| |
SP6MMM | 27.07.2013 15:11:33 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #1552198 Od: 2010-7-26
| Jako że tegoroczna podróż ma zahaczać też m.in. o E7 (Bośnia i Hercegowina) chciałem zapytać kolegów, czy i jak można popracować z tego kraju. Pierwsza sprawa, wiadomo, jest to poza UE, druga to zamierzchły "status" wojenny między 9A a E7. W związku z tym mam pytanie jak wygląda w tamtym obszarze praca z "drucików" w eterze. Proszę praktyków o wszelkie opinie. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
Electra | 18.12.2024 21:47:40 |
|
|
| |
SQ6RGG | 27.07.2013 15:26:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bogdan#Dzierżoniów
Posty: 474 #1552222 Od: 2009-10-12
| Mariusz nie wiem jak praca eterowa ale Bośniacy są bardzo przyjaźni dla polaków,byłem tam i byłem zdziwiony że bardzo dobrze traktują polaków. Nie wiem w jakim miejscu byłem bo to kolega nas tam zabrał i nie pamiętam ale są sympatyczni ludziska,a i widać do tej pory pozostałości po wojnie najbardziej na kościołach. Pozdrawiam i życzę miłego pobytu. SQ6RGG |
| |
SQ9MZ | 27.07.2013 15:27:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Rybnik
Posty: 1845 #1552223 Od: 2008-10-21
| http://www.arabih.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=49&Itemid=70 _________________ Henryk SQ9MZ
________________________________________________________ "Nie można przecież wciąż być uprzejmym i towarzyskim. Po prostu nie można nadążyć." Włóczykij, Dolina Muminków.
|
| |
SP6MMM | 27.07.2013 16:58:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #1552295 Od: 2010-7-26
Ilość edycji wpisu: 1 | Czyli w myśl przepisów ori papierek i zgodnie z CEPT można do 3mcy popracować E7/SPxxxx. I oczywiście okazać celnikom graty do wglądu na granicy wraz z papierkiem.
I pytanie dodatkowe, jak tam sprawa wygląda z sieciami komórkowymi oraz internetem komórkowym i nie tylko? _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
SP7UWL | 27.07.2013 23:21:31 |
Grupa: Administrator
QTH: Tomek-Kielce | gg1370101
Posty: 1083 #1552703 Od: 2007-5-11
| SP6MMM pisze: Czyli w myśl przepisów ori papierek i zgodnie z CEPT można do 3mcy popracować E7/SPxxxx. I oczywiście okazać celnikom graty do wglądu na granicy wraz z papierkiem.
Dokładnie tak to wygląda. _________________ The UNIX Guru`s view of Sex: unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; unmount; sleep |
| |
sp4jkv | 05.08.2013 00:11:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03FT
Posty: 400 #1560220 Od: 2011-2-11
| Właśnie wróciłem z wycieczki po 9A i E7. W samochodzie miałem zamontowane ft 857 (panel przyczepiony ba szybie czołowej) oraz stacje APRS + 2 szt anten na dachu. Kilkakrotnie przekraczałem granicę 9A/E7 i tylko raz celnik zwrócił uwagę na moją antenę, mówiąc że jest tak długa, że musi ściągać pioruny. Ponadto 2 kontrole policyjne w E7 i żadnych uwag do radia. Sprawdzenie dokumentów auta, paszportów, obowiązkowo zielona karta i jechać dalej. Nadawałem też z drutów i żadnych problemów. Na wszelki wypadek zawsze miałem przy sobie pozwolenie radiowe. _________________ 73 de SP4JKV Adam |
| |
sp4jkv | 05.08.2013 00:15:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03FT
Posty: 400 #1560223 Od: 2011-2-11
| PS. Potwierdzam, że Bośniacy są bardzo życzliwi. Ślady wojny w E7 nadal widoczne, np ślady po kulach na budynkach czy asfalcie. W Sarajewie na ścianach bloków widać ubytki po ostrzale zalepione cegłami i nawet nie otynkowane. _________________ 73 de SP4JKV Adam |
| |
SP6MMM | 05.08.2013 11:42:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #1560439 Od: 2010-7-26
| Jestem obecnie w E7 i faktycznie, policjanci super wyrozumiali, nie robią żadnego problemu. Kierowcy stają centralnie na pasach i zero reakcji... Przejeżdżają po chodnikach podczas np. zawracania, wskakują z podporządkowanych i nie ma tutaj najmniejszego z tym dla kogokolwiek kłopotu. A co do naszych drutów to prawda... Żaden problem, można rozwieszać, nadawać i nikt nie robi z tego problemu. Na granicy żadnych kłopotów, szczególnie na przejściu 9A/E7, gdzie jakby nie patrzeć opuszczamy UE. Tylko paszporty do wglądu, dokumenty pojazdu a co do świadectwa operatora - nikt nic nigdy nie chciał.
W Polsce mielibyśmy straż miejską/policję i inne służby na karku. Tutaj uśmiech ze strony policjanta (notabene jeżdżą w starych Astrach II kombi), kierowanie ruchem i ich rola praktycznie na tym się dla przeciętnego obywatela kończy. I mnóstwo klaksonów, ale nie na zasadzie jedź szybciej, tylko tak zwyczajowo. Jeszcze nie sprawdziłem na czym dokładnie polega ten system klaksonów, ale na pewno nie do "poganiania" lub "strofowania".
Ślady po kulkach też widać, niektóre nie maskowane, tylko np. zamalowane farbą na na tym jakaś reklama na murze/ścianie. Ale nie ma tego już dużo. Trzeba się naszukać, aby odnaleźć. Jedyne co widziałem, to "ostrzelane" tarcze znaków drogowych, ale to wyglądało, jak zabawy wiatrówką. Kilka kolejnych na drodze miało takie ślady, ale to relatywnie nowe znaki, więc nie są to ślady powojenne.
Jeszczze czeka mnie wizyta w 9A, zobaczymy jak tam sie sprawy mają. Nie spodziewam się wielkich zmian, ale zdam w razie czego relację w osobnym wątku. Aha, w E7 na UKFie można powiedzieć totalna cisza, jakiś jeden przemiennik namierzyłem, ale oprócz "klikaczy" nie ma śladu. Na zawołania też chyba nie reagują, choć mam wrażenie, ze przemiennik jest zwalony, po postawieniu nośnej retransmituje mega szum, jakby rozjechany duplekser, czy coś. O D-Starze można tutaj zapomnieć. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
Electra | 18.12.2024 21:47:40 |
|
|