| |
deleted20210204 | 31.01.2020 09:32:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 180 #5397247 Od: 2019-8-14
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi. Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,) |
| |
Electra | 25.11.2024 05:13:56 |
|
|
| |
HF1D | 31.01.2020 09:45:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2573 #5397254 Od: 2015-1-28
Ilość edycji wpisu: 1 | Kejs pisze:
Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi. Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,)
Za wykonanie Made in UK, za szczelną obudowę, za złącza, za to że wytrzymała 30 lat, za homologację morską. Jeżeli cena 32,5 funta jest wygórowana to ja nie mam pytań.
EDIT:
Jeżeli nie każdy potrafi naprawić, to na pewno nie będzie potrafił zrobić nowej. _________________ Pozdrawiam Jurek HF1D
|
| |
sp6ryd | 31.01.2020 10:57:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #5397310 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 1 | MMIC'e najczęściej nie są optymalizowane na tak niskie częstotliwości. niskoszumny PGA103+ wg katalogu od 50 MHz. Z pewnością znajdzie się też taki pracujący od DC ale trzeba też patrzeć na szumy, no i one mają 50om na we i wy. W PA0RDT jest na wejściu tranzystor polowy bo chodzi o jego wysoką impedancję i małą pojemność wejściową. drugi stopień o większym prądzie i odporny na przesterowanie. W tym zastosowaniu może dało by się właśnie wcisnać LPF za pierwszym stopniem i tak przerobione PA0RDT zastosować. Gdyby zadowalająco działało bez filtra to jest szansa na odbieranie FAX na KF tą sama anteną a to już na małym jachcie duża zaleta.
tu widać że jednak na PGA103+ się udało zejść do kHz-ów (fajna kolekcja schematów i opisów innych konstrukcji) https://g8jnj.webs.com/activeantennas.htm |
| |
HF1D | 31.01.2020 11:03:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2573 #5397319 Od: 2015-1-28
Ilość edycji wpisu: 1 | HF1D pisze: Kejs pisze:
Masz niezaprzeczalną rację tylko nie każdy to potrafi. Patrząc na ceny fabrycznych anten w człowieku budzi się pytanie Za Co? ,)
Za wykonanie Made in UK, za szczelną obudowę, za złącza, za to że wytrzymała 30 lat, za homologację morską.
Mówimy o produkcie z roku 1992, a nie 2020. I porównaniu Made in UK do Made in China. To raz. Ja również zalecałem naprawę a nie wykonanie nowej. To dwa.
A trzy? W Polsce można wszystko zrobić. Oczywiście że tak. I często się robi. Tylko dlaczego szukając anteny na jacht nie potykam się nigdzie o stosy markowych wyrobów Made in Poland w cenach ułamkowych do przytoczonych przeze mnie 32 funtów? Wręcz przeciwnie, To co w UK kosztuje 32 funty u nas sprzedawane jest po 318 zł. Reszta "no comment"
_________________ Pozdrawiam Jurek HF1D
|
| |
sp6ryd | 31.01.2020 12:38:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #5397399 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 1 | Rynek jest zbyt maly na dzialania lokalne a budowa marki wymaga czsu i srodkow. Ilu z Waszych znajomych ma pelnomorski jacht. Ostatnio uslyszalem ze Czesi maja ich wiecej lub statystycznie wiecej niz Polacy z bylo nie bylo dluzsza linia brzegową
Jak widac i najlepszym moze sie przytrafic nieszczelnosc obudowy. Przy dobrym inzynierskim podejsciu nawet home made moze byc solidny.
Pytanie do fachowcow: czy przepisy na prywatnych jednostkach okreslaja ze mozna stosowac tylko certyfikowane anteny ? |
| |
deleted20210204 | 31.01.2020 13:11:56 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 180 #5397422 Od: 2019-8-14
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | sp6ryd pisze:
Rynek jest zbyt maly na dzialania lokalne a budowa marki wymaga czsu i srodkow. Ilu z Waszych znajomych ma pelnomorski jacht. Ostatnio uslyszalem ze Czesi maja ich wiecej lub statystycznie wiecej niz Polacy z bylo nie bylo dluzsza linia brzegową ,)
Jak widac i najlepszym moze sie przytrafic nieszczelnosc obudowy. Przy dobrym inzynierskim podejsciu nawet home made moze byc solidny.
Pytanie do fachowcow: czy przepisy na prywatnych jednostkach okreslaja ze mozna stosowac tylko certyfikowane anteny ?
Nie bo nie są to statki konwencyjne na których jest wymóg posiadania odbiornika Navtex. Dodatkowo, nie ma jachtów prywatnych i państwowych. ,) Są objęte konwencjami IMO lub z nich wyłączone. |
| |
sp6ryd | 31.01.2020 14:02:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #5397481 Od: 2012-1-22
| Ostatnie pytanie : czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo |
| |
deleted20210204 | 31.01.2020 14:45:12 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 180 #5397534 Od: 2019-8-14
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | IMO nie jest skora do wydawania pieniędzy armatorów. A odbiór satelitarny do tanich należał nie będzie choć wiele statków korzysta z serwisów satelitarnych. |
| |
dariog | 31.01.2020 20:17:33 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5397990 Od: 2020-1-23
| Oznaczenia na podzespołach:
_________________ Darek
|
| |
dariog | 31.01.2020 20:18:42 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5397993 Od: 2020-1-23
| cuś nie wyszło.. obrazek jest tu: https://www.dropbox.com/s/u3zxumd8cvhnnyy/navtex_1.jpg?dl=0 _________________ Darek
|
| |
deleted20210204 | 31.01.2020 21:55:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 180 #5398163 Od: 2019-8-14
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 1 | https://www.dropbox.com/s/u3zxumd8cvhnnyy/navtex_1.jpg?dl=0
navtex_1.jpg |
| |
Electra | 25.11.2024 05:13:56 |
|
|
| |
HF1D | 31.01.2020 23:01:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2573 #5398291 Od: 2015-1-28
| sp6ryd pisze: Ostatnie pytanie : czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo
Tak jest takie ryzyko. US Coast Guard ogłosiła 21 września 2019 roku 2019 roku, że zamierza zaprzestać nadawania komunikatów meteo w systemie Navtex. Jest to jednak uwarunkowane dostępnościa komunikatów na platformach satelitarnych aprobowanych przez IMO. _________________ Pozdrawiam Jurek HF1D
|
| |
sp6ryd | 01.02.2020 15:16:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #5399586 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 2 | jeśli nie popełnilem błędu: https://crcit.net/c/cfc69cbceb1d4d4bbecae67189211948 brakuje L2,C4 (trzeba by tą ceweczkę rozpoznać)
|
| |
deleted20210204 | 01.02.2020 16:53:13 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 180 #5399694 Od: 2019-8-14
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | HF1D pisze: sp6ryd pisze: Ostatnie pytanie : czy jest ryzyko ze Navtex podzieli losy nawigacji lotniczej w oparciu o stacje NDB i zostanie wyparty jakims systemem satelitarnym ? W rejonach arktycznych zapewne LF i KF pozostaną na dlugo
Tak jest takie ryzyko. US Coast Guard ogłosiła 21 września 2019 roku 2019 roku, że zamierza zaprzestać nadawania komunikatów meteo w systemie Navtex. Jest to jednak uwarunkowane dostępnościa komunikatów na platformach satelitarnych aprobowanych przez IMO.
Przy czym Navtex to nie tylko prognozy meteo ale cały system ostrzeżeń więc do zmian, które kiedyś na pewno nastąpią, czasu mamy dużo. |
| |
dariog | 02.02.2020 07:16:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5400118 Od: 2020-1-23
|
Rozumiem, że oznaczenia cewki L2 i kondensatora C4, które podałem są niewystarczające... (a innych oznaczeń na nich nie ma) Jak jeszcze można rozpoznać takie podzespoły? _________________ Darek
|
| |
HF1D | 02.02.2020 08:07:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2573 #5400202 Od: 2015-1-28
| Kejs pisze:
Przy czym Navtex to nie tylko prognozy meteo ale cały system ostrzeżeń więc do zmian, które kiedyś na pewno nastąpią, czasu mamy dużo.
Ponieważ części osób które nie mają na co dzień do czynienia z NAVTEX kojarzy sie to z meteo użyłem uproszczenia, ale widze że tak też się nie da. USCG planuje w ogóle zaprzestanie nadawania NAVTEX na LF, więc nie jest tak, że wiadomości meteo nie będzie, ale inne komunikaty będą. Cytując Konowicza "nie będzie niczego". _________________ Pozdrawiam Jurek HF1D
|
| |
dariog | 03.02.2020 17:15:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5401629 Od: 2020-1-23
| Po drugim ataku odezwał się człowiek NASA Marine następującymi słowami:
"The part that is broken is a 4.7mF tantalum capacitor"
Można gdzieś coś takiego dostać ? Czy się walnął w tej pojemności? _________________ Darek
|
| |
dariog | 03.02.2020 17:25:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5401634 Od: 2020-1-23
| Po drugim ataku odezwał się człowiek NASA Marine następującymi słowami:
"The part that is broken is a 4.7mF tantalum capacitor"
Można gdzieś coś takiego dostać ? Czy się walnął w tej pojemności? _________________ Darek
|
| |
sp6ryd | 03.02.2020 17:41:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #5401636 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 1 | dariog pisze:
Rozumiem, że oznaczenia cewki L2 i kondensatora C4, które podałem są niewystarczające... (a innych oznaczeń na nich nie ma) Jak jeszcze można rozpoznać takie podzespoły?
Tak naprawdę nie potrafiłem domyśleć się jak podłączona jest L2 i czy nie ma przypadkiem 2 uzwojeń (transformatorek). Ten styrofleksowy kondensator rozpoznałeś prawidłowo to jest 150 pF. Co do reszty schematu bazowałem na zdjęciu z pierwszego postu i też warto by zweryfikować czy nie popełniłem błędu.
Tantalowy ... jeśli - to nie jest raczej krytyczna wartość bo jego zadaniem jest odsprzęganie zasilania czyli spokojnie można dać te 4,7 albo 10 uF (no właśnie "mF" mili Farad ( 4,7 * 1000 uF)to trochę dużo jak na taki element). W tym miejscu dał bym jeszcze równolegle do niego ceramiczny 100n. Jego brak raczej nie unieruchamia układu moim zdaniem padł jeszcze któryś z tranzystorów.
|
| |
dariog | 03.02.2020 18:12:45 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdynia
Posty: 17 #5401651 Od: 2020-1-23
| Też na pierwszy rzut oka wydaje mi się dużo... ale że jestem lajkonikiem w temacie to się wole spytać... Tranzystory wlutowałem i sprawdziłem w gnieździe ... miernik pokazywał 250 ... cokolwiek to oznacza - generalnie, jako że odpowiedź była to wlutowałem spowrotem...teraz na tapecie cewki... I tu mam pytanie mam jak się sprawdza takie cewki? Jedna ma 6 pinów +2 w obudowie a druga 5 pinów + 2 w obudowie...
_________________ Darek
|
| |
Electra | 25.11.2024 05:13:56 |
|
|