| |
SP4BF | 11.05.2015 21:59:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2103866 Od: 2007-11-26
Ilość edycji wpisu: 1 | Czy ktos już robił takie próby. Kolega z pod Olsztyna na dniach będzie robił próby czy uda się wysłać latawcem skrzynkowym dwa baofengi uv3 na wysokosć ponad 100m. Grunt ma na poziomie 147m n.p.m. razem będzie 250m n.p.m. tak na początek. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
Electra | 07.02.2025 18:47:55 |
|
|
| |
sp3cmx | 11.05.2015 22:06:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gorzów Wielkopolski
Posty: 203 #2103872 Od: 2009-4-13
| Powinno się udać. 100 m to mało ale zawsze coś. Powyżej 1000 m to było by super. Ale latawcem, to pewnie tak wysoko się nie uda - hi _________________ Equipment: IC-7300, TS-2000, TM-D710, TH-F6A, IC-E92D, PA KF 500W, 4 el. beam 15-6m 35 up, 5 el. na 2m, 8 el. na 70cm DK7ZB, i 2 el. HB9CV na 6m i 4m 12m up, Loop 81m H 32m up, GP V-2000 12m up, SPX300S mobile, SG-7900 portable/mobile. QRV: HF, VHF, UHF - CW, SSB, FM, SSTV, RTTY, APRS, DIGI mode (FT8, PSK, JT-65A, JT-6M, JT-9, DV (też D-Star, EchoLink, Remote Control). Operator: SR3G, SR3GO, SR3NDG, SR3NJE, SP3PAA, Member of: PZK, SPDXC, PKUKF, PKRVG, PGAPRS, SPOTC (wiceprezes), REBEL DX Group, SP3PAA (kier. r-stacji), SP3YPR. e-mail: sp3cmx@tlen.pl
http://www.youtube.com/results?search_query=sp3cmx&aq=f http://www.ampr.poznan.ws/users/sp3cmx/index.html |
| |
SP4BF | 11.05.2015 22:33:15 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2103886 Od: 2007-11-26
| 100m to na początek - ale aspiracje kolegi sięgają nieco wyżej. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
sq6ade | 11.05.2015 22:35:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15202 #2103888 Od: 2008-3-21
| Skoro samoloty ważące dużo latają to duży latawiec też uniesie jak wieje odpowiednio. Fajny pomysł _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
SP4BF | 11.05.2015 23:20:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2103904 Od: 2007-11-26
| Pomysł powstał podczas wieczornej pogawędki na 2m. Kolega powiedział, ze robi dla małoletniego siostrzeńca latawiec skrzynkowy i że jak wszystko pójdzie zgodnie z założeniami to "skrzynka" powinna bez problemu latać na 100m i wyżej. Ja zaproponowałem żeby wyposażył tą skrzynkę w mały przemiennik i kolega podłapał temat. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SQ5W | 11.05.2015 23:31:13 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1177 #2103906 Od: 2010-3-17
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Rekord świata w wysokości lotu latawca należy do USA i został ustanowiony w 1919 roku. Zestaw siedmiu latawców osiągnął wysokość 9740 metrów.(Wikipedia) O ile dobrze pamiętam to zamiast linki była zastosowana struna fortepianowa. Też kiedyś tym tematem się interesowałem. Powodzenia! |
| |
SP5SAi | 11.05.2015 23:36:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 473 #2103907 Od: 2010-6-13
| Cześć. Latawiec leci tak wysoko aż siła nośna wytworzona na skutek przepływającego powietrza (wiatru) z daną prędkością zrównoważy się z ciężarem holu i ciężarem samego latawca. Aby zrobić latawiec transportowy trzeba go zrobić odpowiedniej wielkości z jak najlżejszym holem i najlżejszą konstrukcją (może typu latające skrzydło) do tego odpowiedni wiatr, musi udźwignąć, czysta matematyka i fizyka. O czym zaręcza praktycznie Andrzej POL-2917. _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SQ5AM | 12.05.2015 02:30:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #2103963 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | W Warszawie kolega SQ5OMQ kilkukrotnie przeprowadzał takie eksperymenty. Ostatni raz w dniu wczorajszym. _________________ Adrian |
| |
SP4BF | 12.05.2015 07:50:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2104001 Od: 2007-11-26
| Dzięki za info - zawsze dobrze jest porozmawiać z kimś kto już to robił i może coś podpowiedzieć. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SQ2KRR | 12.05.2015 08:06:15 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 340 #2104010 Od: 2014-8-13
| Są gotowe latawce używane w fotografii latawcowej.O takie np:http://allegro.pl/fotografia-latawcowa-hq-power-sled-xxl-9-0-gopro-i5153605915.html Miałem okazję pomagać kilka razy przy wykonywaniu zdjęć z powietrza. Do wyniesienia aparatu z dodatkowym osprzętem (ok 2kg) nie trzeba wcale silnego wiatru. Raczej delikatny wiaterek. Mimo to na dużych wysokościach na latawiec działają duże siły. Zdarzało się że linka o udźwigu 200 kg potrafiła się urwać. Obecnie używamy linki o długości 300m. |
| |
SP1AP | 12.05.2015 08:11:43 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2104013 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY |
Tylko niech uważa, by się nie narazić służbom lotniczym, bo za zagrożenie bezpieczeństwa lotów grożą surowe sankcje! |
| |
Electra | 07.02.2025 18:47:55 |
|
|
| |
SP5SAi | 12.05.2015 08:31:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 473 #2104022 Od: 2010-6-13
| Poza obszarem lotniska do wysokości 300 m możesz latać bez problemów, żadne ograniczenia służb lotniczych cię nie dotyczą. _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP2LIG | 12.05.2015 08:44:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13109 #2104027 Od: 2009-3-16
|
Duży latawiec + silny wiatr = się bardzo duża siła uciągu, na bank jeden człowiek nie utrzyma takiego latawca.... ______________ Greg SP2LIG |
| |
SP1AP | 12.05.2015 09:33:21 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2104048 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | SP5SAi pisze:
Poza obszarem lotniska do wysokości 300 m możesz latać bez problemów, żadne ograniczenia służb lotniczych cię nie dotyczą.
Nie to miałem na myśli. Tam były życzenia osiągnięcia 1000m! |
| |
ebc41 | 12.05.2015 09:46:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #2104057 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | SP5SAi pisze:
Poza obszarem lotniska do wysokości 300 m możesz latać bez problemów, żadne ograniczenia służb lotniczych cię nie dotyczą.
A w cale że nie. W przestrzeni klasy G można latać bez ograniczeń i nadzoru kontrolerów ruchu. W Polsce przestrzeń G sięga od ziemi do około 2700m, za wyjątkiem stef wydzielonych takich jak TMA, CTR, MCTR, MATZ, TRA i TSA (w czasie aktywacji). Inna rzecz, że takie eksperymenty z latawcami pasowało by zgłosić do informacji powietrznej (FIS) w celu ostrzeżenia o nich innych pilotów. _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
SP4BF | 12.05.2015 09:59:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2104087 Od: 2007-11-26
| 1000m to raczej nie kolega mówił coś o 300-400m ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SP1AP | 12.05.2015 10:24:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2104131 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 1 | ebc41 pisze: SP5SAi pisze:
Poza obszarem lotniska do wysokości 300 m możesz latać bez problemów, żadne ograniczenia służb lotniczych cię nie dotyczą.
A w cale że nie. W przestrzeni klasy G można latać bez ograniczeń i nadzoru kontrolerów ruchu. W Polsce przestrzeń G sięga od ziemi do około 2700m, za wyjątkiem stef wydzielonych takich jak TMA, CTR, MCTR, MATZ, TRA i TSA (w czasie aktywacji). Inna rzecz, że takie eksperymenty z latawcami pasowało by zgłosić do informacji powietrznej (FIS) w celu ostrzeżenia o nich innych pilotów.
Ejże, ejże! A wynikłe z katastrof przeloty małych samolotów sanitarnych i ratowniczych muszą zawsze przebiegać w tych wydzielonych strefach? A awaryjne lądowania samolotów i szybowców z aeroklubów też muszą się tych stref trzymać? Bez przesady! Linka takiego latawca wplątana np w śmigło lekkiej awionetki może doprowadzić do katastrofy!!! PS: Ktoś powie, że samolot ma stery i może linkę ominąć, ale czy przy tych prędkościach, gdy obiekt leci już nisko, np 100m nad ziemią, pilot zauważy linkę latawca będącego wtedy 250m nad ziemią? |
| |
Neron | 12.05.2015 10:42:04 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 114 #2104173 Od: 2010-9-20
Ilość edycji wpisu: 1 | SP5SAi pisze:
Poza obszarem lotniska do wysokości 300 m możesz latać bez problemów, żadne ograniczenia służb lotniczych cię nie dotyczą.
Nie wprowadzaj w błąd. Wszystko jest określone przepisami, nie ma dowolności. Linki do zapoznania się gdzie można latać. http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_menu=top_fis&left_menu=menu_fis&opis=fis_mapa_FIS http://www.fis.pansa.pl/?menu_lewe=mapa_fis&lang=_pl&opis=fis_FIR_EPWW_legenda http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/ |
| |
SP4BF | 12.05.2015 11:43:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4240 #2104232 Od: 2007-11-26
| jak jakiś samolocik zaplącze się w nitkę od latawca i spadnie to pozyskamy z wraku radio na pasmo lotnicze a resztę zakopie się na polu. Kolega mieszka na takim wigwizdowiu, że nikt nie zauważy. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SP1AP | 12.05.2015 12:13:47 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2104248 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | SP4BF pisze: jak jakiś samolocik zaplącze się w nitkę od latawca i spadnie to pozyskamy z wraku radio na pasmo lotnicze a resztę zakopie się na polu. Kolega mieszka na takim wigwizdowiu, że nikt nie zauważy.
Na nitce to możesz sobie puszczać kartkę z zeszytu szkolnego, może osiągniesz 3m wysokości? |
| |
Electra | 07.02.2025 18:47:55 |
|
|