3Y0I Bouvet | |
| | EI2KK | 15.03.2019 15:52:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2647400 Od: 2012-8-7
Ilość edycji wpisu: 2 | sq8luu pisze:
no a jakie ?
/m - jeździ albo pływa po wodach terytorialnych /mm - płynie po wodach międzynarodowych
A jak w porcie stoi statek , to chyba /p lub ZS/znak indywidualny ?
...to tu też się przepisy zmieniły ?
A dlaczego zakładasz, że przepisy z SP obowiązują na całym swiecie?
Przykład:
7.2 Maritime Mobile Station Operation 64.Licensees who wish to operate an Amateur Mobile Station on water must use Maritime Mobile and the call-sign should be suffixed with “/MM” (pronounced “slash maritime mobile” on phone). 65.Subject to the approval of the Ships Master and / or owner, Maritime Mobile operation may be permitted on a maritime vessel (boat, ship, dinghy, etc.) and is restricted to the frequencies specified in Annex 1. Please note that in addition to all seas falling within the jurisdiction of the State, use of Amateur Radio equipment on all waterways within the Irish jurisdiction, including all rivers and lakes, also constitutes Maritime Mobile Operation for the purposes of an Amateur Station Licence. _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | Electra | 28.11.2024 17:02:32 |
|
| | | sq8luu | 15.03.2019 18:38:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: BIAŁA PODLASKA
Posty: 118 #2647462 Od: 2011-7-3
| EI2KK pisze: sq8luu pisze:
no a jakie ?
/m - jeździ albo pływa po wodach terytorialnych /mm - płynie po wodach międzynarodowych
A jak w porcie stoi statek , to chyba /p lub ZS/znak indywidualny ?
...to tu też się przepisy zmieniły ?
A dlaczego zakładasz, że przepisy z SP obowiązują na całym swiecie?
Przykład:
7.2 Maritime Mobile Station Operation 64.Licensees who wish to operate an Amateur Mobile Station on water must use Maritime Mobile and the call-sign should be suffixed with “/MM” (pronounced “slash maritime mobile” on phone). 65.Subject to the approval of the Ships Master and / or owner, Maritime Mobile operation may be permitted on a maritime vessel (boat, ship, dinghy, etc.) and is restricted to the frequencies specified in Annex 1. Please note that in addition to all seas falling within the jurisdiction of the State, use of Amateur Radio equipment on all waterways within the Irish jurisdiction, including all rivers and lakes, also constitutes Maritime Mobile Operation for the purposes of an Amateur Station Licence.
To raczej są międzynarodowe przepisy ustalane na Międzynarodowej Konferencji Telekomunikacyjnej że 12 mil morskich od brzegu używa się /mm . Tu się nic nie zmieniło ...A że w Irlandii możesz do kałuży postawić miskę i stanąć w niej z Boafengiem w ręku łamiąc swój znak /mm no to dobrze. Nie mam nic przeciwko . Pływaj - życzę stopy wody pod miską | | | zebuu | 15.03.2019 20:07:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Okręg 6
Posty: 168 #2647509 Od: 2015-4-19
| [quote=EI2KK]sq8luu pisze: SQ5W pisze:
Panowie, zejdźcie na ziemię. Temat dotyczy 3Y0I czyli wyprawy na Bouvet. Załóżcie sobie temat "Aspekty prawne w krótkofalarstwie" i tam się produkujcie.
No własnie na 14.022 pracował E51DOM /mm czyli wypłynęli już na wody międzynarodowe ?
A dlaczego zakładasz, ze jesli /mm to wody miedzynarodowe?[/quote]
Czegoś chyba nie rozumiesz . Czego podstaw.
| | | SP1NY | 15.03.2019 20:25:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Dąbki
Posty: 1465 #2647519 Od: 2010-8-5
| 3z9dx pisze:
Ostatnie załadunki ,2 tony wody do picia,żarło na 90 dni,
Tak z czystej ciekawości. Czy na tej jednostce jest wyparownik wody morskiej, jeżeli tak to o jakiej wydajności??? Te 2 tony to w zbiornikach czy w butelkach tylko do picia - na ile osób??? Jaką całkowitą objętość mają zbiorniki wody słodkiej???
_________________ 73, Mirek | | | sp3mep | 15.03.2019 21:41:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3893 #2647556 Od: 2009-2-21
| panowie watek nie jest o "pozwoleniach" ,-)
3z9dx pisze:
,,,,,,,,,,,,,,,
Ostatnie załadunki ,2 tony wody do picia,żarło na 90 dni, po jabłku na łeb/dzień i takie tam .
Za kilka dni finalnie start.
Odpowiadam teraz tym którzy zastanawiali się dlaczego jesteśmy w Cape Town od prawie 5 miesięcy... - Jeden z naszych członków wyprawy od dawna chciał spróbować ...skóry innego koloru, więc daliśmy mu możliwość wyboru i testowania do woli. (wszystkich odcieni brązu)
-Pogoda w tym czasie sięga 30 stopni plus, więc zaoszczędziliśmy na oponach zimowych.
-My jako krótkofalowcy! znamy się najlepiej na wszystkim, więc jedynym słusznym posunięciem było przylecieć wcześniej i wszystko samemu sprawdzić, oraz doradzać inżynierom od silników, przełożeń w skrzyni, mechanikom od hydrauliki, i takie tam ...no wiesz, to co zwykle robią Polscy krótkofalowcy ...czyli normalka.
-Kolejny kolega uciekał przed żoną nimfomanką, tutaj go nie dopadła!....Zwyczajnie... nie dostała przepustki na wejście do portu.
-Ogólnie wydajemy kasę z dotacji na picie, palenie i prostytutki...to też taki przecież.. ''po naszemu''
Na koniec dodam ,że udało się przygotować wyprawę w pół roku, za swoje w 97% Czy się uda? czas pokaże... zrobiliśmy to w 6 miesięcy za 1/4 budżetu wyprawy 3y0z. Oni potrzebowali na to 2 lata i jeden MILION DOLCA NIE SWOJEJ KASY.
pozdrawiam
Dominik, obyście szczęśliwie dotarli i następne bezpiecznie "desantowali", nie sądzę abym się do was dowołał ,prawdę mówiąc nie wiem czy będę pamiętał o waszej wyprawie, :-) ale trzymam kciuki,chciałbym aby wam się udało, aby po raz kolejny "wyszło" że Polak da rade, aaaaaa, jeszcze jedno, jak będziecie "lądować" na tej plaży to uważajcie na te foki,morświny, mewy i takie tam, aby was nie zeżarły, _________________ Jurek ------------------- od czasu jak znam alfabet Morsa nie mogę słuchać padającego deszczu, wczoraj wołał mnie na drinka, trzy razy, i to po imieniu, (nie moje :-)) | | | EI2KK | 15.03.2019 22:31:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2647576 Od: 2012-8-7
|
Chyba ty nie rozumiesz podstaw. Będąc na terenie innego kraju, w tym na jego wodach terytorialnych, obowiązują cię przepisy tego kraju, bez względu na twoje osobiste wyobrażenia o porządku wszechświata. _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | EI2KK | 15.03.2019 23:55:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2647592 Od: 2012-8-7
| SQ5KLN pisze:
Masz rację, w Wielkiej Brytanii czy Irlandii używa się /mm także na wodach terytorialnych czy śródlądowych ale Dominik (pod znakiem E51DOM) jest kilkanaście tysięcy kilometrów bardziej na południe (i wprawdzie na terenach Wspólnoty Narodów uznających brytyjską królową jako głowę państwa, ale przepisy brytyjskie już nie są tam chyba obowiązującym prawem ).
A czy ja gdziekolwiek napisałem, że obowiązują tam regulacje z EI czy G? Podałem przykład, że SP nie jest tu wyznacznikiem prawa dla reszt świata, tylko tyle. Na pewno nie obowiązują w Cape Town przepisy z SP, bez względu na osobiste przekonania kolegów... może są podobne, może jeszcze inne niż w SP czy EI.
Zakladam jedynie, że krotkofalowiec ze znacznym stażem dxpedycyjnym wie co robi kedy uzywa znaku /MM. Nie wyciągam żadnych wniosków poza takim, że nadaje z jakiejś jednostki pływającej.
_________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | sp8nth | 19.03.2019 07:38:13 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 716 #2648729 Od: 2008-9-2
| Właśnie wypłynęli !
https://www.vesselfinder.com/pl/?imo=7225051 | | | SP1NY | 19.03.2019 08:10:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Dąbki
Posty: 1465 #2648740 Od: 2010-8-5
| ETA Bouvet Island 24.03 _________________ 73, Mirek | | | EI2KK | 19.03.2019 08:49:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2648746 Od: 2012-8-7
|
A co cię tak dziwi? Ocean to nie Jezioro Charzykowskie, trochę trzeba płynąć, a po uciechach życia w Cape Town załoga odwykła od wioseł.. ,) _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | SP8LBK | 19.03.2019 09:30:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #2648757 Od: 2010-8-3
| Z podaną prędkości, ok. 30km/h w ciągu doby powinni przepłynąć ponad 700km. Teoretycznie w ciągu 6 dni daje to ponad 4000km. Oby tylko wrócili cali i zdrowi. Jest to chyba jedna z najtrudniejszych wypraw w historii wypraw DX-owych. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK | | | Electra | 28.11.2024 17:02:32 |
|
| | | SP1AD | 19.03.2019 11:17:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73FK
Posty: 135 #2648794 Od: 2017-6-30
| Szczesliwego rejsu! Trzymam kciuki! _________________ Nie przegap nowości !!!
Nowości na PFK
73' Adrian SP1AD
| | | EI2KK | 19.03.2019 12:11:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2648811 Od: 2012-8-7
|
..i kilo stopy pod wodą!!! _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | malcolm | 19.03.2019 12:21:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kepler-186f
Posty: 1060 #2648814 Od: 2013-10-1
|
A nie: stopy wody pod kilem? Chyba jednak cos pokreciles _________________
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...
...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...
Ultra szybki elektron!!!
8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,
Naucz się w końcu lutować! LINK
Pozdro Malcolm
| | | HF1D | 19.03.2019 12:27:49 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2574 #2648817 Od: 2015-1-28
| malcolm pisze:
A nie: stopy wody pod kilem? Chyba jednak cos pokreciles
Tylko siąść i płakać Nie pokręcił. _________________ Pozdrawiam Jurek HF1D
| | | malcolm | 19.03.2019 12:30:49 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kepler-186f
Posty: 1060 #2648819 Od: 2013-10-1
| HF1D pisze: Tylko siąść i płakać
Siadaj i placz _________________
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...
...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...
Ultra szybki elektron!!!
8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,
Naucz się w końcu lutować! LINK
Pozdro Malcolm
| | | SP1NY | 19.03.2019 12:31:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Dąbki
Posty: 1465 #2648820 Od: 2010-8-5
Ilość edycji wpisu: 2 | EI2KK pisze:
A co cię tak dziwi? Ocean to nie Jezioro Charzykowskie, trochę trzeba płynąć,
Nawet nie wiesz jak ja dobrze to wiem. W/g AIS "Atlantic Tuna" porusza się z prędkością 7,2 kn czyli w ciągu doby pokona 173 Mm w zaokrągleniu. Dystans do pokonania to z grubsza 1911 Mm, no niech będzie 1800 Mm https://www.distancefromto.net/distance-from-bouvet-island-to-south-africa Przy tej prędkości dopłyną tam za 10,4 dnia czyli w najlepszym układzie 29.03 A trzeba wziąć pod uwagę że mogą mieć coraz gorszą pogodę i utrzymanie średniej prędkości na poziomie 7 Kn może być problematyczne.
A teraz zadanie dla Ciebie. O ile musi zwiększyć prędkość "Atlantic Tuna" by osiągnąć Bouvet Island 24.03 Stąd jest moje zdziwienie.
Andrzej SP8LBK 7,2 Kn x 1,85 km = 13,3 km/h a nie jak podałeś 30 km/h _________________ 73, Mirek | | | SP8LBK | 19.03.2019 13:09:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #2648829 Od: 2010-8-3
| SP1NY pisze: EI2KK pisze:
A co cię tak dziwi? Ocean to nie Jezioro Charzykowskie, trochę trzeba płynąć,
Nawet nie wiesz jak ja dobrze to wiem. W/g AIS "Atlantic Tuna" porusza się z prędkością 7,2 kn czyli w ciągu doby pokona 173 Mm w zaokrągleniu. Dystans do pokonania to z grubsza 1911 Mm, no niech będzie 1800 Mm https://www.distancefromto.net/distance-from-bouvet-island-to-south-africa Przy tej prędkości dopłyną tam za 10,4 dnia czyli w najlepszym układzie 29.03 A trzeba wziąć pod uwagę że mogą mieć coraz gorszą pogodę i utrzymanie średniej prędkości na poziomie 7 Kn może być problematyczne.
A teraz zadanie dla Ciebie. O ile musi zwiększyć prędkość "Atlantic Tuna" by osiągnąć Bouvet Island 24.03 Stąd jest moje zdziwienie.
Andrzej SP8LBK 7,2 Kn x 1,85 km = 13,3 km/h a nie jak podałeś 30 km/h
Masz rację. 13,3km/h. Czyli 2x szybciej niż piechur. Wystarczy spojrzeć na mapę świata. Mają przecież z górki.
Ach te węzły i te Wasze mile ) _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK | | | EI2KK | 19.03.2019 13:42:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1746 #2648836 Od: 2012-8-7
| SP1NY pisze:
W/g AIS "Atlantic Tuna" porusza się z prędkością 7,2 kn
No właśnie, jak sam piszesz, to prędkość średnia, z uwzględnieniem manewrów w porcie, oczekiwaniu na redzie i takich tam.. ,) (to był żart, Jurek nie musi zalewać się łzami znowu)
Poza tym.. twój pomiar jest tendencyjny, zapewne aby poprzeć twoje wyliczenia - statki nie pływają zazwyczaj po lądzie, więc nie mierz odległości do środka South Africa, tylko do Cape Town - a to daje ponad 500 mil morskich bliżej.
1911 - 1384 = 527.
Podzielmy tą różnicę odległości przez prędkość którą wyliczyłeś: 527 : 173 = 3.04 dnia
Zauważ, że ETA podaje to samo źródło które podaje też wspomnianą przez ciebie prędkość, możliwe że uwzględnia prądy, wiatr itp. Poza tym, obecna prędkość wzrosła, niewiele, ale jednak... ostatni raport (za free) z przed ponad trzech godzin, pewnie juz się rozpedzili nieco więcej ,)
_________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
DMR TG 2600 (2720126)
| | | SP8UFT | 19.03.2019 13:56:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO11JI
Posty: 904 #2648840 Od: 2013-12-27
| ...o i następny globalny problem....co za różnica 24 czy 29 grunt, że do przodu i oby szczęśliwie. P.S. ...jest jakiś plan odnośnie długości pobytu na wyspie czy wielka improwizacja w zależności od 1000 czynników, które mogą mieć na to wpływ??? _________________ VY 73! Tomek | | | Electra | 28.11.2024 17:02:32 |
|
|
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|