problem z zasilaniem trx a aucie
    fish74 pisze:

      sp5wpg pisze:

      "Z aku za czorta nie pójdzie" - czyli nadal kaszana - u mnie idzie ale to kolejny "pięciolatek" /5 lat gwar./ więc nie grzebię w elektryce szczególnie z tutejszym doradztwem typu wepnij się w kabel czy podłącz obciążenie sztuczne a radę sobie daję bo radio w autku działa bardzo dobrze - polecam dla wytrwałych strony K0BG, KE4WMF.com itp.


    Dla mnie problem rozwiązany ... zamiast bezpiecznika wpięty tzw dodatkowy bezpiecznik czy bypass zwał jak zwał . Wszystko bez kombinacji i jakiejkolwiek ingerencji.
    Dodatkowy plus - odpadł problem poprowadzenia przewodu z komory silnika do wnętrza auta.
    Jedyna niedogodność to ten wynalazek szatana - start stop .
Tak do końca problem nie jest rozwiązany, ponieważ - nigdy, przenigdy nie używaj istniejącego okablowania pojazdu do zasilania jakiegokolwiek sprzętu radioamatorskiego. Dotyczy to również gniazd bezpiecznikowych i tak zwanych gniazdek dodatkowych, znanych również jako gniazda zapalniczki!
Przeciążone okablowanie . Niezamierzone usterki o wysokiej rezystancji w okablowaniu mogą podnieść temperaturę przewodu do punktu zapłonu izolacji, szczególnie w wiązkach kabli, takich jak wiązki przewodów lub okablowanie akcesoriów pod deską rozdzielczą, gdzie wytworzone ciepło nie jest łatwo rozpraszane. Może się to zdarzyć bez aktywacji zabezpieczenia obwodu /kiedyś znajomemu bardzo rozgrzała się podłoga bo stuwatowe radio podłączył do zapalniczki/.
Rzadko zdarza się, aby przyczyną pożaru samochodu była jedna przyczyna, nawet jeśli śledczy może prześledzić drogę wstecz do incydentu, który wywołał pożar. Bardziej prawdopodobne jest, że istniała kombinacja przyczyn: przyczyn ludzkich , mechanicznych i chemicznych, które działały razem, tworząc niezwykle niebezpieczną sytuację.
Proces ten nazywa się termolizą (inaczej pirolizą). Jest to rozkład izolacji pokrywającej przewód, wywołany wysoką temperaturą — innymi słowy ogrzewaniem rezystancyjnym . Termoliza może nastąpić w ciągu kilku minut lub w dłuższym okresie czasu. Zignoruj ​,​,tę zasadę, a Twój pojazd może skończyć jak spalony żużel!
Istnieje jeszcze jeden problem związany z używaniem gniazdek dodatkowych, fabrycznie dostarczanych 120-woltowych inwerterów, a mianowicie RFI generowane przez elektronikę wbudowaną w te urządzenia. Łuk elektryczny może również wystąpić między sprężynowym końcem wtyczki gniazda dodatkowego a dodatnim stykiem wewnątrz gniazda. Problem jest na tyle powszechny, że niektórzy producenci pojazdów zamieścili w instrukcjach obsługi zastrzeżenia dotyczące tego problemu. Należy również zauważyć, że te warunki mogą powodować zapisywanie kodów w pamięci OBDII. Nie jest jasne, czy te kody powodują zaświecenie się kontrolki MIL. Więcej informacji na temat kontrolki MIL i kodów, które powodują jej zaświecenie, można znaleźć w artykule o elektronice - tyle wg K0BG Kupując radio samochodowe masz dwa kable zasilania z bezpiecznikami na końcu do podłaczenia do aku i spadek napięcia przy I max do 0,5 V sumarycznie.


  PRZEJDŹ NA FORUM