Cześć Ćwiczenie dla najlepszych Kto odczyta CW które leci przez prawie cały czas utworu? Roger Waters "The Tide is turning" _________________ Artur Dębski SO5AD SWL SP5-25-779 145.500 & 439.600 & 70.260 http://blogit.one.pl
Szok. Dzięki za przypomnienie utworu z lat młodości. Niestety CW jest poszarpane i prawdopodobnie bez obróbki sygnału niewiele da się z tego odczytać. Tekst nadawany jest na sztorcu i raczej niesprawną ręką w j. angielskim. W moich słuchawkach wszystko się zlewa i jest nieczytelny. Dzięki za przypomnienie utworu. Klasyka. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK
Byc moze nagranie jest ze sztorca a pozniej obrobione na potrzeby utworu zeby brzmialo np. jak cymbalki. To "kluczowanie" ma lekki poglos i brzmi rowniez jak z organow elektronicznych (rozne efekty dzwiekowe mozna na nich uzyskac) _________________
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...
...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...
Ultra szybki elektron!!!
8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,
Dźwięk b wpisujący się w tonację utworu. Ot, taka przeszkadzajka... _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
Dźwięk b wpisujący się w tonację utworu. Ot, taka przeszkadzajka...
A co z kroplami deszczu uderzającymi o parapet w pewien rytm ? (parapet nie w sensie kejbordu tylko o tak blacha za oknem)
A "pik" , "pik" przy skanowaniu zakupów w Biedrze co koduje binarnie w Cewu ? _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
Beatlesowego "morse`a" z utworu Strawberry Fields Forever zdekodowano jako KAKTTEA. Był jeszcze jeden utwór spółki Lennon - McCartney, z morsem w tytule - I Am the Walrus _________________ SQ6KBW Arek SR6S --> 145.7875 MHz ... i KF
To słynne ti,ti,ti,ta wykorzystało BBC nadając audycje dla walczącej Europy podczas II WŚ... _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
Fajne. Początek, ma "dragged down" końcówka "pulled down". Część od 4:00 give?/the/public/what/it/wants/ ? /AR/ końcówka tekstu poprzedzającego 4:30 i dalej now/the/partys/over/but/you/are/not/alone/together/we/will/fight/sylvester/stallone/ we/wont/be/pulled/down/in/his/south/china/sea/of/macho/bullshit/and/mediocrity/oh/tike/ie
Edit : tam jest chyba "now/the/partys/over" poczatek "past"
_________________ "Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to nie bij piany." www.sp3rnz.blogspot.com
Przecież bez problemu można odczytać, co jest "nadawane" bardzo kaleczną telegrafią na początku utworu, póki jeszcze nie zagłusza jej muzyka. Dla mnie jest to bezsensowny ciąg znaków (liter). Ale może jest to jakiś tajny szyfr? Może jakieś przesłanie artysty? Tekst brzmi: ...DOCKIPPEEOHDKEISTURNINGSYTHEPARTYSOVERB... Co do niektórych znaków można się spierać, np X czy TU? Ale generalnie da się odebrać ten bełkot. _________________ Pozdrawiam Piotr
... Tekst brzmi: ...DOCKIPPEEOHDKEISTURNINGSYTHEPARTYSOVERB... Co do niektórych znaków można się spierać, np X czy TU? Ale generalnie da się odebrać ten bełkot.
Piotrek, jak się wsłuchasz w ten początek, wychodzi :
...SING DONN KIP PEEOH TIKE IS TURNING SYTHEPARTYSOVER BUT YOU ARE NOT ALONE TOGETHER
"Now the past is over but you are not alone. Together we'll fight Sylvester Stallone We will not be dragged own in his South China sea of macho bullshit and mediocrity."
Tresc zapisana kodem morsa na okladce plyty:
"ROGER WATERS RADIO KAOS WHO NEEDS INFORMATION THE POWERS THAT BE HOME THE TIDE IS TURNING RADIO WAVES"
To poskladane z tych fragmentow ktore udaje mi sie dekodowac, z zalozeniem ze to musi byc jakis logiczny tekst, stad niektore bledy w nadawaniu poprawione..
Ja tak biegle nie znam angielskiego, by domyślać się, co "nadawacz" chciał nadać , nie zakładałem, że tekst musi być logiczny.
EI2KK pisze:
Jakosc telegrafii jako takiej bardzo kiepska, sam utwor na pierwszym planie tez nie pomaga.. Co do watpliwosci TU czy X.. gdyby tekst byl po polsku pewnie by latwiej bylo zlozyc to do kupy i podswiadomie poprawic bledy..
No właśnie, jakość jest taka, że niektóre znaki można różnie odbierać, chyba, że założy się logiczność tekstu i zna język, to można "dopasować" literki i już wiadomo, "co autor miał na myśli" Mnie uczono, by nawet w logicznych tekstach, przy odbieraniu na zapis, nie domyślać się, tylko pisać to, co się słyszy.
EI2KK pisze:
No, ale przeciez sa na forum ludzie ktorzy odbieraja telegrafie w kazdej postaci, bez zapisu, stojac na drapinie w czasie malowania sufitu i jednoczesnie prowadzac rozmowe z sasiadem przez okno.. ciekaw jestem jak to slysza/dekoduja
Ale widzisz, to musi być telegrafia, a nie przypadkowe naciskanie na klucz sztorcowy _________________ Pozdrawiam Piotr
Zapis - tak, sam sie uczylem z zapisem i ciagle jeszcze sie przestawiam na odbior bez zapisu - w tym przypadku bez zapisu nie dalo rady. Czy dopasowywanie jest czyms zlym? Jesli w kiepskich warunkach odbierzesz 'QTS KNAKMW', to przypuszczam ze bez problemu zapiszesz w logu QTH KRAKOW.. tak, znajomosc jezyka w ktorym trudny w odbiorze tekst jest ndawany jest duzym plusem..
W pewnych przypadkach jest złem. Wśród pracowników stacji brzegowej Gdynia-Radio krążyła taka anegdota: Ze statku dopływającego do Hamburga nadano telegram o treści: "Przyjeżdżaj czekam". Na stacji wyłuskano z QRMów treść, ale musiano się domyślać i do adresatki przyszedł telegram: "Przyjeżdżam czekaj". Biedna długo czekała, bo mąż miał "nawrotkę" w Hamburgu i do domu przyjechał za kilka miesięcy.
EI2KK pisze:
To jest telegrafia,
Dla mnie to nie jest telegrafia To tak, jakbyś poszedł do opery, a tam Stuhr śpiewa "§piewać każdy może" _________________ Pozdrawiam Piotr