Wojskowy maszt mechaniczny 12 m.
sterowanie elektryczne
Nie pamiętam dokładnie ale chyba oryginalne silniki od wycieraczek mają 7 obr/min. Trzeba na ośce zrobić znaczek i z zegarkiem policzyć.
Wymyśl coś w rodzaju sprzęgła jak połączyć tę ośkę z małą zębatką rowerową. Tu będzie potrzebny zapewne tokarz.
W takim układzie potrzebujesz przekładni ok. 1:10 aby maszt podnosić lub opuszczać w ciągu jednej minuty.

Petroniuszu
W rotorach z Żyrardowa ta plastikowa ślimacznica zastąpiona jest metalową o dużo większej średnicy, dlatego rotor kręci się wolniej, niż typowy silnik od wycieraczek.
Kilka lat temu, jak padł mi silnik w taki rotorze to zadzwoniłem do wykonawcy z pytaniem czy mogę już poza gwarancją sam wymienić silnik na kupiony w sklepie na 24V. Odpowiedział, że nie, bo te co stosuje w rotorach są specjalnie dla niego produkowane, chyba w Świdnicy, jeśli dobrze pamiętam.
Być może obecnie stosowane są typowe, tego nie wiem, bo moje oba rotory są z lat 90 tamtego wieku.


  PRZEJDŹ NA FORUM