NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » APRS » APRS W SAMOLOCIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

aprs w samolocie

  
sq8ipv
30.09.2015 00:59:45
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KN19JS

Posty: 108 #2181327
Od: 2012-8-14
Pytanie.Dla czego FT1D na wysokośc 5000-10000m gubi "fiksa" a powyzej 10000 lub poniżej 5000m działa poprawnie?
_________________
3.5/7/14/21 MHz => IC 775 - delta 80,delta40
CB => Lincoln Gold + L500 + GPF2000
18/24/28/50 => IC 7400 - MV2000,GPF2000
145/430 fm => TMD700 - 16el qq 2m/D24 yagi 70cm
144/430 ssb => IC 821 - 2 x cross yagi 9el.
  
Electra27.07.2017 10:39:23
poziom 5

oczka
  
sp2nas
30.09.2015 01:25:28
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83SQ Chojnice

Posty: 1061 #2181330
Od: 2011-9-10
Doszukiwałbym się przyczyny nie w całym radiu a w samym module gps. Jeśli masz schemat i wiesz, jaki to model - to znajdź jego parametry. I może się okazać, że to moduł "cywilny" z blokadami odnośnie niektórych osiągów...
  
sp3suz
30.09.2015 07:49:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: JO72SV

Posty: 2366 #2181347
Od: 2011-3-19
Między nami to te urządzenia swego czasu były projektowane do naprowadzania rakiet skrzydlatych typu Cruisse (kruz mówiąc po polsku) i jakieś "atawizmy" z tamtych czasów musiały w aplikacji zostać. Ktoś w USA sobie wymyślił ze to ma latać jak najniżej żeby było trudno trafić. Obszar od 5000 do 1000 jest "wycięty" aby nie kolidowało toto z samolotami zarówno myśliwskimi jak cywilnymi. Wojskowy GPS to nie tylko inna aplikacja ale zgoła inna konstrukcja więc tam to jest odblokowane z dokładnośćią jak to mawiał Bohdan Smoleń do "jednego biurka" -hi cool
_________________
Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
  
VSS
30.09.2015 09:41:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Posen

Posty: 1914 #2181385
Od: 2009-12-24
mi gps działał w samolocie od startu do osiągnięcie ponad 10km.
_________________
Artur VSS
http://vss.pl
PZK - Piraci Z Karaibów
"Mimo wysokich kosztów życie jest nadal bardzo popularne"
  
sq6ade
30.09.2015 09:46:37
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 10989 #2181387
Od: 2008-3-21
Ano i ja tak miał. Ograniczenia działania dotyczą prędkości jakie uzyskują rakiety.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
VSS
30.09.2015 12:01:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Posen

Posty: 1914 #2181482
Od: 2009-12-24
    sq6ade pisze:

    Ano i ja tak miał. Ograniczenia działania dotyczą prędkości jakie uzyskują rakiety.


niemożliwe abyś leciał samolotem pasażerskim ponad 515m/s
_________________
Artur VSS
http://vss.pl
PZK - Piraci Z Karaibów
"Mimo wysokich kosztów życie jest nadal bardzo popularne"
  
sq6ade
30.09.2015 12:13:27
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 10989 #2181488
Od: 2008-3-21
Rakietą nie leciałem ale w samolocie ze stonką wakacyjną żółtek Garmina trybił od startu do pułapu max.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
sp3drm
30.09.2015 20:54:24
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 188 #2181751
Od: 2012-1-28
Mój stary Garmin Etrex Legend działał od 0 do ponad 11000 m bez zarzutu. Sprawdzone kilkakrotnie.
Andrzej
  
sq6ade
30.09.2015 21:11:04
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 10989 #2181759
Od: 2008-3-21
No i gps baloniarzy stratosferycznych nie wymiękają od wysokości.

Ciekawe kiedy wysokość zaczyna przeszkadzać , w końcu geostacjonary gps mają nadajniki z antenami
skierowanymi na Matkę wesoły A i im bliżej do nadajników gps tym mniej czasu ma proc w odbiorniku gps
na liczenie. Ciekawe.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
sq8ipv
30.09.2015 22:41:49
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KN19JS

Posty: 108 #2181822
Od: 2012-8-14
wracając do tematu - przeleciałem dwukrotnie odcinek Anglia-Polska i zauważyłem właśnie ze powyzej pewnego pulapu (okolo 5-6km) cegiełki na wyświetlaczu nie sa wypełnione (czarne) co oznacza odbierane sygnały z satelitów gps ale puste.Oznacza to ze radio odbiera satety lecz ich nie dekoduje.Po dojściu do 10 czy 11 kilometra nad ziemią wszystko jest ok.Na xperi Z3 nawigacja działa bez przerwy.Moze ma rację jeden z Kolegów ze to blokada gpsa.
_________________
3.5/7/14/21 MHz => IC 775 - delta 80,delta40
CB => Lincoln Gold + L500 + GPF2000
18/24/28/50 => IC 7400 - MV2000,GPF2000
145/430 fm => TMD700 - 16el qq 2m/D24 yagi 70cm
144/430 ssb => IC 821 - 2 x cross yagi 9el.
  
sq6ade
30.09.2015 22:53:31
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Poniżej n.p.m.

Posty: 10989 #2181826
Od: 2008-3-21
I tak dziw że przez marne okienko w odrzutowcu GPS łapie.
Następną razą siadaj na zmianę z jednej i drugiej strony samolotu i zaobserwuj zmiany.
Takie okienko to jak antena kierunkowa.
_________________
Kraboburgery same się nie zrobią.
  
Electra27.07.2017 10:39:23
poziom 5

oczka
  
sq8ipv
30.09.2015 23:15:40
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KN19JS

Posty: 108 #2181848
Od: 2012-8-14
https://photos.google.com/album/AF1QipNb2ZgNO5N-JSwKvXFFwwlKaZQZ5sop3Bl-r8pX

_________________
3.5/7/14/21 MHz => IC 775 - delta 80,delta40
CB => Lincoln Gold + L500 + GPF2000
18/24/28/50 => IC 7400 - MV2000,GPF2000
145/430 fm => TMD700 - 16el qq 2m/D24 yagi 70cm
144/430 ssb => IC 821 - 2 x cross yagi 9el.
  
sq8ipv
30.09.2015 23:26:13
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KN19JS

Posty: 108 #2181852
Od: 2012-8-14
https://picasaweb.google.com/117793890001724128916/APRSWPowietrzu#6200414950022664850

poprzedni link błędny
_________________
3.5/7/14/21 MHz => IC 775 - delta 80,delta40
CB => Lincoln Gold + L500 + GPF2000
18/24/28/50 => IC 7400 - MV2000,GPF2000
145/430 fm => TMD700 - 16el qq 2m/D24 yagi 70cm
144/430 ssb => IC 821 - 2 x cross yagi 9el.
  
sp8tju
02.10.2015 22:48:14
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Rzeszów KO00xa

Posty: 40 #2182814
Od: 2011-6-19
Witaj!

Przemek - jak podchodziłeś do lądowania to Twoje ramki były ok - "zniknąłeś" poniżej
1000 stóp.

Łukasz SP8TJU

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » APRS » APRS W SAMOLOCIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe aliasy | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta