| |
sp2hfh | 20.01.2012 16:57:33 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk JO94HI
Posty: 553 #845636 Od: 2008-10-4
| Przy zmianie pasma zaczynam słyszeć nieprzyjemne zgrzyty z AT w TS450SAT. Samo dostrajanie na określonym paśmie odbywa się "raczej" normalnie. Jeżeli AT wymaga smarowania to jakim smarem? Teflon ? _________________ Mariusz sp2hfh
FT857 FT1000MP MARK V Field TM261 TS450SAt - long time ego ant. H422 ant. WARC- home made multiband dipol ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna |
| |
Electra | 24.07.2025 16:21:35 |

 |
|
| |
SP8LBK | 20.01.2012 19:12:34 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5373 #845747 Od: 2010-8-3
| Smarowania nie wymaga AT lecz przekładnie w silnikach napędzające kondensatory. W TS-930SAT potraktowałem je WD-40 i pomogło. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
sp2hfh | 20.01.2012 20:17:27 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk JO94HI
Posty: 553 #845813 Od: 2008-10-4
| WD-40 akurat mam, wazelinę techniczna w sprayu też. Jutro rozbiorę TS-a. Czy demontaż jest prosty, czy też muszę o czymś wiedzieć ?  _________________ Mariusz sp2hfh
FT857 FT1000MP MARK V Field TM261 TS450SAt - long time ego ant. H422 ant. WARC- home made multiband dipol ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna |
| |
SP8LBK | 20.01.2012 20:53:32 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5373 #845857 Od: 2010-8-3
| Powinien wystarczyc śrubokręt i rozum bo trzeba wiedzieć co się chce za chwilę zrobić. Czyli najpierw myśleć a później robić  A tak na poważnie. Ja postawiłem radio tak aby silniki były pionowo i delikatnie psiukałem spray-em włącając kilka razy AT tak aby środek smarujący wpłynął do środka. Następnie postawiłem radio w normalnej pozycji i "kręciłem" AT w celu rozprowadzenia środka po przekładni. To samo z ośkami kondensatorów. Tam też zbiera się kurz i zwiększa tarcie. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |