -> nowe problemy.
p.s. O kurde - teraz skojarzyłem dlaczego HAMskie radia mobilowe mają 2 bezpieczniki na + i - ..... bo mają zawsze (?) minus na masie obudowy. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sq1bhk | 17.05.2011 21:48:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #699921 Od: 2009-3-30
| SQ9JXB pisze:
PR JACKSON to radio dużej mocy i tam przychodzą bezpieczniki minimum 8Amper,
12W to duża moc? Nawet przy 25W to bezpiecznik 5A starcza.
Montaż anteny na klapie bagażnika to nieporozumienie i częste problemy. Słaba masa, przetarty, złamany lub przycięty kabel antenowy.
I jak to sie stało drugi raz w tym samym samochodzie to przejrzałbym dokładnie połączenia. A co się stało ze starym alternatorem? padł regulator napięcia?
Janek ty bierzesz pod uwagę radio z mocą w SSB PEP natomias ja pisze o takim nie homologowanym -właściciel tego nie opisał a napisał o bezpieczniku 2,5Ampera. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
sq6ade | 17.05.2011 22:04:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15191 #699935 Od: 2008-3-21
| Pierwsze primo:
Wszelkie pomysły o przewoltowanym alternatorze i regultorze i o 14V czy więcej mają mierny związek z tym problemem (moim zdaniem). Wtedy zjarał by się ten 2,5A bo podejrzewam że radio ma transila na pokładzie.
Drugie pirmo:
Mój SK współpracownik zawsze mawiał (sorry za k...) : "pamiętaj kutasie o masie". I w wieloletnich doświadczeniach z różnymi tematami /m uważam że miał rację. Rymuje się i jest zabawne oraz prawdziwe więc łatwo zapamiętać i pamiętać. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 17.05.2011 23:01:38 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699984 Od: 2011-5-3
| Czyli co : - dam porządną masę silnik karoseria - bezpiecznik na minus
Całą resztę sprawdziłem , pozostaje tylko czekać czy jeszcze się zafajczy , czy będzie dobrze . |
| |
usuniety8_02_2021 | 18.05.2011 06:59:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #700034 Od: 2008-10-24
| anek ty bierzesz pod uwagę radio z mocą w SSB PEP natomias ja pisze o takim nie homologowanym -właściciel tego nie opisał a napisał o bezpieczniku 2,5Ampera.
Autor tematu napisał:
Otwierając radio zerwałem plombę , - czyli radio nowe.
krakus1013 - możesz zrobić fotke montażu anteny i uchwytu?
|
| |
krakus1013 | 18.05.2011 20:44:40 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #700441 Od: 2011-5-3
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ9JXB pisze:
Autor tematu napisał:
Otwierając radio zerwałem plombę , - czyli radio nowe.
krakus1013 - możesz zrobić fotke montażu anteny i uchwytu?
Radio ma (przecięty biały kabelek i przestawioną zwrotkę) uwolnione 40tki i podniesiona moc 15W dla AM I 40W dla USB,LSB . Takie kupiłem w sklepie firmowym . Nie korzystałem jeszcze z USB, LSB . http://w213.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8zB7Qgqt07C http://w213.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5GOTM08qliM |
| |
usuniety8_02_2021 | 18.05.2011 21:25:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #700464 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Radio nowe a ma 15W w AM i 40W LSB/USB. Ciekawe co w tym sklepie firmowym wyczyniają jeszcze z radiami CB?
SQ6ADE - jakoś nie widzę transila na zasilaniu, no chyba ze to co stoi obok przegrzanego dławika, trudno odczytać. Załóżmy że jest to transil na 15V i ze starego alternatora dostał większe napięcie, może to być przyczyna przegrzania dławika? Czy poleci bezpiecznik na zasilaniu?
Chociaż według schematu między + a - jest GD 1N5401-B5-GP jak dobrze odczytałem
http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/8900237720001.pdf |
| |
sq6ade | 18.05.2011 21:50:02 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15191 #700492 Od: 2008-3-21
| Przegrzany dławik jest między minusem kabla zasilającego a masą (korpusem) radia. Wnioski są oczywiste. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 18.05.2011 22:01:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #700500 Od: 2011-5-3
| Dziś przykręciłem pasek plecionki miedzi silnik - karoseria , ,,-,,akumulatora - karoseria .
To powinno rozwiać przyczynę słabej masy ! |
| |
sq6ade | 18.05.2011 22:33:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15191 #700525 Od: 2008-3-21
| Oby oby.
p.s. Krakus ... a może zainteresowałbyś się hobby radioamatorskim ? _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
Electra | 20.01.2025 20:50:04 |
|
|
| |
sq1bhk | 18.05.2011 22:55:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #700535 Od: 2009-3-30
Ilość edycji wpisu: 1 | krakus1013 pisze: Dziś przykręciłem pasek plecionki miedzi silnik - karoseria , ,,-,,akumulatora - karoseria .
To powinno rozwiać przyczynę słabej masy !
Powinno być dobrze. .
SQ9JXB pisze:
Radio nowe a ma 15W w AM i 40W LSB/USB. Ciekawe co w tym sklepie firmowym wyczyniają jeszcze z radiami CB?
Janek to są pełne parametry mocy tego radia bez Homologacji i dla tego powinny być bezpieczniki 8Amper z tego co pamiętam . .. Posiadałem kiedyś takie radio w wersji I a potem Lincolna i w obu miałem takie poziomy mocy - żadna nowość. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
krakus1013 | 18.05.2011 23:00:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #700539 Od: 2011-5-3
| sq6ade pisze: Oby oby.
p.s. Krakus ... a może zainteresowałbyś się hobby radioamatorskim ?
Nie znam się , nie bardzo wiem od czego zacząć .
|
| |
sq6ade | 18.05.2011 23:05:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15191 #700540 Od: 2008-3-21
| Jeśli są chęci to i koledzy "szkoleniowcy" pomogą. Warto! _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
usuniety8_02_2021 | 19.05.2011 06:15:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #700580 Od: 2008-10-24
| Janek to są pełne parametry mocy tego radia bez Homologacji i dla tego powinny być bezpieczniki 8Amper z tego co pamiętam .
No przecież wiem
A jak Sklep Firmowy sprzedaje sprzęt niehomologowany to ................
No dobra nie czepiam sie |
| |
krakus1013 | 19.05.2011 20:38:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #700889 Od: 2011-5-3
| To nie wina masy , już tak połączyłem silnik+buda+akumulator że nikt tak niema . Dziś z radyjka znowu się zakopciło , ani przez radio nie było nic słychać przez jakieś 10 min , ani ja też prze ostatnie 30 minut nie nadawałem . Nic innego w aucie nie uległo awarii , tylko CB . Wina samego radia ? |
| |
usuniety8_02_2021 | 19.05.2011 20:48:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #700898 Od: 2008-10-24
| Antena podłączona czy odłączona od radia? Silnik pracował, czy wyłączony?
Trzeba do tego podejść po kolei.
Wszystko na wyłączonym silniku. Odłącz antenę i włącz radio, jaki efekt? Podłącz antenę i włącz radio j.w.
W jakim stanie jest wtyk zasilania do radia?
I tak po kolei sprawdzać. |
| |
krakus1013 | 19.05.2011 20:56:17 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #700905 Od: 2011-5-3
| SQ9JXB pisze:
Antena podłączona czy odłączona od radia? Silnik pracował, czy wyłączony?
Trzeba do tego podejść po kolei.
Wszystko na wyłączonym silniku. Odłącz antenę i włącz radio, jaki efekt? Podłącz antenę i włącz radio j.w.
W jakim stanie jest wtyk zasilania do radia?
I tak po kolei sprawdzać.
Wszystko działo się w drodze , przejechałem 100km i gitara 101km i zaczęło dymić . Wszystko oblukane i nie widzę przyczyny , nie mam Woltomierza , ale jak by wielki prąd popłynął to by inne rzeczy spłonęły .
Przed wyjazdem wszystko sprawdzałem i jest w takim samym stanie jak teraz . |
| |
usuniety8_02_2021 | 19.05.2011 21:11:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #700913 Od: 2008-10-24
| Jaki masz bezpiecznik (ile A) na zasilaniu radia?
I zakopcił dławik znowu?
W czasie jazdy nie rozmawiałeś na radiu? |
| |
sq1bhk | 19.05.2011 21:20:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #700918 Od: 2009-3-30
| Odkręć radio z uchwytu i odsuń od niego aby nie dotykało. Będziesz musiał znów robić 111km aby przetestować. Jeśli nie bedzie dymienia to znaczy że wkręty mocujące uchwyt przetarły kabel prądowy. . _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
Electra | 20.01.2025 20:50:04 |
|
|