| |
SQ5KVS | 18.12.2019 10:47:05 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa/Gocław
Posty: 2339 #5327443 Od: 2011-9-28
| Samo wywołanie przerwania (przerwanie tego co się robi, wskoczenie do IRQ, wrócenie) zajmuje w AVR'ach 8- 10 cykli. Niezależnie czy to ASM czy nie. Dodatkowo (domyślnie, z avr-gcc) trzeba kopiować i wracać ze stosem co zajmuje sporo więcej. Ale można użyć przerwań "NAKED" https://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__avr__interrupts.html#ga8b4c7e44627db0a60d676213add42d64 tylko wtedy trzeba samemu zadbać. Tak czy inaczej kilkanaście cykli to zajmie. _________________ Karol SQ5KVS |
| |
Electra | 16.07.2025 05:39:16 |

 |
|
| |
sp6ryd | 18.12.2019 16:41:36 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3902 #5328087 Od: 2012-1-22
| Tu chodziloby wylacznie o utrzymanie synchronizacji linii podczas nadawania obrazu sstv. Zakladam ze przerwania generowane bylyby przez wewnetrzny sprzetowy timer a jedyne zmienne mogly by byc nawet globalne. Generowanie sstv jest na tyle krytyczne czasowo ze procesor nie powinien wykonywac w tym czasie niczego innego |
| |
sq6ade | 18.12.2019 20:34:02 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15258 #5328523 Od: 2008-3-21
| Fajne sztuczki robi się bez używania irq i stosu Ale kto dziś o tym pamięta ekh ekh  _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu

|