| |
sp5nvx | 03.01.2010 15:58:33 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1572 #402251 Od: 2009-2-22
| Witam, Proszę was o pomoc w dekodowaniu sygnałów odebranych z samolotów w okolicy 131MHz. Szukam programu, który może już jest, do dekodowania tych sygnałów za pomocą karty dźwiękowej. Czy sygnały nadawane w okolicy 1090MHz ADS-B mają podobną strukturę? Tomasz _________________ 73! Tom
|
| |
Electra | 29.11.2024 14:05:59 |
|
|
| |
next | 03.01.2010 16:36:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 75 #402277 Od: 2009-12-15
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 4 | Cześć. Osobiście używałem dwóch programów. Jeden do dekodowania depesz(AirNav Acars decoder 2.1), drugi do wyświetlania map (na podstawie depesz). (AIRNAV SUITE 4.0 ) Jest sporo informacji na ten temat w necie. Wszystko dekodowane jest przez kartę dźwiękową. Trzeba tylko odpowiednio ustawić poziom głośności wejścia liniowego.
Nie wszystkie depesze acars zawierają informacje o położeniu obiektów. (w odróżnieniu do informacji nadawanych z transponderów na 1090MHz Także na mapie nie wyświetlą Ci się wszystkie samoloty. Przy pomocy karty dźwiękowej nie zdekodujesz ADS-B. Najpopularniejszymi urządzeniami do nasłuchu tych depesz są radary SBS-1 itd...
Polecam też stronę http://www.qsl.net/g4hbt/cars.htm
_________________ 10-20 maj 2010. Comino Island expedition www.9h3tk.pl Kenwood TS-2000X + Hy-Gain AV-640
|
| |
sp7fll | 03.01.2010 17:39:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Piaseczno/Kielce
Posty: 180 #402362 Od: 2007-5-11
Ilość edycji wpisu: 1 | http://radar.piopawlu.net/
Strona zrzeszająca użytkowników wspomnianych "radarów" SBS-1(oczywiście zasada działania tego urządzenia ma tyle wspólnego z radarem co koń z koniakiem, bo jest to odbiornik sygnałów nadawanych przez transpondery radaru wtórnego pracujących w tak zwanym modzie "S" [o modzie S, transponderach etc polecamy oczywiście http://heading.pata.pl/fans3.htm ])
Zalogowawszy się na tą stronę, co jest darmowe, możemy podglądać to co się dzieje nad nami, a jest to niezła frajda. Bo sytuacja za oknem, na wysokim niebie pokrywa nam się z ekranem komputera. Dzięki czemu możemy się dowiedzieć, że samolot komunikacyjny który właśnie widzimy przez lornetkę, albo gołym okiem to Boeing 747,o takich i takich znakach rejestracyjnych, należący do Singapur Airlines lecący do Hong Kongu...
Dzięki panu Piotrowi Pawluczukowi, mamy tą informacje pod strzechą, za darmo.
Pozdrawiam. |
| |
SQ7OEE | 03.01.2010 17:40:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kielce
Posty: 30 #402363 Od: 2009-2-2
| Bawiłem się w to przez około 3 miesiące, w ciągu tego czasu odebrałem może ze 4 depesze z pozycją samolotu. Odbierałem przy pomocy BCT-15 + karta dźwiękowa i darmowego programu ACARSD http://www.acarsd.org/ _________________ Pozdrawiam SQ7OEE |
| |
next | 03.01.2010 18:52:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 75 #402483 Od: 2009-12-15
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 3 | Ja z acarsa odebrałem więcej pozycji... Generalnie mapka mi się zapełniała po 20 minutach. Ale zabawa jest trochę słabsza niż przez sbs. Nawet jeśli w acars jest zawarta pozycja to w następnej depeszy już np. jej nie ma. i nie da się śledzić lotu... Ale można polować na inne "ciekawe newsy"... np. że złapali kogoś na pokładzie z papierosem w kiblu Pod warunkiem, że ma to dla kogoś jakieś znaczenie
sbs wspomagane są dodatkowo informacjami z serwerów całego świata, na które inni użytkownicy tych urządzeń przesyłają dane. (oczywiście wszystko działa z odpowiednim opóźnieniem, które gwarantuje bezpieczeństwo udostępniania tych informacji). Jest to faktycznie fajna zabawa ale kosztowna (dostępne odbiorniki) jak na uzyskane efekty (moim zdaniem).
Artur _________________ 10-20 maj 2010. Comino Island expedition www.9h3tk.pl Kenwood TS-2000X + Hy-Gain AV-640
|
| |
next | 03.01.2010 20:38:15 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 75 #402622 Od: 2009-12-15
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | sp7fll - rzeczywiście fajna sprawa ta strona. Właśnie sprawdziłem przelatujący nade mną samolot wg "radaru". No i faktycznie. Wyjrzałem za okno i leciał niby nic dziwnego ale fajne.
_________________ 10-20 maj 2010. Comino Island expedition www.9h3tk.pl Kenwood TS-2000X + Hy-Gain AV-640
|
| |
SQ7OEE | 03.01.2010 23:43:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kielce
Posty: 30 #402744 Od: 2009-2-2
Ilość edycji wpisu: 1 | hmm, wynik meczu w depeszy http://www.lotnictwo.fora.pl/inne,32/pilot-tez-kibic,2065.html _________________ Pozdrawiam SQ7OEE |
| |
sp5nvx | 04.01.2010 07:56:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1572 #402795 Od: 2009-2-22
| Bardzo dziękuję za te wszystkie informacje. 73 _________________ 73! Tom
|
| |
next | 04.01.2010 11:05:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 75 #402864 Od: 2009-12-15
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 1 | Tomek, jak będziesz chciał mam nawet jakąś antenkę bralkonową, którą zrobiłem do tej zabawy jakiś czas temu. Artur (sq5nwa) _________________ 10-20 maj 2010. Comino Island expedition www.9h3tk.pl Kenwood TS-2000X + Hy-Gain AV-640
|
| |
SP2JAR | 22.09.2010 13:28:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO83xc
Posty: 99 #579720 Od: 2010-8-27
Ilość edycji wpisu: 3 | NO to do zabawy dołączę Wam to i bez odbiornika można pooglądać Trzeba wziąć jednak pod uwagę że, to mała część tylko przelatujących samolotów, które włączyły pozycję w ACARS.
http://www.flightradar24.com/
A tu włączcie sobie odsłuch jest już nawet EPWA
http://www.liveatc.net/feedindex.php _________________ http://CyberCar.pl/ http://X-Dron.pl/
|
| |
SP537265 | 08.11.2010 21:06:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lg
Posty: 19 #598968 Od: 2010-11-6
Ilość edycji wpisu: 2 | http://www.liveatc.net/topfeeds.php
nawet nasze Polskie jest "EPWA - Frederic Chopin" w czołówce lotnisk na nasłuchu w Top50
_________________ Krzysztof SP5-37-265
|
| |
Electra | 29.11.2024 14:05:59 |
|
|
| |
nikt01 | 26.11.2011 22:18:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 157 #808629 Od: 2011-11-22
| Odebrałem taką wiadomość czy pozycja podana w wiadomości jest pozycją samolotu? ----------------------------------------------------------[ 26/11/2011 22:05 ]- 1 contacts with this aircraft. First contact: 26/11/2011 22:03 as flight DY1263 ACARS mode: X Aircraft reg: TC-JKO [ ] Message label: 16 [General aviation weather request] Block id: 8 Msg no: M67A Flight id: TK1787 Org: TK07GL [IST-CPH] [] Message content:- /N 40.992/E 28.822/M 226/2611/ 102/33957/ 8/ 45/ 70/----/ North: 40.99 East: 28.82 |
| |
nikt01 | 26.11.2011 22:20:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 157 #808635 Od: 2011-11-22
| oraz coś takiego, bardzo często jest są współrzędne podane. ----------------------------------------------------------[ 26/11/2011 22:13 ]- 1 contacts with this aircraft. First contact: 26/11/2011 22:10 as flight EK0062 ACARS mode: O Aircraft reg: A6-EMK [Boeing B777-21H (ER)] Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 0 Msg no: F04A Flight id: EK0062 [HAM-DXB] [] Message content:- #M1BPOSN49378E023455,ABSON,211326,370,INROG,212906,ERADA,M60,344101,7986F77 North: 49.38 East: 23.45 |
| |
SP2JAR | 27.11.2011 11:14:28 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO83xc
Posty: 99 #808743 Od: 2010-8-27
Ilość edycji wpisu: 2 | gabriel pisze:
Message content:- #M1BPOSN49378E023455,ABSON,211326,370,INROG,212906,ERADA,M60,344101,7986F77 North: 49.38 East: 23.45
Masz podane punkty trasy przelotu zapas paliwa i położenie aktualne samolotu na samym końcu. Samolot pewnie leciał do Odessy. Wlot do TMA z punktu M60 _________________ http://CyberCar.pl/ http://X-Dron.pl/
|