NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DLA POCZĄTKUJĄCYCH » RADIO DLA PARALOTNIARZY

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Radio dla paralotniarzy

  
czang
28.10.2011 20:05:25
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #792628
Od: 2011-10-28
Cześć ,jestem totalnie zielony w tym temacie dla tego pytam ,jakie radio do latania ,myślałem o czymś takim - http://www.e-radia.pl/p/pl/308/radiotelefon+tk-890+dual+bander.html tylko czy mi dwie częstotliwości będą do czegoś potrzebne?i czy dobrze działa funkcja vox ,bo dwie ręce zajęte a trzeba gadać czasami a drugie czy są jakieś radia co odbiorą cb samochodowe? chodzi o to że nie wiadomo gdzie się wyląduje i można by zapytać mobila o podwiezienie bo plecak ciężki .z góry dzięki i pozdrawiam radiowców .
  
Electra29.03.2024 11:25:06
poziom 5

oczka
  
SQ7BCE
28.10.2011 20:13:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

QTH: Kielce

Posty: 2174 #792631
Od: 2007-5-10
http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=96609&nr_str=1

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=118959
_________________
Pozdrawiam
  
sp5twa
28.10.2011 21:36:28
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Lodz JO91QT

Posty: 750 #792669
Od: 2010-10-20
A kolega czang pozwolenie posiada ?????, że o takie radio pyta
_________________
73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA)
  
czang
28.10.2011 21:40:43
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #792672
Od: 2011-10-28
nie ,i dla tego pytam jakie ,a poza tym sklep napisał że z zezwoleniem radyjko jest.
  
czang
28.10.2011 21:42:27
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #792673
Od: 2011-10-28
http://allegro.pl/duobander-tk890-pozwolenie-3-letnia-gw-navcomm-i1842645860.html
  
SQ7OTJ
28.10.2011 21:55:09
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR

Posty: 261 #792677
Od: 2008-8-24


Ilość edycji wpisu: 1
    czang pisze:

    Cześć ,jestem totalnie zielony w tym temacie dla tego pytam ,jakie radio do latania


Do latania podobno najlepsze są drzwi od stodoły...taki dziwny

"Kupując radiostację TK-890 w tej aukcji otrzymujesz POZWOLENIE RADIOWE NA PRACĘ W SIECI RADIOKOMUNIKACYJNEJ NAVCOMM, które upoważnia Cię do użytkowania z mocą 5W dwóch ogólnopolskich kanałów radiowych: VHF – 157,9625MHz i UHF – 448,6375MHz."

Czyli dostajesz radio i zezwolenie na pracę na dwóch częstotliwościach wykupionych przez firmę. Wysil się trochę i poczytaj posty w dyskusjach proponowanych przez Marcina.
_________________
73 - SQ7OTJ
Robert
  
SQ9KDU
28.10.2011 22:59:07
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00HA

Posty: 33 #792719
Od: 2011-7-8


Ilość edycji wpisu: 1
Myślę, że proponowane radio "tk-890" wraz z pozwoleniem na wspomniane częstotliwości spełni oczekiwania Kolegi zwłaszcza, że na tych częstotliwościach przeważnie nikogo nie ma i jest cisza - więc można latać, prowadzić dialogi i nikt nie będzie przeszkadzał lol
_________________
Pozdrawiam i 73 dla Wszystkich - SQ9KDU :-)))
  
SQ1PTO
28.10.2011 23:34:02
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 485 #792728
Od: 2010-6-7


Ilość edycji wpisu: 1
Brak przepisow wykonawczych do ustawy Prawo Telekominukacyjne powoduje ze UKE nie wydaje pozwolen dla paralotniarzy - brak takiej kategori statkow powietznych a co za tym idzie brak mozliwosci przydzielania znakow rejestracyjnych. Nie masz pozwolenia wiec nie wolno ci sie odezwac w pasmie lotniczym. Kupisz Navcom to pasma lotniczego nie posluchasz a przeciez ono najbardziej dla ciebie bedzie przydatne. Lacznosc w lotach VFR w przestrzeni niekontrolowanej nie jest wymagna. Kup skaner z aibandem, wklep czestotliwosci okolicznych lotnisk, FIS ... i sluchaj.
Lataj nisko i powoli :-)

A swoja droga instruktor w szkole latania gdzie stawiales swoje pierwsze kroki nic nie wspominal o lacznosci ??
_________________
Jakub SQ1PTO
  
max77
28.10.2011 23:42:49
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1302 #792730
Od: 2010-12-11
Najlepiej jak byś miał dwa , do tego celu nada się prawie
każdy radiotelefon z pasmem 136-174 MHz , moc wyjściowa nie
musi być duża spokojnie wystarczy 1-2,5 wata ,
czym mniejsza moc to bateria wytrzyma dłużej .
Vox nie wiem czy to dobry pomysł prawdopodobnie powiew
wiatru będzie go załączał , chyba za zastosujesz mikrofon
na pręciku , i dobrze ustawisz vox ,
musi mieć ustawianie czasu i czułości inaczej to niema sęsu .
  
SQ7OTJ
29.10.2011 00:11:32
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91RR

Posty: 261 #792753
Od: 2008-8-24
    SQ1PTO pisze:

    Kup skaner z aibandem, wklep czestotliwosci okolicznych lotnisk, FIS ... i sluchaj.
    Lataj nisko i powoli :-)


http://www.tvn24.pl/-1,1722444,0,1,boeing-cudem-uniknal-zderzenia-z-lotnia,wiadomosc.html Ten tutaj najwyraźniej nie słuchał... aniołek
_________________
73 - SQ7OTJ
Robert
  
SP2LIG
29.10.2011 09:00:58
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12994 #792795
Od: 2009-3-16
Ten temat był już szeroko omawiany na tym forum.
___________
Greg SP2LIG
  
Electra29.03.2024 11:25:06
poziom 5

oczka
  
SQ5VGA
29.10.2011 09:32:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01UU

Posty: 513 #792803
Od: 2010-12-19
Temat był szeroko omawiany i pozwolę go sobie streścić:
1. Paralotniarze mogą używać radia pod warunkiem, że
- Zrobią kurs operatora uprawniający ich do używania częstotliwości lotniczych - zdaje się, ze też zakończony egzaminem
+ Zarejestrują paralotnię w ULC
+ będą używać częstotliwości lotniczych zgodnie z procedurami
Lub
- Zdadzą egzamin krótkofalarski i będą mogli używać dowolnych częstotliwości przeznaczonych dla radioamatorów (w praktyce 2m i 70cm)
Lub
- Uzywać ręcznych nadajników CB-Radio lub PMR

UWAGA!!!!!
Licencja NAVCOMM nie upoważnia do używania nadajników w powietrzu - o czym mówi pozwolenie radiowe i bandplan UKE (KTPZ)- "RUCHOMA z wyjątkiem ruchomej lotniczej".

Jeżeli ktoś więc próbuje sprzedać radio z licencją NAVCOMM'a jako radiostację dla paralotniarzy to znaczy, że ktoś kogoś wprowadza w błąd.

Każdy musi zdawać sobie sprawę z ryzyka jakie podejmuje i tyle w tym temacie.
W innych wątkach załączałem konwersację z UKE i ULC więc można to sobie dokładnie poczytać - dla chcących. wesoły
_________________
Pozdrawiam
Marek SQ5VGA
  
SP2LIG
29.10.2011 10:00:48
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12994 #792806
Od: 2009-3-16
Radia dla paralotniarzy były lub może są nadal w ofercie jednego ze znanych sklepów radiowych,problem jest w cenie radia,sami paralotniarze to potwierdzają.Egazaminy w ULC i w UKE też za friko nie są.Dlatego sytuacja jest taka a nie inna.
___________
Greg SP2LIG
  
SQ5VGA
29.10.2011 10:38:34
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01UU

Posty: 513 #792816
Od: 2010-12-19
A paralotnia to niby skąd? Ze śmietnika? Też kosztuje. Koszt radia to jakieś 1500 PLN.
Z samym kursem to problemem jest jednak nie dodatkowa kasa, a chęci kursantów, którzy muszą dodatkowo "stracić" czas i jeszcze zdawać egzamin. Po prostu nie chce się i tyle.
Jakoś żeglarze mogą robić uprawnienia na operatora?
_________________
Pozdrawiam
Marek SQ5VGA
  
SQ9KDU
29.10.2011 12:41:12
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00HA

Posty: 33 #792849
Od: 2011-7-8
Myślę, że nie można nikogo zmuszać do egzaminów, uprawnień itp. rzeczy - jeżeli kogoś to nie interesuje to jego sprawa. Chce korzystać? - ma do dyspozycji CB, PMR - bez zbędnych formalnościlol
_________________
Pozdrawiam i 73 dla Wszystkich - SQ9KDU :-)))
  
ebc41
29.10.2011 13:10:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Bielsko-Biała

Posty: 2019 #792863
Od: 2010-9-18



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ1PTO pisze:

    Brak przepisow wykonawczych do ustawy Prawo Telekominukacyjne powoduje ze UKE nie wydaje pozwolen dla paralotniarzy - brak takiej kategori statkow powietznych a co za tym idzie brak mozliwosci przydzielania znakow rejestracyjnych. Nie masz pozwolenia wiec nie wolno ci sie odezwac w pasmie lotniczym. Kupisz Navcom to pasma lotniczego nie posluchasz a przeciez ono najbardziej dla ciebie bedzie przydatne. Lacznosc w lotach VFR w przestrzeni niekontrolowanej nie jest wymagna. Kup skaner z aibandem, wklep czestotliwosci okolicznych lotnisk, FIS ... i sluchaj.
    Lataj nisko i powoli :-)

    A swoja droga instruktor w szkole latania gdzie stawiales swoje pierwsze kroki nic nie wspominal o lacznosci ??


A w cale że nie. Glajta można normalnie zarejestrować i otrzymać na niego znaki identyfikacyjne (jest to tanie i szybkie), można dzięki temu korzystać z pasma lotniczego do komunikacji ze służbami. Aczkolwiek nie wydaje mi się żeby było to niezbędnie koniecznie, nawet jak lata się na lotniskach to da radę bez tego. Paralotniarzom jest potrzebna łączność do komunikacji pomiędzy sobą nawzajem.

Apropos świadectwa radiotelefonisty (tak się nazywa papier zezwalający na nadawanie w AirBand) to znam ludzi którzy nadają i bez tego, aczkolwiek podręcznik frazeologii lotniczej znają od deski do deski na pamięć. Dlatego żaden kontroler lotu czy inna służba nigdy nie miała do nich o nic pretensji....

Nie zgodzę się też z tym żeby latać nisko i powoli.. Im wyżej tym fajniej (i bezpieczniej jednocześnie), no co najwyżej na prędkość nie zawsze jest wpływ. Paralotnia jest chyba najwolniejszym statkiem powietrznym ze wszystkich

Nie bądźmy też świętsi od Papieża.. Ilu krótkofalowców zaczynało od piracenia w okolicach CB?? Ilu trzyma się napisanej w pozwoleniu mocy? Czy każdy zgłasza swoje instalacje?
_________________
Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE
  
czang
29.10.2011 14:21:35
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #792896
Od: 2011-10-28
potwierdzam słowa TOJA i ebc41 ,radio mi potrzebne do komunikacji między nami glajciarzami,warunek to dobry zasięg .
  
ebc41
29.10.2011 14:52:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Bielsko-Biała

Posty: 2019 #792903
Od: 2010-9-18



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    czang pisze:

    potwierdzam słowa TOJA i ebc41 ,radio mi potrzebne do komunikacji między nami glajciarzami,warunek to dobry zasięg .


Dobry zasięg macie zapewniony dzięki wysokości, nie musisz się o to martwić. Ja wczoraj latałem na Bezmiechowej a inni na Roztokach (jedna i druga miejscówka w Bieszczadach, odległość po prostej jakieś 50km) i odbieraliśmy ich na 59 i to nie będąc na szczycie góry tylko na lądowisku. Bardzo ważna jest tutaj jednak antena, ponieważ ja na swoim zestawie nie słyszałem ich w ogóle (nie otwierała się nawet blokada szumu).

Pamiętaj też o tym co napisali koledzy i ja w swoim poradniku na temat legalności
_________________
Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE
  
SQ7FPH
02.11.2011 11:19:32
poziom 5



Grupa: Administrator 

QTH: KO00GV

Posty: 543 #794908
Od: 2007-9-7
    czang pisze:

    potwierdzam słowa TOJA i ebc41 ,radio mi potrzebne do komunikacji między nami glajciarzami,warunek to dobry zasięg .


Latasz swobodnie czy PPG ?? To ważne jeśli swobodnie i martwisz się o zasięg to pomyłka !!! w powietrzu raczej nic Ci nie przeszkodzi w rozchodzeniu się fal radiowych , na przeszkodzie macie tylko siebie oczko Moim kolegom i mnie stanowczo to wystarcza oczko Jeśli latasz PPG to sprawa jest podobna z jednym ALE !!!! DOBRY MIC , który nie przeniesie warkotu silnika. POLECAM PMR oraz temu podobne .
Tanie i skuteczne w tym przypadku . Sprawdziłem osobiście .

p.s. masz pytania pisz ....

Pozdrawiam
_________________
TRX: FLEX-6400 + Anteny + akcesoria ,)
  
ebc41
02.11.2011 21:07:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Bielsko-Biała

Posty: 2019 #795325
Od: 2010-9-18



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
A jeżeli jesteśmy już przy lataniu z napędem do ważną kwestią są zakłócenia od zapłonu...
_________________
Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE
  
Electra29.03.2024 11:25:06
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DLA POCZĄTKUJĄCYCH » RADIO DLA PARALOTNIARZY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny