| |
sp3cad | 15.09.2016 16:24:51 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 448 #2332676 Od: 2010-7-28
Ilość edycji wpisu: 2 | Approach wcale nie oznacza, że ma pierwszy kontakt z samolotem. Zależy jak na to spojrzeć. Ogólnie, wyróżnia się: kontrolę obszaru, kontrolę zbliżania (approach), kontrolę na wieży (tower) oraz kontrolę na płycie (ground). Samolot lądujący np. na Okęciu wychodząc z kontroli obszaru, zgłasza się na approach, a po ustabilizowaniu się do lądowania, przechodzi na częstotliwość wieży, gdzie dostaje zgodę na lądowanie. Po wylądowaniu zgłasza się na ground, gdzie dostaje dalsze wskazówki odnośnie zajęcia odpowiedniego miejsca postojowego.
Wiele mniejszych lotnisk skupia w sobie zbliżanie, wieżę oraz płytę - odpowiadają za to te same osoby i ta sama częstotliwość, np. Bydgoszcz. Warszawskie Okęcie ma zbliżanie (approach) jako osobną częstotliwość, podobnie Gdańsk.
Lokalizacji i mocy nadajników niestety nie znam, ale z racji tego, że samoloty latają wysoko duże moce nie są wcale potrzebne, żeby nawiązać łączność.
|
| |
Electra | 06.02.2025 21:06:53 |
|
|
| |
sp7ukl | 15.09.2016 16:25:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR37NB, Łódź
Posty: 2767 #2332677 Od: 2008-9-11
| Approach to raczej moce niewielkie, bo i odległości niewielkie _________________ Cezary sp7ukl (ex sp2ukl) Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT ---------------- "Alea iacta est" |
| |
sp3cad | 15.09.2016 17:31:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 448 #2332693 Od: 2010-7-28
| Samolot lecąc na wysokości przelotowej ma kontakt z kontrolą obszaru. Polska jest podzielona na kilka obszarów. Z approach, bądź z wieżą (zależy od wielkości lotniska) kontaktuje się dopiero przy podejściu do lądowania. I tak samo opuszczając lotnisko - lecąc od punktu A do punktu B przechodzi przez wiele obszarów, każdy ma swojego kontrolera i swoją częstotliwość i teoretycznie to tam powinny być największe moce. |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 18:37:14 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332740 Od: 2010-6-7
Ilość edycji wpisu: 1 | 25 W _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 18:42:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332744 Od: 2010-6-7
| sp3cad pisze:
Wiele mniejszych lotnisk skupia w sobie zbliżanie, wieżę oraz płytę - odpowiadają za to te same osoby i ta sama częstotliwość, np. Bydgoszcz. Warszawskie Okęcie ma zbliżanie (approach) jako osobną częstotliwość, podobnie Gdańsk.
cos wiesz, ale nie do konca. W Bydgoszczy obowiazuje podejscie proceduralne wiec APP nie jest potrzebny, Gdansk natomiast pomiedzy APP i TWR ma jeszcze DIR (director) podobnie jak Warszawa. Uruchamiany tylko przy "heavy traffic". _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 18:46:37 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332747 Od: 2010-6-7
| EI2KK pisze:
W samolocie, czy na dole?
I jeszcze jedno.. czy ta kontrola obszaru jest aktywna radiowo/voice, czy wszystko juz cyfrowo sie zalatwia?
Na ziemi i w powietrzu.
W lotnictwie nie uzywa sie lacznosci cyfrowej pomiedzy samolotem a kontrolerem. Wszystko w analogu. _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 19:08:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332753 Od: 2010-6-7
| Na 1090 MHz przekazywane sa tylko dane z transpondera. Zadanie pilota konczy sie na ustawieniu kodu squawk w modzie C podanego przez kontrolera. Kod przydzielany jest przez system ktory na podstawie tego numeru identyfikuje samolot. Transponder umozliwia identyfikacje samolotu na wskazniku radarowym oraz przekazuje takie informacje jak typ statku, wysokosc, predkosc, rejstracje itp. Jesli transponder ustawiony jest na stand by, samolot na radarze jest widoczny jako kropka. _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
SO5CAD | 15.09.2016 19:08:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JN39IS57 (ex.KO02LG15)
Posty: 131 #2332755 Od: 2015-5-10
| http://www.ic.gc.ca/eic/site/smt-gst.nsf/eng/sf09738.html _________________ 73 == Yaro |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 19:28:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332763 Od: 2010-6-7
| A co mialoby jeszcze byc ? _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
SQ1PTO | 15.09.2016 20:06:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 490 #2332785 Od: 2010-6-7
| Pilot potwierdza tylko komendy glosowe otrzymane od kontrolera. _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
sp3cad | 15.09.2016 20:31:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 448 #2332795 Od: 2010-7-28
| SQ1PTO pisze:
cos wiesz, ale nie do konca. W Bydgoszczy obowiazuje podejscie proceduralne wiec APP nie jest potrzebny, Gdansk natomiast pomiedzy APP i TWR ma jeszcze DIR (director) podobnie jak Warszawa. Uruchamiany tylko przy "heavy traffic".
Kolega zadał proste pytanie, dostał prostą odpowiedź. Daruj sobie osobiste wycieczki znawco tematu. |
| |
Electra | 06.02.2025 21:06:53 |
|
|
| |
SQ2MMV | 16.09.2016 08:36:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nowa Wieś (Dobczyce)
Posty: 365 #2332958 Od: 2010-8-13
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam kolegów... Szukając dawniej informacji o częstotliwościach lotniczych, utkwiła mi w pamięci informacją o APP Gdańskim (Rębiechowo) i mocy 15W. Gdzieś natrafiłem na jakąś dokumentację lotniska. _________________ SQ2MMV - Maciej 145,550 MHz
Trzech synów matka miała, dwóch słynęło z mądrości, a trzeci co był głupi poszedł do Łączności... TITATA TITITATA TITATATITITATA a trzeci co był głupi poszedł do Łączności.
https://www.facebook.com/siedemsmutkow/
Zarabianie na wypełnianiu ankiet: http://rejestracja.opinie.pl/zapros.htm?u=76286090
Polecam: https://www.game.vot.pl/ |