| |
sq8ep | 26.11.2011 23:00:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 10 #808650 Od: 2010-4-22
| Witam serdecznie, w TRX TS520 bardzo ciężko i z dużymi skokami pracuje pokrętło strojenia VFO. Jako że do tego urządzenia mam duży sentyment i chciałbym żeby pracowało jak należy postanowiłem go naprawić. Rozebrałem przekładnię i wyczyściłem. Po złożeniu są wyraźne efekty, przekładnia pracuje o niebo lepiej (może nie jak nowa) ale już można pracować. Przed finalnym złożeniem chciałbym ją nasmarować na kolejne naście lat. Zwracam się z pytaniem czym taką przekładnie można smarować. Do testów nasmarowałem wazeliną techniczną - działa, ale czy to dobry pomysł aby tak zostawić? |
| |
Electra | 01.11.2024 00:32:46 |
|
|
| |
sq7ovv | 26.11.2011 23:49:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91LO
Posty: 1115 #808665 Od: 2010-9-22
| TO bardzo dobry pomysł. Wazelina techniczna jest bardzo dobrym smarem do takich urządzeń (w przeciwieństwie do wazeliny kosmetycznej, która może powodować korozję).
Pozdrówka Kuba |
| |
sq8mfe | 27.11.2011 01:31:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO11im
Posty: 52 #808680 Od: 2011-3-29
| Ja bym zastosował smar do mechanizmów magnetowidowych. _________________ 73, Andrzej - SQ8MFE |
| |
SP2LIG | 27.11.2011 08:02:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13099 #808693 Od: 2009-3-16
| Wazelina techniczna jest produktem na bazie ropy,jest szkodliwa dla wszelkich elementów gumowych.Chyba że są zrobione z gumy olejoodpornej.Swego czasu zastosowałem minimalną ilość specjalnego oleju do konserwacji broni.Wazelina kosmetyczna nie powoduje korozji metalu,co nie oznacza ze jest ok do smarowania mechanizmów,jest natomiast ok do smarowania całkowicie innych mechanizmów. ___________ Greg SP2LIG |
| |
SP7TBU | 27.11.2011 08:08:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #808695 Od: 2011-1-25
| Ja bym posmarował smarem grafitowym. Nie niszczy gumy i długo się utrzymuje. _________________ '73 Krzysztof
DMR
|
| |
sp3sul | 27.11.2011 08:15:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Strzelce Kraj. JO72SV
Posty: 507 #808696 Od: 2009-4-1
| Witam! Jest tych środków cała masa,ale zastosowana wazelina techniczna jest tu najlepsza. Sam również stałem przed tym dylematem i powiem tak - nie zgłaszałem tego pytania na forum,ponieważ trochę się krepowałem. Niby banalny problem i można doczekać się wielu dowcipów na ten temat. Szukałem w necie informacji z tym związanych i doczytałem się tego,co Koledzy tu radzą. Czyli wybór najbardziej na miejscu. Zalecana jest minimalna ilość użytego smaru. U mnie dodatkowym problem,było przemycie całej przekładni spirytusem i dopiero przesmarowałem bardzo cienką warstwą wazeliny technicznej. Radzę więc przemyć i użyć ponownie tego środka. Nie wiem jak u Kolegi,ale u mnie po tym zabiegu,przekładnia działa rewelacyjnie. Pozdrawiam - Mirek SP3SUL. |
| |
SQ7NLH | 27.11.2011 09:03:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 115 #808710 Od: 2009-4-30
Ilość edycji wpisu: 1 | http://allegro.pl/wurth-hhs-dry-lube-suchy-smar-do-lancuchow-i1954814271.html Najlepsze to są tego typu środki profesjonalne, które Ci nie wejdą w reakcje z tworzywami i nie spłyną pod wpływem wysokiej temperatury. To jest smar do Extremalnego stosowania i nawet Quadowcy go stosują. Jeśli ma na lata się trzymać tam gdzie go zastosowałeś to ten polecam zwłaszcza, że nie klei drobin pyłu i kurzu bo jest suchy a o to chodzi, żeby nie czyścić co jakiś czas mechanizmów. Nadmiarem nasmarujesz łańcuch w rowerze :-) Pozdrawiam |
| |
SP2IPT | 27.11.2011 09:48:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94GI
Posty: 1024 #808717 Od: 2011-2-13
| Poczytaj sobie jeszcze o smarze litowym - IMHO powinien byc lepszy od wazeliny itd. |
| |
SP2LIG | 27.11.2011 10:01:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13099 #808721 Od: 2009-3-16
| Przekładnia o której jest mowa nie przenosi żadnych sił i zapaćkanie jej smarem stałym będzie świadczyło tylko o nieznajomosci tematu.Tego typu przekładnie powinny(jeżeli jest to konieczne)być smarowane olejem o niskiej lepkości.Radziłbym również posmarować(po kropelce) ośki kół zębatych,tam mogą być przyczyny ciężkiej pracy całości. ___________ Greg SP2LIG |
| |
sp3aok | 27.11.2011 11:09:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #808741 Od: 2009-10-19
| SMAR MIEDZIANY i nigdy się nie zapiecze. Sklep motoryzacyjny smar do świec zapłonowych. _________________ SP9-1166 |
| |
SP2LIG | 27.11.2011 11:50:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13099 #808760 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | SP3AOK.
Zastanowiłeś się przed napisaniem tego postu SMAR MIEDZIANY,zobacz jaki jest temat tego wątku. Już jeden "znawca" podał tu smar grafitowy. ___________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 01.11.2024 00:32:46 |
|
|
| |
SP1GZL | 27.11.2011 11:51:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 114 #808762 Od: 2011-8-11
Ilość edycji wpisu: 1 | witam,
z doświadczeń mechaniki precyzyjnej (mamy stoły optyczne z precyzją ustawienia 500 nm !!!!!!!!!) podpowiem Ci, że napęd (przekładnię ) najpierw należy umyć , usuwając kurz i zanieczyszczenia mechaniczne (np. preparatem na bazie czterochlorku węgla fy Kontaktchemie oznaczonym "60" przeznaczonym głównie do zmywania styków)a następnie posmarować smarem specjalnym do mechaniki precyzyjnej (ten mogę Ci podesłać ) lub smarem do broni. Inne smary mają przeróżne zastosowania (np.litowy jest wodowypornym) wazelina w ogóle be !, w związku z czym byłbym za stosowaniem smarów do mechaniki precyzyjnej (w tym przypadku fy Schneeberger)..
to tyle.. _________________ pozdrawiam & 73' Roman SP1G (ex SP1GZL), HF0SEA,
Mamy najfajniejsze hobby na świecie! Niech sprawia nam wieczną radość!
RIGs: ICom'sy > 7800, 7000, ICM23, ICE92D & TS480SAT. Anteny: Opitibeam OB9-5, Waldkowa GP7DX + EXPERIMix'y. W bonusie permanentny brak czasu - NIESTETY ! ... |
| |
valdy | 27.11.2011 11:51:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR SP7HLQ
Posty: 138 #808763 Od: 2009-1-24
| A slyszeliscie Panowie o wazelinie i oleju silikonowym? (nap.silol 350,mozna go kupic w aptece!!) Doskonale srodki do tego celu, przede wszystkim nie absorbuja kurzu!! |
| |
dxman | 27.11.2011 12:02:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #808777 Od: 2011-8-23
| Polecam cos takiego od profesjonalnej firmy ALSI 3653 http://www.molydal.com.pl/index.php?go=smary003
|
| |
SP3SWJ | 27.11.2011 12:27:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #808790 Od: 2009-9-15
| smary - króki przegląd
http://www.piekarz.pl/images/offer/fdb9f21d29.pdf
ja ostatnio do przekładni kupiłem
http://www.piekarz.pl/?page=offer&item=27013 _________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
sp3aok | 27.11.2011 15:37:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #808902 Od: 2009-10-19
| SP2LIG pisze:
SP3AOK.
Zastanowiłeś się przed napisaniem tego postu SMAR MIEDZIANY,zobacz jaki jest temat tego wątku. Już jeden "znawca" podał tu smar grafitowy. ___________ Greg SP2LIG
SP2LIG Alfa i Omega wszystkie rozumy pozjadał.Poucza i strofuje innych.Kto Ci dał upoważnienie,do pouczania i strofowania kolegów tu na forum. Człowiek o odpowiednim poziomie,intelektualnym nigdy by tego nie zrobił. NIE SĄDŹ A NIE BĘDZIESZ SĄDZONY. cdn. _________________ SP9-1166 |
| |
SP3SWJ | 27.11.2011 15:52:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #808909 Od: 2009-9-15
| "patrząc z boku" .... sobie poguglałem
------------------- Miedziany
Zastosowanie: do smarowania zestyków elektrycznych małej mocy, połączeń elektrycznych, połączeń gwintowanych narażonych na wysokie temperatury.
Właściwości: - poprawia przewodzenie ładunków elektrycznych, - zapobiega zapieczeniu połączeń gwintowanych, - zapobiega utlenianiu
Nie nadaje się do smarowania łożysk. -------------
Grafitowy
Zastosowanie: - do resorów samochodowych - przekładni ślimakowych - gwintów, śrub narażonych na działania korodujące - łańcuchów i innych silnie obciążonych węzłów tarcia pracujących w zakresie temperatur od -20°C do 60°C - odporny na działanie zimnej wody
Uwaga: Nie należy stosować do mechanizmów precyzyjnych i łożysk.
-------------------------
Silikon+Teflon
Zastosowanie smaru: - automatyka przemysłowa - sprzęt audio & video - kserokopiarki, skanery - drukarki laserowe, igłowe, atramentowe - serwomechanizmy - przekładnie --------------------------
http://www.cyfronika.com.pl/smary_specjalistyczne.htm
.... zawsze można wszystko podać łagodniej bez "wycieczek" ... _________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
sp1cgt | 27.11.2011 16:30:45 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin
Posty: 511 #808926 Od: 2011-4-9
|
Gdzie TY widziałeś gumę w przekładni planetarnej??? _________________ Vy73!:Andrzej SP1CGT sp1cgt@wp.pl SPDMR:2601044 DV:SR1UVS |
| |
SP7TBU | 27.11.2011 16:54:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #808938 Od: 2011-1-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie pisałem że w przekładni jest guma tylko Greg napisał że wazelina techniczna niszczy gumę. Olej wyleci za jakiś czas i trzeba będzie zaś rozbierać dlatego proponuje smar grafitowy. Nie jestem znawcą jak tu jeden mędrzec uważa ale: Smar z czasem też uleci ale zostanie grafit który jak wiadomo ma właściwości ślizgowe. Można poczytać trochę o tym smarze w kartach katalogowych. _________________ '73 Krzysztof
DMR
|
| |
SP2LIG | 27.11.2011 17:13:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13099 #808956 Od: 2009-3-16
| SP3AOK.
Kolejny raz piszesz totalnie nie na temat wątku.Przyjmij do wiadomosci że człowiek całe życie się uczy i niedouczony umiera,to dotyczy pouczania. Chciałeś zabłysnąć że SMAREM MIEDZANYM a trafiłeś PB w płot niestety. Skoro tak napisałem jak wyżej to pewnie jakąś wiedzę mam,jeżeli chodzi o strofowanie to ma się to nijak do postu który Ciebie tak zabolał. Jeżeli chcesz kontynuować temat to proszę na priv. ___________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 01.11.2024 00:32:46 |
|
|