| |
andrew_sp5mod | 04.01.2013 22:09:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 103 #1129381 Od: 2009-7-4
| Cześć,
Mam maszt pneumatyczny jak w tytule jednak bez zaworu. Ktoś go wykręcił. Pozostał tylko gwintowany otwór. Czy jest możliwość dopasowania innego typu zaworu, czy muszę jednak szukać zaworu oryginalnego.
Pozdrawiam
Andrzej, sp5mod |
| |
Electra | 13.12.2024 04:05:16 |
|
|
| |
SQ6OCZ | 04.01.2013 22:28:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław JO81LC
Posty: 318 #1129391 Od: 2009-8-10
| Witam. Jeśli można go napompować pompką samochodową to zawór powinien być identyczny. Takie opisy kiedyś znalazłem na allegro i w necie.
_________________ Vy 73 de Robert SQ6OCZ QRV 145.550 MHz i/lub SR6G, TG9 |
| |
andrew_sp5mod | 04.01.2013 22:32:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 103 #1129401 Od: 2009-7-4
| Witam, dziekuję Robercie za odpowiedź. Zawór jest z pewnością na wymiar otworu w pompce samochodowej. Ale ten zawór znajduje się w śrubunku o określonym gwincie i właśnie brakuje śrubunku oraz zaworu. W maszcie jest tylko otwór nagwintowany do wkręcenia śrubunku wraz z zaworem.
Pozdrawiam
Andrzej |
| |
SQ6OCZ | 04.01.2013 22:44:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław JO81LC
Posty: 318 #1129410 Od: 2009-8-10
| No to teraz już Andrzeju jest jasne. Z tego co wiem to powinien być typowy samochodowy wentyl. Trzeba kupić flaszkę i zawitać u zaprzyjaźnionego tokarza.
No i po kłopocie. _________________ Vy 73 de Robert SQ6OCZ QRV 145.550 MHz i/lub SR6G, TG9 |
| |
SQ7PGO | 04.01.2013 23:26:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: lokator: JO92OB
Posty: 2726 #1129467 Od: 2010-6-19
| Ja mam taki maszt. Dostałem z zaworem ale uszkodzonym. Trzeba dorobić śrubunek lub dobrać z jakiejś sruby- tam chyba było M14. Nastepnie kawałek wężyka od pompki nożnej i na koncu uciety zawór od starej detki samochodowo/rowerowo/motocyklowej i działa do dziś. _________________ Petroniusz 3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO, Delta 12/15/17m by SQ7PGO FD4 Fritzel / 10-80m
GL VY 73! SQ7PGO / SO7B SPDXC #0908 |
| |
sp9ikf | 04.01.2013 23:57:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90GC, Rybnik
Posty: 1199 #1129501 Od: 2010-3-17
| Witam, równierz posiadam opisany przez kol.SP5MOD maszt. swego czasu zdarzyło nam sie pojechac do terenowego QTH bez opisanego zaworu. zawór ma zastosowanie wtedy kiedy stawiasz maszt - pompujesz przez niego powietrze oraz wtedy kiedy demontujesz maszt - aby wypuścic powietrze. jesli uzywasz kompresora to wystarczy dopasowac srednice weza do srednicy gwintowanego otworu w maszcie. maszt czy tez jego segmenty trzymaja sie na zaczepach-zatrzaskach a nie na sprezonym powietrzu. max. cisnienie potrzebne do postawienia masztu to ok. 8-9 kG bez żadnego ciężaru na ostatnim segmencie. przy demontazu masztu zawór zapobiega gwałtownemu zsunięciu sie poszczególnych segmentów. poduszka powietrzna jaka wytworzyły poszczególne elementy w ostatnim segmencie zapobiegła gwałtownemu zsunięciu się górnych elementów ale tylko na krótka chwile - podobnie jak airbag w samochodzie. jesli nie stawiasz masztu zbyt czesto - raz w tygodniu to bez problemów poradzisz sobie tymczasowow bez zaworu. docelowo warto go mieć - zawór posiadał jakiś drobnozwojowy gwint!
powodzenia. jacek sp9ikf |
| |
SP2LIG | 05.01.2013 09:10:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #1129688 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Jeżeli jest tam gwint drobnozwojowy to na bank nie jest to M14 jako M14.Zrób odcisk z plasteliny lub innej masy dokonaj pomiaru skoku gwintu grzebieniem i zmierz fi otworu suwmiarką,będziesz miał rozmiar gwintu.Nie wkręcaj nic na siłę bo dokonasz nieodwracalnego zniszczenia. W gwintach metrycznych mierzy się skok gwintu w mm,w gwintach calowych mierzy się ilość zwoi na 1 cal. Operacja bardzo łatwa do wykonania. _____________ Greg SP2LIG |
| |
SP3GCL | 05.01.2013 11:15:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 10 #1129790 Od: 2012-1-24
| andrew_sp5mod pisze:
Cześć,
Mam maszt pneumatyczny jak w tytule jednak bez zaworu. Ktoś go wykręcił. Pozostał tylko gwintowany otwór. Czy jest możliwość dopasowania innego typu zaworu, czy muszę jednak szukać zaworu oryginalnego.
Pozdrawiam
Andrzej, sp5mod
Witam.
Ja kupiłem korek mosiężny z gwintem calowym ,wywierciłem otwór pod zawór od dętki samochodowej i go wlutowałem.
Pozdrawiam Marek.
|
| |
SP6IX | 05.01.2013 11:21:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8221 #1129799 Od: 2008-3-18
| Koledzy lubicie utrudniać sobie życie już kilka takich masztów przeszło przez moje ręce a do dziś toją u mnie w stodole zakonserwowane dwa .Jeżeli zawór jest drobno zwojowy nie ma problemu gwintownik i po sprawie a na allegro można nieraz kupić oryginał za jakieś 45zł (ostatnio tak kupiłem)ten zawór jak pisał Jacek nie ma aż takiego znaczenia .Jeżeli będziesz potrzebował wszystkie wymiary to wykręcę i pomierzę wraz z rysunkiem. Powodzenia w pompowaniu pompką do samochodu .Tam są otwory przez które uchodzi nadmiar powietrza Służę pomocą przy konserwacji i naprawie mam jeszcze kilka uszczelek filcowych i gumowych. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
usuniety8_02_2021 | 05.01.2013 11:24:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1129802 Od: 2008-10-24
| Tak wygląda ten zawór
|
| |
SP6IX | 05.01.2013 12:49:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8221 #1129981 Od: 2008-3-18
| coś nie widzę jaki to format?
_________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
Electra | 13.12.2024 04:05:16 |
|
|
| |
usuniety8_02_2021 | 05.01.2013 13:28:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1130018 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 1 |
Teraz widać? |
| |
SP2LIG | 05.01.2013 13:33:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #1130026 Od: 2009-3-16
| SP9COO.
Grzegorz,jak możesz ta zmierz ten gwint,ze zdjecia widać wyraźnie że jest to gwint drobnozwojowy ale tejemnicą jest nadal czy to jest gwint metryczny czy calowy. Podaj tylko fi i skok. ____________ Greg SP2LIG |
| |
SQ2KAC | 05.01.2013 14:59:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO93IB
Posty: 62 #1130171 Od: 2011-2-13
| Jest to gwint M14x1.5 o ile dobrze pamietam bo dorabialem kiedys redukcje na zaworek do szybkozłaczek. _________________ Pozdrawiam Mirek SQ2KAC |
| |
SP2LIG | 05.01.2013 15:19:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #1130193 Od: 2009-3-16
| To może być korekt,skok 1,5mm jest pierwszy rzędem gwintów drobnozwojowych dla fi 14mm. ___________ Greg SP2LIG |
| |
sq3dvq | 05.01.2013 16:55:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82EA Barchlin
Posty: 55 #1130257 Od: 2010-1-30
Ilość edycji wpisu: 1 | Może ta tabela/ściąga będzie pomocna w określeniu gwintu
http://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html _________________ Krzysztof SQ3DVQ |
| |
andrew_sp5mod | 06.01.2013 14:38:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 103 #1131166 Od: 2009-7-4
| Cześc Koledzy,
Dzieki za liczne wsparcie. Nie znam się na gwintach, przyznaję od razu. Zmierzyłem suwmiarką wewnętrzną średnicę otworu fi=13,8mm. Odcisk zrobiłem, ale chyba nie wkleję na forum zdjęcia, które jest tylko na moim PC. Mogę podesłać do ekspertyzy. Najważniejsze pytanie - jaki to gwint, metryczny czy calowy? Marek SP3GCL napisał, ze jest to otwór z gwintem calowym. Natomiast Mirek SQ2KAC napisał, ze gwint jest M14X1,5, czyli metryczny. Prawdę mówiąc nadal mam dylemat jaki śrubunek dobrać, czyli jak zdefiniować gwint. Chyba, ze są różne gwinty w róznych wariantach wykonania masztu.
Pozdrawiam
Andrzej, sp5mod |
| |
andrew_sp5mod | 06.01.2013 14:46:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 103 #1131190 Od: 2009-7-4
| Grzegorzu, SP9COO - zaadoptuję jakiś kompresor (może samochodowy wystarczy), gdyz domyślam się, ze trzeba wytworzyć dość spore cisnienie, aby wypchnąć segmenty. Oczywiście, pneumatyka nie jest potrzebna, gdy maszt jest rozłożony, ale świetnie pomaga, gdy podnosimy lub opuszczamy antenę. Ręcznie można się nieźle nagimnastykować. Jak tylko zamontuję zawór, zrobię test szczelności masztu. Nie wiem w jakim stanie jest on teraz. Zapytam tylko, gdyż masz doświadczenie z takimi konstrukcjami - Co najczęściej się zużywa w takich masztach, jak trzeba je konserwować, czego unikać itp. aby długo służyły?
Pozdrawiam i dziękuję
Andrzej, sp5mod
|
| |
andrew_sp5mod | 06.01.2013 14:55:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 103 #1131211 Od: 2009-7-4
| Przepraszam, podałem mylne fi wewnętrzne otworu. Poprawna wartość to 12,8mm.
Pozdrawiam
Andrzej |
| |
usuniety8_02_2021 | 06.01.2013 15:08:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1131236 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 2 | No to jest to otwór pod gwint M14x1.25. No chyba że średnica jest "rozbita" a była 12.6mm dla gwintu M14x1.5
Jak masz suwmiarkę to zmierz na odcisku gwintu odległość między wierzchołkami gwintu. Wyjdzie Tobie wielkość skoku gwintu |
| |
Electra | 13.12.2024 04:05:16 |
|
|