| |
Yeti | 04.09.2015 16:26:12 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO81NC
Posty: 75 #2167586 Od: 2015-7-31
| TM 731A to wersja amerykańska i niestety na 70 cm ma amerykański shift 5 MHz, co przy niewielkiej liczbie komórek pamięci jest kłopotliwe (bo trzeba osobno zapamiętać częstotliwość wejściową po to by w trakcie łączności via przemiennik ciągle przełączać się - to bardzo kłopotliwe, a w aucie prawie niemożliwe). Czy można to w miarę bezboleśnie przestawić na wersję E, która ma -7,6 MHz - może ktoś wie ? Yeti _________________ Adam |
| |
Electra | 21.05.2025 10:35:13 |

 |
|
| |
sq6ade | 04.09.2015 16:36:50 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15247 #2167591 Od: 2008-3-21
Ilość edycji wpisu: 1 | Wygląda na to że trzeba usunąć "nulki" R121,R122. I resetnąć radio. Ale wtedy może zniknąć ctcss. _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
Yeti | 08.09.2015 23:47:07 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO81NC
Posty: 75 #2169831 Od: 2015-7-31
| Nawet nie wiem co za R121 i R122, mam tylko instrukcję obsługi. Wydawało mi się że to bardziej sprawa oprogramowania mikroprocesorka sterującego poszczególnymi modułami trx`a. Tym bardziej że nieprzyjemnych faktów jest więcej - na części naszych kanałów simpleksowych na 2m, trx bez pytania o zgodę daje w VFO shift -600 (amerykańskie wejścia przemienników 2m, inne niż u nas). To łatwo wyłączyć jednym przyciśnięciem klawisza "shift', ale trzeba o tym pamiętać, znowu wadzi w wygodę obsługi. Shift -7,6 MHz można jednak ładnie załatwić na 2 komórkach pamięci ( tylko ! ) poprzez zaprogramowanie jako 2 różnych częstotliwości nadawania i odbioru. Z TRXem jak z babą, jak się nie podoba to trzeba się przyzwyczaić ... :-) albo porzucić :-( _________________ Adam |
| |
sq6ade | 09.09.2015 11:56:45 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15247 #2169991 Od: 2008-3-21
| To są rezystory/zworki ustawiające "destination" na portach mikroprocesora.
_________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |