NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » MOSFET - SPRAWDZENIE I DRIVER

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

MOSfet - sprawdzenie i driver

TLE6284 -poszukuje
  
SP9WAZ
16.01.2019 08:56:23
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: katowice

Posty: 344 #2628393
Od: 2010-11-20
MOSFET IRF 3205.
Mam układ do naprawy załączający silnik szczotkowy na 30 V wykonany na 4 mosfetach.
2 do minusa i 2 na plus zasilania .
IRF-y sprawdzam miernikiem na ciągłości - nie mają zwarcia po naładowaniu bramki mają około 220 po rozładowaniu 530 z wyjątkiem jednego tranzystora który ma odpowiednio,300 i 540 . Czy może to byc problem ?
Czy raczej w driver-rze ?
Obrazek
_________________
Pozdrawiam Andrzej
QRV only cw/ssb/qrp
podróżuje z radiem
MFJ Cub 40/20
Scorpion 80 cw/ssb
i AM 225 kHZ




  
Electra18.04.2024 06:56:29
poziom 5

oczka
  
sq6ade
16.01.2019 10:20:54
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #2628415
Od: 2008-3-21
To typowy mostek. Awaria jednego mosfeta powodowała by że silnik można kręcić tylko w jedną stronę.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP9WAZ
16.01.2019 10:38:02
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: katowice

Posty: 344 #2628417
Od: 2010-11-20
    sq6ade pisze:

    To typowy mostek. Awaria jednego mosfeta powodowała by że silnik można kręcić tylko w jedną stronę.

w tym przypadku silnik nie kręci sie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
QRV only cw/ssb/qrp
podróżuje z radiem
MFJ Cub 40/20
Scorpion 80 cw/ssb
i AM 225 kHZ




  
SP9WAZ
27.01.2019 11:50:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: katowice

Posty: 344 #2631589
Od: 2010-11-20
    sq6ade pisze:

    To typowy mostek. Awaria jednego mosfeta powodowała by że silnik można kręcić tylko w jedną stronę.




Czy mógłby Kolega mi podpowiedzieć jak ominąc ten driver ( nie do kupienia jest w PL ) i podłaczyć silnik na zwykłym przełączniku
z podłaczeniem odwrotnym aby silnik( dc 24V) wyhamować ( wolnoobrotowy ) ?
_________________
Pozdrawiam Andrzej
QRV only cw/ssb/qrp
podróżuje z radiem
MFJ Cub 40/20
Scorpion 80 cw/ssb
i AM 225 kHZ




  
sq6ade
27.01.2019 15:43:28
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #2631643
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 1
Jeśli proste bez spec driverów to proponuję na przekaźnikach. PK3 hamuje silnik wytrącając energię na R.
Układ robi zwarcie zasilania przy naciśnięciu obydwu przycisków więc należy zastosować przełącznik kołyskowy wykluczający mechanicznie taką możliwość.


_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP9WAZ
27.01.2019 20:05:00
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: katowice

Posty: 344 #2631716
Od: 2010-11-20


Ilość edycji wpisu: 2
Bardzo dziękuje za odpowiedż.
Jeśli silnik będzie kręcił sie w jedną stronę plus hamowanie ( to mam mieć zastosowanie w wyważarce do kół)
to mogę zrezygnowac z PK 2 ?
jaka wartość R przyjąć przy silniku dc 24 V ?
_________________
Pozdrawiam Andrzej
QRV only cw/ssb/qrp
podróżuje z radiem
MFJ Cub 40/20
Scorpion 80 cw/ssb
i AM 225 kHZ




  
Electra18.04.2024 06:56:29
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » MOSFET - SPRAWDZENIE I DRIVER

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny