NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » LOTNISKA - APPROACH

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Lotniska - approach

jaka moc nadajnikow
  
sp3cad
15.09.2016 16:24:51
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 446 #2332676
Od: 2010-7-28


Ilość edycji wpisu: 2
Approach wcale nie oznacza, że ma pierwszy kontakt z samolotem. Zależy jak na to spojrzeć. Ogólnie, wyróżnia się: kontrolę obszaru, kontrolę zbliżania (approach), kontrolę na wieży (tower) oraz kontrolę na płycie (ground). Samolot lądujący np. na Okęciu wychodząc z kontroli obszaru, zgłasza się na approach, a po ustabilizowaniu się do lądowania, przechodzi na częstotliwość wieży, gdzie dostaje zgodę na lądowanie. Po wylądowaniu zgłasza się na ground, gdzie dostaje dalsze wskazówki odnośnie zajęcia odpowiedniego miejsca postojowego.

Wiele mniejszych lotnisk skupia w sobie zbliżanie, wieżę oraz płytę - odpowiadają za to te same osoby i ta sama częstotliwość, np. Bydgoszcz. Warszawskie Okęcie ma zbliżanie (approach) jako osobną częstotliwość, podobnie Gdańsk.

Lokalizacji i mocy nadajników niestety nie znam, ale z racji tego, że samoloty latają wysoko duże moce nie są wcale potrzebne, żeby nawiązać łączność.
  
Electra25.04.2024 23:07:03
poziom 5

oczka
  
sp7ukl
15.09.2016 16:25:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR37NB, Łódź

Posty: 2707 #2332677
Od: 2008-9-11
Approach to raczej moce niewielkie, bo i odległości niewielkie
_________________
Cezary sp7ukl (ex sp2ukl)
Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl
Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT
----------------
"Alea iacta est"
  
sp3cad
15.09.2016 17:31:08
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 446 #2332693
Od: 2010-7-28
Samolot lecąc na wysokości przelotowej ma kontakt z kontrolą obszaru. Polska jest podzielona na kilka obszarów. Z approach, bądź z wieżą (zależy od wielkości lotniska) kontaktuje się dopiero przy podejściu do lądowania. I tak samo opuszczając lotnisko - lecąc od punktu A do punktu B przechodzi przez wiele obszarów, każdy ma swojego kontrolera i swoją częstotliwość i teoretycznie to tam powinny być największe moce.
  
SQ1PTO
15.09.2016 18:37:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332740
Od: 2010-6-7


Ilość edycji wpisu: 1
25 W
_________________
Jakub SQ1PTO
  
SQ1PTO
15.09.2016 18:42:06
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332744
Od: 2010-6-7
    sp3cad pisze:

    Wiele mniejszych lotnisk skupia w sobie zbliżanie, wieżę oraz płytę - odpowiadają za to te same osoby i ta sama częstotliwość, np. Bydgoszcz. Warszawskie Okęcie ma zbliżanie (approach) jako osobną częstotliwość, podobnie Gdańsk.

cos wiesz, ale nie do konca.
W Bydgoszczy obowiazuje podejscie proceduralne wiec APP nie jest potrzebny, Gdansk natomiast pomiedzy APP i TWR ma jeszcze DIR (director) podobnie jak Warszawa. Uruchamiany tylko przy "heavy traffic".
_________________
Jakub SQ1PTO
  
SQ1PTO
15.09.2016 18:46:37
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332747
Od: 2010-6-7
    EI2KK pisze:

      SQ1PTO pisze:

      25 W


    W samolocie, czy na dole?

    I jeszcze jedno.. czy ta kontrola obszaru jest aktywna radiowo/voice, czy wszystko juz cyfrowo sie zalatwia?


Na ziemi i w powietrzu.

W lotnictwie nie uzywa sie lacznosci cyfrowej pomiedzy samolotem a kontrolerem. Wszystko w analogu.
_________________
Jakub SQ1PTO
  
SQ1PTO
15.09.2016 19:08:23
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332753
Od: 2010-6-7
Na 1090 MHz przekazywane sa tylko dane z transpondera. Zadanie pilota konczy sie na ustawieniu kodu squawk w modzie C podanego przez kontrolera. Kod przydzielany jest przez system ktory na podstawie tego numeru identyfikuje samolot.
Transponder umozliwia identyfikacje samolotu na wskazniku radarowym oraz przekazuje takie informacje jak typ statku, wysokosc, predkosc, rejstracje itp. Jesli transponder ustawiony jest na stand by, samolot na radarze jest widoczny jako kropka.
_________________
Jakub SQ1PTO
  
SO5CAD
15.09.2016 19:08:55
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JN39IS57 (ex.KO02LG15)

Posty: 131 #2332755
Od: 2015-5-10
http://www.ic.gc.ca/eic/site/smt-gst.nsf/eng/sf09738.html
_________________
73
==
Yaro
  
SQ1PTO
15.09.2016 19:28:05
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332763
Od: 2010-6-7
A co mialoby jeszcze byc ?
_________________
Jakub SQ1PTO
  
SQ1PTO
15.09.2016 20:06:39
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #2332785
Od: 2010-6-7
Pilot potwierdza tylko komendy glosowe otrzymane od kontrolera.
_________________
Jakub SQ1PTO
  
sp3cad
15.09.2016 20:31:34
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 446 #2332795
Od: 2010-7-28
    SQ1PTO pisze:

    cos wiesz, ale nie do konca.
    W Bydgoszczy obowiazuje podejscie proceduralne wiec APP nie jest potrzebny, Gdansk natomiast pomiedzy APP i TWR ma jeszcze DIR (director) podobnie jak Warszawa. Uruchamiany tylko przy "heavy traffic".


Kolega zadał proste pytanie, dostał prostą odpowiedź. Daruj sobie osobiste wycieczki znawco tematu.
  
Electra25.04.2024 23:07:03
poziom 5

oczka
  
SQ2MMV
16.09.2016 08:36:57
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Nowa Wieś (Dobczyce)

Posty: 365 #2332958
Od: 2010-8-13


Ilość edycji wpisu: 1
Witam kolegów...
Szukając dawniej informacji o częstotliwościach lotniczych, utkwiła mi w pamięci informacją o APP Gdańskim (Rębiechowo) i mocy 15W. Gdzieś natrafiłem na jakąś dokumentację lotniska.
_________________
SQ2MMV - Maciej
145,550 MHz

Trzech synów matka miała, dwóch słynęło z mądrości, a trzeci co był głupi poszedł do Łączności... TITATA TITITATA TITATATITITATA a trzeci co był głupi poszedł do Łączności.

https://www.facebook.com/siedemsmutkow/

Zarabianie na wypełnianiu ankiet:
http://rejestracja.opinie.pl/zapros.htm?u=76286090

Polecam:
https://www.game.vot.pl/

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » LOTNISKA - APPROACH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny