NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » SKOT WÓZ ŁĄCZNOŚCI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Skot wóz łączności

  
SP6VWV
05.11.2017 23:46:00
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2483935
Od: 2016-8-1
Witam
Przyjaciel z Koszalina posiada SKOT-a typ łączności na polu walki (prawdopodobnie jedyny taki zabytek w Polsce, zarejestrowany) i nie może uruchomić wewnętrznej łączności (interkomu). Może jest na forum osoba która może pomóc w uruchomieniu.
RTL zamontowane prawdopodobnie są sprawne.
Podaję link do zdjęć pojazdu http://nadobny.net/pawel/pawel01.html
Pojazd jest obecnie remontowany w Koszalinie na Raduszce.
Podaję namiar na właściciela pojazdu Paweł 604 314 795
  
Electra19.08.2018 15:00:50
poziom 5

oczka
  
SQ5STX
06.11.2017 00:56:37
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02ME

Posty: 28 #2483951
Od: 2010-11-29
R2AM piękny. Byłem kierowcą takowego J93-W97.
  
SQ5STX
06.11.2017 01:05:59
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02ME

Posty: 28 #2483953
Od: 2010-11-29
A może kontakt z:
http://wzl2.pl/
Tam remontowaliśmy nasz sprzęt.
  
sp5iou
06.11.2017 17:31:55
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 985 #2484152
Od: 2012-9-2


Ilość edycji wpisu: 1
Miałem też takie w plutonie przez 8 miesięcy w Legionowie. Na praktyce podczas służby w ramach SPR czyli "Bażanterii", czyli Szkoły Podchorążych Rezerwy.
Ale też R118, R137 i R140.
Tylko tamte nie miały smartfonów na wyposażeniu wesoły.


_________________
73's Marcin.
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
FT991, FT-817ND, IC706, IC735, FT897, IC211E, FT290RII, UNIDEN2020, Motorola MCX100, Radmor FM315K, HM: Piligrim, Kacper 40m, Taurus 40m, IC-7000
Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND
IC2KL(500W), LDG600 ProII, LDG11ZPro.
Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
SP6VWV
07.11.2017 20:12:24
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2484542
Od: 2016-8-1
Konkretnie jest to R3M
  
SP6VWV
07.11.2017 20:12:59
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2484543
Od: 2016-8-1
    SP6VWV pisze:

    Konkretnie jest to R3M
Wóz kierowania ogniem
  
sp3nyu
07.11.2017 21:34:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2414 #2484570
Od: 2011-2-8
Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam... zakręcony
Natrafiłem na wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic655806.html Może coś na zaczepkę znajdziecie...
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SP6VWV
08.11.2017 00:56:15
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2484605
Od: 2016-8-1
    sp5iou pisze:

    Miałem też takie w plutonie przez 8 miesięcy w Legionowie. Na praktyce podczas służby w ramach SPR czyli "Bażanterii", czyli Szkoły Podchorążych Rezerwy.
    Ale też R118, R137 i R140.
    Tylko tamte nie miały smartfonów na wyposażeniu wesoły.

Niechcący na zdjęciu jest widoczny telefon właściciela oraz komputer na podłodze.
  
SP5WCX
07.05.2018 10:36:47
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 248 #2543063
Od: 2009-3-6


Ilość edycji wpisu: 1
W Podlaskim Muzeum Techniki Wojskowej i Użytkowej mamy wóz łączności typu R-2AM (wóz łączności i dowodzenia artylerii). Mamy do niego pełną szczegółową dokumentację techniczną. Niestety, jest to kilkaset stron formatu A5 i kilkadziesiąt dużych płacht ze schematami. Z przyczyn natury prawnej, nie możemy wykonać skanów ani kserokopii tej dokumentacji. Zapraszamy do odwiedzin i zapoznania się z dokumentacją na miejscu. Telefon pokładowy TP-88 powinien być identyczny jak w Waszym wozie. Oczywiście mamy też w Muzeum dokumentację do pozostałego wyposażenia: radiostacji R-111, R-123Z, R-130M, radiolinii R-405PTMS, telefonów polowych TA-57, łącznicy ŁP-10MR itp ...
W naszym wozie w Muzeum też nie działa łączność wewnętrzna. Przyczyna była prosta - padł zasilacz/przetwornica zasilająca cały blok komutacji. Zamiast +5V poszło na układy TTL duuużo więcej ... Wóz w takim stanie dostaliśmy z wojska.
Być może mamy też w Muzeum pełną dokumentację do wersji R-3M, ale to będę mógł ustalić za jakieś dwa tygodnie.
  
SP5WCX
07.05.2018 11:49:41
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 248 #2543083
Od: 2009-3-6


Ilość edycji wpisu: 1
    sp3nyu pisze:

    Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam... zakręcony


Niestety, nie da się tego zrobić. Tam jest tylko jeden telefon pokładowy TP-88. Nie ma oddzielnej i niezależnej instalacji interkomowej, zbudowanej na przykład w oparciu o cz.t.w. R-124. Jeżeli wóz nie jest obiektem zabytkowym (żółte tablice rejestracyjne), to można pokusić się o zabudowę takiego cz.t.w. R-124. Instalacja jest stosunkowo prosta w wozach tego typu, gdzie nie występuje w wieży złącze obrotowe. Elementy interkomu R-124 czasami pojawiają się na Allegro.
  
SP6VWV
07.05.2018 16:41:54
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2543172
Od: 2016-8-1
Witam
Dziękuję za pomoc, okazało się, że trzy hełmofony miały uszkodzone przewody oraz wymieniona została skrzynka foto nr 2.
Teraz łączność wewnętrzna działa.
  
Electra19.08.2018 15:00:50
poziom 5

oczka
  
SP6VWV
07.05.2018 16:43:42
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2543174
Od: 2016-8-1
    SP5WCX pisze:

      sp3nyu pisze:

      Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam... zakręcony


    Niestety, nie da się tego zrobić. Tam jest tylko jeden telefon pokładowy TP-88. Nie ma oddzielnej i niezależnej instalacji interkomowej, zbudowanej na przykład w oparciu o cz.t.w. R-124. Jeżeli wóz nie jest obiektem zabytkowym (żółte tablice rejestracyjne), to można pokusić się o zabudowę takiego cz.t.w. R-124. Instalacja jest stosunkowo prosta w wozach tego typu, gdzie nie występuje w wieży złącze obrotowe. Elementy interkomu R-124 czasami pojawiają się na Allegro.


Witam w tym modelu wozu każda osoba z personelu ma łączność wewnętrzną ze wszystkimi lub wybranymi osobamii oraz dostęp do radiostacji.
  
SP5WCX
07.05.2018 18:07:02
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 248 #2543202
Od: 2009-3-6


Ilość edycji wpisu: 1
Okazuje się, że mamy w Muzeum także instrukcje do R-3M:
Łączn. 831/83 "Wóz dowódczo-sztabowy R-3M. Tom I. Opis techniczny"
Łączn. 832/83 "Wóz dowódczo-sztabowy R-3M. Tom II. Eksploatacja"
Tak jak wspomniałem wcześniej, tylko do wglądu w Muzeum, bez możliwości wypożyczenia lub skopiowania.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » SKOT WÓZ ŁĄCZNOŚCI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta