NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » KOMÓRCE STUKNĘŁA CZTERDZIESTKA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Komórce stuknęła czterdziestka

  
sp9ikf
09.08.2013 23:08:45
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1187 #1564869
Od: 2010-3-17
Witam,
kiedyś byłem na serwisie na statku mv Warrior Spirit typu ROPAX i o dziwo spotkałem tam po raz pierwszy w życiu 220 DC jako awaryjne - cała elektronika na mostku chodziła pod tym napięciem, poza tym 220V AC było standartowym zasilaniem wszystkich urządzeń małej mocy - statek made in france. w naszej flocie rybackiej /Dalmor, Odra, Gryf/ była cała generacja stałoprądowców - wszystko co chodziło na 220AC było zasilane poprzez przetwornice wirujące.
pozdro.
jacek sp9ikf
  
Electra04.05.2024 07:16:55
poziom 5

oczka
  
SP2LIG
10.08.2013 08:55:01
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1565083
Od: 2009-3-16
    sp9ikf pisze:

    w naszej flocie rybackiej /Dalmor, Odra, Gryf/ była cała generacja stałoprądowców - wszystko co chodziło na 220AC było zasilane poprzez przetwornice wirujące.
    pozdro.
    jacek sp9ikf


Wszystko się zgadza, trzeba tylko dodać lata budowy tych statków tj dotyczyło to starych statków tz burtowców lub może nawet pierwszych przetwórni lub pierwszych baz. Tych dwóch ostatnich typów to nie jestem pewny.
___________
Greg SP2LIG
  
sp9ikf
10.08.2013 09:37:12
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1187 #1565106
Od: 2010-3-17
Witam,
jeśli chodzi o bazy to byc może tzw "stare Kaszuby" przebudowane ze statku typu liberty. zresztą nadbudówka z Kaszubów robi w Dabiu za siedzibe klubu zeglarskiego. widać z wiaduktu po prawej jak się wjeżdża do Szczecina. Pozostałe bazy np typu Gryf Pomorski lub Wineta miały zasilanie AC. Burtowce albo jak kto woli jeziorka to były stałoprądowce. Pod koniec życia wszystkie wylądowąły w Odrze i zostały zaadaptowane do połowu kalmara jako tzw jiggersy. na pewno cała rodzina przetwórni latała na DC i to we wszystkich 3 firmach. przetwórnie typu Uran, Gen.Rachimow i podobne. Chyba Gryf jako pierwszy pozbył sie przetwórni, ale z lat osiendziesiątych pamiętam że było ich sporo na falklandach /Odra i Dalmor/.

pozdro.
jacek sp9ikf
  
SP2LIG
10.08.2013 12:01:35
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1565187
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 2
    sp9ikf pisze:

    Witam,
    jeśli chodzi o bazy to byc może tzw "stare Kaszuby" przebudowane ze statku typu liberty.


Mała ale istotna korekta historyczna dot statku cyt "stare Kaszuby" koniec cytatu.
Rzeczony statek został zbudowany w 1929 roku w Bremie, w latach 1951-54 pływał jako drobnicowiec pod marką PLO pod nazwą "F. Chopin". W roku 1954 statek zmienił armatora z PLO na DBR (Dalekomorskie Bazy Rybackie)W roku 1957 przemianowany na "Kaszuby" później na "K. Maciejewicz". W roku 1988 zastał zezłomowany.
Statki typu Liberty to statki budowy wojennej(przeznaczone tylko do odbycia jednego rejsu) a nie przedwojennej, "Kaszuby" nie należały nigdy do statków typu Liberty.
___________
Greg SP2LIG
  
sp3nyu
10.08.2013 12:42:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1565217
Od: 2011-2-8
    SP2LIG pisze:

    (...)
    Statki typu Liberty to statki budowy wojennej(przeznaczone tylko do odbycia jednego rejsu) a nie przedwojennej(...)
    Greg SP2LIG

Greg,
"Liberty" budowano w USA w latach czterdziestych, i wcale nie były to "jednorazówki". Tak rozumując, można przyjąć ze TITANIC i BISMARCK także należały do tej klasy... oczko
Budowano je tanio i szybko w niecałe trzy tygodnie. Dzięki nim Alianci mogli przerzucić przez Atlantyk więcej BRT, niż wilcze stada mogły zatopić atakując konwoje.

To tak tytułem sprostowania wesoły
Przepraszam za OT, ale wątek już dawno w nie trzyma kursu...
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SP2LIG
10.08.2013 13:34:46
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1565256
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 3
    sp3nyu pisze:

      SP2LIG pisze:

      (...)
      Statki typu Liberty to statki budowy wojennej(przeznaczone tylko do odbycia jednego rejsu) a nie przedwojennej(...)
      Greg SP2LIG

    Greg,
    "Liberty" budowano w USA w latach czterdziestych, i wcale nie były to "jednorazówki". Tak rozumując, można przyjąć ze TITANIC i BISMARCK także należały do tej klasy... oczko
    Budowano je tanio i szybko w niecałe trzy tygodnie. Dzięki nim Alianci mogli przerzucić przez Atlantyk więcej BRT, niż wilcze stada mogły zatopić atakując konwoje.

    To tak tytułem sprostowania wesoły
    Przepraszam za OT, ale wątek już dawno w nie trzyma kursu...


SP3NYU.
Janek, chcesz prostować coś co zawsze było proste. Założeniem statków typu Liberty, Empire i Victory było zrobienie jednego rejsu przez Atlantyk, jeżeli statek zrobił jeden udany rejs(port-port) to już jego budowa był opłacalna, w takim kontekście napisałem wcześniejszy post. Wszystkim powszechnie jest wiadomo że w/w typy były używane przez wiele lat również w czasach powojennych. Przedstawiciele dwóch pierwszych typów tj Liberty i Empire miały liczne przedstawicielstwo we flocie PLO i PŻM, natomiast trzeci typ Victory miał tylko jednego przedstawiciela we flocie PLO był nim t/ss "Kiliński". Miał napęd parowy turbinowy, pozostałe dwa tj Liberty i Empire miały parowe maszyny tłokowe.
Statki te budowane były w USA i w UK, często powielanym rekordem była budowa w ciągu 6 dni z gotowych wcześniej sekcji.
Temat rzeka, ale zawsze miło jest wysłuchać tego jaką inni koledzy mają wiedzę w tym temacie.
___________
Greg SP2LIG

P.S.
Porównanie transportowych statków przeznaczonych do konwojów z przeznaczeniem statku "Titanic" i okretu "Bismarck" jest totalnie nie trafione. O ich klasie już nie będę wspominał.

  
sp3nyu
10.08.2013 21:12:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1565556
Od: 2011-2-8
    SP2LIG pisze:


    SP3NYU.
    Janek, chcesz prostować coś co zawsze było proste...

Greg, dzięki za rozwinięcie swojego "skrótu myślowego" wesoły
Nie tam - żebym chciał zaraz buszować w Twoim ogródku - troszkę pozycji J.Pertka czy Z.Flisowskiego mam na półce...
    SP2LIG pisze:


    P.S.
    Porównanie transportowych statków przeznaczonych do konwojów z przeznaczeniem statku "Titanic" i okretu "Bismarck" jest totalnie nie trafione.(...)

- no jak nie, jak tak !
Czyż w kontekście Twojego postu nie były "jednorazówkami" ? Zresztą - statek, okręt - to to u naszych Aliantów chyba to samo: szip czy szit, czy jakoś tak... lol
- No doooobra, sk pomysł
A dla bohaterki Topica PIOSENKA wesoły
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SP2LIG
11.08.2013 09:02:04
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1565813
Od: 2009-3-16
    sp3nyu pisze:


    Porównanie transportowych statków przeznaczonych do konwojów z przeznaczeniem statku "Titanic" i okretu "Bismarck" jest totalnie nie trafione.(...)

- no jak nie, jak tak !
Czyż w kontekście Twojego postu nie były "jednorazówkami" ? Zresztą - statek, okręt - to to u naszych Aliantów chyba to samo: szip czy szit, czy jakoś tak... lol
- No doooobra, sk pomysł
[/quote]

SP3NYU.

Janek, absolutnie nie można porównać tragedii pasażerskiego statku liniowego "Tytanic"(który w założeniach był nowoczesny i miał być długoletnim) ani braku doświadczenia taktycznego dowódcy pancernika "Bismarck"(który również jako nowe dzieło inżynierów niemieckich miał być długoletnim) ze zmieniającymi się non stop taktycznymi działaniami U-botów na Atlantyku od których zależało być albo nie być statków konwojów relacji PQ i QP i innych konwojów również. A w tych konwojach generalnie zatrudnione były statki typu Liberty, Empire i Victory (które w założeniach były jednorazowe)inne typy statków również były zatrudnione.

Janek, myślę że sprawa jest aż nadto jasna ale jeżeli miałbyś życzenie podyskutować na tematy morskie to służę swoją wiedza(tylko taką którą posiadam) ale tylko na priv.
____________
Greg SP2LIG

P.S.
Czytając J Pertka to zapewne są Tobie znane symbole PQ i QP.
  
usuniety8_02_2021
11.08.2013 09:31:06
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1565827
Od: 2008-10-24
Koledzy

temat ma ciekawa statystykę - 2 strony tematu i tylko 2 posty na temat.


Tak trzymać pan zielony
  
sp3nyu
11.08.2013 09:47:35
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1565831
Od: 2011-2-8
    SQ9JXB pisze:

    (...) tylko 2 posty na temat.


    Tak trzymać pan zielony

Janek, pójdźmy dalej - które... ? pan zielony
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
usuniety8_02_2021
11.08.2013 09:57:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1565846
Od: 2008-10-24
Ano 2 pierwsze, tylko że ten drugi to opis użycia "komórki" pan zielony
  
Electra04.05.2024 07:16:55
poziom 5

oczka
  
sp3drm
12.08.2013 15:35:46
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 193 #1567057
Od: 2012-1-28

Te "komórki" po lewej i prawej stronie zdjęcia, to jakieś dziwne.
Andrzej
  
SP9O
12.08.2013 17:56:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: `A-ów`

Posty: 3699 #1567181
Od: 2008-9-26
po środku normalna,po lewej jeszcze jeszcze, a po prawej to dopiero dziwna.
_________________
Kenwood,Icom,Yaesu: 1980r.--2005r.Pierwsza klasa.
Mariusz// VY 73 ALL



Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » KOMÓRCE STUKNĘŁA CZTERDZIESTKA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny