NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » CB RADIO, PMR I OKOLICE » JACKSON II ASC - ZACZEŁO SIĘ Z NIEGO DYMIĆ

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Jackson II ASC - zaczeło się z niego dymić

  
krakus1013
17.05.2011 11:46:10
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699577
Od: 2011-5-3


Ilość edycji wpisu: 4
W czasie jazdy autem zaczęło się dymić z radia Jackson II ASC http://www.president.com.pl/jackson_ii_asc,432021,2.html . Radio było na nasłuchu , wcześniej godzinę wstecz nadawałem i to przez moment . Wcześniej nie było problemów z tym radiem . Jest to 2-gi egzemplarz tego modelu który umarł w moim aucie .
Otwierając radio zerwałem plombę , wewnątrz ( kabelek przecięty i zwrotka przestawiona - dotyczy 40-tek. ). Oba radia zakupiłem tu http://www.president.com.pl/

Fotki tego co się usmażyło
http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1fmP6rb3haQ
http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3cIcUcDexpa
Radio odłączyłem jeszcze działające .
Co może być przyczyną tej awarii ?

http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1fmP6rb3haQ

http://w851.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3cIcUcDexpa

Zasilane jest bezpośrednio z akumulatora , kabel 2,5mm wtyczka oryginalna , bezpiecznik płytkowy ,, płaski ,, .
  
Electra25.04.2024 16:40:55
poziom 5

oczka
  
SP6NET
17.05.2011 11:59:06
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Ebersdorf bei Neurode

Posty: 685 #699583
Od: 2009-11-11
Prawdopodobnie wina regulatora napięcia,sprawdz jakie napięcie wynosi na zaciskach akumulatora na obrotach.
_________________
SR6NR
  
krakus1013
17.05.2011 12:03:11
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699586
Od: 2011-5-3
    sq6net pisze:

    Prawdopodobnie wina regulatora napięcia,sprawdz jakie napięcie wynosi na zaciskach akumulatora na obrotach.


Możesz kolego zaproponować jakiś stabilizator do auta ? Mam nowy alternator , stary dałem do regeneracji a kupiłem w serwisie nowy .
  
usuniety8_02_2021
17.05.2011 12:09:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #699594
Od: 2008-10-24
Jak masz nowy alternator to powinien trzymać napięcie na poziomie 14-14.2V, i z tego powodu nie powinno dojść do takiej awarii.

Uruchom samochód i zmierz napięcie na zaciskach akumulatora.
  
krakus1013
17.05.2011 12:15:40
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699599
Od: 2011-5-3
    SQ9JXB pisze:

    Jak masz nowy alternator to powinien trzymać napięcie na poziomie 14-14.2V, i z tego powodu nie powinno dojść do takiej awarii.

    Uruchom samochód i zmierz napięcie na zaciskach akumulatora.


u mnie jest 14.48 -14.50
  
usuniety8_02_2021
17.05.2011 12:23:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #699605
Od: 2008-10-24
u mnie jest 14.48 -14.50

W całym zakresie obrotów silnika? Bez obciążenia np. włączonymi światłami ?
  
SP6NET
17.05.2011 12:25:57
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Ebersdorf bei Neurode

Posty: 685 #699611
Od: 2009-11-11
Może być efekt słabego połączenia na przewodach z zaciskami + (masa)
_________________
SR6NR
  
sq6ade
17.05.2011 12:34:52
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #699614
Od: 2008-3-21
Prawdopodobnie coś w aucie "szarpie masę" poprzez radio. Świadczy o tym przypalony dławik tylko na
biegunie ujemnym. A radio ma masę na obudowie co widać na fotkach.
Dobrze było by sprawdzić gdzie został podłączony minus przewodu zasilającego radio.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
krakus1013
17.05.2011 12:41:36
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699618
Od: 2011-5-3
    sq6ade pisze:

    Prawdopodobnie coś w aucie "szarpie masę" poprzez radio. Świadczy o tym przypalony dławik tylko na
    biegunie ujemnym. A radio ma masę na obudowie co widać na fotkach.
    Dobrze było by sprawdzić gdzie został podłączony minus przewodu zasilającego radio.


Kolego oba końce kabla (zalutowałem oczko ) i przykręciłem do akumulatora .
Nie potrafię znaleźć przyczyny tej awarii .
  
sq6ade
17.05.2011 12:45:44
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #699619
Od: 2008-3-21
Jest jakiś duży przepływ prądu pomiędzy minusem radia na kablu a masą radia.
Bezpiecznik jest na plusie więc się nie spalił.
Może korpus radia lub przewód antenowy dostaje jakiegoś zwarcia
do metalowego detalu będącego na plusie instalacji auta ?
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
krakus1013
17.05.2011 12:57:40
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699631
Od: 2011-5-3
    sq6ade pisze:

    Jest jakiś duży przepływ prądu pomiędzy minusem radia na kablu a masą radia.
    Bezpiecznik jest na plusie więc się nie spalił.
    Może korpus radia lub przewód antenowy dostaje jakiegoś zwarcia
    do metalowego detalu będącego na plusie instalacji auta ?


Antena jest przykręcona do klapy bagażnika . Uchwyt radia jest przykręcony do plastyku w aucie , pozostaje tylko chwilowy ,,
+ na karoserii , ale to raczej nie do wykrycia .
Klema minusowa jest porządnie połączona z karoserią .

Jak się ustrzec przed spaleniem radyjka ???
  
Electra25.04.2024 16:40:55
poziom 5

oczka
  
sq6ade
17.05.2011 13:01:56
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #699638
Od: 2008-3-21
Przejrzyj którędy biegnie przewód antenowy - może jest przetarty i przywiera do czegoś.
Sprawdź czy dławik dymi po odłączeniu przewodu antenowego od radia.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
krakus1013
17.05.2011 13:09:16
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699648
Od: 2011-5-3
    sq6ade pisze:

    Przejrzyj którędy biegnie przewód antenowy - może jest przetarty i przywiera do czegoś.
    Sprawdź czy dławik dymi po odłączeniu przewodu antenowego od radia.


Kabel antenowy obejrzałem cały zasilający też i są dobre .
  
sq6ade
17.05.2011 13:11:40
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #699649
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 3
Sprawdź z tą wtyczką anteny jak jest.
Czy połączenie masy auta z minusem akumulatora jest pewne ?

Z tego co można się zorientować po tym co piszesz
przyczyna dymienia dławika leży poza radiem.

p.s.
Przy podłączeniu przewodów wprost do accu należy dać dodatkowy bezpiecznik na plusie tuż przy samym akumulatorze (aby ustrzec się pożaru).

2nd p.s.
Lepszy sprzęt radioamatorski ma również bezpiecznik na przewodzie minus. Może warto założyć.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
krakus1013
17.05.2011 13:18:00
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699654
Od: 2011-5-3
    sq6ade pisze:


    Lepszy sprzęt radioamatorski ma również bezpiecznik na przewodzie minus. Może warto założyć.


Jak zapodam na ,,-,, bezpiecznik 2,5A to nie będzie za słaba masa ??
Jak się ustrzec przed usmażeniem radia i czy trzeba wymienić ten dławik na nowy ??
  
sq6ade
17.05.2011 13:35:50
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #699662
Od: 2008-3-21
Przyjarała mu się deczko izolacja - myślę że można to zostawić.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp4jkv
17.05.2011 16:42:35
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO03FT

Posty: 400 #699746
Od: 2011-2-11
Myślę, że masa z aku na "budę" poszła przez moment poprzez kabel zasilający radio, dalej przez kabel antenowy - stąd duży przepływ prądu przez przewód masowy radia.
Połączenie masy samochodu może być słabe. Sprawdź przy klemie i przy budzie...
_________________
73 de SP4JKV Adam
  
krakus1013
17.05.2011 20:34:25
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 143 #699872
Od: 2011-5-3
    sp4jkv pisze:

    Myślę, że masa z aku na "budę" poszła przez moment poprzez kabel zasilający radio, dalej przez kabel antenowy - stąd duży przepływ prądu przez przewód masowy radia.
    Połączenie masy samochodu może być słabe. Sprawdź przy klemie i przy budzie...


Przy aku jest super -przykręcone śrubą do klemy, oczko kabla oblutowane , masa anteny jest doskonała - lakier usunięty a śruby do gołej blachy przykręcone .
  
sq1bhk
17.05.2011 20:36:52
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #699874
Od: 2009-3-30


Ilość edycji wpisu: 1
PR JACKSON to radio dużej mocy i tam przychodzą bezpieczniki minimum 8Amper, dodatkowy bezpiecznik na minusie na pewno będzie przydatny.

Dołuż dodatkowe plecionki masowe pomiedzy AKU a silnikiem i AKU a nadwoziem.

W wiekszości pojazdów z instalacją 12Volt : przy uruchomionym silniku-- właczonych swiatłach i dmuchawie napięcie na akumulatorze wynosi 13,7-13,9V -----nie powinno przekraczać 14Voltów ponieważ nastepuje wtedy podwyższone -niewskazane gazowanie z akumulatora.

Być może w miejscu gdzie masz przykrecony uchwyt mocujący radia przechodzi przewód plusowy którego izolacje przetarłeś wkrętem mocującym.
.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
usuniety8_02_2021
17.05.2011 20:42:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #699876
Od: 2008-10-24
Przy aku jest super -przykręcone śrubą do klemy, oczko kabla oblutowane , masa anteny jest doskonała - lakier usunięty a śruby do gołej blachy przykręcone .


Na klapie bagażnika nigdy antena nie ma doskonałej masy, chyba ze zastosujesz dodatkowy przewód.

A co z połączeniem silnika z karoserią? Sprawdziłeś to?

  
Electra25.04.2024 16:40:55
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » CB RADIO, PMR I OKOLICE » JACKSON II ASC - ZACZEŁO SIĘ Z NIEGO DYMIĆ

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny