NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ZAKUPY SPRZETU KRÓTKOFALARSKIEGO » K-PO DG-503

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

K-PO DG-503

  
SQ8PIW
13.02.2018 06:35:47
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2516772
Od: 2011-2-18
Ostatnio ,,bawię się" przerabianiem SWR/PWR miarki z pasma obywatelskiego na pasmo krótkofalarskie,
ale...jak to zobaczyłem...
http://gielda.qrz.pl/wyswietl.asp?id=143402

....to mi się odechciało.
Czy ktoś tego używa? Jakieś opinie?
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
Electra22.07.2018 19:58:38
poziom 5

oczka
  
rey
13.02.2018 07:28:16
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 440 #2516776
Od: 2011-7-25
Witam co prawda nie używam tego miernika ale kupiłbym już to 73 Michał

https://www.radio-sklep.pl/pl/p/NISSEI-DG-503/2569
  
SQ8PIW
13.02.2018 07:37:11
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2516780
Od: 2011-2-18


Ilość edycji wpisu: 1
Dyć to identico, to samo, ino szyldzik inny.
Czyżby bardziej wiarygodny ?

Edyt.
Jest jedna róznica. K-PO ma na VHF złącza N.
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
rey
13.02.2018 07:41:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 440 #2516784
Od: 2011-7-25
Jakoś tak marka bardziej odpowiada no i 20zł w kieszeni a jak ponegocjujesz może i więcej. 73 Michał
  
SQ8PIW
13.02.2018 07:44:37
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2516785
Od: 2011-2-18
    rey pisze:

    Jakoś tak marka bardziej odpowiada no i 20zł w kieszeni a jak ponegocjujesz może i więcej. 73 Michał


Fakt.
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
rey
13.02.2018 07:49:01
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 440 #2516786
Od: 2011-7-25
Złącze zawsze można przerobić lub dać przelotkę.
  
sq3mve
13.02.2018 10:57:02
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82MB

Posty: 763 #2516824
Od: 2011-2-24
Witam

Szkoda tylko, że skoro to cyfrowy i dwuzakresowy przyrząd pomiarowy z osobnymi wejściami, to nie mierzy jednocześnie na obu zakresach i nie podaje obu wyników na wyświetlaczu :-(

Pozdrawiam
_________________
Mariusz SQ3MVE
http://sq3mve.marph.pl
-----------------------------------
"A tymczasem lewica jara jointa, zaś prawica buduje pomniki smoleńskie. Czuję się w tym otoczeniu jak pensjonariusz domu wariatów: nie wiem do końca kto jest nienormalny, ja czy oni? Bo wszyscy nie mogą być normalni."
Cytat z blogu Jakuba Chabika
  
sp9nrb
13.02.2018 11:50:42
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 514 #2516847
Od: 2017-7-11

Proponował bym trochę ostrożności.
1. Identyczny miernik jest na ryżowych polach pod nazwą MFJ-849-Digital-SWR-Power-Wattmeter-1-6-60-amp-125-525-MHZ-200-Watts.
2. Brak zdeklarowanej oporności roboczej
3. Deklarowana dokładność +5/-5 % (razem błąd wynosi 10%). Taką dokładność uzyskują o wiele tańsze mierniki analogowe.



_________________
Pisać każdy może, jeden lepiej drugiej gorzej.
  
SQ5KLN
13.02.2018 12:00:41
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 757 #2516849
Od: 2012-7-10


Ilość edycji wpisu: 1
    sp9nrb pisze:


    Deklarowana dokładność +5/-5 % (razem błąd wynosi 10%).


Błąd wynosi nadal 5% (średnio wyświetlana wartość nie różni się od rzeczywistej bardziej niż 5%).

PS: Zgoda co do puenty, że w porównaniu z owym urządzeniem analogowe mierniki nie mają się czego wstydzić.
_________________
Piotr
  
sp9nrb
13.02.2018 13:06:11
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 514 #2516877
Od: 2017-7-11

Podstawy metrologii się kłaniają. Pole błędu jest nadal 10% tylko rozłożenie go po obu stronach poprawnego wyniku jest chwytem stosowanym w praktyce a bardzo często w reklamach. Przykład 95 (-0, +10) brzydko wygląda? a 100 (-5, +5) lepiej wygląda? A przecież to jest dokładnie to samo. Policz skrajne wielkości pola błędu.

_________________
Pisać każdy może, jeden lepiej drugiej gorzej.
  
SQ5KLN
13.02.2018 16:02:27
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 757 #2516943
Od: 2012-7-10


Ilość edycji wpisu: 2
    sp9nrb pisze:

    Podstawy metrologii się kłaniają. Pole błędu jest nadal 10% tylko rozłożenie go po obu stronach poprawnego wyniku jest chwytem stosowanym w praktyce a bardzo często w reklamach. Przykład 95 (-0, +10) brzydko wygląda? a 100 (-5, +5) lepiej wygląda? A przecież to jest dokładnie to samo. Policz skrajne wielkości pola błędu.


Właśnie, podstawy metrologii się kłaniają, (0,+10) i (-5,+5) to nie jest to samo, w pierwszym przypadku maksymalny błąd pomiaru (niepewność pomiaru) to 10 a w drugim 5. Jeśli rzeczywista moc jest powiedzmy 100W, to w pierwszym przypadku masz wskazanie z zakresu 100-110 (czyli maksymalna odchyłka od wartości rzeczywistej wynosi 10) a w drugim przypadku masz wskazanie z zakresu 95-105 (czyli maksymalna odchyłka od wartości rzeczywistej wynosi 5). To że PRECYZJA obydwu przyrządów jest taka sama nie oznacza, że taka sama jest ich DOKŁADNOŚĆ (powołujesz się na metrologię, to różnicę między precyzją i dokładnością z pewnością znasz).

W przypadku urządzenia o którym mowa błąd względny pomiaru nie przekroczy 5%. Jeśli rzeczywista moc jest powiedzmy 100W, to wskaźnik pokaże liczbę z zakresu 95-105 czyli maksymalnie urządzenie pomyli się o 5W.

edit Oczywiście mając dwa urządzenia pomiarowe o takiej samej precyzji, na przykład (0,+10) i (-5,+5) można to zwykle pierwsze doprowadzić do podobnej dokładności jak to drugie poprzez kalibrację wskaźnika (ale to już nie będzie urządzenie (0,+10)).
_________________
Piotr
  
Electra22.07.2018 19:58:39
poziom 5

oczka
  
sp9nrb
13.02.2018 17:10:49
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 514 #2516952
Od: 2017-7-11

    SQ5KLN pisze:

      sp9nrb pisze:

      Podstawy metrologii się kłaniają. Pole błędu jest nadal 10% tylko rozłożenie go po obu stronach poprawnego wyniku jest chwytem stosowanym w praktyce a bardzo często w reklamach. Przykład 95 (-0, +10) brzydko wygląda? a 100 (-5, +5) lepiej wygląda? A przecież to jest dokładnie to samo. Policz skrajne wielkości pola błędu.


    Właśnie, podstawy metrologii się kłaniają, (0,+10) i (-5,+5) to nie jest to samo, w pierwszym przypadku maksymalny błąd pomiaru (niepewność pomiaru) to 10 a w drugim 5. Jeśli rzeczywista moc jest powiedzmy 100W, to w pierwszym przypadku masz wskazanie z zakresu 100-110 (czyli maksymalna odchyłka od wartości rzeczywistej wynosi 10) a w drugim przypadku masz wskazanie z zakresu 95-105 (czyli maksymalna odchyłka od wartości rzeczywistej wynosi 5). To że PRECYZJA obydwu przyrządów jest taka sama nie oznacza, że taka sama jest ich DOKŁADNOŚĆ (powołujesz się na metrologię, to różnicę między precyzją i dokładnością z pewnością znasz).

    W przypadku urządzenia o którym mowa błąd względny pomiaru nie przekroczy 5%. Jeśli rzeczywista moc jest powiedzmy 100W, to wskaźnik pokaże liczbę z zakresu 95-105 czyli maksymalnie urządzenie pomyli się o 5W.

    edit Oczywiście mając dwa urządzenia pomiarowe o takiej samej precyzji, na przykład (0,+10) i (-5,+5) można to zwykle pierwsze doprowadzić do podobnej dokładności jak to drugie poprzez kalibrację wskaźnika (ale to już nie będzie urządzenie (0,+10)).


Brniesz w błędzie i próbujesz coś udowodnić-ale co? W jednym przypadku i drugim prawidłowy wynik mieści się od 95 do 105. I zakres jest 10. A to, ze przesuwamy wartość zerową i przeliczamy odchyłki to w praktyce technicznej rzecz normalna. Czyż tak trudno zrozumieć, ze w jednym i drugim przypadku, że wynik będzie się mieścił od 95 do 105? Co tak trudno zaskoczyć że pole tolerancji zawiera się wartość nominalna +- odchyłka?
Dobrze wytłumaczy ci to jak na zajęciach dla robotników niewykwalifikowanych.
1 100 (-5, +5) dolna granica = 95 górna 105. Pole błędu 105-95 = 10
2 95 (0, +10) dolna granica = 95 górna 105. Pole błędu 105-95 = 10
To jako zadanie domowe czy to jest to co 1.i 2.

110 (-15, -5)

I jeszcze jedno? kto powiedział, ze błąd musi być symetrycznie rozłożony od wartości nominalnej.
_________________
Pisać każdy może, jeden lepiej drugiej gorzej.
  
SQ8PIW
13.02.2018 18:41:21
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2516980
Od: 2011-2-18


Ilość edycji wpisu: 1
Bardziej byłbym skłonny uwierzyć Piotrowi.
Zakładając , że 100 jest wartością nominalną, a tolerancja wynosi +/- 5%, to urządzenie może zaniżać o 5% LUB zawyżać 5%. Oczywiście rozpiętość tolerancji wynosi 10%, ale urządzenie będzie wskazywać z 5% błędem w tę lub drugą stronę.
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
jfr
13.02.2018 20:04:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 128 #2517003
Od: 2017-11-3


Ilość edycji wpisu: 5
    sp9nrb pisze:


    Brniesz w błędzie i próbujesz coś udowodnić-ale co? W jednym przypadku i drugim prawidłowy wynik mieści się od 95 do 105. I zakres jest 10. A to, ze przesuwamy wartość zerową i przeliczamy odchyłki to w praktyce technicznej rzecz normalna. Czyż tak trudno zrozumieć, ze w jednym i drugim przypadku, że wynik będzie się mieścił od 95 do 105? Co tak trudno zaskoczyć że pole tolerancji zawiera się wartość nominalna +- odchyłka?
    Dobrze wytłumaczy ci to jak na zajęciach dla robotników niewykwalifikowanych.
    1 100 (-5, +5) dolna granica = 95 górna 105. Pole błędu 105-95 = 10
    2 95 (0, +10) dolna granica = 95 górna 105. Pole błędu 105-95 = 10
    To jako zadanie domowe czy to jest to co 1.i 2.

    110 (-15, -5)

    I jeszcze jedno? kto powiedział, ze błąd musi być symetrycznie rozłożony od wartości nominalnej.


Nie musi być symetrycznie. Kiedy jest większy błąd
1. Jak mierzysz 100 a pokazuje 105
2. Jak mierzysz 95 a pokazuje 105
?
_________________
StefanPawełDziewięćPawełAdamZygmunt
  
SQ8PIW
13.02.2018 20:50:54
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2517013
Od: 2011-2-18
Oj,Oj. To musi być symetrycznie ,bo... jeśli radio oddaje moc np. 100 W z tolerancją +/-5% , to bazą jest te 100 W i teraz, może oddawać do 105 W ( +5%) ale inny egzemplarz może oddawać 95 W (-5%).
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
sp5ufe
13.02.2018 21:10:44
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa Młociny

Posty: 175 #2517018
Od: 2014-7-6
z tego co ja pamiętam to zapis +/- X oznaczał chyba tolerancję a nie błąd...

_________________
Grzegorz sp5ufe KO02LH
  
SQ8PIW
13.02.2018 21:19:35
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2517020
Od: 2011-2-18
    sp5ufe pisze:

    z tego co ja pamiętam to zapis +/- X oznaczał chyba tolerancję a nie błąd...


W rzeczy samej.

Ale ja chciałem się dowiedzieć , czy warto kupić w/w miernik , a pięknym ślizgiem zjechaliśmy na temat interpretacji tolerancji.lollol
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
sp9nrb
13.02.2018 21:20:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 514 #2517021
Od: 2017-7-11



Ilość edycji wpisu: 1
    sp5ufe pisze:

    z tego co ja pamiętam to zapis +/- X oznaczał chyba tolerancję a nie błąd...



A tolerancja to nie jest dopuszczalny błąd wykonania?
_________________
Pisać każdy może, jeden lepiej drugiej gorzej.
  
SQ8PIW
13.02.2018 21:25:48
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 763 #2517024
Od: 2011-2-18


Ilość edycji wpisu: 1
    sp9nrb pisze:

      sp5ufe pisze:

      z tego co ja pamiętam to zapis +/- X oznaczał chyba tolerancję a nie błąd...



    A tolerancja to niedopuszczalny błąd wykonania?



Raczej nie. Tolerancja , to są granice w widełkach których, urządzenie wskazuje poprawnie lub wykonany przedmiot spełnia swoją rolę.
Co prawda nauki pobierałem daaawno temu, ale wydaje mi się , że co nieco w kiepele zostało.bardzo szczęśliwy
_________________
Fruwając z kwiatka na kwiatek,
łatwo złapać podatek.

Val de Mar
(ośmiopak)
  
sp9nrb
13.02.2018 21:39:56
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 514 #2517032
Od: 2017-7-11

Ponieważ temat się rozwinął opiszę proces legalizacji woltomierza.
Po wszelkich sprawdzeniach mechanicznych, czystości i innych czynnościach przygotowawczych
- sprawdzenie wskazań zerowych przyrządu i ustawienie zera.
- sprawdzenie wskazań na końcu skali. Przyrządy: zasilacz stabilizowany, woltomierz wzorcowy co najmniej o dokładności o klasę wyższej niż woltomierz badany, woltomierz badany. Ustawia się napięcie końca skali na danym zakresie (np 100V) na woltomierzu wzorcowym musi być 100V i odczytuje się wskazania woltomierza badanego. Jeżeli wynik badania (w rozpatrywanym przykładzie) wskazania woltomierza badanego są większe od 95V a mniejsze niż 105V uznaje się, ze woltomierz jest sprawny. Jeżeli nie to albo się reguluje woltomierz badany przeznaczonymi do tego elementami albo ktoś się cieszy, ze ma woltomierz z wybrakówki.

_________________
Pisać każdy może, jeden lepiej drugiej gorzej.
  
Electra22.07.2018 19:58:39
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ZAKUPY SPRZETU KRÓTKOFALARSKIEGO » K-PO DG-503

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta