Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci. [yt]https://youtu.be/CE3On6-At-g[/yt] _________________ http://CyberCar.pl/ http://X-Dron.pl/
[quote=SP2JAR]Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci. [yt]https://youtu.be/CE3On6-At-g[/yt][/quote]
Na zegarach widać ALT 466 m oraz 388 m.Nie jest to średnia ale przy odrobinie wyobrazni można sobie uśrednić. _________________ VY! 73 Zygmunt sp7jd ex sp7iuo
Fakt że meduza jako gatunek przeżyła 650 mln lat bez posiadania mózgu niesie nadzieję wielu ludziom
Przelot nad miejscami dotkniętymi przechodzącym frontem burzowym późnym wieczorem 11.08.2017. Zniszczenia całych kompleksów leśnych. Ludzie odcięci od prądu , wody, telefony nie działają, brak zasięgu sieci.
A podobno wszystko jest OK, cytuję:
sp9mrn pisze:
SWL_SP5 pisze:
Śmieszy mnie twoja wypowiedź Romanie SP9MRN gdy twierdzisz, że EmCom PZK nie stworzy łączności awaryjnej w miejscu gdzie 17,5 tysiąca osób jest bez prądu bo.. obecność służb i profesjonalnych środków łączności rozwiązuje ten problem.
Ludzie śmieją się z różnych rzeczy, na szczęście za to nie odpowiadam. Jeżeli ktoś nie rozumie, że EmCom nie jest potrzebny w miejscach, gdzie nie ma problemów z łącznością - to już jego sprawa.
Powtarzana przez ciebie mantra o 17k5 ludzi bez prądu nie jest żadnym dowodem na brak łączności.
Czyli jednak ludzie bez łączności są ale dla EmCom PZK to za mało by tym ludziom pomóc..
SQ7RF , dzięki za ładniejszą wstawkę . Wstawiłem , zapisałem i zająłem się szybko innymi sprawami, wyszło, jak wyszło...
Dla SP2LIG, jak się dobrze przyjrzysz to, jak słusznie napisał SP7JD, widać na zegarach, ale nie do końca z tych dwóch wstawek można obliczyć średnią, ponieważ to dwa przypadkowe wskazania podczas całego przelotu. Przelot w większości był na wysokości 350m z uwagi na fakt, że musiałem trzymać w ręku kamerę, ponieważ rozwalił mi się na kilka minut przed startem uchwyt ze stabilizacją do kasku. Utrzymywałem też wysokość najbardziej spokojnego powietrza, ponieważ poniżej i powyżej lekko trzepało co widać na niektórych ujęciach. _________________ http://CyberCar.pl/ http://X-Dron.pl/
Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?
Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO. Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie. Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot. Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.
Jedynie w strefie kontrolowanej lotniska CTR ,nie możesz wykonywać lotu bez łączności lotniczej. W pozostałych strefach , to już na warunkach zgodnych z AIP i obowiązującymi przepisami.
Dziękuję za te filmy, które dają do myślenia. Podziwiam odwagę, gdyż mam lęk wysokości i oglądając filmy także go trochę odczuwam wyobrażając sobie, że siedzę na takiej wysokości... _________________ 73, Piotr SP8MRD ex SP6MRD, SP6KKE, SP6KGN, SP6KBR, nadal SP8POP, SP-22107-OP ------------------------------------------------------------------------------------ "Niebezpieczeństwo jest zawsze to samo: człowiek odłączony od miłości! Człowiek wykorzeniony z najgłębszego gruntu swej duchowej egzystencji, człowiek znowu skazany na „kamienne serce” – pozbawiony owego „serca z ciała”, które zdolne jest prawidłowo reagować na dobro i na zło." - Jan Paweł II - Paray-le-Monial, 5 X 1986 r. Świadectwo Andrzeja - sens życia: https://www.youtube.com/watch?v=dG4-NjcWwSo
Dziękuję za te filmy, które dają do myślenia. Podziwiam odwagę, gdyż mam lęk wysokości i oglądając filmy także go trochę odczuwam wyobrażając sobie, że siedzę na takiej wysokości...
Lęk wysokości można przezwyciężyć, na tą okoliczność niech będzie kobieta ,która lata z nami mając ten lęk , podchodząc do krawędzi na dużych wysokościach, a z nami lata na własnym sprzęcie i czuje się świetnie. Ten rodzaj lęku jest uzależniony od bliskiego punktu odniesienia , który daje poczucie bezpieczeństwa, a dalej jest przepaść zależy jaki lęk skrywa się u Ciebie, ale większość z tych lęków daje się opanować ... trzeba mieć samozaparcie i próbować pod dobrym okiem. _________________ http://CyberCar.pl/ http://X-Dron.pl/
Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?
Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO. Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie. Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot. Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.
Nie wierz w te bajki . To nie prawda .Fis nikomu tego nie zgłasza. Kolega dzwonił nawet nagrał rozmowę to co usłyszeliśmy ma się zupełnie odmiennie do tego co powszechnie się mówi na forach paralotniowych. Fis jest służbą informacyjną . Jeśli inny pilot zadzwoni i zapyta i inną aktywność innych statków powietrznych to uzyska informację. Jeśli zgłaszasz lot . To przyjmują zgłoszenie. Koniec kropka. Mi nigdy sami z siebie nic nie powiedzieli .
Jakie radio jest na tym filmie i czy trzeba używać radia lotniczego???Jest wymóg zgłaszania lotów itp?
Radia są dwa FT2D do łączności wewnętrznej i lotnicze FTL550 PRO. Generalnie łączności lotniczej nie ma obowiązku używania, ale ja bez niej nie czuje się bezpiecznie. Latam przelotowo (na nawigację), nie kręcę się wokół startowiska w związku z tym, czuje się w obowiązku być w łączności ze służbami i innymi statkami powietrznymi w przestrzeni , w której wykonuję lot. Nawet bez posiadania radia nie ma wymogu zgłaszania w przestrzeni klasy G, ale powinno się lot zgłosić choćby telefonicznie do odpowiedniego rejonu odpowiedzialności FIS, aby Ci mogli przekazać informację w przypadku, kiedy inne statki po tej samej lub zbliżonej trasie przelotu, będą się poruszać.
Nie wierz w te bajki . To nie prawda .Fis nikomu tego nie zgłasza. Kolega dzwonił nawet nagrał rozmowę to co usłyszeliśmy ma się zupełnie odmiennie do tego co powszechnie się mówi na forach paralotniowych. Fis jest służbą informacyjną . Jeśli inny pilot zadzwoni i zapyta i inną aktywność innych statków powietrznych to uzyska informację. Jeśli zgłaszasz lot . To przyjmują zgłoszenie. Koniec kropka. Mi nigdy sami z siebie nic nie powiedzieli .
Pozdrawiam Grzesiek
[/quote]
I się zaczyna Albo ja nie rozumie Ciebie Zebuu, po co wkleiłeś moją odpowiedź i napisałeś ten sam sens ubrany w inne słowa , albo nabijasz sobie posty. Tak, czy siak, nie nazywaj tego bajkami, bo najwyraźniej słabo się w temacie orientujesz. Nie ma się co dziwić, że jest taki brak wiedzy, bo nieliczna grupa paralotniarzy w kraju i moto paralotniarzy posiada uprawnienia do używania radiostacji lotniczej, reszta, jeśli już załatwia te sprawy na telefon, jeśli w ogóle zadzwonią i poinformują. Właśnie wyraźnie o tym napisałem. FIS jak sama nazwa mówi Flight Information Servis - Służba Informacji Powietrznej. Otrzymają informację, to przekażą jeśli będzie potrzeba innym użytkownikom , koniec kropka ! Nie czytam forów paralotniowych itp. tylko podaję informacje z autopsji , wieloletniego doświadczenia w tym zawodowego w lotnictwie i tego jak się to ma do przepisów i zasad wykonywania lotów w przestrzeni klasy G. Normalnym jest , że wykonując telefon do FIS , przekażą tą informację i do Ciebie też dadzą info o aktywności w rejonie, jeśli natomiast coś zmieni się w tym zakresie, nie zadzwonią do Ciebie , bo nawet nie będą szukać nr telefonu. Sprawa ma się zupełnie inaczej , kiedy zgłaszasz ruch do FIS przez radio. Uruchamiana jest dla Ciebie Służba Alarmowa - może o tym nie wiedziałeś i od tego momentu wszystkie informacje do Ciebie i od Ciebie są podawane przez FIS dla odpowiednich załóg w powietrzu , aby te wiedziały co się wokół nich dzieje. Jeśli zaniknie z tobą łączność, utracony zostanie kontakt , FIS może uruchomić grupę poszukiwawczą. Natomiast jeśli ktoś zadzwoni telefonem , że jest ruch i nie poda dokładnego planu ruchu , to FIS może tylko zaznaczyć innym , przebywającym w rejonie lub planującym lot o fakcie, nie podając szczegółów , bo sam ich nie zna.