NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » ANTENA NAVTEX NASA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Antena Navtex NASA

  
deleted20210204
31.01.2020 09:32:59
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 180 #5397247
Od: 2019-8-14



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi.
Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,)
  
Electra24.11.2024 22:02:12
poziom 5

oczka
  
HF1D
31.01.2020 09:45:27
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #5397254
Od: 2015-1-28


Ilość edycji wpisu: 1
    Kejs pisze:

    Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi.
    Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,)


Za wykonanie Made in UK, za szczelną obudowę, za złącza, za to że wytrzymała 30 lat, za homologację morską.
Jeżeli cena 32,5 funta jest wygórowana to ja nie mam pytań.


EDIT:

Jeżeli nie każdy potrafi naprawić, to na pewno nie będzie potrafił zrobić nowej.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp6ryd
31.01.2020 10:57:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3870 #5397310
Od: 2012-1-22


Ilość edycji wpisu: 1
MMIC'e najczęściej nie są optymalizowane na tak niskie częstotliwości. niskoszumny PGA103+ wg katalogu od 50 MHz. Z pewnością znajdzie się też taki pracujący od DC ale trzeba też patrzeć na szumy, no i one mają 50om na we i wy. W PA0RDT jest na wejściu tranzystor polowy bo chodzi o jego wysoką impedancję i małą pojemność wejściową. drugi stopień o większym prądzie i odporny na przesterowanie. W tym zastosowaniu może dało by się właśnie wcisnać LPF za pierwszym stopniem i tak przerobione PA0RDT zastosować. Gdyby zadowalająco działało bez filtra to jest szansa na odbieranie FAX na KF tą sama anteną a to już na małym jachcie duża zaleta.

tu widać że jednak na PGA103+ się udało zejść do kHz-ów wesoły (fajna kolekcja schematów i opisów innych konstrukcji)
https://g8jnj.webs.com/activeantennas.htm
  
HF1D
31.01.2020 11:03:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #5397319
Od: 2015-1-28


Ilość edycji wpisu: 1
    HF1D pisze:

      Kejs pisze:

      Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi.
      Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,)


    Za wykonanie Made in UK, za szczelną obudowę, za złącza, za to że wytrzymała 30 lat, za homologację morską.


    Waldi1954 pisze:


    Made in UK faktycznie wyznacznik... lol Znam gro produktow Made in UK nie dorastajacym polskim do piet.
    W Polsce tez mozna zrobic szczelna obudowe, zastosowac dobrej jakosci zlacza, zdobyc homologacje morska i uzyc materialow, ktore spokojnie wytrzymaja tyle samo czasu albo i dluzej od rzeczonej. Samemu jezli sie potrafi mozna to zrobic za ulamek ceny tej z UK (nie wliczajac homologacji) a naprawic stara jeszcze taniej.

    Polska juz nie jest za zelazna kurtyna i wszelkie materialy dostepne sa od reki. Warto wyjsc z cienia juz nieistniejacej w rzeczywistosci kurtyny i sobie to uswiadomic pomysł Lepiej pozno jak wcale... lol


Mówimy o produkcie z roku 1992, a nie 2020. I porównaniu Made in UK do Made in China. To raz.
Ja również zalecałem naprawę a nie wykonanie nowej. To dwa.

A trzy?
W Polsce można wszystko zrobić. Oczywiście że tak. I często się robi.
Tylko dlaczego szukając anteny na jacht nie potykam się nigdzie o stosy markowych wyrobów Made in Poland w cenach ułamkowych do przytoczonych przeze mnie 32 funtów?
Wręcz przeciwnie, To co w UK kosztuje 32 funty u nas sprzedawane jest po 318 zł.
Reszta "no comment"

_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp6ryd
31.01.2020 12:38:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3870 #5397399
Od: 2012-1-22


Ilość edycji wpisu: 1
Rynek jest zbyt maly na dzialania lokalne a budowa marki wymaga czsu i srodkow. Ilu z Waszych znajomych ma pelnomorski jacht. Ostatnio uslyszalem ze Czesi maja ich wiecej lub statystycznie wiecej niz Polacy z bylo nie bylo dluzsza linia brzegową oczko

Jak widac i najlepszym moze sie przytrafic nieszczelnosc obudowy. Przy dobrym inzynierskim podejsciu nawet home made moze byc solidny.

Pytanie do fachowcow: czy przepisy na prywatnych jednostkach okreslaja ze mozna stosowac tylko certyfikowane anteny ?
  
deleted20210204
31.01.2020 13:11:56
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 180 #5397422
Od: 2019-8-14



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp6ryd pisze:

    Rynek jest zbyt maly na dzialania lokalne a budowa marki wymaga czsu i srodkow. Ilu z Waszych znajomych ma pelnomorski jacht. Ostatnio uslyszalem ze Czesi maja ich wiecej lub statystycznie wiecej niz Polacy z bylo nie bylo dluzsza linia brzegową ,)

    Jak widac i najlepszym moze sie przytrafic nieszczelnosc obudowy. Przy dobrym inzynierskim podejsciu nawet home made moze byc solidny.

    Pytanie do fachowcow: czy przepisy na prywatnych jednostkach okreslaja ze mozna stosowac tylko certyfikowane anteny ?

Nie bo nie są to statki konwencyjne na których jest wymóg posiadania odbiornika Navtex.
Dodatkowo, nie ma jachtów prywatnych i państwowych. ,) Są objęte konwencjami IMO lub z nich wyłączone.
  
sp6ryd
31.01.2020 14:02:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3870 #5397481
Od: 2012-1-22
Ostatnie pytanie wesoły: czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo
  
deleted20210204
31.01.2020 14:45:12
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 180 #5397534
Od: 2019-8-14



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
IMO nie jest skora do wydawania pieniędzy armatorów. lol A odbiór satelitarny do tanich należał nie będzie choć wiele statków korzysta z serwisów satelitarnych.
  
dariog
31.01.2020 20:17:33


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5397990
Od: 2020-1-23
Oznaczenia na podzespołach:
Obrazek
_________________
Darek
  
dariog
31.01.2020 20:18:42


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5397993
Od: 2020-1-23
cuś nie wyszło.. obrazek jest tu:
https://www.dropbox.com/s/u3zxumd8cvhnnyy/navtex_1.jpg?dl=0
_________________
Darek
  
deleted20210204
31.01.2020 21:55:23
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 180 #5398163
Od: 2019-8-14



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
https://www.dropbox.com/s/u3zxumd8cvhnnyy/navtex_1.jpg?dl=0

navtex_1.jpg
  
Electra24.11.2024 22:02:12
poziom 5

oczka
  
HF1D
31.01.2020 23:01:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #5398291
Od: 2015-1-28
    sp6ryd pisze:

    Ostatnie pytanie wesoły: czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo


Tak jest takie ryzyko.
US Coast Guard ogłosiła 21 września 2019 roku 2019 roku, że zamierza zaprzestać nadawania komunikatów meteo w systemie Navtex.
Jest to jednak uwarunkowane dostępnościa komunikatów na platformach satelitarnych aprobowanych przez IMO.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp6ryd
01.02.2020 15:16:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3870 #5399586
Od: 2012-1-22


Ilość edycji wpisu: 2
jeśli nie popełnilem błędu:
https://crcit.net/c/cfc69cbceb1d4d4bbecae67189211948
brakuje L2,C4 (trzeba by tą ceweczkę rozpoznać)

Obrazek
  
deleted20210204
01.02.2020 16:53:13
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 180 #5399694
Od: 2019-8-14



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    HF1D pisze:

      sp6ryd pisze:

      Ostatnie pytanie wesoły: czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo


    Tak jest takie ryzyko.
    US Coast Guard ogłosiła 21 września 2019 roku 2019 roku, że zamierza zaprzestać nadawania komunikatów meteo w systemie Navtex.
    Jest to jednak uwarunkowane dostępnościa komunikatów na platformach satelitarnych aprobowanych przez IMO.

Przy czym Navtex to nie tylko prognozy meteo ale cały system ostrzeżeń więc do zmian, które kiedyś na pewno nastąpią, czasu mamy dużo.
  
dariog
02.02.2020 07:16:12


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5400118
Od: 2020-1-23


Rozumiem, że oznaczenia cewki L2 i kondensatora C4, które podałem są niewystarczające... (a innych oznaczeń na nich nie ma)
Jak jeszcze można rozpoznać takie podzespoły?
_________________
Darek
  
HF1D
02.02.2020 08:07:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #5400202
Od: 2015-1-28
    Kejs pisze:



    Przy czym Navtex to nie tylko prognozy meteo ale cały system ostrzeżeń więc do zmian, które kiedyś na pewno nastąpią, czasu mamy dużo.


Ponieważ części osób które nie mają na co dzień do czynienia z NAVTEX kojarzy sie to z meteo użyłem uproszczenia, ale widze że tak też się nie da.
USCG planuje w ogóle zaprzestanie nadawania NAVTEX na LF, więc nie jest tak, że wiadomości meteo nie będzie, ale inne komunikaty będą.
Cytując Konowicza "nie będzie niczego".
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
dariog
03.02.2020 17:15:20


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5401629
Od: 2020-1-23
Po drugim ataku odezwał się człowiek NASA Marine następującymi słowami:

"The part that is broken is a 4.7mF tantalum capacitor"

Można gdzieś coś takiego dostać ? Czy się walnął w tej pojemności?
_________________
Darek
  
dariog
03.02.2020 17:25:34


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5401634
Od: 2020-1-23
Po drugim ataku odezwał się człowiek NASA Marine następującymi słowami:

"The part that is broken is a 4.7mF tantalum capacitor"

Można gdzieś coś takiego dostać ? Czy się walnął w tej pojemności?
_________________
Darek
  
sp6ryd
03.02.2020 17:41:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3870 #5401636
Od: 2012-1-22


Ilość edycji wpisu: 1
    dariog pisze:


    Rozumiem, że oznaczenia cewki L2 i kondensatora C4, które podałem są niewystarczające... (a innych oznaczeń na nich nie ma)
    Jak jeszcze można rozpoznać takie podzespoły?


Tak naprawdę nie potrafiłem domyśleć się jak podłączona jest L2 i czy nie ma przypadkiem 2 uzwojeń (transformatorek). Ten styrofleksowy kondensator rozpoznałeś prawidłowo to jest 150 pF.
Co do reszty schematu bazowałem na zdjęciu z pierwszego postu i też warto by zweryfikować czy nie popełniłem błędu.

Tantalowy ... jeśli - to nie jest raczej krytyczna wartość bo jego zadaniem jest odsprzęganie zasilania czyli spokojnie można dać te 4,7 albo 10 uF (no właśnie "mF" mili Farad ( 4,7 * 1000 uF)to trochę dużo jak na taki element). W tym miejscu dał bym jeszcze równolegle do niego ceramiczny 100n.
Jego brak raczej nie unieruchamia układu moim zdaniem padł jeszcze któryś z tranzystorów.


  
dariog
03.02.2020 18:12:45


Grupa: Użytkownik

QTH: Gdynia

Posty: 17 #5401651
Od: 2020-1-23
Też na pierwszy rzut oka wydaje mi się dużo... ale że jestem lajkonikiem w temacie to się wole spytać...
Tranzystory wlutowałem i sprawdziłem w gnieździe ... miernik pokazywał 250 ... cokolwiek to oznacza - generalnie, jako że odpowiedź była to wlutowałem spowrotem...teraz na tapecie cewki...
I tu mam pytanie mam jak się sprawdza takie cewki? Jedna ma 6 pinów +2 w obudowie a druga 5 pinów + 2 w obudowie...

_________________
Darek
  
Electra24.11.2024 22:02:12
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » ANTENA NAVTEX NASA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny