NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO KF » PROBLEM Z ZASILANIEM TRX A AUCIE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

problem z zasilaniem trx a aucie

  
antek
30.09.2023 18:34:05
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #8120518
Od: 2014-3-2
Co to za samochód, ma system zarządzania energią i dwa akumulatory?
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
Electra28.01.2025 04:28:55
poziom 5

oczka
  
VSS
30.09.2023 20:45:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3920 #8120553
Od: 2009-12-24
    antek pisze:

    Co to za samochód, ma system zarządzania energią i dwa akumulatory?


kia ma dwa. jeden do elektroniki a drugi do startu. startuje na prądzie i potem włącza silnik. taki fiuczer bardzo szczęśliwy
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
sp9ikf
08.10.2023 21:56:48
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1201 #8122277
Od: 2010-3-17
Witam,
z opisu jak dla mnie wynika ze brakuje prądu - za mały przekrój kabli zasilających. radio może pobierac nawet 15A. zmień przekrój na co najmniej 6mm2. powinno pomóc. powodzenia

jacek sp9ikf
  
sp5wpg
19.11.2024 21:34:34
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa KO02ME

Posty: 156 #8227850
Od: 2009-8-22
"Odgrzewam" ten wątek - jaki finał tego koszmaru?
_________________
Krzysztof SP5WPG
  
fish74
04.12.2024 21:39:34
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 85 #8231967
Od: 2013-3-24
Chwilę tu nie zaglądałem ... przepraszam że dopiero teraz odpisuję .
Problem rozwiązany , wszystko gra.
Z aku za czorta nie pójdzie .
Podłączyłem się do skrzynki bezpiecznikowej wewnątrz auta pod bezpiecznik od gniazda zapalniczki w bagażniku .Bezpiecznik 20A więc daje radę , pewnie mocniejsze wyprowadzenie pod kątem np lodówki .Za parę PLN bocznik bezpiecznika z netu i zero rzeźbienia. Minus oczko pod śrubę od karoserii auta. Na zgaszonym aucie nasłuch , żeby ponadawać auto musi być odpalone . Żadnych problemów z kompem w aucie , wszystko działa jak należy .Jedyny dyskomfort to start-stop w aucie .Trzeba pamiętać by go wyłączać bo każde zatrzymanie auta to niestety włączanie i wyłączanie zasilania i szarpanie radiem.
  
sq6ade
04.12.2024 22:07:15
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15197 #8231973
Od: 2008-3-21
Kiedyś w czasach wakacji w namiocie nasza lodówa turystyczna żarła z 12V 10A constans.
Trzeba było pociągnąć extra kabel wprost z accu z bezpiecznikiem. Działało wesoły
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp5wpg
05.12.2024 13:22:29
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa KO02ME

Posty: 156 #8232139
Od: 2009-8-22
"Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.
_________________
Krzysztof SP5WPG
  
fish74
05.12.2024 20:27:00
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 85 #8232284
Od: 2013-3-24
    sp5wpg pisze:

    "Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.


Dla mnie problem rozwiązany ... zamiast bezpiecznika wpięty tzw dodatkowy bezpiecznik czy bypass zwał jak zwał . Wszystko bez kombinacji i jakiejkolwiek ingerencji.
Dodatkowy plus - odpadł problem poprowadzenia przewodu z komory silnika do wnętrza auta.
Jedyna niedogodność to ten wynalazek szatana - start stop .
  
sp5wpg
05.12.2024 23:23:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa KO02ME

Posty: 156 #8232327
Od: 2009-8-22
    fish74 pisze:

      sp5wpg pisze:

      "Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.


    Dla mnie problem rozwiązany ... zamiast bezpiecznika wpięty tzw dodatkowy bezpiecznik czy bypass zwał jak zwał . Wszystko bez kombinacji i jakiejkolwiek ingerencji.
    Dodatkowy plus - odpadł problem poprowadzenia przewodu z komory silnika do wnętrza auta.
    Jedyna niedogodność to ten wynalazek szatana - start stop .
Tak do końca problem nie jest rozwiązany, ponieważ - nigdy, przenigdy nie używaj istniejącego okablowania pojazdu do zasilania jakiegokolwiek sprzętu radioamatorskiego. Dotyczy to również gniazd bezpiecznikowych i tak zwanych gniazdek dodatkowych, znanych również jako gniazda zapalniczki!
Przeciążone okablowanie . Niezamierzone usterki o wysokiej rezystancji w okablowaniu mogą podnieść temperaturę przewodu do punktu zapłonu izolacji, szczególnie w wiązkach kabli, takich jak wiązki przewodów lub okablowanie akcesoriów pod deską rozdzielczą, gdzie wytworzone ciepło nie jest łatwo rozpraszane. Może się to zdarzyć bez aktywacji zabezpieczenia obwodu /kiedyś znajomemu bardzo rozgrzała się podłoga bo stuwatowe radio podłączył do zapalniczki/.
Rzadko zdarza się, aby przyczyną pożaru samochodu była jedna przyczyna, nawet jeśli śledczy może prześledzić drogę wstecz do incydentu, który wywołał pożar. Bardziej prawdopodobne jest, że istniała kombinacja przyczyn: przyczyn ludzkich , mechanicznych i chemicznych, które działały razem, tworząc niezwykle niebezpieczną sytuację.
Proces ten nazywa się termolizą (inaczej pirolizą). Jest to rozkład izolacji pokrywającej przewód, wywołany wysoką temperaturą — innymi słowy ogrzewaniem rezystancyjnym . Termoliza może nastąpić w ciągu kilku minut lub w dłuższym okresie czasu. Zignoruj ​,​,tę zasadę, a Twój pojazd może skończyć jak spalony żużel!
Istnieje jeszcze jeden problem związany z używaniem gniazdek dodatkowych, fabrycznie dostarczanych 120-woltowych inwerterów, a mianowicie RFI generowane przez elektronikę wbudowaną w te urządzenia. Łuk elektryczny może również wystąpić między sprężynowym końcem wtyczki gniazda dodatkowego a dodatnim stykiem wewnątrz gniazda. Problem jest na tyle powszechny, że niektórzy producenci pojazdów zamieścili w instrukcjach obsługi zastrzeżenia dotyczące tego problemu. Należy również zauważyć, że te warunki mogą powodować zapisywanie kodów w pamięci OBDII. Nie jest jasne, czy te kody powodują zaświecenie się kontrolki MIL. Więcej informacji na temat kontrolki MIL i kodów, które powodują jej zaświecenie, można znaleźć w artykule o elektronice - tyle wg K0BG Kupując radio samochodowe masz dwa kable zasilania z bezpiecznikami na końcu do podłaczenia do aku i spadek napięcia przy I max do 0,5 V sumarycznie.
_________________
Krzysztof SP5WPG
  
Electra28.01.2025 04:28:55
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO KF » PROBLEM Z ZASILANIEM TRX A AUCIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny