NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » AKUMULATOR ŻELOWY

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Akumulator żelowy

  
sq7hje
12.12.2012 10:21:27
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: jo92va

Posty: 34 #1070084
Od: 2008-8-16


Ilość edycji wpisu: 3
Od jakiegoś czasu popularna jest metoda ładowania impulsowego akumulatorów ołowiowych. Podobno ma to zbawienny wpływ na żywotność ładowanego w ten sposób akumulatora.
Sam użytkuje kilka akumulatorów zamkniętych w tym jeden "prawdziwy" żelowy do zasilania awaryjnego C.O . Z racji , że był to mój najdroższy akumulator zakupiłem do niego dedykowaną ładowarkę impulsową. Z pomiarów wychodzi , że max napięcie ładowania to 14,6 V. Po całkowitym naładowaniu ładowarka ta utrzymuje napięcie podtrzymania 13,05 V.
Użytkuję także inną ładowarkę która to może ładować tradycyjne "mokre , otwarte " i "żelowe , zamknięte" akumulatory.
W trybie "mokrym" max napięcie ładowania dochodzi do 15,9 V natomiast w trybie dla akumulatorów żelowych nie przekracza 14,5 V.
Co do maksymalnej temperatury pracy akumulatorów żelowych i AGM (płynny elektrolit uwięziony w matach szklanych) to w dokumentacji widnieje magiczna wartość 20 stopni C. Akumulator użytkowany w wyższej temperaturze będzie miał mniejszą żywotność i krótszy czas gwarancji.
U mnie w pracy jest kilka potężnych upsów i dla każdej akumulatorowni (96 sztuk akumulatorów żelowych 12V jak dobrze pamiętam 90Ah) jest dedykowana "klimatyzacja" właśnie w celu utrzymania optymalnej temperatury.

SP1AP:
Akumulatory "samochodowe" służą tylko do rozruchu i głębsze cykle rozładowania im nie służą (następuje szybki opad masy czynnej z płyt).
Wyładowany do cna taki akumulator na pewno traci już swoje parametry.
Minimalne napięcie pod obciążeniem nie powinno być mniejsze niż 10,5 V (dla 12V)
Jazda bez włączonych świateł itp niczemu nie pomaga bowiem wydajność alternatorów jest wystarczająca do zasilania wszystkiego co potrzeba w samochodzie jak i do doładowania akumulatora. Prawdą jest , że na początku po odpaleniu samochodu płąd ładowania będzie bardzo duży ale myślę , że po 15 minutach spadnie do akceptowalnej wartości.
_________________
Darek , QTH Rogóźno k.Domaniewic
  
Electra22.11.2024 18:38:27
poziom 5

oczka
  
sq7rtr
12.12.2012 10:37:39
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01OK

Posty: 139 #1070095
Od: 2010-6-11


Ilość edycji wpisu: 2
Koledzy! Strasznie teoretyzujecie wykrzyknik
Akumulator żelowy 7Ah parametry ładowania:
- cyklicznie 14,4 do 15,0V
- cały czas: 13,5 do 13,8V
max. prąd ładowania: 2,1A

Wymyślanie innej ładowarki niż zasilacz stabilizowany i szeregowa żarówka, to imho przerost formy nad treścią. Chyba, że nie mamy zasilacza i żarówki :-) Żarówkę proponuję większej mocy niż 21W, albo odłączać (zwierać) ją pod koniec ładowania.
_________________
OP:Rafal QTH: Radom rafael(at)tkdami.net

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » AKUMULATOR ŻELOWY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny