| |
SQ8ERB | 06.11.2011 20:55:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 250 #797686 Od: 2008-3-27
| Aby przystąpić do do licencji lotniczej , czy to szybowcowej PPL(G) czy samolotowej PPL(A) musisz mieć świadectwo radiooperatora w służbie lotniczej. Pływając łódką na śródlądziu nie potrzeba uprawień i posiadania radia. Jednak dla własnej wygody i bezpieczeństwa warto je mieć. Wody morskie to już inna bajka. Wracając do tematu to można całkiem legalnie używać radia w powietrzu np http://www.navcomm.pl/ Wcześniej już wspomniano o zakłóceniach od silnika. Modulacja częstotliwości zdecydowanie lepiej się sprawdza. |
| |
Electra | 24.11.2024 18:21:45 |
|
|
| |
ebc41 | 06.11.2011 22:43:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #797774 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Też nie do końca, patrząc jak niektóre napędy PPG są skonstruowane to muszę stwierdzić że są to latające fabryki QRMów. Kilka razy zdarzało się że najpierw na 2m FM odbierałem napęd a dopiero potem widziałem pilota. I to co ciekawe brzmienie tych zakłóceń było mocno zbliżone do dźwięku samego napędu _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
SQ8ERB | 06.11.2011 22:50:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 250 #797785 Od: 2008-3-27
| w PPG dba się o jak najmniejszą wagę i jak największą moc. Zobacz jak typowe silniki lotnicze mają zabezpieczony układ wysokiego napięcia, wszystko jest ekranowana nawet świece zapłonowe |
| |
ebc41 | 06.11.2011 23:07:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #797792 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | A to typowego silnika lotniczego na oczy nie widziałem, w PPG też jakoś nie mam rozeznania bo napęd mnie "nie pociąga" o ile można to tak określić. Zauważyłem też że one sieją bardzo, bardzo szeroko, po częstotliwościach służb włącznie... _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
SQ5VGA | 07.11.2011 06:49:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO01UU
Posty: 514 #797845 Od: 2010-12-19
|
Witam, wracając do tematu, radia Navcomm NIE MOŻNA LEGALNIE używać w powietrzu - czego nie mówiłby sprzedający. Oczywiście mając na myśli te dwie częstotliwości firmy Navcomm.
Sprawdź KTPC w UKE. _________________ Pozdrawiam Marek SQ5VGA |
| |
SQ9KDU | 07.11.2011 12:00:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00HA
Posty: 33 #797960 Od: 2011-7-8
| SQ5VGA pisze:
...radia Navcomm NIE MOŻNA LEGALNIE używać w powietrzu - czego nie mówiłby sprzedający. Oczywiście mając na myśli te dwie częstotliwości firmy Navcomm.
Sprawdź KTPC w UKE.
witam! czy można prosić o bardziej dogłębną interpretację "regulaminu Navcomm", z której wynika jednoznacznie, że nie można w powietrzu? dziękuję i pozdrawiam _________________ Pozdrawiam i 73 dla Wszystkich - SQ9KDU :-))) |
| |
SQ5VGA | 07.11.2011 12:21:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO01UU
Posty: 514 #797971 Od: 2010-12-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Żeby nie powielać tego w nieskończoność powiem, że na początku tego roku była już o tym dyskusja w tym wątku: http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=96609 A list, który dostałem z UKE znajduje się w tym konkretnym poście: #642467 na stronie: http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=96609&nr_str=7
Licencja Navcomm upoważnia do używania dwóch częstotliwości: VHF – 157,9625 MHz i UHF – 448,6375 MHz
A z Krajowej Tabeli Przeznaczeń Częstotliwości, która opisuje wykorzystywane częstotliwości jako: 221 157,450 157,950 STAŁA rządowe RUCHOMA z wyjątkiem ruchomej lotniczej rządowe POL.25
oraz: 267 448 450 STAŁA cywilne RUCHOMA z wyjątkiem ruchomej lotniczej cywilne Radiolokalizacja rządowe jasno wynika czego nie można z tym zrobić.
A tutaj konkretny wycinek z listu z UKE: UKE zwraca również uwagę, iż niedopuszczalne jest używanie przez pilotów paralotni urządzeń radiowych firmy NAVCOMM, działających na częstotliwościach 157,9625 MHz i 448,6375 MHz, reklamowanych w Internecie i prasie fachowej jako urządzenia przeznaczone szczególnie dla pilotów paralotni, gdyż częstotliwości wykorzystywane przez te urządzenia, zgodnie z Krajową Tablicą Przeznaczeń Częstotliwości, przeznaczone są dla służby ruchomej z wyjątkiem ruchomej lotniczej. Podpisano: Naczelnik Wydziału Radiokomunikacji Morskiej, Lotniczej i Amatorskiej UKE - Artur Wojcieszek _________________ Pozdrawiam Marek SQ5VGA |
| |
SQ9KDU | 07.11.2011 13:57:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00HA
Posty: 33 #798014 Od: 2011-7-8
| Dziękuję! - teraz już wszystko jasne! _________________ Pozdrawiam i 73 dla Wszystkich - SQ9KDU :-))) |
| |
SQ8ERB | 07.11.2011 15:34:52 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 250 #798067 Od: 2008-3-27
| To zostaje zdać egzamin u uzyskać pozwolenie do pracy w służbie amatorskiej |
| |
sp6rgb | 07.11.2011 20:57:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO71SF
Posty: 85 #798344 Od: 2010-1-28
Ilość edycji wpisu: 3 | Witam.
Dobrze, że niektórzy chcą zdać egzamin i chcą pracować legalnie na pasmach amatorskich. Wczoraj w kwadratach JO71 i JO72 (granica pomiędzy SP6 i SP3) pracowali nielegalnie paralotniarze. Po zwróceniu uwagi przez niektórych Kolegów zmienili częstotliwość ze 145.475 na 145.437,5 ('. Pracę na kanałach w pasmach amatorskich uzasadniają nie wykorzystywaniem tych częstotliwości przez nikogo. Rzeczywiście na 2 m i 70 cm pusto.
Pozdrawiam. SP6RGB
|
| |
ebc41 | 07.11.2011 22:20:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #798410 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | No w naszym rejonie (SP8) to piractwo radiowe kwitnie poza pasmami amatorskimi, aczkolwiek żeby nie było, to moją osobą staram się godnie reprezentować i promować krótkofalarstwo wśród reszty pilotów. Nawet niektórzy podchwycili temat i pytają się jak tam propagacja _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
Electra | 24.11.2024 18:21:45 |
|
|