| |
SQ1BHQ | 26.05.2009 11:07:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #266306 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 2 | Witam.
Udało mi się pierwszy raz zalogować z "ręki" na DB0DF (D-Star rpt. Berlin) z podpiętym GPS (HM-175GPS) do ICOMA IC-E92D Moja pozycja została przekazana do sieci APRS ! Równolegle pracował kenwood TM-D710E na którym widziałem, że "ramki" z ICOMA "wchodzą"
Nadawałem z górki na Osowie wys. ok 110 mnpm, warunki były podniesione na 70cm
Fotki na moim blogu.
http://jo73gp.wordpress.com/category/d-staraprs/
Piotrek SQ1BHQ Trzebież
|
| |
Electra | 24.11.2024 07:29:24 |
|
|
| |
SQ1BHQ | 26.05.2009 22:24:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #266746 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Jak wracałem z pracy około godziny 20 udało mi się ponownie zalogować na DB0DF. Po przyjeździe do domu uruchomiłem stronkę aprs.fi aby zobaczyć ile “ramek” zostało odebrane przez DB0DF. Ciekawostką jest, że IGate przez który moja pozycja została przekazna do sieci APRS znajduje się kilkaset kilometrów dalej a jest to stacja DC6PN. Stacja DC6PN ma w opisie nazwę Hotspot. Na tej aplikacji działamy też w Szczecinie. Aby działało to jak DC6PN wymagane jest podpięcie D-Starowego radia na port RS-232 przez interface i odpowiednia konfiguracja programu HotSpot. |
| |
SP2QBI | 30.05.2009 20:24:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Hiszpania, Valladolid
Posty: 121 #269116 Od: 2009-4-16
| Gratulacje !!!
Jak konfigurowałeś radio? _________________ Tomasz SP2QBI EA1IHV www.codificauto.es www.allprog.es
|
| |
SQ1BHQ | 31.05.2009 19:49:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #269603 Od: 2009-3-2
| TNX
Ustawiłem radio zgodnie z wytycznymi na tej stronie http://gb7wc.ukace.co.uk/D%20APRS.htm Tylko, że przełączyłem je w tryb GPS-A bo w GPS-G nie było efektów.
_______________________ Piotrek SQ1BHQ Trzebież |
| |
SP2QBI | 01.06.2009 00:19:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Hiszpania, Valladolid
Posty: 121 #269768 Od: 2009-4-16
| Jak wypełniłeś pola w tym kalkulatorze d aprs _________________ Tomasz SP2QBI EA1IHV www.codificauto.es www.allprog.es
|
| |
SQ1BHQ | 25.09.2009 19:55:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #329171 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 3 | Dziś 25 września około godziny 17 udało mi się uruchomić D-PRS Interface. http://www.aprs-is.net/DPRSInterface.aspx Efektem było to, że pracując na IC-E92D z podpiętym mikrofonem HM-175GPS na przemienniku SR1UVS wraz z transmisją audio nadawana była moja aktualna pozycja, przekazywana do sieci APRS. Jako "stacja" odbiorcza działało radio IC-E880 podpięte do PC (Eeepc) na którym uruchomione były aplikacje D-STAR Hot Spot i D-PRS Interface. Zdjęcie poniżej pokazuje przebytą trasę przy uruchomionym trybie GPS-A w IC-E92D. 880 była nastawiona na 145.5875 i 92 nadawała też na tej QRG. Łącze internetowe podczas jazdy zestawione było na SE C702 (era).
Docelowo myślę aby równocześnie z moim node w Trzebieży uruchomiony był D-PRS Interface, tak aby stacje przcujące z GPS na przemienniku kołowskim SR1UVS były widziane na mapach APRS. Oczywiście do czasu gdy nie uruchomimy oryginalnego repeta ICOMA.
Dokładniejsze zdjęcie na moim blogu.
http://jo73gp.wordpress.com/category/d-staraprs/
Piotrek SQ1BHQ Trzebież |
| |
SQ1BHQ | 29.09.2009 12:17:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #330814 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Testy DPRS w Trzebieży SQ1BHQ-B wykonane w dniu wczorajszym wykazały to, że duża część ramek zawierających dane z GPS nie "doleciały" poprawnie. Stacja D-Star wysyła ramkę na SR1UVS Kołowo k/Szczecina a SQ1BHQ-B Trzebież DPRS ją odbiera. Log DPRS zawierał sporo przekłamań co w rezultacie przekłada się na to, że pozycja nie trafiła do sieci APRS.
Maciej SP1QXN jadąc wczoraj z pacy do domu stwerdził, że spora część ramek nie została przekazana do sieci APRS.
Przemyślenia: Interface DPRS powinien być podpięty bezpośrednio do odbiornika RPT.
Piotrek SQ1BHQ Trzebież |
| |
SQ1BHQ | 08.10.2009 11:02:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #335960 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 3 | Wczoraj zrobiłem kabelek RS232 do IC-E92D. Umożliwiło mi to podpięcie radaia do PC i uruchomienie IGate DPRS. Nadawałem jadąc z Trzebieży mocą 50W (ID-E880)
A tak wygląda DVAR HotSpot i DPRS
Aktualny stan DVAR HotSpot i DPRS
http://jo73gp.wordpress.com/category/sq1bhqnode-status/ |
| |
SQ1BHQ | 12.10.2009 11:29:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #338736 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 2 | Dziś zamontowałem Cometa 24KG. Jestem bardzo zadowolony z zasięgu DPRS w Trzebieży, weszła nawet ramka z centrum Szczecina
Piotrek SQ1BHQ Trzebież |
| |
aeoui | 12.10.2009 20:50:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02HM
Posty: 16 #339308 Od: 2009-4-20
| Cometa 24KG? a jak sie pod mosty miescisz? na wyższy samochód to wychodzi ponad 4m o gałęziach nad drogą nie wspominając |
| |
SQ1BHQ | 12.10.2009 21:31:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #339355 Od: 2009-3-2
| Jak widać po mapie jakoś idzie Zgadza się na niższe gałęzie trzeba uważać. Dobrze, że 106 nie jest za wysoka. Ale za to jak podjedzie się na górkę to sporo więcej słychać. Najlepsze są zdziwione miny niektórych użytkowników CB
Piotrek SQ1BHQ Trzebież |
| |
Electra | 24.11.2024 07:29:24 |
|
|
| |
aeoui | 12.10.2009 21:44:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02HM
Posty: 16 #339371 Od: 2009-4-20
| Na Navarze ciężko jest. By móc wogóle jeździć musiałem wymienić na Cometa o połowę mniejszego a i tak gałęzie..... Ale większość po aglomeracji stołecznej więc bez tragedii w DV. |
| |
SP5QIR | 13.10.2009 12:02:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: SP, KO02DF
Posty: 1062 #339565 Od: 2009-8-31
| Szkoda że 880'ka nie posiada funkcji smartbecon bo strasznie to obciąża repet biorąc pod uwagę przetważanie wiadomości przez przemiennik innych funkcji d-starowych. Piotr, co ile masz ustawione wysyłanie pozycji GPS ?? _________________ Pzdr 73 de SP5QIR, Artur |
| |
SQ1BHQ | 13.10.2009 12:24:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #339576 Od: 2009-3-2
| A to różnie czasami 1min lub częściej ale na simplexie. Na repecie tak często nie nadaję. Zauważyłem też, że jak 92 w Trzebieży nastawiona jest na częstotliwość wyjściową SR1UVS 439.4125 To "ramki" nadawane na SR1UVS bardzo słabo "wchodzą" Na takim rozwiązaniu jakiem jest SR1UVS prawdopodobnie trzeba by było podpiąć radio na DPRS bezpośtednio do odbiornika.
Piotrek SQ1BHQ Trzebież
|
| |
SP5QWK | 13.10.2009 13:02:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Łowicz/Warszawa
Posty: 1084 #339615 Od: 2009-2-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Na SR5UVA jest podobnie. Jak można zaobserwować na D-PRS interface, spora liczba ramek przychodzi z błędami, przekłamaniami i nie jest przepuszczana do serwerów APRS. Każda ramka zawiera CRC i jak się tylko coś nie zgadza, to klops. Po za tym jest z radiem ręcznym jeszcze inny problem: funkcja oszczędzania baterii. Zanim "zaskoczy" odbiornik to część ramki umknie. Po za tym mogą być jeszcze problemy wynikające z natury niektórych radiotelefonów, oraz samego przemiennika. Chodzi o czasy załączenia się poszczególnych urządzeń, oraz tego jak długi "rozbieg" ma dany model radia zanim pośle właściwą ramkę. Zupełnie jak w APRS. _________________ Artur Łowicz JO92XC/ Warszawa KO02KF SR5UVA Team http://www.sr5uva.org/ http://sp5.jestok.com/ FM-Link Team: http://fm-link.pl/
|
| |
SP5QIR | 13.10.2009 15:00:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: SP, KO02DF
Posty: 1062 #339719 Od: 2009-8-31
| Właśnie te opóżnienia to istotny problem w dobrej konfiguracji sprzętu, też to zuważyłem. W instrukcji do Icoma zalecają wyłączenie funkcji oszczędzania baterii - dokładnie tak jak pisze Artur sp5qwk, po to aby zapobiec problemom z opóżnieniami. Reasumując - nie do końca jest to dobrze rozwiązane _________________ Pzdr 73 de SP5QIR, Artur |
| |
SP5QIR | 13.10.2009 15:05:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: SP, KO02DF
Posty: 1062 #339722 Od: 2009-8-31
| Ja jestem narazie off na D-PRS z powodu braku mike'a do swojej 92'ki. Z tego co czytam na zagranicznych forach wiele osób ustawia w radiach tryb przesyłania informacji z auto na PTT. I to jest chyba najlepsze rozwiązanie - nie klepie przemiennik i mniej QRM'ow w eterze. Cóż APRS'u to nie zastąpi hi... _________________ Pzdr 73 de SP5QIR, Artur |
| |
SQ1BHQ | 13.10.2009 15:29:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Trzebież, JO73gp
Posty: 457 #339746 Od: 2009-3-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Zgadza się, mam wyłączoną funkcję oszczędzania baterii w 92. APRSu to nie zastąpi ale fajnie że coś takiego udało się zaimplementować do D-Star. Fajna sprawa będzie jak np. będąc na wakacjach za granicą, gdzie nie będziemy w zasięgu digi APRS, odpalamy swój DPRS i widać już nas na mapie Mam już zrobiony kabelek RS232 do ID-E880i IC-E92D, w zależności czy poruszam się autem lub pieszo mogę "odpalić" swój lokalny Igate DPRS
Piotrek SQ1BHQ |
| |
Electra | 24.11.2024 07:29:24 |
|
|