| |
SQ6EZJ | 21.02.2010 08:39:55 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80MU
Posty: 111 #464058 Od: 2009-11-16
| Ave!
Na moim VX-7 pomiar napięcia pokazywany na wyświetlaczy różni sięod napięcia na zasilaczu. Na zasilaczu 13.86 a na radiu 12.9. W aucie 13.78 od obciążeniem a na radiu 12 z jakimś hakiem :-)
Czy wskazania tego woltomierza można skalować/regulować jak np. w FT-897?
_________________ 73! Artur SR6G; SR6R lub 145.250 lub /M 145.500 |
| |
Electra | 10.02.2025 08:38:12 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
SP2LIG | 21.02.2010 09:27:11 |
![moc !!!](star_icon7.gif)
![wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=27516)
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13110 #464202 Od: 2009-3-16
| Artur,żeby to zrobić trzeba wejść do menu servisowego a do tego potrzebna jest instrukcja servisowa.Taka operacja grozi zablokowaniem radia i odsyłką do servisu.Różnica napięć którą podajesz w niczym nie przeszkadza,to po co sobie robić problem???W moim VX7 też jest drobna różnica napięć ale radio pracuje ok. ___________ Greg,SP2LIG |
| |
sq2lyf | 21.02.2010 10:11:29 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk
Posty: 877 #464237 Od: 2009-1-26
| Mnie by wkurzało błędne wskazanie woltomierza. Rozumiem różnicę 0.1 V ale więcej nie. Z tego co widzę w instrukcji serwisowej to nie ma takiej opcji w menu serwisowym. _________________ Przemek Sq2LyF
|
| |
SQ6EZJ | 21.02.2010 13:41:44 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80MU
Posty: 111 #464611 Od: 2009-11-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam,
Serwisową mam, ale nie utrafiłem tam regulacji tych wskazań. Błąd sięga nawet 1,8 V to po co taki parametr? Ma to wg mnie dawać pojęcie o stanie źródła zasolania, jak wiele nam prądu zostało... Tymczasem pic na wodę fotomontaż :-)
Mało co nie zacząłem remontu alternatora robić gdy 7ka pokazywała 11.8 a było 13.6 (sprawdzone 2 miernikami)po zapaleniu diesla+światła+tylna szyba+nawiew :-)
Ciekaw jestem wg jakich wskazań określa stan akumulatora? Różnica około 1V to troszkę wiele jak na LI-ON battery. _________________ 73! Artur SR6G; SR6R lub 145.250 lub /M 145.500 |
| |
SP2LIG | 21.02.2010 14:15:32 |
![moc !!!](star_icon7.gif)
![wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=27516)
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13110 #464889 Od: 2009-3-16
| Artur!!!
Dobra bateria(naładowana)w VX7 ma napięcie 8,2V i takie napięcie utrzymuje się dłuższy czas(bez nadawania)około paru dni.Jeżeli masz różnicę napięcia pomiędzy akumulatorem w samochodzie a wyświetlaczem w radiu to weź pod uwagę drogę jaką napięcie biegnie od aku do trxa,opory występujące na zaciskach,połączeniach i kablach(przekroje).Żebyś miał 100% pewność jakie napięcie dochodzi do radia to pomiar powinien być przy samej wtyczce w momencie zasilania radia a najlepiej jakby wszystkie zaciski i kable były złote(minimalne straty).Bateria z małą pojemnością(stara) szybko się ładuje i szybko się rozładowuje.Jeżeli na podstawie różnic napięć(aku-trx)oceniasz stan baterii to jest to błędna ocena.Jutro jak samochód będę miał w garażu to zrobię specjalnie dla Ciebie pomiar i zobaczymy jaka jest róznica pomiędzy Twoimi pomiarami a moimi.Odpuść sobie remont alternatora. ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SQ6EZJ | 21.02.2010 16:01:28 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80MU
Posty: 111 #465229 Od: 2009-11-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Greg, odpuściłem remont, po prostu wykonałem pomiary multimetrem. Na zasilaczu jest 13,86 a ana 7ce 13. Auto ma również około 14,1 bez obciążeń a przy światłach itp mam 13,8-13-9.
Między zasilaczem a radiem jest 80cm kabla o małym przekroju i spadek wg 7ki to 0,86V na odbiorze. Zastanawiałem się czy pomiar aku jest OK, czy 7ka nie ma przekłamanych wskazań. Bateria ładuje się conajmniej 6 godzin nim wywali complet. Trzyma również OK, bo na skanowaniu 2 VFO na save 1:1 około 48 godzin pracy.
Zostaje jak jest, co nie zmienia faktu, że przed latem zdałoby się zapasowy aku nabyć.
Robię przymiarki do ft-857d i może jak dobry sklep znajdę to i aku do 7ki kupię. _________________ 73! Artur SR6G; SR6R lub 145.250 lub /M 145.500 |
| |
SP2LIG | 21.02.2010 16:07:54 |
![moc !!!](star_icon7.gif)
![wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=27516)
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13110 #465246 Od: 2009-3-16
| W pewnym dobrym sklepie Yaesu to i rabat dostaniesz... ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SP2LIG | 25.02.2010 10:48:00 |
![moc !!!](star_icon7.gif)
![wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=27516)
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13110 #471193 Od: 2009-3-16
| Ja też zrobiłem pomiary w moim samochodzie,silnik stop napiecie na aku-11,3V w TRXie-10,8V w czasie pracy silnika napięcie na aku-13,6V w TRX-ie-13,1V.Po tych testach radio przestało pracować i z baterii i z zasilacza,sprawa okazała się banalna.Wtyczka z ładowarki samochodowej ma na końcu żółty plastykowy ring(ładowarka domowa ma go też)który urwał się i został w gnieździe ładowania w radiu i zablokował pobór prądu z baterii a wtyczki z zasilacza nie mażna było włożyć do końca bo ją blokował ów ring.Pojechałem do servisu i Stasiu błyskawicznie opanował sytuacje.To tak dla informacji innych użytkowników jakie psikusy mogą spotkać użytkowników VX7 lub innych. ___________ Greg,SP2LIG |
| |
Electra | 10.02.2025 08:38:12 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|