NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » FRONT BURZOWY 2017

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Front burzowy 2017

  
SP2JAR
15.08.2017 19:36:33
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2454529
Od: 2010-8-27
Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci.
[yt]https://youtu.be/CE3On6-At-g[/yt]
_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
Electra30.11.2024 19:57:00
poziom 5

oczka
  
usuniety25_03_2020
15.08.2017 19:44:54
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 319 #2454532
Od: 2015-12-31
[quote=SP2JAR]Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci.
[yt]https://youtu.be/CE3On6-At-g[/yt][/quote]

Tak chyba lepiej to wygląda



  
SP2LIG
15.08.2017 20:09:30
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13101 #2454559
Od: 2009-3-16
SQ7RF.

Robert, możesz podać średnią wysokość pokazanego wyżej przelotu ?
_____________
Greg SP2LIG
  
usuniety25_03_2020
15.08.2017 20:11:23
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 319 #2454562
Od: 2015-12-31
    SP2LIG pisze:

    SQ7RF.

    Robert, możesz podać średnią wysokość pokazanego wyżej przelotu ?
    _____________
    Greg SP2LIG


Nie znam szczegółów ja tylko poprawiłem udostępnienie bo kolega wstawił sam link
  
SP2LIG
15.08.2017 20:14:57
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13101 #2454567
Od: 2009-3-16
    SQ7RF pisze:

      SP2LIG pisze:

      SQ7RF.

      Robert, możesz podać średnią wysokość pokazanego wyżej przelotu ?
      _____________
      Greg SP2LIG


    Nie znam szczegółów ja tylko poprawiłem udostępnienie bo kolega wstawił sam link



Ok, szkoda że nie znasz szczegółów.
______________
Greg SP2LIG
  
sp7jd
15.08.2017 21:00:51
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Zofiówka n.Łódź

Posty: 273 #2454592
Od: 2008-2-14


Ilość edycji wpisu: 2
Na zegarach widać ALT 466 m oraz 388 m.Nie jest to średnia ale przy odrobinie wyobrazni można sobie uśrednić.aniołek
_________________
VY! 73 Zygmunt sp7jd ex sp7iuo










Fakt że meduza jako gatunek przeżyła 650 mln lat bez posiadania mózgu niesie nadzieję wielu ludziom
  
SP3HSZ
15.08.2017 21:46:37
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81FU

Posty: 212 #2454617
Od: 2011-11-16
Czyli nie za wysoko...lol
_________________
Vy73 Daniel SP3HSZ
  
SWL_SP5
15.08.2017 23:25:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 649 #2454673
Od: 2015-9-7
    SP2JAR pisze:


    Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci.






A podobno wszystko jest OK, cytuję:

    sp9mrn pisze:

      SWL_SP5 pisze:


      Śmieszy mnie twoja wypowiedź Romanie SP9MRN gdy twierdzisz, że EmCom PZK nie stworzy łączności awaryjnej w miejscu gdzie 17,5 tysiąca osób jest bez prądu bo.. obecność służb i profesjonalnych środków łączności rozwiązuje ten problem.


    Ludzie śmieją się z różnych rzeczy, na szczęście za to nie odpowiadam. Jeżeli ktoś nie rozumie, że EmCom nie jest potrzebny w miejscach, gdzie nie ma problemów z łącznością - to już jego sprawa.

    Powtarzana przez ciebie mantra o 17k5 ludzi bez prądu nie jest żadnym dowodem na brak łączności.



Czyli jednak ludzie bez łączności są ale dla EmCom PZK to za mało by tym ludziom pomóc..

  
SP3P
16.08.2017 09:54:25
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81OR

Posty: 161 #2454791
Od: 2012-9-25
Czy jakieś stacje pogodowe w tych okolicach zmierzyły prędkość wiatru?

_________________
Mode: Digi & SSB & CW & DSTAR
Freq: 160m -70 cm
TRX: FT2k / IC 5100 / Kenwood TS480
Antena: Delta 40/80, GP 30m, GB312 by SP3GEM, AK41824 też by SP3GEM
PA: ALS600


  
SP2JAR
16.08.2017 19:15:07
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2455028
Od: 2010-8-27
SQ7RF , dzięki za ładniejszą wstawkę wesoły. Wstawiłem , zapisałem i zająłem się szybko innymi sprawami, wyszło, jak wyszło...

Dla SP2LIG, jak się dobrze przyjrzysz to, jak słusznie napisał SP7JD, widać na zegarach, ale nie do końca z tych dwóch wstawek można obliczyć średnią, ponieważ to dwa przypadkowe wskazania podczas całego przelotu. Przelot w większości był na wysokości 350m z uwagi na fakt, że musiałem trzymać w ręku kamerę, ponieważ rozwalił mi się na kilka minut przed startem uchwyt ze stabilizacją do kasku. Utrzymywałem też wysokość najbardziej spokojnego powietrza, ponieważ poniżej i powyżej lekko trzepało co widać na niektórych ujęciach.
_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
SQ4IXT
17.08.2017 08:23:46
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Białystok

Posty: 313 #2455276
Od: 2012-1-1
Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?
_________________
Marcin SQ4IXT
  
Electra30.11.2024 19:57:00
poziom 5

oczka
  
SP2JAR
17.08.2017 09:26:15
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2455315
Od: 2010-8-27
    SQ4IXT pisze:

    Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?


Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO.
Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie.
Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot.
Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.

Jedynie w strefie kontrolowanej lotniska CTR ,nie możesz wykonywać lotu bez łączności lotniczej.
W pozostałych strefach , to już na warunkach zgodnych z AIP i obowiązującymi przepisami.



_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
SP2JAR
22.08.2017 21:40:40
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2457412
Od: 2010-8-27

_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
sp8mrd
24.08.2017 14:39:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00XC

Posty: 3485 #2458051
Od: 2010-2-2
Dziękuję za te filmy, które dają do myślenia.
Podziwiam odwagę, gdyż mam lęk wysokości i oglądając filmy także go trochę odczuwam wyobrażając sobie, że siedzę na takiej wysokości... poruszony
_________________
73, Piotr SP8MRD ex SP6MRD, SP6KKE, SP6KGN, SP6KBR, nadal SP8POP, SP-22107-OP
------------------------------------------------------------------------------------
"Niebezpieczeństwo jest zawsze to samo: człowiek odłączony od miłości!
Człowiek wykorzeniony z najgłębszego gruntu swej duchowej egzystencji, człowiek znowu skazany na „kamienne serce” – pozbawiony owego „serca z ciała”, które zdolne jest prawidłowo reagować na dobro i na zło." - Jan Paweł II - Paray-le-Monial, 5 X 1986 r.
Świadectwo Andrzeja - sens życia: https://www.youtube.com/watch?v=dG4-NjcWwSo
  
SP2JAR
24.08.2017 14:55:09
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2458054
Od: 2010-8-27
    sp8mrd pisze:

    Dziękuję za te filmy, które dają do myślenia.
    Podziwiam odwagę, gdyż mam lęk wysokości i oglądając filmy także go trochę odczuwam wyobrażając sobie, że siedzę na takiej wysokości... poruszony


Lęk wysokości można przezwyciężyć, na tą okoliczność niech będzie kobieta ,która lata z nami mając ten lęk , podchodząc do krawędzi na dużych wysokościach, a z nami lata na własnym sprzęcie i czuje się świetnie. Ten rodzaj lęku jest uzależniony od bliskiego punktu odniesienia , który daje poczucie bezpieczeństwa, a dalej jest przepaść oczko zależy jaki lęk skrywa się u Ciebie, ale większość z tych lęków daje się opanować ... trzeba mieć samozaparcie i próbować pod dobrym okiem.
_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
zebuu
24.08.2017 17:00:48
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Okręg 6

Posty: 168 #2458075
Od: 2015-4-19
    SP2JAR pisze:

      SQ4IXT pisze:

      Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?


    Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO.
    Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie.
    Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot.
    Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.




Nie wierz w te bajki . To nie prawda .Fis nikomu tego nie zgłasza. Kolega dzwonił nawet nagrał rozmowę to co usłyszeliśmy ma się zupełnie odmiennie do tego co powszechnie się mówi na forach paralotniowych. Fis jest służbą informacyjną . Jeśli inny pilot zadzwoni i zapyta i inną aktywność innych statków powietrznych to uzyska informację.
Jeśli zgłaszasz lot . To przyjmują zgłoszenie. Koniec kropka. Mi nigdy sami z siebie nic nie powiedzieli .

Pozdrawiam
Grzesiek

  
SP2JAR
24.08.2017 18:48:33
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83xc

Posty: 99 #2458101
Od: 2010-8-27


Ilość edycji wpisu: 3
[quote=zebuu]
    SP2JAR pisze:

      SQ4IXT pisze:

      Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?


    Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO.
    Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie.
    Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot.
    Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.




Nie wierz w te bajki . To nie prawda .Fis nikomu tego nie zgłasza. Kolega dzwonił nawet nagrał rozmowę to co usłyszeliśmy ma się zupełnie odmiennie do tego co powszechnie się mówi na forach paralotniowych. Fis jest służbą informacyjną . Jeśli inny pilot zadzwoni i zapyta i inną aktywność innych statków powietrznych to uzyska informację.
Jeśli zgłaszasz lot . To przyjmują zgłoszenie. Koniec kropka. Mi nigdy sami z siebie nic nie powiedzieli .

Pozdrawiam
Grzesiek

[/quote]

I się zaczyna wesoły
Albo ja nie rozumie Ciebie Zebuu, po co wkleiłeś moją odpowiedź i napisałeś ten sam sens ubrany w inne słowa , albo nabijasz sobie posty.
Tak, czy siak, nie nazywaj tego bajkami, bo najwyraźniej słabo się w temacie orientujesz.
Nie ma się co dziwić, że jest taki brak wiedzy, bo nieliczna grupa paralotniarzy w kraju i moto paralotniarzy posiada uprawnienia do używania radiostacji lotniczej, reszta, jeśli już załatwia te sprawy na telefon, jeśli w ogóle zadzwonią i poinformują.
Właśnie wyraźnie o tym napisałem.
FIS jak sama nazwa mówi Flight Information Servis - Służba Informacji Powietrznej.
Otrzymają informację, to przekażą jeśli będzie potrzeba innym użytkownikom , koniec kropka !
Nie czytam forów paralotniowych itp. tylko podaję informacje z autopsji , wieloletniego doświadczenia w tym zawodowego w lotnictwie i tego jak się to ma do przepisów i zasad wykonywania lotów w przestrzeni klasy G.
Normalnym jest , że wykonując telefon do FIS , przekażą tą informację i do Ciebie też dadzą info o aktywności w rejonie, jeśli natomiast coś zmieni się w tym zakresie, nie zadzwonią do Ciebie , bo nawet nie będą szukać nr telefonu.
Sprawa ma się zupełnie inaczej , kiedy zgłaszasz ruch do FIS przez radio.
Uruchamiana jest dla Ciebie Służba Alarmowa - może o tym nie wiedziałeś i od tego momentu wszystkie informacje do Ciebie i od Ciebie są podawane przez FIS dla odpowiednich załóg w powietrzu , aby te wiedziały co się wokół nich dzieje.
Jeśli zaniknie z tobą łączność, utracony zostanie kontakt , FIS może uruchomić grupę poszukiwawczą.
Natomiast jeśli ktoś zadzwoni telefonem , że jest ruch i nie poda dokładnego planu ruchu , to FIS może tylko zaznaczyć innym , przebywającym w rejonie lub planującym lot o fakcie, nie podając szczegółów , bo sam ich nie zna.




_________________
http://CyberCar.pl/
http://X-Dron.pl/
  
Electra30.11.2024 19:57:00
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » FRONT BURZOWY 2017

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny