NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » WOJSKOWY MASZT PNEUMATYCZNY 12M

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Wojskowy maszt pneumatyczny 12m

Jak dopasować zawór?
  
andrew_sp5mod
04.01.2013 22:09:48
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 103 #1129381
Od: 2009-7-4
Cześć,

Mam maszt pneumatyczny jak w tytule jednak bez zaworu. Ktoś go wykręcił. Pozostał tylko gwintowany otwór. Czy jest możliwość dopasowania innego typu zaworu, czy muszę jednak szukać zaworu oryginalnego.

Pozdrawiam

Andrzej, sp5mod
  
Electra13.12.2024 04:05:16
poziom 5

oczka
  
SQ6OCZ
04.01.2013 22:28:39
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław JO81LC

Posty: 318 #1129391
Od: 2009-8-10
Witam. Jeśli można go napompować pompką samochodową to zawór powinien być identyczny.
Takie opisy kiedyś znalazłem na allegro i w necie.
wesoły
_________________
Vy 73 de Robert SQ6OCZ QRV 145.550 MHz i/lub SR6G, TG9
  
andrew_sp5mod
04.01.2013 22:32:19
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 103 #1129401
Od: 2009-7-4
Witam, dziekuję Robercie za odpowiedź. Zawór jest z pewnością na wymiar otworu w pompce samochodowej. Ale ten zawór znajduje się w śrubunku o określonym gwincie i właśnie brakuje śrubunku oraz zaworu. W maszcie jest tylko otwór nagwintowany do wkręcenia śrubunku wraz z zaworem.

Pozdrawiam

Andrzej
  
SQ6OCZ
04.01.2013 22:44:39
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław JO81LC

Posty: 318 #1129410
Od: 2009-8-10
No to teraz już Andrzeju jest jasne.
Z tego co wiem to powinien być typowy samochodowy wentyl.
Trzeba kupić flaszkę i zawitać u zaprzyjaźnionego tokarza.
wesoły
No i po kłopocie.
_________________
Vy 73 de Robert SQ6OCZ QRV 145.550 MHz i/lub SR6G, TG9
  
SQ7PGO
04.01.2013 23:26:22
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: lokator: JO92OB

Posty: 2726 #1129467
Od: 2010-6-19
Ja mam taki maszt. Dostałem z zaworem ale uszkodzonym. Trzeba dorobić śrubunek lub dobrać z jakiejś sruby- tam chyba było M14. Nastepnie kawałek wężyka od pompki nożnej i na koncu uciety zawór od starej detki samochodowo/rowerowo/motocyklowej i działa do dziś.
_________________
Petroniusz
3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO,
Delta 12/15/17m by SQ7PGO
FD4 Fritzel / 10-80m

GL VY 73! SQ7PGO / SO7B
SPDXC #0908
  
sp9ikf
04.01.2013 23:57:53
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1199 #1129501
Od: 2010-3-17
Witam,
równierz posiadam opisany przez kol.SP5MOD maszt.
swego czasu zdarzyło nam sie pojechac do terenowego QTH bez opisanego zaworu.
zawór ma zastosowanie wtedy kiedy stawiasz maszt - pompujesz przez niego powietrze oraz wtedy kiedy demontujesz maszt - aby wypuścic powietrze.
jesli uzywasz kompresora to wystarczy dopasowac srednice weza do srednicy gwintowanego otworu w maszcie. maszt czy tez jego segmenty trzymaja sie na zaczepach-zatrzaskach a nie na sprezonym powietrzu. max. cisnienie potrzebne do postawienia masztu to ok. 8-9 kG bez żadnego ciężaru na ostatnim segmencie.
przy demontazu masztu zawór zapobiega gwałtownemu zsunięciu sie poszczególnych segmentów. poduszka powietrzna jaka wytworzyły poszczególne elementy w ostatnim segmencie zapobiegła gwałtownemu zsunięciu się górnych elementów ale tylko na krótka chwile - podobnie jak airbag w samochodzie.
jesli nie stawiasz masztu zbyt czesto - raz w tygodniu to bez problemów poradzisz sobie tymczasowow bez zaworu. docelowo warto go mieć - zawór posiadał jakiś drobnozwojowy gwint!

powodzenia.
jacek sp9ikf
  
SP2LIG
05.01.2013 09:10:46
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13105 #1129688
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
Jeżeli jest tam gwint drobnozwojowy to na bank nie jest to M14 jako M14.Zrób odcisk z plasteliny lub innej masy dokonaj pomiaru skoku gwintu grzebieniem i zmierz fi otworu suwmiarką,będziesz miał rozmiar gwintu.Nie wkręcaj nic na siłę bo dokonasz nieodwracalnego zniszczenia.
W gwintach metrycznych mierzy się skok gwintu w mm,w gwintach calowych mierzy się ilość zwoi na 1 cal.
Operacja bardzo łatwa do wykonania.
_____________
Greg SP2LIG
  
SP3GCL
05.01.2013 11:15:58
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1129790
Od: 2012-1-24
    andrew_sp5mod pisze:

    Cześć,

    Mam maszt pneumatyczny jak w tytule jednak bez zaworu. Ktoś go wykręcił. Pozostał tylko gwintowany otwór. Czy jest możliwość dopasowania innego typu zaworu, czy muszę jednak szukać zaworu oryginalnego.

    Pozdrawiam

    Andrzej, sp5mod



Witam.

Ja kupiłem korek mosiężny z gwintem calowym ,wywierciłem otwór pod zawór od dętki samochodowej i go wlutowałem.

Pozdrawiam Marek.
  
SP6IX
05.01.2013 11:21:27
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8221 #1129799
Od: 2008-3-18
Koledzy lubicie utrudniać sobie życie już kilka takich masztów przeszło przez moje ręce a do dziś toją u mnie w stodole zakonserwowane dwa .Jeżeli zawór jest drobno zwojowy nie ma problemu gwintownik i po sprawie a na allegro można nieraz kupić oryginał za jakieś 45zł (ostatnio tak kupiłem)ten zawór jak pisał Jacek nie ma aż takiego znaczenia .Jeżeli będziesz potrzebował wszystkie wymiary to wykręcę i pomierzę wraz z rysunkiem.
Powodzenia w pompowaniu pompką do samochodulollollollol .Tam są otwory przez które uchodzi nadmiar powietrza bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy Służę pomocą przy konserwacji i naprawie mam jeszcze kilka uszczelek filcowych i gumowych.
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
usuniety8_02_2021
05.01.2013 11:24:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1129802
Od: 2008-10-24
Tak wygląda ten zawór

Obrazek
  
SP6IX
05.01.2013 12:49:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8221 #1129981
Od: 2008-3-18
coś nie widzę jaki to format?

_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
Electra13.12.2024 04:05:16
poziom 5

oczka
  
usuniety8_02_2021
05.01.2013 13:28:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1130018
Od: 2008-10-24


Ilość edycji wpisu: 1
Obrazek

Teraz widać?
  
SP2LIG
05.01.2013 13:33:20
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13105 #1130026
Od: 2009-3-16
SP9COO.

Grzegorz,jak możesz ta zmierz ten gwint,ze zdjecia widać wyraźnie że jest to gwint drobnozwojowy ale tejemnicą jest nadal czy to jest gwint metryczny czy calowy.
Podaj tylko fi i skok.
____________
Greg SP2LIG
  
SQ2KAC
05.01.2013 14:59:03
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO93IB

Posty: 62 #1130171
Od: 2011-2-13
Jest to gwint M14x1.5 o ile dobrze pamietam bo dorabialem kiedys redukcje na zaworek do szybkozłaczek.
_________________
Pozdrawiam
Mirek SQ2KAC
  
SP2LIG
05.01.2013 15:19:55
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13105 #1130193
Od: 2009-3-16
To może być korekt,skok 1,5mm jest pierwszy rzędem gwintów drobnozwojowych dla fi 14mm.
___________
Greg SP2LIG
  
sq3dvq
05.01.2013 16:55:52
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82EA Barchlin

Posty: 55 #1130257
Od: 2010-1-30


Ilość edycji wpisu: 1
Może ta tabela/ściąga będzie pomocna w określeniu gwintu

http://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html
_________________
Krzysztof
SQ3DVQ
  
andrew_sp5mod
06.01.2013 14:38:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 103 #1131166
Od: 2009-7-4
Cześc Koledzy,

Dzieki za liczne wsparcie. Nie znam się na gwintach, przyznaję od razuwesoły. Zmierzyłem suwmiarką wewnętrzną średnicę otworu fi=13,8mm. Odcisk zrobiłem, ale chyba nie wkleję na forum zdjęcia, które jest tylko na moim PC. Mogę podesłać do ekspertyzy. Najważniejsze pytanie - jaki to gwint, metryczny czy calowy? Marek SP3GCL napisał, ze jest to otwór z gwintem calowym. Natomiast Mirek SQ2KAC napisał, ze gwint jest M14X1,5, czyli metryczny. Prawdę mówiąc nadal mam dylemat jaki śrubunek dobrać, czyli jak zdefiniować gwint. Chyba, ze są różne gwinty w róznych wariantach wykonania masztu.

Pozdrawiam

Andrzej, sp5mod
  
andrew_sp5mod
06.01.2013 14:46:58
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 103 #1131190
Od: 2009-7-4
Grzegorzu, SP9COO - zaadoptuję jakiś kompresor (może samochodowy wystarczy), gdyz domyślam się, ze trzeba wytworzyć dość spore cisnienie, aby wypchnąć segmenty. Oczywiście, pneumatyka nie jest potrzebna, gdy maszt jest rozłożony, ale świetnie pomaga, gdy podnosimy lub opuszczamy antenę. Ręcznie można się nieźle nagimnastykować.
Jak tylko zamontuję zawór, zrobię test szczelności masztu. Nie wiem w jakim stanie jest on teraz.
Zapytam tylko, gdyż masz doświadczenie z takimi konstrukcjami - Co najczęściej się zużywa w takich masztach, jak trzeba je konserwować, czego unikać itp. aby długo służyły?

Pozdrawiam i dziękuję

Andrzej, sp5mod


  
andrew_sp5mod
06.01.2013 14:55:31
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 103 #1131211
Od: 2009-7-4
Przepraszam, podałem mylne fi wewnętrzne otworu. Poprawna wartość to 12,8mm.

Pozdrawiam

Andrzej
  
usuniety8_02_2021
06.01.2013 15:08:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1131236
Od: 2008-10-24


Ilość edycji wpisu: 2
No to jest to otwór pod gwint M14x1.25.
No chyba że średnica jest "rozbita" a była 12.6mm dla gwintu M14x1.5

Jak masz suwmiarkę to zmierz na odcisku gwintu odległość między wierzchołkami gwintu. Wyjdzie Tobie wielkość skoku gwintu
  
Electra13.12.2024 04:05:16
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » WOJSKOWY MASZT PNEUMATYCZNY 12M

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny