| |
sp3aok | 25.12.2012 10:07:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #1096802 Od: 2009-10-19
| Daj baczenie na CO, co by nie było to Twoje ostatnie QSO. _________________ SP9-1166 |
| |
Electra | 27.04.2024 07:15:20 |
|
|
| |
tadeo482 | 25.12.2012 13:19:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1096937 Od: 2011-3-24
| czy to forum samochodowe, typu "Adam Słodowy", jak ulepszyć swoje auto |
| |
SP6IX | 25.12.2012 14:39:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8134 #1096962 Od: 2008-3-18
| tedeo482 a co masz do tematu i dla czego samochodowy a może ogrzewanie radio scheku w polu pomyśl o tym Słuszna uwaga na temat CO wprawdzie n ie używaliśmy tego do grzania małych pomieszczeń tylko małych hal róry były z aluminium takie jak do auta między filtrem powietrza a ogrzewnicą powietrza tylko o średnicy około 10cm podobno to były do Fiata 126 ponoć można dostać i inne rozmiary.Elektronika jest w nich prosta i łatwa do naprawy schematy zrysujesz w kilka minut.Ciepełka życzę. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
tadeo482 | 25.12.2012 14:53:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1096971 Od: 2011-3-24
| sp9coo pisze: tedeo482 a co masz do tematu i dla czego samochodowy a może ogrzewanie radio scheku w polu pomyśl o tym Słuszna uwaga na temat CO wprawdzie n ie używaliśmy tego do grzania małych pomieszczeń tylko małych hal róry były z aluminium takie jak do auta między filtrem powietrza a ogrzewnicą powietrza tylko o średnicy około 10cm podobno to były do Fiata 126 ponoć można dostać i inne rozmiary.Elektronika jest w nich prosta i łatwa do naprawy schematy zrysujesz w kilka minut.Ciepełka życzę.
Nie mam nic, trochę mnie rozbawił ten temat. W Fiacie 126 była rura w postaci harmonijki z gumy jako łącznik mmiędzy silnikiem a ogrzewaniem. |
| |
SP4XYD | 25.12.2012 15:02:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO12
Posty: 494 #1096979 Od: 2011-2-6
| Poczytaj na forach żeglarskich o grzejnikach naftowych w zamkniętej przestrzeni(musi być skuteczna wentylacja!,podobnie jak przy gazowych).Nagrzewnicy benzynowej od samochodu ZAZ nie polecam -kiedyś zapalił się od niej na podwórku samochód i ledwo ugasili...Znam przypadek w moim mieście ogrzewania pomieszczeń sklepu za pomocą tzw. dewasto ,na olej napędowy .Główny problem to był duży pobór prądu na 28V.Rura, taka typowa jak od pieca z kolankiem na zewnątrz.Ja polecam jakieś konkretne PA(lampowe zawsze grzeją,nawet jak lampy tylko na żarzeniu) ,moc będzie z Tobą i trochę ciepła zostanie "w budzie" -będziesz dobrze słyszalny i nic się nie zmarnuje. _________________ Jarek now SP4XD |
| |
sq1bhk | 25.12.2012 17:25:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #1097042 Od: 2009-3-30
Ilość edycji wpisu: 1 | Fabrycznie przy takich ogrzewaniach jest rura harmonijkowa bodajże aluminiowa (stalowa -aluminiowana) ewentualnie stalowa - musiał byś dowiedzieć się w specjalizowanym warsztacie od takich ogrzewań samochodowych. wylot spalin jest od dołu i ma bodajże 30mm-tak jak napisałeś, podobnie wyglada wlot powietrza do komory spalania. Spaliny powinny wydobywać się swobodnie poza kabinę czyli powinno być ono zamontowane na przy samej sciance. Natomiast powietrze ssane i wylotowe ogrzane powinno być dostarczane rurami harmonijkowymi aluminiowymi jak z twego obrazka Patrząc na początek filmiku bez jego uruchamiania widać rysunek pogladowy takiego ogrzewania: z lewej jest zasysane powietze do ogrzania a z prawej wylatuje powietrze ogrzane -gorące , natomiast od dołu po lewej jest kruciec 30mm zasysane powietrze do spalania -może to być 20-30cm rurka nawet gumowa. Na czerwono zaznaczony jest kruciec 30mm którym wylatują gorące spaliny -do niego trzeba dorobić rure ok 30-50cm najlepiej stalową wyprowadzoną poza sciane grzanego pomieszczenia aby spaliny mogły swobodnie polecieć do góry lecz wylot musi być skierowany w dół. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
SP9ANC | 25.12.2012 20:15:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90NE / APRS
Posty: 104 #1097145 Od: 2011-11-3
Ilość edycji wpisu: 3 |
Witaj w ciezarowkach sa takie przewody do powitrza: http://allegro.pl/rura-do-nawiewu-ogrzewanie-truma-65mm-mayer-i2896818261.html do spalin: http://allegro.pl/rura-wydechowa-tlumik-webasto-eberspacher-fi22-tir-i2890611431.html ale jesli moge Ci cos poradzic to taniej dogrzewac gazem np takim czyms: http://allegro.pl/ogrzewanie-postojowe-piecyk-trumatic-z-nawiewem-i2826565764.html polecam nagrzewa moj kamping w kilka chwil i napewno jest tansze w eksploatacji niz jakiekolwiek na ON bo kosztuje ok 5,4 PLN x 0,5-1.0l/h + prad no i chalas jaki to wytwarza nie jest przyjemny dla ucha. [url][/url] _________________ I tylko na to wszystko czasu brak.... Pozdrawiam Robert
|
| |
sq1bhk | 26.12.2012 15:49:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #1097759 Od: 2009-3-30
| w takim ogrzewaniu są: >> dwa wloty: --jeden średnicy ok 60-80mm ogrzewanego powietrza --drugi średnicy ok 30mm zimnego z zewnatrz do spalania >> dwa wyloty: -- jeden średnicy ok 60-80mm ogrzewanego powietrza -- drugi średnicy ok30mm gorących spalin na zewnątrz (rura wydechowa) . Pozycja pompki nie ma takiego znaczenia jak średnica wewnętrzna przewodów paliwowych.
.
_________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
sq2lxf | 26.12.2012 20:44:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Żnin
Posty: 63 #1097981 Od: 2009-3-22
| a jak z zakłóceniami bo Scania R380 to robiła niezłe zakłócenia nie wiem jak starsze czyli tzw "4" czy zakłócenia robiły , do 8s tło :-)
|
| |
SP9ANC | 27.12.2012 10:43:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90NE / APRS
Posty: 104 #1098327 Od: 2011-11-3
|
(no bo który kierowca liczy zużycie webasta.... chyba żaden)
kierowca zawsze ..... wlasciciel nie jak odpalisz sprzet to zobaczysz ile pali _________________ I tylko na to wszystko czasu brak.... Pozdrawiam Robert
|
| |
sq1bhk | 27.12.2012 20:34:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #1098864 Od: 2009-3-30
| tylko to jest to samo ogrzewanie z innymi ustawieniami temperatury w kabinie jak rozgrzewasz zimną bo bedzie max zużycie paliwa. W skandynawi nie gasi się silników przy temperaturach zewnetrznych poniżej -10stC, bo szkoda potem wzywac VIKINGa za 5000koron jak aku padną.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
Electra | 27.04.2024 07:15:20 |
|
|
| |
SP9ANC | 28.12.2012 20:23:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90NE / APRS
Posty: 104 #1099958 Od: 2011-11-3
| [quote=sp8jz]HL24 łyknęło średnio zero czwórkę na 1,5h, a więc sporawo tylko, że to bydle nie z tej ziemi. Ustawiłem płomień na najmniejszy jaki tylko może być oszukując sterownik tak, że przygasał momentami i najgorszy ból to, że nie da się w nim zejść niżej z temperaturą, bo zgaśnie, a grzeje wtedy nawet całkiem-całkiem dlatego trzeba będzie sobie odpuścić z dużym webastem i zamontować gabarytowo 3x mniejsze kompakta od scani. Witaj widze ze walka trwa.... nie napisales nic o kubatorze pomieszczenia ktore bedziesz ogrzewal, jak ma izolacje i skad masz tani ON Pamietaj ze srednie ogrzewanie 2,5 KW jest przewidziane do kabimy ciezarowki a to jest ok 2m3 jak bedziesz ogrzewal wieksza powierzchnie to spali wiecej.... masz czujnik temperatury pomieszczenia (ogrzewnie ma sprzezenie zwrotne) jak nie to bedzie caly czas pracowac pelna moca, trzeba mu dac sygnal ze juz jest cieplo wtedy zwolni i bedzie bzykac sobie powolutku. Powodzenia _________________ I tylko na to wszystko czasu brak.... Pozdrawiam Robert
|
| |
sq1bhk | 28.12.2012 20:37:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #1099969 Od: 2009-3-30
| Chyba troche wieksze są kabiny ciężarówek niz 2m3 wiec takowe urządzenie grzewcze i tak jest zbyt mało wydajne na szybkie rozgrzewanie od temp 0stC. Na dogrzewaniu zużywa mniej, tak samo jak w domu centralne ogrzewanie.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
SP9ANC | 28.12.2012 20:49:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90NE / APRS
Posty: 104 #1099973 Od: 2011-11-3
Ilość edycji wpisu: 1 | sp8jz pisze:
Ja nie reguluję temp. sterownikiem, tylko ręcznie przy pomocy czarnej magii :-) Teraz mnie dręczy inne pytanie, bo ciężko mi to na dłuższą metę sprawdzić a wiem, że są tu tacy, co wiedzą (czytałem o tym kiedyś w necie, ale nie pamiętam gdzie to było) Czy współczynnik wypełnienia impulsu pompki paliwa może wpłynąć jakoś korzystnie na jego zużycie w funkcji stałej temperatury ?
no pewnie nigdy nie zaglebialem tematu jak to zdiala, ale ile pompka poda tyle leci w palnik wiec jak jast na podtrzymaniu to zmniejsza ilosc impulsow na pompce (po zaleje i nie spali lub przegrzeje) musisz bardziej popracowac "czarna magia" rozpracuj z regulacje temp. przez czujnik w pomieszczeniu i bedzie OK....
[quote=sq1bhk] kubatura w przyblizeniu..... szer max 2,5m dlugosc 2-2,5m, wysokosc max 2m, "pusta"- pomijam wyposarzenie -schowki, tunel, lozka, deska rozdzielcza i inne pasci, "powietrza do ogrzania" jest niewiele. Jedynym minusem jest kiepska izolacja, wentylacja, cienkie szyby, na zyczenie montowana jest wieksza moc 4,5KW (MAN, Mercedes) _________________ I tylko na to wszystko czasu brak.... Pozdrawiam Robert
|
| |
sq2lxf | 29.12.2012 17:45:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Żnin
Posty: 63 #1100685 Od: 2009-3-22
| a najprosciej to by było pogadać z gościem który naprawia takowe urządzenia, ja przy jednej scani mam oryginał sterownik a przy drugiej jest przerobione na taki z pokrętłem i czujnikiem na kablu, gdyby co to mam schemat podłączenia tego w oryginale i instrukcje obsługi |
| |
SP7TBU | 30.12.2012 08:42:40 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #1101177 Od: 2011-1-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Sterownik to wygoda, wsiadam do auta już nagrzanego, można zaprogramować czas uruchomienia no ale jak tniesz koszty to niestety. Dałbym takie na powietrze : http://allegro.pl/rura-przewod-waz-powietrza-elastyczny-alu-25mm-x1m-i2881156337.html Do tego webasto na zewnątrz a co by tak nie gwizdało to załóż tłumik. _________________ '73 Krzysztof
DMR
|
| |
sq2lxf | 30.12.2012 09:12:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Żnin
Posty: 63 #1101182 Od: 2009-3-22
| przewody dolotowe i wylotowe te około srednicy 60mm to w sklepie dla "tirów" opolrans autos suder poszukaj w okolicy i tam to dostaniesz , ale musisz pamiętać by zimne ci pobierało z pomieszczenia aby dogrzewać powietrze a nie brać z zewnątrz zimne |
| |
SP1ST | 09.01.2013 16:59:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: kraina 44-ech wysp
Posty: 423 #1135522 Od: 2011-3-5
| sp8jz pisze:
Mam do Was pytanie za 100 pkt. -------- Z CZEGO DA SIĘ ZROBIĆ CZUJNIK PŁOMIENIA ? -------
Witam, na statkach w profesjonalnych kotłach palniki jako czujnik płomienia mają zastosowane fotokomórki. Jako, że jestem ze "strychu" to wywołuję do tablicy człowieka z "piwnicy" Grzegorza SP2LIG i proszę o techniczne wyjaśnienie. Zdaję sobie sprawę, że nie potrzebujesz iluś tam kilogramów pary na minutę, chodzi o rozwiązanie problemu.
73! Krzysiek
_________________ Krzysztof, SP1ST D-STAR UZNAM Isl
|
| |
Electra | 27.04.2024 07:15:20 |
|
|