| |
kc8p | 20.07.2021 04:54:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #7843495 Od: 2021-3-11
| Witam,
Niestety wyglada że trafiłem na jakiś felerny silnik, od samego początku, po około 4 miesiącach od instalacji zaczęły się pierwsze problemy...prawdopodobnie coś ze szczotkami.
Zdecydowałem się an wymianę silnika na wieży, operacja skomplikowana trochę, ale mam nadzieję że się powiedzie. W związku z tym ze operacja jest dość skomplikowana, muszę przygotować odpowiednie narzędzia i zaplanować wszystko krok po kroku.
Czy ktoś z was posiada taki rotor dostępny (pod ręką) i może sprawdzić jakich kluczy (rozmiary) oraz śrubokrętów będę potrzebował, aby dokonać wymiany na wieży? |
| |
Electra | 28.11.2024 07:05:37 |
|
|
| |
SQ7SAU | 20.07.2021 07:19:09 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Zduńska Wola
Posty: 229 #7843507 Od: 2014-7-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Klucz płaski/oczkowy10. Śrubokręt płaski 8 mm oraz 15 mm (masywny). Śrubokręt krzyżakowy nie za duży 😁Opcjonalnie klucz 30. Patrząc na rotor, nie wiem czy to się uda, bez demontażu anten/y. W każdym razie życzę powodzenia. _________________ 73! Tomek SQ7SAU / SWL SP7 15 075 jedna zasada - piłeś nie mów, nie pisz...
|
| |
sp6fig | 20.07.2021 13:41:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wałbrzych JO80DT
Posty: 1411 #7843628 Od: 2009-3-24
| Należy zapytać co to jest wieża? Jak zabudowany jest napęd? Jeśli wieża jest masztem to raczej bym był skłonny do zdjęcia napęd i na wymiany silnika na poziomie gruntu. Ja swego czasu na maszcie miałem specjalnych wysięgnik i na niego przekładałem system antenowy. To umożliwiało mi na zdjęcia napędu i swobodną naprawę. _________________ 73 ` Marian |
| |
kc8p | 20.07.2021 19:10:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #7843768 Od: 2021-3-11
| SQ7SAU pisze:
Klucz płaski/oczkowy10. Śrubokręt płaski 8 mm oraz 15 mm (masywny). Śrubokręt krzyżakowy nie za duży 😁,Opcjonalnie klucz 30. Patrząc na rotor, nie wiem czy to się uda, bez demontażu anten/y. W każdym razie życzę powodzenia.
Producent podesłał instrukcje jak się do tego zabrać, trzeba odkręcić śruby od masztu, później pokrywkę z góry i odkręcić silnik...
Jaki jest rozmiar klucza do tych śrub, które trzymają rurę masztu? 17mm czy 19mm? |
| |
kc8p | 20.07.2021 19:24:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #7843770 Od: 2021-3-11
| sp6fig pisze:
Należy zapytać co to jest wieża? Jak zabudowany jest napęd? Jeśli wieża jest masztem to raczej bym był skłonny do zdjęcia napęd i na wymiany silnika na poziomie gruntu. Ja swego czasu na maszcie miałem specjalnych wysięgnik i na niego przekładałem system antenowy. To umożliwiało mi na zdjęcia napędu i swobodną naprawę.
Tak to wyglada
|
| |
SQ7SAU | 20.07.2021 21:17:51 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Zduńska Wola
Posty: 229 #7843795 Od: 2014-7-2
| kc8p pisze: SQ7SAU pisze:
Klucz płaski/oczkowy10. Śrubokręt płaski 8 mm oraz 15 mm (masywny). Śrubokręt krzyżakowy nie za duży 😁,,Opcjonalnie klucz 30. Patrząc na rotor, nie wiem czy to się uda, bez demontażu anten/y. W każdym razie życzę powodzenia.
Producent podesłał instrukcje jak się do tego zabrać, trzeba odkręcić śruby od masztu, później pokrywkę z góry i odkręcić silnik...
Jaki jest rozmiar klucza do tych śrub, które trzymają rurę masztu? 17mm czy 19mm?
17mm _________________ 73! Tomek SQ7SAU / SWL SP7 15 075 jedna zasada - piłeś nie mów, nie pisz...
|
| |
kc8p | 20.07.2021 21:21:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #7843797 Od: 2021-3-11
| [quote=SQ7SAU]kc8p pisze: SQ7SAU pisze:
Klucz płaski/oczkowy10. Śrubokręt płaski 8 mm oraz 15 mm (masywny). Śrubokręt krzyżakowy nie za duży 😁,,,Opcjonalnie klucz 30. Patrząc na rotor, nie wiem czy to się uda, bez demontażu anten/y. W każdym razie życzę powodzenia.
Producent podesłał instrukcje jak się do tego zabrać, trzeba odkręcić śruby od masztu, później pokrywkę z góry i odkręcić silnik...
Jaki jest rozmiar klucza do tych śrub, które trzymają rurę masztu? 17mm czy 19mm?
17mm[/quote]
Dzięki! |
| |
kc8p | 01.10.2021 03:19:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #7867093 Od: 2021-3-11
Ilość edycji wpisu: 1 | W końcu udało mi się za pomocą podnośnika wymienić silnik w Raku, cała operacja trwała około godziny na wysokości około 20 metrów. Niestety jak widać na zdjęciach poniżej, zabezpieczenie silnika jest bardzo kiepskie! Wirnik kompletnie zapiekł się w łożysku ślizgowym.
|
| |
Electra | 28.11.2024 07:05:37 |
|
|