NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DIY - KONSTRUKCJE » PROSTA CHARAKTERYSTYKA AKUMULATORA ŻELOWEGO. TESTOWANIE AKUMULATORA POD OBCIĄŻENIEM.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Prosta charakterystyka akumulatora żelowego. Testowanie akumulatora pod obciążeniem.

[video]
  
SQ7BCE
01.06.2013 17:44:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

QTH: Kielce

Posty: 2163 #1471830
Od: 2007-5-10


Ilość edycji Admina: 4
Dziękuję Kolegom za sygnał w poprzednim wątku:

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=169712&temat=336698

Poniżej relacja jak sobie to zrealizowałem. Łatwiej nagrać film niż opisać zagadnienie.



Poniżej dla zainteresowanych pełna charakterystyka 4 akumulatorów 12V 17 Ah:


kliknij aby powiększyć charakterystykę



_________________
Pozdrawiam
  
Electra18.11.2017 03:47:24
poziom 5

oczka
  
sp3myx
01.06.2013 20:07:14
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: jo82ki

Posty: 377 #1471912
Od: 2010-7-1
Witam
Ja mam pytanko dotyczące tego miernika z prezentacji do pomiaru prądu sprzęgaczem: jaki to model i w jakiej cenie można go nabyć ?
73!
  
usuniety20130717
01.06.2013 20:20:35
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1471923
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp3myx pisze:

    Witam
    Ja mam pytanko dotyczące tego miernika z prezentacji do pomiaru prądu sprzęgaczem: jaki to model i w jakiej cenie można go nabyć ?
    73!

http://sklep.avt.pl/p/pl/485501/miernik+uniwersalny+va18b+z+interfejsem+usb.html
  
SQ9JXB
01.06.2013 20:38:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 8581 #1471939
Od: 2008-10-24


Nie ten

Chodzi o ten co leży koło żarówki halogenowej.
Z trzech ten środkowy
_________________
Niewiedza jest błogosławieństwem. Wiedząc wszystko nie byłoby nic do odkrycia
http://sq9jxb-sq6mno.pl/news.php




73! Janek SQ9JXB
Skype: sq9jxb
  
usuniety20130717
01.06.2013 21:03:16
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1471959
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ9JXB pisze:


    Nie ten Chodzi o ten co leży koło żarówki halogenowej.
    Z trzech ten środkowy

Janku, zapewne chodzi Ci o miernik cęgowy. Jest tego b.wiele na rynku ofert, oraz jeszcze sprawdzona firma, mająca to w swojej ofercie.http://elkom-serwis.com.pl/44--miernik-c%C4%99gowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc-ut-203.html
  
sq8mfe
01.06.2013 21:28:35
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: KO11im

Posty: 51 #1471975
Od: 2011-3-29
To będzie ten.
http://sklep.avt.pl/p/pl/482517/miernik+cegowy+kewmat2001.html
_________________
73, Andrzej - SQ8MFE
  
sp3myx
01.06.2013 21:49:50
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: jo82ki

Posty: 377 #1471994
Od: 2010-7-1


Tak, o ten mi chodziło - dzięki oczko

73!
  
SQ7BCE
02.06.2013 12:53:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

QTH: Kielce

Posty: 2163 #1472288
Od: 2007-5-10
Koledzy poprawnie zidentyfikowali multimert ;-) Dla zainteresowanych to co wynikło z pomiarów.


_________________
Pozdrawiam
  
SQ9JXT
04.06.2013 13:42:05
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 580 #1474384
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 5
    SQ7BCE pisze:

    Koledzy poprawnie zidentyfikowali multimert ;-) Dla zainteresowanych to co wynikło z pomiarów.



Dodam tylko ze swej strony, że dla otrzymania prawidłowych wyników pojemności należy wiedzieć:
Pojemność znamionowa C20 jest określona dla nowego w pełni naładowanego akumulatora, obciążonego prądem rozładowania I20 (zwanym 20-godzinnym prądem rozładowania), który rozładowuje akumulator w czasie dwudziestu godzin nie przekraczając granicy dopuszczalnego poziomu rozładowania - tzw. napięcia odcięciawynoszącego 1,75[V/ogniwo]. Pojemność znamionową określa się w temperaturze 20[°C]. Akumulator uważa się za rozładowany, gdy jego napięcie osiągnie wartość krytyczną - tzw. napięcie odcięcia:

Prąd rozładowania [A] -------------------Graniczne napięcie rozładowania [V/ogniwo]
0,10*C20 lub poniżej ----------------------- 1,75
0,17*C20 lub prąd zbliżony ---------------- 1,70
0,26*C20 lub prąd zbliżony --------------- 1,67
0,60*C20 lub prąd zbliżony --------------- 1,60
3,00*C20 lub więcej ------------------------- 1,50*
* – tylko dla pracy cyklicznej

Zatem, dopuszczalne napięcie rozładowania zależy od wielkości pobieranego prądu. W związku z tym nie da się kategorycznie powiedzieć, że napięcie 10,5V jest zawsze prawidłowym i dopuszczalnym napięciem, do którego można rozładować akumulator.
Pozdrawiam
  
sp5re
04.06.2013 14:59:39
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 841 #1474442
Od: 2011-4-3
Witam kolegów.

Mam pytanie przy okazji ;-) Mój trx ma napisane, że działa w zakresie 9-15 V. Gdy napięcie spada poniżej 13 V z PA dostępne jest tylko 5 W, jeśli jest powyżej 13 V mogę nadawać mocą 10 W. Na pieszych wycieczkach używam akumulatora 7 Ah i dość krótkim czasie (przy dawaniu cw) zostaje połowa mocy. Pytanie jest następujące: co dołączyć w szereg, by 13 V utrzymywało się dłużej? (dając więcej zabawy)

Myślałem o akumulatorze w rozmiarze baterii R20, ale boję się tego zrobić, żeby przypadkiem nie zespawać przewodów :-) Nie widziałem też akumulatorów o napięciu 1,5 V, ale może źle patrzyłem. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

pozdrowienia
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sq6ade
04.06.2013 15:30:54
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 11288 #1474493
Od: 2008-3-21
    sp5re pisze:

    Witam kolegów.

    Mam pytanie przy okazji ;-) Mój trx ma napisane, że działa w zakresie 9-15 V. Gdy napięcie spada poniżej 13 V z PA dostępne jest tylko 5 W, jeśli jest powyżej 13 V mogę nadawać mocą 10 W. Na pieszych wycieczkach używam akumulatora 7 Ah i dość krótkim czasie (przy dawaniu cw) zostaje połowa mocy. Pytanie jest następujące: co dołączyć w szereg, by 13 V utrzymywało się dłużej? (dając więcej zabawy)

    Myślałem o akumulatorze w rozmiarze baterii R20, ale boję się tego zrobić, żeby przypadkiem nie zespawać przewodów :-) Nie widziałem też akumulatorów o napięciu 1,5 V, ale może źle patrzyłem. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

    pozdrowienia


Coś takiego:
http://www.conrad.pl/Akumulator-%C5%BCelowy-Exide-A502/10-S,-2V,-10-Ah.htm?websale7=conrad&pi=254363


Ew oszukać układ pomiaru napięcia w TRX.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
Electra18.11.2017 03:47:24
poziom 5

oczka
  
sp5re
04.06.2013 15:51:15
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 841 #1474536
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1
Krzysztof.
Dzięki.
Pewnie skorzystam. (z conrada)
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
usuniety20130717
04.06.2013 17:52:37
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1474730
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp5re pisze:

    Witam kolegów.

    Mam pytanie przy okazji ;-) Mój trx ma napisane, że działa w zakresie 9-15 V. Gdy napięcie spada poniżej 13 V z PA dostępne jest tylko 5 W, jeśli jest powyżej 13 V mogę nadawać mocą 10 W. Na pieszych wycieczkach używam akumulatora 7 Ah i dość krótkim czasie (przy dawaniu cw) zostaje połowa mocy. Pytanie jest następujące: co dołączyć w szereg, by 13 V utrzymywało się dłużej? (dając więcej zabawy)

Zapewne zasilacz buforowy co w owym przypadku jest zdecydowanie mało realne a zależność mocy w funkcji napięcia wygląda następująco. Moc jest wprost proporcjonalna do kwadratu napięcia tzn. Jeżeli napięcie wzrasta (n) razy to moc wzrasta (n^2) razy, gdzie n - to liczba całkowita, znaczek ^2 to do potęgi 2 np. Napięcie wzrasta 2 razy - moc wzrasta 2 do potęgi 2 czyli 4 razy napięcie wzrasta 3 razy moc wzrośnie 3 * 3 = 9 razy.Moc jest wprost proporcjonalna do natężenia prądu. To tyle w kwestii wyjaśnienia problemu.
  
sp5re
05.06.2013 09:20:37
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 841 #1475587
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1


Krzysztof,

Przeglądając moje ulubione strony znalazłem jeszcze coś takiego:

http://www.k7mem.com/Electronic_Notebook/power_supplies/lm317.html

Jako elektroniczny lajkonik pytań mam wiele, a m.in. czy taki układ wytrzyma 1 A (nadawanie z 10 W)?

Jak na piesze wycieczki kolejne 0,7 kg to jest kawałek ciężarka (mam namyśli 2 V dodatkowy akumulator).

Pozdrowienia

_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
usuniety20130717
05.06.2013 10:19:00
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1475639
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Jeśli już, to schemat przedstawiony na Rys.4 podanego linku.
To może Ci pomóc. Mając na uwadze iż moc oddana (10 W)jest jedynie składnikiem mocy całkowitej i pobranej poprzez nadajnik TRX.
P=U*I
I=U/R
Gdzie:
I - prąd w amperach.
U - napięcie w woltach.
P- moc w watach.
  
sq6ade
05.06.2013 11:20:37
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 11288 #1475729
Od: 2008-3-21
Jak chcesz się bawić w jakieś elektroniki to w takim wypadku rozejrzał bym się za jakimś regulatorem
impulsowym który zapewni te 13 V niezależnie od stanu naładowania accu.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
SQ9JXT
05.06.2013 11:48:07
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 580 #1475763
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 1
    sp5re pisze:

    Witam kolegów.

    Mam pytanie przy okazji ;-) Mój trx ma napisane, że działa w zakresie 9-15 V. Gdy napięcie spada poniżej 13 V z PA dostępne jest tylko 5 W, jeśli jest powyżej 13 V mogę nadawać mocą 10 W. Na pieszych wycieczkach używam akumulatora 7 Ah i dość krótkim czasie (przy dawaniu cw) zostaje połowa mocy. Pytanie jest następujące: co dołączyć w szereg, by 13 V utrzymywało się dłużej? (dając więcej zabawy)

    Myślałem o akumulatorze w rozmiarze baterii R20, ale boję się tego zrobić, żeby przypadkiem nie zespawać przewodów :-) Nie widziałem też akumulatorów o napięciu 1,5 V, ale może źle patrzyłem. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

    pozdrowienia


Że zapytam, co ten post i wszystkie wpisy poniżej niego mają za związek z tematem wątku. Był ciekawy temat o charakterystykach ładowania a zrobił się nagle wątek o tym gdzie i jaką ładowarkę kupić.
Nie prościej założyć nowy wątek na oddzielny, nurtujący Panów temat zamiast podpinać się pod inne? Ehh. Chyba nigdy się nie nauczymy minimum zasad korzystania z forum oczko
Pozdrawiam serdecznie!
  
sp5re
05.06.2013 12:42:28
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 841 #1475813
Od: 2011-4-3
Wybacz Tomku,

za odejście od tematu, ale kogo miałbym spytać o mój problem jak nie kolegów, którzy o akumulatorach wiedzą więcej niż ja.

Bardziej kąśliwy kawałek odpowiedzi: zwykle krótkofalowcy nie zasilają akumulatorami próżni, tylko transceivery.

Ukąszenie też mi wybacz :-)

pozdrowienia
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
usuniety20130717
05.06.2013 12:50:08
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1475821
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ9JXT pisze:


    Że zapytam, co ten post i wszystkie wpisy poniżej niego mają za związek z tematem wątku. Był ciekawy temat o charakterystykach ładowania a zrobił się nagle wątek o tym gdzie i jaką ładowarkę kupić.
Zdecydowanie Kol. Coś pomylileś, gdyż tematem przewodnim było o o charakterystyce rozładowania akumulatora! A poniższy wpis nie jest niczym gorszącym.

    sp5re pisze:

    Witam kolegów.
    Na pieszych wycieczkach używam akumulatora 7 Ah i dość krótkim czasie (przy dawaniu cw) zostaje połowa mocy. Pytanie jest następujące: co dołączyć w szereg, by 13 V utrzymywało się dłużej? (dając więcej zabawy)
  
usuniety20130717
05.06.2013 13:07:01
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa. KO02MF

Posty: 982 #1475835
Od: 2012-1-24



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp5re pisze:

    Wybacz Tomku,
    za odejście od tematu, ale kogo miałbym spytać o mój problem jak nie kolegów, którzy o akumulatorach wiedzą więcej niż ja.
    Bardziej kąśliwy kawałek odpowiedzi

Raczej nie Ty powinieneś tu przeprosić. oczko
  
Electra18.11.2017 03:47:24
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DIY - KONSTRUKCJE » PROSTA CHARAKTERYSTYKA AKUMULATORA ŻELOWEGO. TESTOWANIE AKUMULATORA POD OBCIĄŻENIEM.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe aliasy | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta