| |
sp2hmn | 20.01.2013 09:26:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Reda k.Gdyni
Posty: 46 #1149013 Od: 2011-8-16
| Witam koledzy. Chciałbym zdemontować płytę czołową w FT-920, w tym celu muszę usunąć gałki z VFO-A i VFO-B. Próbowałem je ściągnąć ale nie mogłem. Nie chcę robić czegoś na siłę jak się nie znam. Jeśli ktoś z kolegów robił coś podobnego to proszę o podpowiedż. Mam mocno poluzowaną oś w VFO-B i tylko po demontażu płyty mogę się tam dostać. Pozdrawiam wszystkich czytających. Mirek _________________ FT-920 Delta Loop 82m, W3DZZ, LW88m |
| |
Electra | 07.02.2025 06:07:53 |
|
|
| |
sp3aok | 20.01.2013 09:42:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #1149043 Od: 2009-10-19
| ZAPIECZONE Odkręcić sróbkę prysnąć odpowiednim preparatem,kilkakrotnie w ciągu 24godz. Na przykład CC , WD itp. _________________ SP9-1166 |
| |
sp2hmn | 20.01.2013 10:17:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Reda k.Gdyni
Posty: 46 #1149067 Od: 2011-8-16
| Dzięki za odpowiedż. Ale ja nie widzę tutaj żadnych śróbek. _________________ FT-920 Delta Loop 82m, W3DZZ, LW88m |
| |
sp2aqp | 20.01.2013 10:25:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 67 #1149072 Od: 2008-12-8
|
A zdjąłeś gumki z gałek?
|
| |
sp4eoo | 20.01.2013 10:31:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94QD
Posty: 256 #1149081 Od: 2011-4-17
| Tu masz manuala https://docs.google.com/gview?url=http://download.qrz.ru/pub/hamradio/schemes/yaesu/FT-920_Service_man.pdf&chrome=true albo http://ebookbrowse.com/ft-920-service-man-pdf-d6264123. Nie mam takiego radia ale z rysunku na stronie 114 wynika, że aby zdjąć gałki musisz odkręcić imbusy. Ale żeby te imbusy zobaczyć (chyba) trzeba zsunąć zewnętrzne pierścienie gumowe. Powinno się udać. I raczej nie psikaj niczym w sprayu bo sobie radio ubrudzisz. Pozdrawiam _________________ 73! Sławek SP4EOO |
| |
sp3aok | 20.01.2013 10:49:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #1149103 Od: 2009-10-19
|
Widzę że masz w tym temacie,przykre doświadczenie. Nikt rozsądny nie będzie właził z radiem pod pryśnic.Hi. _________________ SP9-1166 |
| |
SP9O | 20.01.2013 10:59:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: `A-ów`
Posty: 3710 #1149110 Od: 2008-9-26
| W innych różnych markach które miałem była śrubka pod osłoną gumką która zaciskała do ośki,tutaj w FT-920 nigdzie nie mogę znaleźć info jak jest mocowana,na pewno nie jest nabita masz to radio przedoczami musisz poszukać jak jest zabezpieczona przed wyciągnięciem,może od środka gdzieś,raczej nikt jej na kleju nie założył,miałem taki przypadek kiedyś. .
_________________
|
| |
sp2hmn | 20.01.2013 11:28:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Reda k.Gdyni
Posty: 46 #1149148 Od: 2011-8-16
| Dzięki koledzy. Na pewno tak jak to sugeruje Sławek śrubka jest pod gumą na gałkach. Wieczorem zabieram się do demontażu. Oczywiście poinformuję jak się zakończyło. Mirek
_________________ FT-920 Delta Loop 82m, W3DZZ, LW88m |
| |
SP8AQK | 20.01.2013 13:08:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Leżajsk
Posty: 461 #1149244 Od: 2010-2-15
| sp2hmn pisze:
Dzięki koledzy. Na pewno tak jak to sugeruje Sławek śrubka jest pod gumą na gałkach. Wieczorem zabieram się do demontażu. Oczywiście poinformuję jak się zakończyło. Mirek
Witam!! w 100% pod opaskami gumowymi na gałce strojeniowej znajdują się śrubki - nie pamiętam w tym momencie czy imbusowe czy inne - dość dawno demontowałem gałkę .Miałem problem z jej obracaniem, chodziła ciężko , po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy i działa do dnia dzisiejszego a jestem użytkownikiem FT920 od ponad 10 lat. Pozdrawiam!! Janusz SP8HBT |
| |
SP9O | 20.01.2013 13:12:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: `A-ów`
Posty: 3710 #1149250 Od: 2008-9-26
| Czyli tak jak w większości jest jak pisałem wcześniej,w innych były śrubki imbusowe,ważne przy odkręcaniu nie możesz jej obrobić,dobrze dopasuj kluczyk. _________________
|
| |
sp2hmn | 20.01.2013 18:37:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Reda k.Gdyni
Posty: 46 #1149568 Od: 2011-8-16
| Dziękuję wszystkim kolegom za porady, które okazały się bardzo skuteczne. Przyczyna tak dużego luzu na gałce VFO-B była prozaiczna. Odkręciła się malutka śrubka pod maskownicą. Srubka dokręcona, maskownicz wyczyszcona, TRX działa i wygląda jak nowy. Jeszcae raz dzięki. Do usłyszenia na pasmach. Zamykam temat. Mirek/SP2HMN _________________ FT-920 Delta Loop 82m, W3DZZ, LW88m |
| |
Electra | 07.02.2025 06:07:53 |
|
|
| |
Andrzej_NR.1 | 20.01.2013 19:23:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02KD
Posty: 1101 #1149653 Od: 2010-11-11
| To super w zawodach pokaż się jakiś,na razie. |
| |
SP6OPF | 20.01.2013 19:42:44 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lubin/JO81CJ
Posty: 403 #1149700 Od: 2011-2-25
| Witam...
Mirku pozwól, że ja też dorzucę swoje 3 grosze, gdyby kiedyś zdarzyło się nieszczęście, co nie daj Bóg aby tak było, ale wiele zdarzeń nas doświadcza a więc tego wykluczyć nie możemy, to podpowiem jeszcze, że obydwa enkodery są identyczne... A więc można je zamienić miejscami, gdyż wiadomo, główny pracuje najwięcej i to on najczęściej jest przyczyna kłopotów...
Dodam też jeszcze, że warto co jakiś czas, powiedzmy- co kilkaset godzin kręcenia "gałą", rozebrać rzeczony enkoder, przeczyścić oś i "łożysko" oraz składając nasmarować przyzwoitym smarem... Ktoś powie, po co ta robota? I tu odpowiadam, oś jest wykonana z aluminium a "łożysko" z mosiądzu- i tu mamy problem, ja go miałem... po około 2 latach kręcenia "gałą" ( w okresie gwaranci- na to uszkodzenie jej nie ma) aluminiowa ośka uległa lekkiemu zatarciu i tylko dzięki operacji oczyszczenia i wypolerowania osi, radio ma się dobrze.... Nie powiem- ja też...
Pozdrawiam... Józek/sp6opf
|
| |
SQ6KIN | 20.01.2013 20:48:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lubliniec / DL
Posty: 1045 #1149761 Od: 2010-11-26
| tak to wygląda w FT-950:
http://www.yaesu.com/downloadFile.cfm?FileID=7732&FileCatID=158&FileName=FT%2D950%5FDIAL%5FKIT%5Ffor%5FYAESU.pdf&FileContentType=application%2Fpdf
_________________ Adam - SQ6KIN = DL/SQ6KIN
----------------------------
|