| |
krakus1013 | 17.05.2011 11:46:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699577 Od: 2011-5-3
Ilość edycji wpisu: 4 | W czasie jazdy autem zaczęło się dymić z radia Jackson II ASC http://www.president.com.pl/jackson_ii_asc,432021,2.html . Radio było na nasłuchu , wcześniej godzinę wstecz nadawałem i to przez moment . Wcześniej nie było problemów z tym radiem . Jest to 2-gi egzemplarz tego modelu który umarł w moim aucie . Otwierając radio zerwałem plombę , wewnątrz ( kabelek przecięty i zwrotka przestawiona - dotyczy 40-tek. ). Oba radia zakupiłem tu http://www.president.com.pl/
Fotki tego co się usmażyło http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1fmP6rb3haQ http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3cIcUcDexpa Radio odłączyłem jeszcze działające . Co może być przyczyną tej awarii ?
http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1fmP6rb3haQ
http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3cIcUcDexpa
Zasilane jest bezpośrednio z akumulatora , kabel 2,5mm wtyczka oryginalna , bezpiecznik płytkowy ,, płaski ,, . |
| |
Electra | 05.01.2025 17:55:58 |
|
|
| |
SP6NET | 17.05.2011 11:59:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Ebersdorf bei Neurode
Posty: 692 #699583 Od: 2009-11-11
| Prawdopodobnie wina regulatora napięcia,sprawdz jakie napięcie wynosi na zaciskach akumulatora na obrotach. _________________ SR6NR |
| |
krakus1013 | 17.05.2011 12:03:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699586 Od: 2011-5-3
| sq6net pisze:
Prawdopodobnie wina regulatora napięcia,sprawdz jakie napięcie wynosi na zaciskach akumulatora na obrotach.
Możesz kolego zaproponować jakiś stabilizator do auta ? Mam nowy alternator , stary dałem do regeneracji a kupiłem w serwisie nowy . |
| |
usuniety8_02_2021 | 17.05.2011 12:09:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #699594 Od: 2008-10-24
| Jak masz nowy alternator to powinien trzymać napięcie na poziomie 14-14.2V, i z tego powodu nie powinno dojść do takiej awarii.
Uruchom samochód i zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. |
| |
krakus1013 | 17.05.2011 12:15:40 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699599 Od: 2011-5-3
| SQ9JXB pisze:
Jak masz nowy alternator to powinien trzymać napięcie na poziomie 14-14.2V, i z tego powodu nie powinno dojść do takiej awarii.
Uruchom samochód i zmierz napięcie na zaciskach akumulatora.
u mnie jest 14.48 -14.50 |
| |
usuniety8_02_2021 | 17.05.2011 12:23:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #699605 Od: 2008-10-24
| u mnie jest 14.48 -14.50
W całym zakresie obrotów silnika? Bez obciążenia np. włączonymi światłami ? |
| |
SP6NET | 17.05.2011 12:25:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Ebersdorf bei Neurode
Posty: 692 #699611 Od: 2009-11-11
| Może być efekt słabego połączenia na przewodach z zaciskami + (masa) _________________ SR6NR |
| |
sq6ade | 17.05.2011 12:34:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15186 #699614 Od: 2008-3-21
| Prawdopodobnie coś w aucie "szarpie masę" poprzez radio. Świadczy o tym przypalony dławik tylko na biegunie ujemnym. A radio ma masę na obudowie co widać na fotkach. Dobrze było by sprawdzić gdzie został podłączony minus przewodu zasilającego radio. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 17.05.2011 12:41:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699618 Od: 2011-5-3
| sq6ade pisze:
Prawdopodobnie coś w aucie "szarpie masę" poprzez radio. Świadczy o tym przypalony dławik tylko na biegunie ujemnym. A radio ma masę na obudowie co widać na fotkach. Dobrze było by sprawdzić gdzie został podłączony minus przewodu zasilającego radio.
Kolego oba końce kabla (zalutowałem oczko ) i przykręciłem do akumulatora . Nie potrafię znaleźć przyczyny tej awarii . |
| |
sq6ade | 17.05.2011 12:45:44 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15186 #699619 Od: 2008-3-21
| Jest jakiś duży przepływ prądu pomiędzy minusem radia na kablu a masą radia. Bezpiecznik jest na plusie więc się nie spalił. Może korpus radia lub przewód antenowy dostaje jakiegoś zwarcia do metalowego detalu będącego na plusie instalacji auta ? _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 17.05.2011 12:57:40 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699631 Od: 2011-5-3
| sq6ade pisze:
Jest jakiś duży przepływ prądu pomiędzy minusem radia na kablu a masą radia. Bezpiecznik jest na plusie więc się nie spalił. Może korpus radia lub przewód antenowy dostaje jakiegoś zwarcia do metalowego detalu będącego na plusie instalacji auta ?
Antena jest przykręcona do klapy bagażnika . Uchwyt radia jest przykręcony do plastyku w aucie , pozostaje tylko chwilowy ,, + na karoserii , ale to raczej nie do wykrycia . Klema minusowa jest porządnie połączona z karoserią .
Jak się ustrzec przed spaleniem radyjka ??? |
| |
Electra | 05.01.2025 17:55:58 |
|
|
| |
sq6ade | 17.05.2011 13:01:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15186 #699638 Od: 2008-3-21
| Przejrzyj którędy biegnie przewód antenowy - może jest przetarty i przywiera do czegoś. Sprawdź czy dławik dymi po odłączeniu przewodu antenowego od radia. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 17.05.2011 13:09:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699648 Od: 2011-5-3
| sq6ade pisze:
Przejrzyj którędy biegnie przewód antenowy - może jest przetarty i przywiera do czegoś. Sprawdź czy dławik dymi po odłączeniu przewodu antenowego od radia.
Kabel antenowy obejrzałem cały zasilający też i są dobre . |
| |
sq6ade | 17.05.2011 13:11:40 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15186 #699649 Od: 2008-3-21
Ilość edycji wpisu: 3 | Sprawdź z tą wtyczką anteny jak jest. Czy połączenie masy auta z minusem akumulatora jest pewne ?
Z tego co można się zorientować po tym co piszesz przyczyna dymienia dławika leży poza radiem.
p.s. Przy podłączeniu przewodów wprost do accu należy dać dodatkowy bezpiecznik na plusie tuż przy samym akumulatorze (aby ustrzec się pożaru).
2nd p.s. Lepszy sprzęt radioamatorski ma również bezpiecznik na przewodzie minus. Może warto założyć. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
krakus1013 | 17.05.2011 13:18:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699654 Od: 2011-5-3
| sq6ade pisze:
Lepszy sprzęt radioamatorski ma również bezpiecznik na przewodzie minus. Może warto założyć.
Jak zapodam na ,,-,, bezpiecznik 2,5A to nie będzie za słaba masa ?? Jak się ustrzec przed usmażeniem radia i czy trzeba wymienić ten dławik na nowy ?? |
| |
sq6ade | 17.05.2011 13:35:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15186 #699662 Od: 2008-3-21
| Przyjarała mu się deczko izolacja - myślę że można to zostawić. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp4jkv | 17.05.2011 16:42:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03FT
Posty: 400 #699746 Od: 2011-2-11
| Myślę, że masa z aku na "budę" poszła przez moment poprzez kabel zasilający radio, dalej przez kabel antenowy - stąd duży przepływ prądu przez przewód masowy radia. Połączenie masy samochodu może być słabe. Sprawdź przy klemie i przy budzie... _________________ 73 de SP4JKV Adam |
| |
krakus1013 | 17.05.2011 20:34:25 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 143 #699872 Od: 2011-5-3
| sp4jkv pisze:
Myślę, że masa z aku na "budę" poszła przez moment poprzez kabel zasilający radio, dalej przez kabel antenowy - stąd duży przepływ prądu przez przewód masowy radia. Połączenie masy samochodu może być słabe. Sprawdź przy klemie i przy budzie...
Przy aku jest super -przykręcone śrubą do klemy, oczko kabla oblutowane , masa anteny jest doskonała - lakier usunięty a śruby do gołej blachy przykręcone . |
| |
sq1bhk | 17.05.2011 20:36:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #699874 Od: 2009-3-30
Ilość edycji wpisu: 1 | PR JACKSON to radio dużej mocy i tam przychodzą bezpieczniki minimum 8Amper, dodatkowy bezpiecznik na minusie na pewno będzie przydatny.
Dołuż dodatkowe plecionki masowe pomiedzy AKU a silnikiem i AKU a nadwoziem.
W wiekszości pojazdów z instalacją 12Volt : przy uruchomionym silniku-- właczonych swiatłach i dmuchawie napięcie na akumulatorze wynosi 13,7-13,9V -----nie powinno przekraczać 14Voltów ponieważ nastepuje wtedy podwyższone -niewskazane gazowanie z akumulatora.
Być może w miejscu gdzie masz przykrecony uchwyt mocujący radia przechodzi przewód plusowy którego izolacje przetarłeś wkrętem mocującym. . _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
usuniety8_02_2021 | 17.05.2011 20:42:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #699876 Od: 2008-10-24
| Przy aku jest super -przykręcone śrubą do klemy, oczko kabla oblutowane , masa anteny jest doskonała - lakier usunięty a śruby do gołej blachy przykręcone .
Na klapie bagażnika nigdy antena nie ma doskonałej masy, chyba ze zastosujesz dodatkowy przewód.
A co z połączeniem silnika z karoserią? Sprawdziłeś to?
|
| |
Electra | 05.01.2025 17:55:58 |
|
|