NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ZAKUPY SPRZETU KRÓTKOFALARSKIEGO » WYPOŻYCZANIE SPRZĘTU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Wypożyczanie sprzętu

  
sp7ukl
10.03.2020 21:06:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR37NB, Łódź

Posty: 2354 #5435499
Od: 2008-9-11
Cześć,
długo nosiłem się z wątpliwościami czy poruszać ten temat, ale dzisiejsza rozmowa telefoniczna utwierdziła mnie że trzeba.
Problemem jest traktowanie sklepów jak wypożyczalni sprzętu - szczególnie pomiarowego czy akcesoriów.

Jak wspominałem, pewnie nie poruszyłbym tego tematu, gdyby nie skala tego procederu oraz właściwie bezczelne telefoniczne stwierdzenie jednego z krótkofalowców (nie, nie wymienię znaku, bo to nie jest jedyny przypadek), który telefonicznie poinformował mnie, że zrobił u siebie niezbędne pomiary i mierniki, przejściówki oraz sztuczne obciążenia nie są mu już potrzebne, więc odstąpi od umowy, i mi je odeśle. Oczywiście miło by było, gdybym jak najszybciej zwrócił mu gotówkę, bo czekają go kolejne zakupy (a może kolejne wypożyczenie?).

Mam prośbę - chcecie coś wypożyczyć to zadzwońcie (mój numer jest powszechnie znany), powiedzcie co i jak, a na pewno się dogadamy - mam własne przyrządy i akcesoria, które mogę Wam użyczyć, ale nie róbcie ze mnie a przede wszystkim z siebie wariata.

Z rozmów z kolegami z innych sklepów wiem, że nie dotyczy to tylko mojego sklepu i zaczyna być coraz powszechniejszym zjawiskiem.

Szanujmy się (przede wszystkim) Koledzy - o dziwo nie dotyczy to YL w naszym hobby.

Ufff - wylałem to z siebie.
Spokojnego wieczoru.

_________________
Cezary sp7ukl (ex sp2ukl)
Przedsiębiorca Telekomunikacyjny - nr rej. UKE: 10733
Sklep dla krótkofalowców: http://www.HamRadioShop.pl
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny radiotelefonów Baofeng, Zastone, Wouxun, ...
----------------
"Albo staniemy na zasadach, albo nie staniemy w ogóle."
lub
"Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy."
Margaret Hilda Thatcher
  
Electra04.04.2020 22:20:51
poziom 5

oczka
  
canis_lupus
10.03.2020 21:16:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 5286 #5435500
Od: 2013-7-18


Ilość edycji wpisu: 1
A może rozważ otwarcie wypożyczalni?

Edit: Jednak to bez sensu, burak i tak "kupi", pomierzy i odda, bo taniej.
_________________

To mówiłem ja, "unlis i ukrywający coś, wstydzący się swojego znaku, człowiek z ulicy, losowa osoba z internetu, ignorant i darmozjad, anonimowy pirat, do d**y" z Hackerspace Kraków

  
SP6IX
10.03.2020 21:16:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 6934 #5435501
Od: 2008-3-18
Cezary tak jak ten gostek rozumuje jest wielu.Nie chodzi tylko o przyrządy ale i radia się tak traktuje ,wystarczy zajarzyć na giełdę a tam kwiatki rosną ,już po pół roku ktoś sprzedaje bo kupił i pewnie myślał że radio będzie samo robiło za niego łączności,widać to na FT8.Na twoim miejscu zrobił bym cennik wypożyczenia plus za usługę i jak znam życie nie wielu będzie wypożyczać a wręcz kupi .
_________________
http://sp6ix.pl.tl poczta sp6ix@interia.pl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo - w jęzorze, siła - w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
sq6ade
10.03.2020 21:25:18
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Słoneczna 5

Posty: 13534 #5435504
Od: 2008-3-21
Niestety klienci detaliczni to zmora. Prawo zwrotu towaru udzielajcie pośrednikom a nie klientom końcowym.
_________________
Obrazek
  
canis_lupus
10.03.2020 21:26:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 5286 #5435506
Od: 2013-7-18
    sq6ade pisze:

    Prawo zwrotu towaru udzielajcie pośrednikom a nie klientom końcowym.


Prawo zwrotu wynika z przepisów prawa. To jest przepisem nadrzędnym.
_________________

To mówiłem ja, "unlis i ukrywający coś, wstydzący się swojego znaku, człowiek z ulicy, losowa osoba z internetu, ignorant i darmozjad, anonimowy pirat, do d**y" z Hackerspace Kraków

  
jfr
10.03.2020 21:39:34
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 343 #5435512
Od: 2017-11-3
    sq6ade pisze:

    Niestety klienci detaliczni to zmora. Prawo zwrotu towaru udzielajcie pośrednikom a nie klientom końcowym.

Prawo konsumenta - niebałdzo jest jak.
Możliwość zwrotu bez podania przyczyny to super sprawa ale od początku wiedziałem, że ktoś ten przywilej spie**doli. Cezary,jakiś czas temu w kraju wuja Sama spotkałem się z re-socking fee, kilkuprocentową opłatą, która była naliczana przez sklep w przypadku zwrotu towaru po otwarciu pudełka. Hamowało to fantazje wypożyczaczy pochodzenia różnego. Pytanie czy u nas byłoby coś podobnego w ogóle legalne.


_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
SP4BF
10.03.2020 21:42:12
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 2874 #5435514
Od: 2007-11-26
Ja bym tak nie umiał. Tak po prostu było by mi wstyd.
  
sp4oiq
10.03.2020 21:43:22
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 321 #5435515
Od: 2010-4-25
Przyjęcie zwrotu to wyłącznie dobra wola sprzedawcy, chyba że zakupu dokonano zdalnie ( internet ) to jest 14 dni na zwrot, nawet bez podania przyczyny
  
sq6ade
10.03.2020 21:45:48
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Słoneczna 5

Posty: 13534 #5435516
Od: 2008-3-21
Klient kupuje towar przez net. Spontanicznie rozrywa opakowanie i wyrzuca je w piec.
Nie podoba się klientowi jakiś szczegół np. kolor nie koresponduje z tym co w necie mu monitor pokazał i taki klient rząda zwrotu. ???
Niech spier..ala wesoły
Zwrot ale niepełny z opłatą za użytkowanie.
_________________
Obrazek
  
sp2bmx
10.03.2020 21:47:00
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 97 #5435518
Od: 2015-7-1
Cezary,
Facet jest bezczelny to Ty bądź jeszcze bardziej.
Ja odpisałbym: przyjmuję do realizacji rozwiązanie umowy.
Ze wzg. na bardzo duże uszkodzenie jestem w stanie przyjąć/zwrócić za 10% wartości.
Liczę na dalszą owocną współprace itd.
A uszkodzenie: gruba rysa na obudowie albo zniszczony przyrząd /zbity, przepalony i 100-ki innych powodów.
Facet zagrozi sądem to uszkodzenia można zrobić krótko przed rozpraweą.
73/Jan/SP2BMX
  
sp7ukl
10.03.2020 22:08:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR37NB, Łódź

Posty: 2354 #5435522
Od: 2008-9-11
Za zniszczone opakowanie itp już potrącam - to są realne koszty.
Rozumiem prawo pozwalające klientowi zapoznać się z produktem i ew. ocenić jego przydatność.
Ustalenie cennika wypożyczenia cennika nic nie zmieni, bo to są dla niego koszty.
A tak sprzedający musi zapłacić za wysyłkę do klienta - pojedynczy przypadek jest do przejścia, ale kilkadziesiąt miesięcznie to już przegięcie - rocznie "wysyłam do klienta" równowartość niezłego radia
_________________
Cezary sp7ukl (ex sp2ukl)
Przedsiębiorca Telekomunikacyjny - nr rej. UKE: 10733
Sklep dla krótkofalowców: http://www.HamRadioShop.pl
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny radiotelefonów Baofeng, Zastone, Wouxun, ...
----------------
"Albo staniemy na zasadach, albo nie staniemy w ogóle."
lub
"Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy."
Margaret Hilda Thatcher
  
Electra04.04.2020 22:20:51
poziom 5

oczka
  
sp3aok
10.03.2020 22:13:52
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: LUBIN

Posty: 1047 #5435524
Od: 2009-10-19
Panie Cezary
Mam lekarstwo na twój problem.
Zadzwoń do mnie jutro koło południa.
Pozdrawiam
Rysiek sp3aok Lubin
_________________
SP9-1166
  
BoRg
10.03.2020 22:16:27
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01BW

Posty: 49 #5435527
Od: 2012-2-21
Cześć wszystkim,

Reklamacje i odstąpienia od umowy to mój chleb powszedni, taka robota u największego w Polsce dealara RTV i AGD. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość jest niestety niezbywalne dla Konsumenta i nie można tego oddalić. W myśl obowiązujących przepisów jest 14 dni na zgłoszenie odstąpienia i kolejne 14 dni od tej daty na dostarczenie towaru. Generalnie 28 dni na bezpłatne użytkowanie i odstąpienie bez podawania przyczyny. Tyle przepisy i praktyka. Sprzedawca nie jest do końca baz możliwości odzyskania części pieniędzy. Ma obowiązek w terminie 14 dni od dostarczeni towaru zwrócić Konsumentowi pieniądze, ale może potrącić kwotę za obniżenie wartości towaru poprzez użytkowanie, rozpakowanie itp. Temat trochę trudny ponieważ przepisy są rozmyte ale stosowane w praktyce.
Temat moralności pozostawiam bez komentarza, ale gdybyś chciał pogadać jak to robimy w praktyce to chętnie pomogę.
_________________
Marcin
  
SP2UKG
10.03.2020 22:18:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Dobrcz

Posty: 145 #5435528
Od: 2010-5-8
Niestety bezczelność ludzka nie zna granic. Cezary współczuje serdecznie - sam zrezygnowałem z handlu w necie ze względu na naciągactwo i buractwo. Niestety czasem ciśnie się na usta jedno słowo - zezwierzęcenie.
_________________
73 Marcin
Orion II + Delta 84 metry (jest moc), i FT-7900 w domku + Diamond X-510N
ID-51E wiec zapraszam na d-star
FT-817 w ogródku lub wyjazdowo ,-)
  
malcolm
10.03.2020 22:19:19
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Kepler-186f

Posty: 611 #5435529
Od: 2013-10-1
    sp2bmx pisze:

    Cezary,
    Facet jest bezczelny to Ty bądź jeszcze bardziej.
    Ja odpisałbym: przyjmuję do realizacji rozwiązanie umowy.
    Ze wzg. na bardzo duże uszkodzenie jestem w stanie przyjąć/zwrócić za 10% wartości.
    Liczę na dalszą owocną współprace itd.
    A uszkodzenie: gruba rysa na obudowie albo zniszczony przyrząd /zbity, przepalony i 100-ki innych powodów.
    Facet zagrozi sądem to uszkodzenia można zrobić krótko przed rozpraweą.
    73/Jan/SP2BMX


Cezary prosił o uczciwość a Ty doradzasz, by takiego delikwenta co uczciwosc pojmuje inaczej "zabic" jego wlasna bronia. Chyba nie o to tu chodzi...

_________________
Obrazek

Żółtą nić ściężnicy kaźń

...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...

Szybki elektron!!!

8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma, a niebiosa zatańczyły... :D

Kibicuję temu projektowi LINK



  
sp3qfe
10.03.2020 22:51:49
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO92he

Posty: 3909 #5435540
Od: 2009-11-11
Dlaczego nie stosujesz art. 34. pkt 4. (za pogorszenie stanu produktu)?

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf

_________________
Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235)

Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air.
  
canis_lupus
10.03.2020 22:56:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 5286 #5435542
Od: 2013-7-18
    sp3qfe pisze:

    Dlaczego nie stosujesz art. 34. pkt 4. (za pogorszenie stanu produktu)?

    Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf


Przecież napisał, że stosuje.
_________________

To mówiłem ja, "unlis i ukrywający coś, wstydzący się swojego znaku, człowiek z ulicy, losowa osoba z internetu, ignorant i darmozjad, anonimowy pirat, do d**y" z Hackerspace Kraków

  
sp_warszawa
10.03.2020 23:00:34
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #5435545
Od: 2017-1-18
Ja często kupuje i zwracam ale konia z rzędem że sprzęt był używany. No może po elegancko przeciętej plombie na pudełku można poznać.

Kupiłem kiedyś drogą lustrzankę. Miała bad pixela na wyświetlaczu. Nie chcieli wymienić mimo super hiper gwarancji więc zwróciłem i pozbylem się problemu. W sklepie stacjonarnym nie do wykonania.

Niestety, jak w życiu, zawsze znajdzie się jakieś bydełko co to wykorzystuje.
  
sp7ukl
10.03.2020 23:07:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR37NB, Łódź

Posty: 2354 #5435548
Od: 2008-9-11
    sp_warszawa pisze:

    Ja często kupuje i zwracam ale konia z rzędem że sprzęt był używany. No może po elegancko przeciętej plombie na pudełku można poznać.

    Kupiłem kiedyś drogą lustrzankę. Miała bad pixela na wyświetlaczu. Nie chcieli wymienić mimo super hiper gwarancji więc zwróciłem i pozbylem się problemu. W sklepie stacjonarnym nie do wykonania.

    Niestety, jak w życiu, zawsze znajdzie się jakieś bydełko co to wykorzystuje.


Udowodnienie używania sprzętu ponad zwyczajowe użycie jest cholernie trudne, zaś przecięcie plomby opakowania mieści się w granicach dozwolonego użycia - wszak zgodnie z prawem klient ma prawo zapoznać się z produktem.

Mateusz SQ7DQX podpowiedział mi sposób z miernikami - sprawdzenie i kalibracja na koszt klienta - muszę to rozważyć.
_________________
Cezary sp7ukl (ex sp2ukl)
Przedsiębiorca Telekomunikacyjny - nr rej. UKE: 10733
Sklep dla krótkofalowców: http://www.HamRadioShop.pl
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny radiotelefonów Baofeng, Zastone, Wouxun, ...
----------------
"Albo staniemy na zasadach, albo nie staniemy w ogóle."
lub
"Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy."
Margaret Hilda Thatcher
  
sp3qfe
10.03.2020 23:09:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO92he

Posty: 3909 #5435552
Od: 2009-11-11
    canis_lupus pisze:

      sp3qfe pisze:

      Dlaczego nie stosujesz art. 34. pkt 4. (za pogorszenie stanu produktu)?

      Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

      http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf


    Przecież napisał, że stosuje.


Tak, wpadło kilka wpisów zanim ja ten wpis wysłałem. (nie odświeżyłem wątku).
_________________
Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235)

Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air.
  
Electra04.04.2020 22:20:51
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ZAKUPY SPRZETU KRÓTKOFALARSKIEGO » WYPOŻYCZANIE SPRZĘTU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe forum | sklepy | opinie, testy, oceny