| |
SQ6GIT | 22.05.2014 08:28:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80TU
Posty: 406 #1847017 Od: 2014-1-1
| Cześć. Czy ktoś ma doświadczenia odnośnie przewożenia sprzętu w bagażu podręcznym? Szczególnie zależy mi na informacjach nt. przewozu anteny w stanie złożonym (skręcany vertical - metalowe rurki, ale też i opcja drutowa) oraz baterii żelowej 5Ah.
Wolałbym wszystko mieć w podręcznym, bo nie lubię nadawać bagażu. Z góry dzięki za informacje, szczególnie te oparte na doświadczeniach. _________________ siemdiesiat tri de SQ6GIT 145.550 / SOTA http://sq6git.blogspot.com | http://twitter.com/sq6git |
| |
Electra | 25.11.2024 20:25:05 |
|
|
| |
SP5XMI | 22.05.2014 08:32:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3444 #1847018 Od: 2012-12-16
| Akumulatora żelowego nie wolno przewozić samolotem inaczej niż po nadaniu na cargo. Zarówno w bagażu podręcznym, jak i rejestrowanym nie wolno. Przepisy wyraźnie to mówią. Jeśli antena w stanie złożonym zmieści się w limicie wymiarów bagażu podręcznego to przewieziesz. Będą tylko bardzo dokładnie ją kontrolować, prześwietlać itp. a nawet sprawdzać ionscanem. _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin |
| |
SQ6GIT | 22.05.2014 08:38:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80TU
Posty: 406 #1847024 Od: 2014-1-1
| Ok. Dobrze wiedzieć, dzięki. C do anteny to jedynie co mnie zastanawia, czy przejdzie jeden element - taki szpikulec ostry do wbijania w ziemie. Nic, dziś przetestuję temat... _________________ siemdiesiat tri de SQ6GIT 145.550 / SOTA http://sq6git.blogspot.com | http://twitter.com/sq6git |
| |
SO5WM | 22.05.2014 08:42:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mińsk Mazowiecki
Posty: 988 #1847028 Od: 2014-1-7
| daj znać jak poszło _________________ Piotr http://www.radiooperator.pl/ mimo, że UKE ma swoją wyszukiwarkę tu również zostaje :) |
| |
khak | 22.05.2014 09:33:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lublin
Posty: 487 #1847061 Od: 2012-2-24
| antena albo w podręczny da się, albo bedzie trzeba nadac do luku bagażowego. Zależy od przewoznika. Nastawiałbym sie na luk bagazowy i ewentualnie dodatkowa opłate. |
| |
SP5XMI | 22.05.2014 09:49:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3444 #1847067 Od: 2012-12-16
| Kolce do wbijania koniecznie nadać do bagażu rejestrowanego. Inaczej nie przejdziesz. Także może lepiej całość spakować i nadać w walizce? _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin |
| |
SP5WA | 22.05.2014 12:23:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa_Wesoła
Posty: 1316 #1847190 Od: 2012-7-2
| SQ6GIT pisze:
... Wolałbym wszystko mieć w podręcznym, bo nie lubię nadawać bagażu. Z góry dzięki za informacje, szczególnie te oparte na doświadczeniach.
Kolego SQ6GIT, na wstępie proponuję abyś przedstawił się z imienia. Będzie bardziej elegancko. W temacie głównym doświadczeń w przewozie sprzętu w bagażu podręcznym podkreślę, że jest bardzo mało miejsca na indywidualne pomysły na zawartość torby /plecaka zabranego do kabiny, np. w KLM bagaż podręczny do 12 kg o wymiarach max 55x25x35cm zaś restrykcje o zwartości są wyraźnie opisane na stronie www przewoźnika. Nawet przed samym wejściem na pokład samolotu stewardessa może wstrzymać Twoją nieco większą torbę i odstawić do luku bagażowego. Jest to częsta praktyka przy komplecie pasażerów. Zapomnij o bateriach lub ostrych przedmiotach. Kłopoty murowane przy bramce security, a przede wszystkim w/w przedmioty wylądują w koszu na odpady. Z security nie ma szans na dyskusję. Awersja do "...bo nie lubię nadawać bagażu" jest śmieszna a przynajmniej niepraktyczna. Cały sprzęt krótkofalarski zmieści się do walizki odprawionej jako check-in baggage. We wspomnianym już KLM walizka może ważyć do 23kg i będzie przyjęta bezpłatnie w ramach biletu w economy class, w business class możliwy jest bagaż 2 x 32 kg. Moim sztandarowym przykładem jest antena yagi 3 ele. na 6m, która została zaprojektowana pod kątem.... możliwości zapakowania w walizce o przekątnej 83 cm. Dzięki Jurkowi SP3GEM powstała "ekspedycyjno/walizkowa" antena, którą udało mi się dowieźć do Nigerii i po raz pierwszy aktywować 5N na 50 MHz. Każdy przewoźnik może mieć nieco inne zalecenia dotyczące przewozu bagażu lub restrykcje. Np. informacje o przewozie bagażu liniami KLM / Air France opisane są na stronie: http://www.klm.com/travel/pl_en/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm http://www.klm.com/travel/pl_en/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/restricted_baggage.htm
To są moje 2 centy/ 3 grosze w temacie jako uczestnika frequent flyer program: - SkyTeam Flying Blue Silver Level Życzę udanych lotów w ramach wakacyjno/krótkofalarskich wyjazdów.
_________________
--
73 es good DX, Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)
mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com http://www.qrz.com/db/SP5WA ........... "You can never have too many antennas"
|
| |
5B/SQ2MGM | 22.05.2014 15:22:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nikozja CYPR KM65PD
Posty: 43 #1847309 Od: 2009-11-16
| Ja od 9 lat w bagażu podręcznym przewożę IC-7400 waga 9kg i nigdy nie miałem problemu co do anteny to w podręcznym może nie przejść ,Ja dwa razy przewoziłem antenę 120cm była zapakowana w folię przezroczystą i poszła do luku z bagażem zasadniczym. |
| |
sq6ade | 22.05.2014 16:09:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #1847336 Od: 2008-3-21
Ilość edycji wpisu: 1 | A jak jest z limitem rozmiaru (nie wagi) bagażu niepodręcznego - tego co leci w ładowni ? (np. sprzęt turystyczno/sportowy) _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp6ryd | 22.05.2014 16:19:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3870 #1847342 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 1 | Przy mnie pasażer oddawał mały osobisty przedmiot metalowy do depozytu stewardesie wchodząc na pokład ale to było lata przed WTC. Jeśli masz wątpliwości, to obsługa też je będzie mieć lepiej jednak w bagażu rejestrowanym, tam może być naprawdę wiele. Przewoziliśmy prawie cały warsztat elektronika (lutownice, drobne narzędzia, akumulatory odłączone i zabezpieczone) Lepiej by taki bagaż dało się łatwo otworzyć. W LA znalazłem karteczkę, że bagaż sprawdzono a wtedy był tam tylko skaner i trochę drutowej anteny (random LW na KF). Droższy sprzęt to zawsze jednak jakieś ryzyko i historii na ten temat jest w necie sporo
sq6ade pisze:
A jak jest z limitem rozmiaru (nie wagi) bagażu niepodręcznego - tego co leci w ładowni ? (np. sprzęt turystyczno/sportowy)
na Rodos i nie tylko ludzie latają z deskami surfingowymi - da się tyle że to droga zabawa najlepiej sprawdzić u przewoźnika - tak jak opisuje kolega powyżej |
| |
SQ6GIT | 22.05.2014 16:51:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80TU
Posty: 406 #1847376 Od: 2014-1-1
| Uprzejmie melduję, że udało się przejśc kontrolę, nawet ze szpikulcem (nie pytajcie jak), ale jestem pewien, że ten numer drugi raz się już nie uda... Muszę zastąpić szpikulec czymś innym lub z niego zrezygnować. Drut 10mb nie wzbudzil emocji kontroli, ale byl brany do reki.
Aku - nie testowane poki co, zobaczymy nastepnym razem.
Ps. Do Krzysztofa ADE - wymiary moga byc dosc spore, jak koledzy mowili, widzialem narty a nawet jakies tyczki, trzeba poszukac okienka "Bulky Luggage".
Dziekuje za odpowiedzi. Co do nadawania bagazu, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia... ja bede podrozowal z podrecznym, nieraz mi to tylek uratowalo _________________ siemdiesiat tri de SQ6GIT 145.550 / SOTA http://sq6git.blogspot.com | http://twitter.com/sq6git |
| |
Electra | 25.11.2024 20:25:05 |
|
|
| |
sq6ade | 22.05.2014 19:09:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #1847454 Od: 2008-3-21
Ilość edycji wpisu: 1 | Eee ja mam tylko ciut większy parasol plażowy - po złożeniu jakieś 170cm. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
SP5XMI | 22.05.2014 23:56:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3444 #1847603 Od: 2012-12-16
| Osobiście przewoziłem w bagażu rejestrowanym składaną antenę magnetyczną na 7/14/21 oraz statyw do niej i tam nie ma problemu. W podręcznym przewoziłem FT-747 i też nie było kłopotów. Raz w Monachium pan z security życzył mi good DX, okazało się, że był hamsiakiem. Regulacje co można wziąć do podręcznego są ogólnie przyjęte, to samo dotyczy przedmiotów zabronionych w bagażu rejestrowanym. Różni się polityka odnośnie do liczby i wagi bagażu, ale wartości podane przez Bogdana są standardowe. Nadmienię, że posiadacze kart Star Gold w Star Alliance mają wyższy limit bagażu rejestrowanego i dodatkowo ich bagaż wychodzi jako pierwszy. _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin |
| |
SQ6GIT | 07.09.2017 22:54:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80TU
Posty: 406 #2463135 Od: 2014-1-1
| Znalazłem ciekawy link - wielu z nas pracująąc w terenie (np. SOTA) korzysta z baterii LiPo. Wydawało mi się, że wszystko wiem o przewozie tychże, a tu niespodzianka - wg tej strony http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/akumulatory-i-baterie-na-pokladzie-samolotu, nie można nadać baterii LiPo w bagażu nadanym - jest traktowane jako zapas a nie jako integralna część urządzenia. Jeśli to 100% prawdy, to LiPo należy zabrać ze sobą na pokład, oczywiście zabezpieczone taśmą styki.
Może komuś to się przydać. _________________ siemdiesiat tri de SQ6GIT 145.550 / SOTA http://sq6git.blogspot.com | http://twitter.com/sq6git |
| |
SQ6GIT | 07.09.2017 22:58:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80TU
Posty: 406 #2463137 Od: 2014-1-1
| *** A reszta moich 3-letnich doświadczeń to jest taka: - z reguły latam do krajów CEPT i tam, gdzie nie trzeba pozwoleń na przywóz, ale sprawdzam przed wylotem - TRX biorę ze sobą na pokład - mam baterię, aby w razie czego go zademonstrować (nigdy jednak nie musiałem tego robić, a trochę już przelatałem) - jak mogę, to moc ustawiam zawczasu na najniższą, jakby ochroniarz niechcąco bawił się mikrofonem bez anteny - oczywiście mam licencję/kopię ze sobą - anteny drutowe, sznurki do rzucania - to wszystko mam w podręcznym, do tej pory nikt nie kwestionował, nawet w drobiazgowych kontrolach - anteny typu HB9CV nie zabieram na pokład/do podręcznego, mogłaby być potraktowana (jej elementy) jako ostry przedmiot - ręczniak jest ze mną w plecaku z kompem, ale jak pamiętam to odkręcam antenę, wtedy na prześwietleniu nie zwraca uwagi - jeśli biorę składany maszt, to wtedy bagaż nadaję - mógłby być potraktowany jako pałka i nie przepuszczony - są lotniska, gdzie zabronione jest wniesienie na nie ręcznych krótkofalówek (np. Dubaj) mimo posiadanego pozwolenia, można się liczyć nawet z konfiskatą, bo zawrócić się nie da (kontrola bezpieczenstwa jest już po kontroli paszportowej) - jako torbę podręczną mam zawsze zamykaną walizkę z zamkiem szyfrowym (nawet jeśli nadaję już bagaż) - gdyby mnie cofnęli, to nadam wybrane przedmioty i wrócę do kontroli jeszcze raz, o ile pozwolą (mam limit na 2 szt. bagażu nadanego) - no i wspomniane LiPo, zdarzało mi się nadawać bagaż z LiPo w środku, póki co problemów nie było, ale po przeczytaniu artykułu wyżej, będę zabierał ze sobą
Tak w sumie to chyba tyle. _________________ siemdiesiat tri de SQ6GIT 145.550 / SOTA http://sq6git.blogspot.com | http://twitter.com/sq6git |
| |
Electra | 25.11.2024 20:25:05 |
|
|