NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » D-STAR ICOM DV » D-STAR >>> APRS

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

D-Star >>> APRS

http://jo73gp.wordpress.com/category/d-staraprs/
  
SQ1BHQ
26.05.2009 11:07:25
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #266306
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 2
Witam.

Udało mi się pierwszy raz zalogować z "ręki" na DB0DF (D-Star rpt. Berlin) z podpiętym GPS (HM-175GPS) do ICOMA IC-E92D
Moja pozycja została przekazana do sieci APRS !
Równolegle pracował kenwood TM-D710E na którym widziałem, że "ramki" z ICOMA "wchodzą"


Nadawałem z górki na Osowie wys. ok 110 mnpm, warunki były podniesione na 70cm


Fotki na moim blogu.

http://jo73gp.wordpress.com/category/d-staraprs/

Piotrek
SQ1BHQ Trzebież

  
Electra28.11.2024 01:51:36
poziom 5

oczka
  
SQ1BHQ
26.05.2009 22:24:29
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #266746
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 1
Jak wracałem z pracy około godziny 20 udało mi się ponownie zalogować na DB0DF. Po przyjeździe do domu uruchomiłem stronkę aprs.fi aby zobaczyć ile “ramek” zostało odebrane przez DB0DF. Ciekawostką jest, że IGate przez który moja pozycja została przekazna do sieci APRS znajduje się kilkaset kilometrów dalej a jest to stacja DC6PN. Stacja DC6PN ma w opisie nazwę Hotspot. Na tej aplikacji działamy też w Szczecinie. Aby działało to jak DC6PN wymagane jest podpięcie D-Starowego radia na port RS-232 przez interface i odpowiednia konfiguracja programu HotSpot.
  
SP2QBI
30.05.2009 20:24:31
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Hiszpania, Valladolid

Posty: 121 #269116
Od: 2009-4-16
Gratulacje !!!

Jak konfigurowałeś radio?
_________________
Tomasz SP2QBI EA1IHV
www.codificauto.es
www.allprog.es
  
SQ1BHQ
31.05.2009 19:49:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #269603
Od: 2009-3-2
TNX

Ustawiłem radio zgodnie z wytycznymi na tej stronie
http://gb7wc.ukace.co.uk/D%20APRS.htm
Tylko, że przełączyłem je w tryb GPS-A bo w GPS-G nie było efektów.

_______________________
Piotrek SQ1BHQ Trzebież
  
SP2QBI
01.06.2009 00:19:37
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Hiszpania, Valladolid

Posty: 121 #269768
Od: 2009-4-16
Jak wypełniłeś pola w tym kalkulatorze d aprs
_________________
Tomasz SP2QBI EA1IHV
www.codificauto.es
www.allprog.es
  
SQ1BHQ
25.09.2009 19:55:24
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #329171
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 3
Dziś 25 września około godziny 17 udało mi się uruchomić D-PRS Interface.
http://www.aprs-is.net/DPRSInterface.aspx
Efektem było to, że pracując na IC-E92D z podpiętym mikrofonem HM-175GPS na przemienniku SR1UVS wraz z transmisją audio nadawana była moja aktualna pozycja, przekazywana do sieci APRS.
Jako "stacja" odbiorcza działało radio IC-E880 podpięte do PC (Eeepc) na którym uruchomione były aplikacje D-STAR Hot Spot i D-PRS Interface. Zdjęcie poniżej pokazuje przebytą trasę przy uruchomionym trybie GPS-A w IC-E92D. 880 była nastawiona na 145.5875 i 92 nadawała też na tej QRG. Łącze internetowe podczas jazdy zestawione było na SE C702 (era).

Obrazek

Docelowo myślę aby równocześnie z moim node w Trzebieży uruchomiony był D-PRS Interface, tak aby stacje przcujące z GPS na przemienniku kołowskim SR1UVS były widziane na mapach APRS. Oczywiście do czasu gdy nie uruchomimy oryginalnego repeta ICOMA.

Dokładniejsze zdjęcie na moim blogu.

http://jo73gp.wordpress.com/category/d-staraprs/

Piotrek
SQ1BHQ
Trzebież
  
SQ1BHQ
29.09.2009 12:17:05
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #330814
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 1
Testy DPRS w Trzebieży SQ1BHQ-B wykonane w dniu wczorajszym wykazały to, że duża część ramek zawierających dane z GPS nie "doleciały" poprawnie. Stacja D-Star wysyła ramkę na SR1UVS Kołowo k/Szczecina a SQ1BHQ-B Trzebież DPRS ją odbiera. Log DPRS zawierał sporo przekłamań co w rezultacie przekłada się na to, że pozycja nie trafiła do sieci APRS.

Maciej SP1QXN jadąc wczoraj z pacy do domu stwerdził, że spora część ramek nie została przekazana do sieci APRS.

Obrazek


Przemyślenia: Interface DPRS powinien być podpięty bezpośrednio do odbiornika RPT.

Piotrek
SQ1BHQ
Trzebież
  
SQ1BHQ
08.10.2009 11:02:23
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #335960
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 3
Wczoraj zrobiłem kabelek RS232 do IC-E92D. Umożliwiło mi to podpięcie radaia do PC i uruchomienie IGate DPRS. Nadawałem jadąc z Trzebieży mocą 50W (ID-E880)

Obrazek

A tak wygląda DVAR HotSpot i DPRS

Obrazek

Aktualny stan DVAR HotSpot i DPRS

http://jo73gp.wordpress.com/category/sq1bhqnode-status/
  
SQ1BHQ
12.10.2009 11:29:36
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #338736
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 2
Dziś zamontowałem Cometa 24KG. Jestem bardzo zadowolony z zasięgu DPRS w Trzebieży, weszła nawet ramka z centrum Szczecina aniołek

Obrazek

Piotrek
SQ1BHQ
Trzebież
  
aeoui
12.10.2009 20:50:53
Grupa: Użytkownik

QTH: KO02HM

Posty: 16 #339308
Od: 2009-4-20
Cometa 24KG?
a jak sie pod mosty miescisz?
na wyższy samochód to wychodzi ponad 4mwesoły
o gałęziach nad drogą nie wspominając
  
SQ1BHQ
12.10.2009 21:31:55
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #339355
Od: 2009-3-2
Jak widać po mapie jakoś idzie aniołek
Zgadza się na niższe gałęzie trzeba uważać.
Dobrze, że 106 nie jest za wysoka.
Ale za to jak podjedzie się na górkę to sporo więcej słychać.
Najlepsze są zdziwione miny niektórych użytkowników CB aniołek


Piotrek
SQ1BHQ
Trzebież
  
Electra28.11.2024 01:51:36
poziom 5

oczka
  
aeoui
12.10.2009 21:44:39
Grupa: Użytkownik

QTH: KO02HM

Posty: 16 #339371
Od: 2009-4-20
Na Navarze ciężko jest.bardzo szczęśliwy
By móc wogóle jeździć musiałem wymienić na Cometa o połowę mniejszego a i tak gałęzie.....zmieszany Ale większość po aglomeracji stołecznej więc bez tragedii w DV.
  
SP5QIR
13.10.2009 12:02:38
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: SP, KO02DF

Posty: 1062 #339565
Od: 2009-8-31
Szkoda że 880'ka nie posiada funkcji smartbecon bo strasznie to obciąża repet biorąc pod uwagę przetważanie wiadomości przez przemiennik innych funkcji d-starowych.
Piotr, co ile masz ustawione wysyłanie pozycji GPS ??
_________________
Pzdr
73 de SP5QIR, Artur
  
SQ1BHQ
13.10.2009 12:24:36
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #339576
Od: 2009-3-2
A to różnie czasami 1min lub częściej ale na simplexie. Na repecie tak często nie nadaję.
Zauważyłem też, że jak 92 w Trzebieży nastawiona jest na częstotliwość wyjściową SR1UVS 439.4125
To "ramki" nadawane na SR1UVS bardzo słabo "wchodzą" Na takim rozwiązaniu jakiem jest SR1UVS prawdopodobnie trzeba by było podpiąć radio na DPRS bezpośtednio do odbiornika.

Piotrek
SQ1BHQ
Trzebież
  
SP5QWK
13.10.2009 13:02:34
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Łowicz/Warszawa

Posty: 1084 #339615
Od: 2009-2-19


Ilość edycji wpisu: 1
Na SR5UVA jest podobnie. Jak można zaobserwować na D-PRS interface, spora liczba ramek przychodzi z błędami, przekłamaniami i nie jest przepuszczana do serwerów APRS. Każda ramka zawiera CRC i jak się tylko coś nie zgadza, to klops. Po za tym jest z radiem ręcznym jeszcze inny problem: funkcja oszczędzania baterii. Zanim "zaskoczy" odbiornik to część ramki umknie. Po za tym mogą być jeszcze problemy wynikające z natury niektórych radiotelefonów, oraz samego przemiennika. Chodzi o czasy załączenia się poszczególnych urządzeń, oraz tego jak długi "rozbieg" ma dany model radia zanim pośle właściwą ramkę. Zupełnie jak w APRS.
_________________
Artur Łowicz JO92XC/ Warszawa KO02KF
SR5UVA Team http://www.sr5uva.org/
http://sp5.jestok.com/
FM-Link Team: http://fm-link.pl/


  
SP5QIR
13.10.2009 15:00:34
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: SP, KO02DF

Posty: 1062 #339719
Od: 2009-8-31
Właśnie te opóżnienia to istotny problem w dobrej konfiguracji sprzętu, też to zuważyłem. W instrukcji do Icoma zalecają wyłączenie funkcji oszczędzania baterii - dokładnie tak jak pisze Artur sp5qwk, po to aby zapobiec problemom z opóżnieniami. Reasumując - nie do końca jest to dobrze rozwiązane wesoły
_________________
Pzdr
73 de SP5QIR, Artur
  
SP5QIR
13.10.2009 15:05:24
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: SP, KO02DF

Posty: 1062 #339722
Od: 2009-8-31
Ja jestem narazie off na D-PRS z powodu braku mike'a do swojej 92'ki. Z tego co czytam na zagranicznych forach wiele osób ustawia w radiach tryb przesyłania informacji z auto na PTT. I to jest chyba najlepsze rozwiązanie - nie klepie przemiennik i mniej QRM'ow w eterze.
Cóż APRS'u to nie zastąpi hi...
_________________
Pzdr
73 de SP5QIR, Artur
  
SQ1BHQ
13.10.2009 15:29:01
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Trzebież, JO73gp

Posty: 457 #339746
Od: 2009-3-2


Ilość edycji wpisu: 1
Zgadza się, mam wyłączoną funkcję oszczędzania baterii w 92. APRSu to nie zastąpi ale fajnie że coś takiego udało się zaimplementować do D-Star. Fajna sprawa będzie jak np. będąc na wakacjach za granicą, gdzie nie będziemy w zasięgu digi APRS, odpalamy swój DPRS i widać już nas na mapie aniołek
Mam już zrobiony kabelek RS232 do ID-E880i IC-E92D, w zależności czy poruszam się autem lub pieszo mogę "odpalić" swój lokalny Igate DPRS


Piotrek
SQ1BHQ
  
Electra28.11.2024 01:51:36
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » D-STAR ICOM DV » D-STAR >>> APRS

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny