| |
antek | 30.09.2023 18:34:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1063 #8120518 Od: 2014-3-2
| Co to za samochód, ma system zarządzania energią i dwa akumulatory? _________________ Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden! |
| |
Electra | 28.01.2025 04:28:55 |
|
|
| |
VSS | 30.09.2023 20:45:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: POZnan*
Posty: 3920 #8120553 Od: 2009-12-24
| antek pisze:
Co to za samochód, ma system zarządzania energią i dwa akumulatory?
kia ma dwa. jeden do elektroniki a drugi do startu. startuje na prądzie i potem włącza silnik. taki fiuczer _________________ Artur VSS https://sp3vss.eu PZK - Piraci Z Karaibów
Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść: https://tiny.pl/tqrng http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
|
| |
sp9ikf | 08.10.2023 21:56:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90GC, Rybnik
Posty: 1201 #8122277 Od: 2010-3-17
| Witam, z opisu jak dla mnie wynika ze brakuje prądu - za mały przekrój kabli zasilających. radio może pobierac nawet 15A. zmień przekrój na co najmniej 6mm2. powinno pomóc. powodzenia
jacek sp9ikf |
| |
sp5wpg | 19.11.2024 21:34:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02ME
Posty: 156 #8227850 Od: 2009-8-22
| "Odgrzewam" ten wątek - jaki finał tego koszmaru? _________________ Krzysztof SP5WPG |
| |
fish74 | 04.12.2024 21:39:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #8231967 Od: 2013-3-24
| Chwilę tu nie zaglądałem ... przepraszam że dopiero teraz odpisuję . Problem rozwiązany , wszystko gra. Z aku za czorta nie pójdzie . Podłączyłem się do skrzynki bezpiecznikowej wewnątrz auta pod bezpiecznik od gniazda zapalniczki w bagażniku .Bezpiecznik 20A więc daje radę , pewnie mocniejsze wyprowadzenie pod kątem np lodówki .Za parę PLN bocznik bezpiecznika z netu i zero rzeźbienia. Minus oczko pod śrubę od karoserii auta. Na zgaszonym aucie nasłuch , żeby ponadawać auto musi być odpalone . Żadnych problemów z kompem w aucie , wszystko działa jak należy .Jedyny dyskomfort to start-stop w aucie .Trzeba pamiętać by go wyłączać bo każde zatrzymanie auta to niestety włączanie i wyłączanie zasilania i szarpanie radiem. |
| |
sq6ade | 04.12.2024 22:07:15 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15197 #8231973 Od: 2008-3-21
| Kiedyś w czasach wakacji w namiocie nasza lodówa turystyczna żarła z 12V 10A constans. Trzeba było pociągnąć extra kabel wprost z accu z bezpiecznikiem. Działało _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp5wpg | 05.12.2024 13:22:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02ME
Posty: 156 #8232139 Od: 2009-8-22
| "Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp. _________________ Krzysztof SP5WPG |
| |
fish74 | 05.12.2024 20:27:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #8232284 Od: 2013-3-24
| sp5wpg pisze:
"Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.
Dla mnie problem rozwiązany ... zamiast bezpiecznika wpięty tzw dodatkowy bezpiecznik czy bypass zwał jak zwał . Wszystko bez kombinacji i jakiejkolwiek ingerencji. Dodatkowy plus - odpadł problem poprowadzenia przewodu z komory silnika do wnętrza auta. Jedyna niedogodność to ten wynalazek szatana - start stop . |
| |
sp5wpg | 05.12.2024 23:23:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02ME
Posty: 156 #8232327 Od: 2009-8-22
| fish74 pisze: sp5wpg pisze:
"Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.
Dla mnie problem rozwiązany ... zamiast bezpiecznika wpięty tzw dodatkowy bezpiecznik czy bypass zwał jak zwał . Wszystko bez kombinacji i jakiejkolwiek ingerencji. Dodatkowy plus - odpadł problem poprowadzenia przewodu z komory silnika do wnętrza auta. Jedyna niedogodność to ten wynalazek szatana - start stop . Tak do końca problem nie jest rozwiązany, ponieważ - nigdy, przenigdy nie używaj istniejącego okablowania pojazdu do zasilania jakiegokolwiek sprzętu radioamatorskiego. Dotyczy to również gniazd bezpiecznikowych i tak zwanych gniazdek dodatkowych, znanych również jako gniazda zapalniczki! Przeciążone okablowanie . Niezamierzone usterki o wysokiej rezystancji w okablowaniu mogą podnieść temperaturę przewodu do punktu zapłonu izolacji, szczególnie w wiązkach kabli, takich jak wiązki przewodów lub okablowanie akcesoriów pod deską rozdzielczą, gdzie wytworzone ciepło nie jest łatwo rozpraszane. Może się to zdarzyć bez aktywacji zabezpieczenia obwodu /kiedyś znajomemu bardzo rozgrzała się podłoga bo stuwatowe radio podłączył do zapalniczki/. Rzadko zdarza się, aby przyczyną pożaru samochodu była jedna przyczyna, nawet jeśli śledczy może prześledzić drogę wstecz do incydentu, który wywołał pożar. Bardziej prawdopodobne jest, że istniała kombinacja przyczyn: przyczyn ludzkich , mechanicznych i chemicznych, które działały razem, tworząc niezwykle niebezpieczną sytuację. Proces ten nazywa się termolizą (inaczej pirolizą). Jest to rozkład izolacji pokrywającej przewód, wywołany wysoką temperaturą — innymi słowy ogrzewaniem rezystancyjnym . Termoliza może nastąpić w ciągu kilku minut lub w dłuższym okresie czasu. Zignoruj ,,tę zasadę, a Twój pojazd może skończyć jak spalony żużel! Istnieje jeszcze jeden problem związany z używaniem gniazdek dodatkowych, fabrycznie dostarczanych 120-woltowych inwerterów, a mianowicie RFI generowane przez elektronikę wbudowaną w te urządzenia. Łuk elektryczny może również wystąpić między sprężynowym końcem wtyczki gniazda dodatkowego a dodatnim stykiem wewnątrz gniazda. Problem jest na tyle powszechny, że niektórzy producenci pojazdów zamieścili w instrukcjach obsługi zastrzeżenia dotyczące tego problemu. Należy również zauważyć, że te warunki mogą powodować zapisywanie kodów w pamięci OBDII. Nie jest jasne, czy te kody powodują zaświecenie się kontrolki MIL. Więcej informacji na temat kontrolki MIL i kodów, które powodują jej zaświecenie, można znaleźć w artykule o elektronice - tyle wg K0BG Kupując radio samochodowe masz dwa kable zasilania z bezpiecznikami na końcu do podłaczenia do aku i spadek napięcia przy I max do 0,5 V sumarycznie. _________________ Krzysztof SP5WPG |
| |
Electra | 28.01.2025 04:28:55 |
|
|