NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » ICOM 7000

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Icom 7000

  
sp5iou
10.07.2014 06:53:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2014 #1885051
Od: 2012-9-2
Hej.
Mój IC 7000 na oryginalnych kablach z. bezpiecznikami typu samochodowego i z pudełkiem odkłócającym ma pełne 100W na KF. Zasilane 13.8V transformatorowy zasilacz 30A QJE. Radio mam 2 lata, codziennie używane.
Wycinanie bezpieczników to tylko częściowe obejście problemu a nie jego rozwiązani. W dodatku przy awarii może prowadzić do pożaru.
Ale istotnie rezystancja kabli zasilających ma znaczny wpływ na moc, zwłaszcza na KF. Doświadczyłem tego używając przedłużki w samochodzie.
Na 70cm wpływ powinien być znacznie mniejszy bo radio znamionowo ma tam mniejszą moc i pobór prądu.



_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
Electra25.11.2024 23:59:57
poziom 5

oczka
  
sp4tko
14.07.2014 15:02:02
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: Olsztyn KO03FT

Posty: 46 #1889327
Od: 2010-7-9
Witam wszystkich.
Ja dla odmiany mam taki problem. Otóż chciałem przystosować auto do pracy z terenu (twierdze, zamki itp) i w związku z tym położyłem oryginalny kabel OPC-1443 3.5m między bagażnikiem a przodem samochodu oraz dwa kable zasilające jeden z instalacji pokładowej (wykonany przez elektryka samochodowego) i drugi krótki do zasilania bezpośrednio z postawionego w bagażniku akumulatora.
Po podłączeniu panela sterującego zasilania i skrzynki antenowej oraz dipola na 40m podpartego masztem umieszczonym w stopie na którą najechałem kołem zacząłem pracę. Cóż się okazało, po naciśnięciu ptt radio wyłączało się. Założyłem ferryty na dwa końce kabla połączeniowego bz. SWR oczywiście w normie, auto uziemione bz, po podłaczeniu panela bezpośrednio do trx'a problem znikł. Wnioskuję że w.cz. indukowało się na kablu. Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić? Oczywiście wiem, że można cały trx umieścić z przodu auta ale chciałbym wykorzystać możliwość korzystania z panela.

Pozdrawiam

Jacek sp4tko
_________________
73 Jacek
  
sp5iou
14.07.2014 19:54:42
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2014 #1889664
Od: 2012-9-2
Hej.

Ja miałem ten sam problem. Pomogło założenie ferrytów na kabel łączący panel z radiem.
Niestety na 21 MHz przy użyciu wzmacniacza (500W) Gdy podłączę do panela słuchawki, radio potrafi się wyłaczyć. Ferryty na kablu słuchawek zmniejszyły problem, ale nie wyeliminowały do końca.
Zależy też której anteny używam. Pewnie promieniuje fider. Trzeba by założyć balun przy antenie (Inv-V), może by pomogło.

Jeśli nie masz ferrytów na kablu zailającym to spróbuj założyć, moze to zredukuje problem.

Niestety problemy z nanoszeniem się wcz nie są łatwe do zlokalizowania i usunięcia.

Miałem też problem z nanoszeniem się w.cz na interfejs do łączności cyfrowych. Ujawniało się to przy pracy na SSB - bardzo zła modulacja. Metodą odłączenia wszystkiego co zbędne i podłączaniu po kolei doszedłem do źródeł, a było ich kilka, m. in. sygnał ALC ze wzmacniacza (problem występował też przy wyłaczonym PA). Okazało się że samo połaczenie obudów, radia, skrzynki antenowej, zasilacza i wszystkich podłaczonych urządzeń było niewystarczające. Trzeba było również do wspólnej ziemi podłaczyć minus zasilacza i jak ręką odjął.

Miłej zabawy.

_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
sp4tko
14.07.2014 21:15:23
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: Olsztyn KO03FT

Posty: 46 #1889777
Od: 2010-7-9
    sp5iou pisze:

    Hej.


    Miałem też problem z nanoszeniem się w.cz na interfejs do łączności cyfrowych. Ujawniało się to przy pracy na SSB - bardzo zła modulacja. Metodą odłączenia wszystkiego co zbędne i podłączaniu po kolei doszedłem do źródeł, a było ich kilka, m. in. sygnał ALC ze wzmacniacza (problem występował też przy wyłaczonym PA). Okazało się że samo połaczenie obudów, radia, skrzynki antenowej, zasilacza i wszystkich podłaczonych urządzeń było niewystarczające. Trzeba było również do wspólnej ziemi podłaczyć minus zasilacza i jak ręką odjął.

    Miłej zabawy.





Dzięki, będę miał trochę zabawy ale popróbuję.

Pozdrawiam
_________________
73 Jacek
  
sp5iou
31.07.2014 06:48:44
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2014 #1905685
Od: 2012-9-2


Ilość edycji wpisu: 1
Ostatnio wmontowałem IC706 do samochodu. To radio podobne w kształcie i zamyśle do ic7000, choć starsze i prostsze.
Panel na kablu 7m. Nie stosuję uziemiania samocodu, ale auto ma wiecej blachy niż osobówka.
Antena inv L z trapem.
Nie doświadczyłem problemów z nanoszeniem się wcz. Uźywam również słuchawek, interfejsu civ cw i fsk.
Obudowa radia i skrzynki antenowej solidnie połączone z karoserią pojazdu. Na kablach takie zamykane ferryty. Na zasilajacych dwa, jeden za drugim, na ferrycie zawijam 1 zwój kabla, dla zwiększenia tłumienia w. cz.
_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
Electra25.11.2024 23:59:57
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » ICOM 7000

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny