| <<<Strona: 2 / 2 strony: 1[2] |
Pytanie do 'Ludzi Morza' | |
| | SP5WA | 21.04.2016 17:54:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa_Wesoła
Posty: 1316 #2272975 Od: 2012-7-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Nareszcie admirał napisał coś sensownego. Tu (ad.3) zwrot "prawo bandery" - co jest określeniem używanym we flocie i pozbawionym wcześniej cytowanego nadęcia z języka prawniczego. OK. Na Georges Bank chodziło się na połowy jeszcze w latach 70. po dorsza i halibuta a nie na kotwicowisko. Ja się tam nie załapałem ale i od wszelkich rybaków stroniłem, bo to cholerna robota była. Jednak pół Gdyni z tego akwenu żyło i to przyzwoicie. Georges Bank jest na otwartym morzu i położone w jednym z najgorszych miejsc na Północnym Atlantyku do bezpiecznego przeczekania pogody sztormowej. 60 mil od brzegu i miejscami płycizny może być pomysłem dla fikcji literackiej a nie praktyką morską na rzucenie tam kotwicy. Natomiast na Grand Banks jest za głęboko aby wogóle rzucać kotwicę więc następny wymysł autora powieści. Nie ma ścisłych reguł, przy których statek podnosi kotwicę i rozpoczyna sztormowanie. Zależy od wielkości statku, stanu morza, siły wiatru, użycia jednej lub dwóch kotwic, rodzaju dna morskiego, ilości innych statków na kotwicowisku, itp. Ad. 4. << Poziom trzeci kodu ISPS (zakladajac ze ten kod to nie fikcja) - czy dostep na mostek zostaje zablokowany z zewnatrz bez wzgledu na to kto chcialby sie tam dostac? >> ISPS - To nie fikcja, to jest bardzo ważny składnik bezpieczeństwa statków rozwinięty po ataku 11. września w NY. Security level 3 wprowadzany jest przy możliwym lub bliskim wystąpienia zagrożeniu dla bezpieczeństwa statku np. terroryści, piraci. Wachtowi nie zezwolą na wejście osoby obcej na burtę. Wejścia do pomieszczeń całej nadbudówki będą zamknięte od środka. Szczegółowy Security Plan jest rozpisany dla każdego statku odrębnie. Na statku pasażerskim zapewne będą dodatkowo chronione wejścia na pokłady załogowe od strony pasażerskiej choć i codzienne przepisy zakazują pasażerom wchodzić do pomieszczeń załogowych. Jednak statki pasażerskie mają odrębną specyfikę związaną z bezpieczeństwem życia na morzu SOLAS. A tu orientację o dużych wycieczkowcach / cruiserach mam tylko z wykładów oraz "zewnątrzną" tak jak na foci z sąsiedniej kei na Bahamas.
_________________
--
73 es good DX, Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)
mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com http://www.qrz.com/db/SP5WA ........... "You can never have too many antennas"
| | | Electra | 01.12.2024 01:12:09 |
|
| | | SP1ST | 21.04.2016 17:55:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: kraina 44-ech wysp
Posty: 425 #2272976 Od: 2011-3-5
| Witam "szczury lądowe".
Po lekturze tego wątku uśmiałem się do łez.
_________________ Krzysztof, SP1ST D-STAR UZNAM Isl
| | | SP1AP | 21.04.2016 17:57:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2272977 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY |
My też. | | | SP5WA | 21.04.2016 18:06:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa_Wesoła
Posty: 1316 #2272982 Od: 2012-7-2
|
No to opowiadaj, Krzysztof. Jeździsz za "starego" to przekażesz info z pierwszej ręki. Zacznij od tego, kiedy załoga będzie mogła pozbawić Cię dowództwa na burcie. Potem wspomnij coś o ISPS tylko bez języka prawniczego, PSE. A tak w ogóle to pisz na luzie bo cały temat jest ustawiony w Śmietniku [Koszu]. _________________
--
73 es good DX, Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)
mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com http://www.qrz.com/db/SP5WA ........... "You can never have too many antennas"
| | | SP1ST | 21.04.2016 22:48:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: kraina 44-ech wysp
Posty: 425 #2273131 Od: 2011-3-5
| [quote=SP5WA]
No to opowiadaj, Krzysztof. Jeździsz za "starego" to przekażesz info z pierwszej ręki. Zacznij od tego, kiedy załoga będzie mogła pozbawić Cię dowództwa na burcie. Potem wspomnij coś o ISPS tylko bez języka prawniczego, PSE. A tak w ogóle to pisz na luzie bo cały temat jest ustawiony w Śmietniku [Koszu].[/quote]
Witam, Załoga nie może pozbawić kapitana dowództwa nad statkiem, może to uczynić Armator na jej dobrze uzasadniony wniosek.
Na statku obowiązuje prawo kraju bandery, nie zwalnia to jednak od przestrzegania prawa kraju portu. Miało być po naszemu, nie po prawniczemu, np statek pod banderą Holandii, gdzie w można legalnie palić maryśkę zawija do portu USA. tam na statek wchodzi MEDSCREEN, pobiera próbki moczu i stwierdza,że załogant popala. Wg prawa kraju portu czyli USA załogant musi być czysty. Załogant się broni , w moim kraju to jest legalne, ostatni raz paliłem w domu na urlopie. Armator odsyła go jednak do domu najbliższym samolotem. Wg prawa USA załogant ma być czysty.
ISPS: Ship Security Plan - zbiór procedur dotyczących zagadnień związanych z ochroną i bezpieczeństwem statku. Jest opracowywany indywidualnie dla każdego statku /Restricted Area/, jest to dokument poufny. Tylko określone osoby - instytucje mogą mieć do niego wgląd. Są 3 poziomy ochrony: Security Level 1 - normalna aktywność statku, w porcie, rejestrowanie osób wchodzących/schodzących ze statku, wyrywkowa kontrola bagażu itp. Security Level 2 - szczegółowa kontrola wszystkich dóbr wnoszonych na statek Security Level 3 - zatrzymane operacje ładunkowe i ruch osobowy. Statek w natychmiastowej gotowości do wyjścia w morze. DOS - Declaration Of Security, Statek i port / PSO Port Security Oficer/ deklarują na piśmie podział obowiązków ochrony statku podczas jego pobytu w porcie, nie rzadziej jednak niż co 6 miesięcy od ostatniej wizyty w danym porcie. Statek zobowiązany jest do wyrównania poziomu ochrony jaki obowiązuje w porcie docelowym, tzn statek w morzu operuje SL1 a port SL2 w tym wypadku statek przechodzi przed wejściem na wody terytorialne na SL2.O zmianie poziomu ochrony kapitan informuje CSO /Company Security Officer/ Tak samo się dzieje przy wejściu w HRA /WRA High Risk Area / War Risk Area ISPS to nie jest fikcja, jeśli statek nie spełnia wymogów to nie zostanie wprowadzony do portu, może być aresztowany/zatrzymany do czasu kiedy odpowiednie władze stwierdzą, że statek spełnia wymogi. Dokumentem stwierdzającym jest Ship Security Certificate, ważny na okres 5 lat. To tak w kilku słowach.
_________________ Krzysztof, SP1ST D-STAR UZNAM Isl
| | | SP5WA | 21.04.2016 23:21:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa_Wesoła
Posty: 1316 #2273150 Od: 2012-7-2
|
To samo jest z piciem alkoholu. Przykład z Aberdeen, Szkocja, UK: W pubie można się nawalić jak ruska menażka a barman powie na dowidzenia 'see you next time' i jeszce taxi zawoła. No problem. Przy bramie portowej security, gdy zauważy że załogant wchodzi na terminal chwiejnym krokiem zadzwoni po Port medical. Kwadrans poźniej na burcie odbywa się ceremoniał dmuchania w balonik i sikania do probówki. Jeśli wyniki badań wykraczają poza limit to załogant następnego dnia leci do domu (już na własny koszt). Wg lokalnego prawa załoga na burcie musi być czysta i sucha.
_________________
--
73 es good DX, Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)
mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com http://www.qrz.com/db/SP5WA ........... "You can never have too many antennas"
| | | SP2LIG | 22.04.2016 09:39:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #2273269 Od: 2009-3-16
| Kontradmirał jak zwykle podaje tylko półprawdy.
To że członek załogi wraca nawalony na statek to tak jakby wydał na siebie wyrok(jest tego świadomy), może zostać przechwycony przez służby ale nie musi. Będzie cacy.
Bardzo często lub często w portach krajów cywilizowanych MC(medical control, nie mylić z urzędem celnym))robi naloty na statek całkowicie niezapowiedziane i o różnym czasie. Kontroli na obecność alkoholu i narkotyków podlegają wszyscy członkowie załogi statku w tym kapitan, C/E, C/M również. Najgorsze dla załogi statku jest niewiedza kiedy i gdzie spadnie na nią grom z jasnego nieba, tego nie wie nikt. Rzeczone kontrole są obligatoryjne w przepisach bezpieczeństwa danego portu lub są robione na zlecenie armatora. Jeżeli u któregoś z członków załogi wynik będzie pozytywny to ten delikwent na totalnie przerąbane, czyli jazda do domu na własny koszt i koniec z zatrudnieniem w danej kompani. Taki nalot jest bardzo grozny dla załogi. Wtedy dopiero jest be. W wielu portach seaman's club'y znajdują się na terenie portu, tam można sobie bezpiecznie wypić piwo bez obawy że zastanie się zatrzymanym przez MC patrol. Ksiądz lub pastor czuwa na tym żeby wszystko było cacy. Rzeczone kluby bardzo często są prowadzone przez duchownych katolickich lub luterańskich, wstęp mają wszyscy łącznie z komuchami. To tak w wielkim skrócie z tym co napisali poprzednicy co może grozić załodze statku w porcie jeżeli w grę wchodzi alkohol lub dragi. Pierwsze sito kontroli alkoholowej lub narkotykowej ciąży na kapitanie statku dotyczy wszystkich członków załogi lub na C/E jeżeli chodzi o załogę maszynowa. Oni w pierwszej kolejności odpowiadają za bezpieczeństwo podległych im ludzi na statku. ________________ Greg SP2LIG | | | SP6IX | 22.04.2016 11:08:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8218 #2273314 Od: 2008-3-18
| Stasiu są dwie prawdy "tylko prawda i gu....o prawda" i tak jest we wszystkim o tym wiedzą tylko Ci którzy muszą lub stosują te prawdy i przepisy. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. | | | Electra | 01.12.2024 01:12:09 |
|
|
| <<<Strona: 2 / 2 strony: 1[2] |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|