NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » MECHANIZM PODNOSZENIA ANTEN PNS - PROŚBA O POMOC!

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Mechanizm podnoszenia anten PNS - prośba o Pomoc!

  
NetMen
21.09.2013 17:33:22
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1605312
Od: 2012-4-9
Szanowni koledzy,

Zwraca się z prośbą o pomoc w uruchomieniu owej podstawy przedstawionej na poniższych zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jakiś czas temu wszedłem w posiadanie tej "maszyneri". Ustaliłem że była używana w wojsku min na radiostacji R-140. Niestety nie znalazłem żadnego opisu, dokumentacji która pomogła by mi uruchomić tą podstawę. Mam do niej oryginalną antenę 4m. Przewody widoczne na ostatnich zdjęciach posiadają oznakowanie numerami, ja jedynie nakleiłem dodatkowe oznaczenia gdyby się gumowe opaski pogubiły. Mechanicznie sprawna - wystająca oś służy do ręcznego ustawienia podstawy z pozycji marszowej do pozycji roboczej. Elektrycznie - chwilowo nie jestem w stanie sprawdzić.

Docelowo chcą tą podstawę zamontować na na dachu, aby móc później wykorzystywać na do pracy ze sprzętem łączności z demobilu.

Za wszelkie sugestie będę zobowiązany!

Pozdrawiam Serdecznie

Krzysztof
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
Electra03.05.2024 10:21:10
poziom 5

oczka
  
SP9DLM
21.09.2013 23:11:29
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1605529
Od: 2012-12-12


Ilość edycji wpisu: 1
Z tego co widać to większość przewodów to łacza do krańcówek - styczników sygnalizujących osiągnięcie położenia skrajnego.
Trzeba by wizualnie sprawdzić jakie to styczniki - zwierne czy rozwierne czy też przełączniki .
Twoje zdjęcia nie pokazują dokładnie - za mało widać.
Musisz rozdzielić wiązki przewodów i wyłuskać kabelki idące do silnika.
Podłącz 12v i zobacz jak kręci .
Zasilając obwód silnika poprzez krańcówki będzie on zatrzymywał się po osiągnięciu pozycji końcowej.

Po dokładniejszym przyglądnięciu się widać że wiązka w "czarnym " oplocie to zasilanie silnika
a w "czerwonym" oplocie to krańcówki wesoły

_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
SQ9GAI
22.09.2013 00:11:41
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 254 #1605572
Od: 2011-2-28


Ilość edycji wpisu: 1
Witam,prawdopodobnie,jeżeli to pochodzi z radiostacji R-140 to silnik jest na napięcie 27V,ale przy 12V do testu bez obciążenia anteną powinien ruszyć.
  
SP2LIG
22.09.2013 09:20:57
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1605654
Od: 2009-3-16
Krzysztof.

W razie niepowodzenia to ta przekładnia(ślimakowa) jako cenna jest do odzysku.
_____________
Greg SP2LIG
  
NetMen
22.09.2013 10:07:14
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1605672
Od: 2012-4-9
Witam,

Darek SP9DLM i SQ9GAI Dziękuję za podpowiedzi. Sprawa z "kabelkologią" wygląda tak: przewody oznaczone od 1 do 5 są podłączone do przełączników krańcowych, przewody od 5 do 7 są podłączone do silniczka. Jeszcze nie próbowałem podłączać zasilania. Nie mam pomysły jak to wykorzystać.

Greg SP2LIG, dzięki za info wesoły jednak będę zmierzał do wykorzystania tej podstawy - nawet wtedy gdy elektrycznie nic z tego nie będzie smutny

Pozdrawiam Serdecznie
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
sp4bhd
22.09.2013 10:12:24
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Hull

Posty: 484 #1605674
Od: 2013-3-9
Czy jestes w stanie stwierdzic czy silnik jest indukcyjny czy komutatorowy? Jesli tak to pomoge Ci poniewaz zawodowo zajmuje sie przezwajaniem i naprawa silnikow elektrycznych, minimum sprzetu jaki potrzebujesz to omomierz
Pozdrawiam Marcin
_________________
M0GLV
http://hfdxarc.co.uk
  
NetMen
23.09.2013 16:39:37
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1606808
Od: 2012-4-9
Witam,

Dziś złapałem aparat zrobiłem kilka fotek które na pewno ułatwią identyfikacje. Wyjąłem silniczek. Okazało się że ma cztery przewody wychodzące z bloku i są to dwie pary oznakowane jako „- R” przylutowany do masy, „+ R” przylutowany do pinu nr 5 oraz „- B” przylutowany do pinu 7, „+ B” przylutowany do pinu 6. Poniżej zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponadto pomierzyłem przejścia pomiędzy kolejno oznakowanymi przewodami tj. 1, 2, 3, 4, 5,
Do przełącznika krańcowego po lewej stronie przylutowane są piny 3, 2, 5. Do przełącznika krańcowego po prawej stronie przylutowane są piny 1, 4, 5. Oba przełączniki krańcowe mają wspólny przewód oznaczony jako 5 który jest połączony z pinem „+ R” silniczka.

Jeżeli podstawa masztu jest w pozycji poziomej:
Obrazek
To przełącznik krańcowy po prawej stronie pracuje tak:
pin 1 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),
pin 1 – 4 –zwarty (jest przewodzenie),
pin 4 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),
To przełącznik krańcowy po lewej stronie pracuje tak:
pin 3 – 5 – zwarty (jest przewodzenie),
pin 3 – 2 –rozwarty (brak przewodzenia),
pin 2 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),

Jeżeli podstawa masztu jest w pozycji skośnej (kąt 45 stopni):
Obrazek
To przełącznik krańcowy po prawej stronie pracuje tak:
pin 1 – 5 – zwarty (jest przewodzenie),
pin 1 – 4 – rozwarty (brak przewodzenia),
pin 4 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),
To przełącznik krańcowy po lewej stronie pracuje tak:
pin 3 – 5 – zwarty (jest przewodzenie),
pin 3 – 2 –rozwarty (brak przewodzenia),
pin 2 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),

Jeżeli podstawa masztu jest w pozycji pionowej:
Obrazek
To przełącznik krańcowy po prawej stronie pracuje tak:
pin 1 – 5 – zwarty (jest przewodzenie),
pin 1 – 4 – rozwarty (brak przewodzenia),
pin 4 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),
To przełącznik krańcowy po lewej stronie pracuje tak:
pin 3 – 5 – rozwarty (brak przewodzenie),
pin 3 – 2 –zwarty (jest przewodzenie),
pin 2 – 5 – rozwarty (brak przewodzenia),

Moje pytanie teraz, jak to wszystko połączyć by zadziałało?

Pozdrawiam 73!
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
sp4bhd
23.09.2013 17:41:09
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Hull

Posty: 484 #1606839
Od: 2013-3-9
wiec lacz rownolegle r+ z B+ I R- z B- I zasil to pradem stalym np z prostownika do ladowania akumulatorow. R jest to prawdopodobnie szczotkotrzymacz I pomiedzy r - a r+ jest tylko kilka ohmow. B+ I B- to uzwojenie stojana, tam bedzie prawdopodobnie wiecej zwoi wiec opornosc uzwojenia powinna byc wyzsza co nie jest zasada. Jezeli prad bedzie jakis wysoki np kilkanascie amperow, polacz to szeregowo R-zasilanie potem r+ z B- I na koncu polacz B+ do zasilania, tak wiec zasilisz punkty b+ I r- a przedody R+zB- razem w szeregu.

Pozdrawiam Marcin
_________________
M0GLV
http://hfdxarc.co.uk
  
SP9DLM
23.09.2013 18:37:21
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1606889
Od: 2012-12-12


Ilość edycji wpisu: 1
Przemierz omomierzem przewody na silniku




_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
SP9DLM
23.09.2013 19:04:33
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1606901
Od: 2012-12-12


Ilość edycji wpisu: 1
Schemat tego co masz wg twojego opisu


Obrazek



_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
NetMen
24.09.2013 12:25:51
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1607442
Od: 2012-4-9
Witam,

Dzięki za zainteresowanie i pomoc! Marcin SP4BHD zrobiłem tak jak powiedziałeś. Zwarłem "+R" i "+B" ze sobą i zwarłem "-R" i "-B" ze sobą. Podłączyłem zasilanie 12V i silnik zakręcił. Darek SP9DLM dzięki za wizualizację.
Powiedźcie teraz co dalej?
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
Electra03.05.2024 10:21:10
poziom 5

oczka
  
sp4bhd
24.09.2013 13:47:12
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Hull

Posty: 484 #1607550
Od: 2013-3-9
Jak zakoncze prace to podpowiem ci jak polaczyc krancowki i przekazniczki aby krecilo sie w dwie strony. Pozdrawiam M0GLV
_________________
M0GLV
http://hfdxarc.co.uk
  
SP9DLM
24.09.2013 13:59:12
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1607555
Od: 2012-12-12
Do +B podłącz +12
do -B podłącz -12
nie zwieraj przewodów "B" z "R"
natomiast do "R" podłącz na zmianę + i - 12v i zobacz czy kręci w przeciwnych kierunkach
_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
NetMen
24.09.2013 18:04:33
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1607766
Od: 2012-4-9
Darek SP9DLM zrobiłem tak jak zasugerowałeś wyżej. I tak "+B"+12V, "-B"-12V. Natomiast "+R"+12V i "-R"-12V - całość kręci w lewo, zaś "+R"-12V i "-R"+12V - całość kręci w prawo.

Teraz pozostaje "zmontować" to wszystko w całość oczko
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
SP9DLM
24.09.2013 18:53:18
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1607826
Od: 2012-12-12
no to prawie jesteśmy w domu wesoły
_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
SP9DLM
24.09.2013 20:39:58
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1607943
Od: 2012-12-12


Ilość edycji wpisu: 3
mam nadzieję że zakumasz o co chodzi wesoły



Będziesz potrzebował dodatkowa 2 elementy:

guzik taki czerwony jak do odpalania rakiet oczko lub jakikolwiek tyu dzwonkowego czyli jak naciskasz to robi zwarcie wesoływesoływesoły

przełącznik 2 pozycyjny stabilny do wyznaczania kierunku ruchu
np. : http://rad-sat.home.pl/sklep/przelacznik-dzwigniowy-dwupozycyjny-dwusekcyjny-mts2-p-1196.html

działanie polega na wybraniu kierunku ruchu i następnie naciśnięciu guzika .
urządzenie po osiągnięciu zadanego celu powinno się wyłączyć samoczynnie

nie daje sobie głowy uciąć że to będzie na 100% działać ale .......może tak wesoły
_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
NetMen
24.09.2013 21:19:35
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO72RO

Posty: 49 #1607984
Od: 2012-4-9
Witam,

Darek SP9DLM dziękuję za schemat! Owy przycisk "START" posiadam, a przełącznik kierunkowskazów jutro zdobędę. Zastanawiam się nad jednym, czy piny 2 i 4 będą do czegoś potrzebne?

Jutro "zklecę" do kupy całą maszynerię i dam znać co z tego wynikło!

Pozdrawiam 73!
_________________
"...be you in hell better, than in sky servant ..."
  
SP9DLM
24.09.2013 22:12:55
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1608063
Od: 2012-12-12
przełącznik powinien wyglądać mniejwięcej tak :
https://lh3.googleusercontent.com/-TGbYOMsPwEg/UVPzkY4eJ3I/AAAAAAAAAqY/YF-8lVpBDbo/s569/10.jpg


_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
SP9DLM
24.09.2013 22:18:33
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Ruda Śląska

Posty: 386 #1608067
Od: 2012-12-12
przełącznik powinien wyglądać mniejwięcej tak :
https://lh3.googleusercontent.com/-TGbYOMsPwEg/UVPzkY4eJ3I/AAAAAAAAAqY/YF-8lVpBDbo/s569/10.jpg


_________________
Pozdrawiam
Darek SP9DLM
http://qrz.com/db/SP9DLM
  
SP2LIG
25.09.2013 08:18:42
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1608177
Od: 2009-3-16
Takie przełączniki lub podobne o różnej wielkości są dostępne w sklepach elektronicznych, nie tak dawno kupiłem podobny w przystępnej cenie.
_____________
Greg SP2LIG
  
Electra03.05.2024 10:21:10
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » MECHANIZM PODNOSZENIA ANTEN PNS - PROŚBA O POMOC!

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny