NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » WOJSKOWY MASZT MECHANICZNY 12 M.

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Wojskowy maszt mechaniczny 12 m.

sterowanie elektryczne
  
volish
10.07.2013 22:34:29
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 223 #1532114
Od: 2012-3-17
    sp3sul pisze:

    Otrzymałem od jednego z Kolegów info na PW z uwagą,że ja piszę cały czas o obrocie całego masztu,gdy tu faktycznie rozchodzi się o podnoszenie masztu przy pomocy korby. Kolega nie przeczytał całego wątku - nie zaczął od samego początku. Nie podaję znaku tego Kolegi,aby nie robić Jemu kryptoreklamy za Jego bystrość umysłu.
    Nie chce mi się pisać tego wszystkiego od samego początku - ktoś nie nadąża - ale trudno... .
    Ja wiem co piszę i do czego moje uwagi jak i podpowiedzi się odnoszą. Czytać proszę to jako : podpowiedź,rada i sprawdzony sposób,na wykorzystanie opisanego przeze mnie układu do obracania (TAK _ OBRACANIA!!!) ale w tym przypadku korby a nie masztu! Obroty przeniesione na oś korby,mogą być przeniesione na tę oś,przy pomocy naszych rąk,lecz z powodzeniem można wykorzystać układ,który tak usilnie starałem się opisać. Podałem w dalszej części opisu,że jeżeli taki ciężki maszt wraz z anteną jest w stanie swobodnie obracać,to z całą pewnością poradzi sobie z napędem na oś wyprowadzonej korby tego masztu i jest w stanie podnosić ten maszt jak i opuszczać w sposób regulowany,dowolny. Czyli cały czas jest mowa Kolego o momencie obrotowym,lecz nie przenoszonym na maszt,lecz na KORBĘ MASZTU. Obroty silnika sterowane prostym (opisanym sterownikiem) na oś korby,spowodują,wysuwanie się jak i opuszczanie masztu. Czy to jest już jasne Kolego ? Czy nadal masz trudności ze zrozumieniem tego co napisałem ? Pozdrawiam - Mirek SP3SUL.




Pięknie poprzekręcałeś - żeby było na Twoje - ale co tam... to Ty masz problem a nie ja - styl wypowiedzi na forum trzymasz od dłuższego czasu na jednym poziomie.... "nestora krótkofalarstwa" małe litery z premedytacją.....
  
Electra27.04.2024 01:12:33
poziom 5

oczka
  
SP8LBK
10.07.2013 22:46:28
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1532126
Od: 2010-8-3
Nie pamiętam dokładnie ale chyba oryginalne silniki od wycieraczek mają 7 obr/min. Trzeba na ośce zrobić znaczek i z zegarkiem policzyć.
Wymyśl coś w rodzaju sprzęgła jak połączyć tę ośkę z małą zębatką rowerową. Tu będzie potrzebny zapewne tokarz.
W takim układzie potrzebujesz przekładni ok. 1:10 aby maszt podnosić lub opuszczać w ciągu jednej minuty.

Petroniuszu
W rotorach z Żyrardowa ta plastikowa ślimacznica zastąpiona jest metalową o dużo większej średnicy, dlatego rotor kręci się wolniej, niż typowy silnik od wycieraczek.
Kilka lat temu, jak padł mi silnik w taki rotorze to zadzwoniłem do wykonawcy z pytaniem czy mogę już poza gwarancją sam wymienić silnik na kupiony w sklepie na 24V. Odpowiedział, że nie, bo te co stosuje w rotorach są specjalnie dla niego produkowane, chyba w Świdnicy, jeśli dobrze pamiętam.
Być może obecnie stosowane są typowe, tego nie wiem, bo moje oba rotory są z lat 90 tamtego wieku.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
sp3sul
10.07.2013 23:32:40
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Strzelce Kraj. JO72SV

Posty: 507 #1532175
Od: 2009-4-1
VOLISH - jeżeli masz coś konkretnego do "powiedzenia" na temat jak w założonym wątku - to proszę bardzo. Jeżeli znalazłeś się tu jedynie w celu zwymyślania innych osób lub poszukujesz pogłosu,to zmień proszę forum. Jesteś nie tylko bardzo mierny w temacie jak i w czytaniu postów. Proponuję zająć się "czytaniem" komiksów. Po obrazkach może łatwiej będzie ci "załapać" wątek. Aha! Załóż aparacik na zęby,bo plujesz i zamazujesz swoje wypociny.
  
volish
11.07.2013 07:14:57
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 223 #1532410
Od: 2012-3-17


Ilość edycji wpisu: 1
    sp3sul pisze:

    VOLISH - jeżeli masz coś konkretnego do "powiedzenia" na temat jak w założonym wątku - to proszę bardzo. Jeżeli znalazłeś się tu jedynie w celu zwymyślania innych osób lub poszukujesz pogłosu,to zmień proszę forum. Jesteś nie tylko bardzo mierny w temacie jak i w czytaniu postów. Proponuję zająć się "czytaniem" komiksów. Po obrazkach może łatwiej będzie ci "załapać" wątek. Aha! Załóż aparacik na zęby,bo plujesz i zamazujesz swoje wypociny.


pan zielonylol
  
SP8LBK
11.07.2013 10:34:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1532652
Od: 2010-8-3
Tomku SP7QPG
Zwróć uwagę na taki drobny szczegół jak odciagi. Podczas opuszczania masztu mogą się poplątać. Tak więc i tak będziesz musiał być przy maszcie i je kontrolować podczas podnoszenia.
Po ostatecznym wysunięciu masztu odciągi powinny go usztywnić a do tego będzie potrzebna trochę większa siła niż do samego podnienienia.
Osobiście nie widzę sensu robić takiegio sterowania z shacku. Skrzynka z dwoma guzikami przy maszcie zastąpi kręcenie korbą i masz wszystko pod kontrolą.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
sp7qpg
11.07.2013 12:06:35
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO91uw

Posty: 171 #1532742
Od: 2010-6-29
Andrzeju dzięki za cenną uwagę, chwilowo nie mam odciągów ze względu na lokalizację masztu który stoi przy rogu budynku w dodatku na granicy z inną działką. Z uwagi na brak czasu rozmawiam może do kupy w ciągu tygodnia 2-3 godziny, maszt rozkładam może co drugi dzień, jeśli jest wiatr nie idzie cały w górę. Poprzednio antena stała na 3 metrowym maszcie i taką wysokość ponad dach utrzymuję przy wietrze, wtedy jest stabilnie.
_________________
Tomasz, SP7QPG
  
Electra27.04.2024 01:12:33
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » WOJSKOWY MASZT MECHANICZNY 12 M.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny