| |
SQ4IXT | 13.12.2016 21:43:28 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Białystok
Posty: 313 #2369995 Od: 2012-1-1
| Patrząc na folder reklamowy i swoje FT 817ND zauważyłem różnicę na obudowie radia od góry.Chodzi i ilość śrubek.Na folderze są dwie-na wysokości strzałki w lewo i klawisza ALL. W moim radio są trzy. dwie na wysokości strzałki w lewo (klawisz MODE) i jedna obok klawisza ALL. 1.Skąd ta różnica?? 2. Sprawa druga to to,że one śniedzieją.Co z tym zrobić???czemu tak się dzieje?? _________________ Marcin SQ4IXT |
| |
Electra | 27.11.2024 15:55:07 |
|
|
| |
SP6IX | 13.12.2016 21:59:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8218 #2370008 Od: 2008-3-18
| Wymień radio albo śrubki co wolisz,a radio pracuje poprawnie _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
sp5it | 13.12.2016 22:08:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02OI
Posty: 7495 #2370018 Od: 2009-12-28
| Chińska podróba _________________ You can't have too many antennas...
|
| |
sp3aok | 13.12.2016 22:22:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #2370028 Od: 2009-10-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Wymienić na nierdzewki. A wilgotność prawidłowa? (pomieszczenia)
Wygląda mi na to że te "śrubki" miały częsty kontakt z paluchami użytkownika. WNIOSEK... przed uruchomieniem TRx-a zakładać sterylne rękawiczki.Mogą być np. chirurgiczne.Hi. A tak na poważnie. Kropelka oliwy,na śrubki,I po kłopocie _________________ SP9-1166 |
| |
sp3aok | 13.12.2016 22:31:02 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #2370036 Od: 2009-10-19
| HF1D pisze:
No to Jureczku się popisałeś. _________________ SP9-1166 |
| |
SP9SM | 13.12.2016 22:34:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mikołów (JO90kd)
Posty: 658 #2370041 Od: 2016-7-16
| Nie prawidłowy tytuł - nie "zagwostka" ale zaśrubka". :-) _________________ Nie polemizuj z głupcami, prędzej czy później sprowadzą Cię do swojego poziomu! |
| |
sp3suz | 14.12.2016 04:14:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3411 #2370085 Od: 2011-3-19
| Ta trzecia śrubka to była za darmo dokręcona w ramach promocji. Firmy już nie dają rady wyśrubowywać parametrów na wyższe to dośrubowały obudowę. Teraz czekamy na pozłacane gniazda antenowe, posrebrzane już były w polskim sprzęcie morskim w latach 60/80. Teraz kolej na złoto. Jak mawiali kiedyś rodzice krótkofalowców izraelskich mieszkający w SP - "oczywyśśśśśście to musi panie Szlangbaum odpowiednia kosztooooooować" -hi _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
SP2LIG | 14.12.2016 08:58:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #2370151 Od: 2009-3-16
| sp3suz pisze: Ta trzecia śrubka to była za darmo dokręcona w ramach promocji. Firmy już nie dają rady wyśrubowywać parametrów na wyższe to dośrubowały obudowę. Teraz czekamy na pozłacane gniazda antenowe, posrebrzane już były w polskim sprzęcie morskim w latach 60/80. Teraz kolej na złoto. Jak mawiali kiedyś rodzice krótkofalowców izraelskich mieszkający w SP - "oczywyśśśśśście to musi panie Szlangbaum odpowiednia kosztooooooować" -hi
SP3SUZ.
Władek, śrubek nigdy nie jest za dużo. Co do drugiej części Twojego postu to nie dotyczyło imć Szlangbauma tylko Srula Rozenblata. ______________ Greg SP2LIG |
| |
sq8aqx | 14.12.2016 10:26:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Chorzelów k. Mielca
Posty: 523 #2370175 Od: 2009-5-16
| SQ4IXT pisze:
Patrząc na folder reklamowy i swoje FT 817ND zauważyłem różnicę na obudowie radia od góry.Chodzi i ilość śrubek.Na folderze są dwie-na wysokości strzałki w lewo i klawisza ALL. W moim radio są trzy. dwie na wysokości strzałki w lewo (klawisz MODE) i jedna obok klawisza ALL. 1.Skąd ta różnica?? 2. Sprawa druga to to,że one śniedzieją.Co z tym zrobić???czemu tak się dzieje??
Czy taka ilość śrubek jest u ciebie jak u mnie na foto? Jeżeli tak to jest poprawnie. Dwie przy panelu są od obudowy, a dwie kolejne od głośnika. Śrubki są pomalowane na czarno i nie korodują. Jeżeli wielokrotnie było rozkręcane i trzymane w wilgoci to będziesz miał taki efekt. Oczyścić i pomalować śrubki lub wymienić. Zobacz od razu czy obudowa od środka nie skorodowała. Część postów Marcin to efekt przemęczenia
_________________ EQ: IC-9100, IC-910, IC-9700, IC-970, IC-7600, TS-2000x, FT-817nd, m0nka, TM-D710, TH-D74, http://sq8aqx.blogspot.com/ Robert SQ8AQX |
| |
sp3hbf | 14.12.2016 10:33:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: świebodzin
Posty: 574 #2370179 Od: 2012-6-15
| A śrubki czarne znajdziesz w byle jakim rodio CB. |
| |
SP2LIG | 14.12.2016 16:36:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #2370296 Od: 2009-3-16
| Czarne śrubki można zrobić sobie samemu, wystarczy je poddać procesowi oksydowania. Zero kosztów a przyjemność jest wielka. ______________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 27.11.2024 15:55:08 |
|
|
| |
SQ4IXT | 14.12.2016 17:36:02 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Białystok
Posty: 313 #2370313 Od: 2012-1-1
| Widzę temat poruszył")i wzruszył ") nawet. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Ilość śrubek jest u mnie taka sama jak na zdjęciu.Także jest ok. Myślę tylko czemu wszystkie zaczęły mi korodowac w radiu za taką cenę. _________________ Marcin SQ4IXT |
| |
hummer130 | 14.12.2016 22:01:21 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Sosnowiec / JO90NF
Posty: 712 #2370432 Od: 2011-7-5
| SP2LIG pisze:
Czarne śrubki można zrobić sobie samemu, wystarczy je poddać procesowi oksydowania. Zero kosztów
Hmm... Chyba nie do końca. Kiedyś chciałem oksydować śrubki do mojej giwerki i po wielu przemyśleniach i poszukiwaniach w internetach wysłałem do kolegi do Lublina. Zrobił to chemicznie. Było ok tak do 6 miesięcy a później wystąpiła taka fioletowa poświata patrząc pod odpowiednim kątem. Jeżeli masz pomysł na dobrą oksyde i z zerowym kosztem to skorzystam. Podaj adres i jutro wysyłam śrubki bo mnie wkurza ten fiolet. _________________ Audi, vide, tace, si vis vivere in pace Marcin SQ9KRI. |
| |
sq6ade | 14.12.2016 22:15:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #2370440 Od: 2008-3-21
| Ale dno. Zejście na kolor śrubek. Ale zdaża się że okaleczenia śrubek doprowadzają do szału tych co oceniają egzemplarz po śrubkach. Z doświadczenia wiem że to zazwyczaj głąby techniczne. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
SP9SM | 14.12.2016 23:00:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mikołów (JO90kd)
Posty: 658 #2370451 Od: 2016-7-16
| Ale głąby czy nie - jest prosty sposób na czernirenie śrubek. Zagrzej śrubki do czerwoności, ale nie tak, żeby krawędzie się nadtapiały, potem zanurz je w starym oleju silnikowym, takim przepracowanym. Już nigdy nie będą korodować..... Acha - nie zapomnijcie je później dokręcić. _________________ Nie polemizuj z głupcami, prędzej czy później sprowadzą Cię do swojego poziomu! |
| |
SP2LIG | 15.12.2016 09:19:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #2370519 Od: 2009-3-16
| SP9SM pisze:
Ale głąby czy nie - jest prosty sposób na czernirenie śrubek. Zagrzej śrubki do czerwoności, ale nie tak, żeby krawędzie się nadtapiały, potem zanurz je w starym oleju silnikowym, takim przepracowanym. Już nigdy nie będą korodować..... Acha - nie zapomnijcie je później dokręcić.
Jeżeli zrobisz tak jak podaje powyższa "instrukcja techniczna" to efekt tego dzieła będzie totalnie ale do d... . Stary olej silnikowy przepracowany jest olejem zakwaszonym i co najwyżej nadaje się do spalenia w odpowiednim piecu. Znałem takich fachowców którzy stary przepalony a zarazem zakwaszony olej lali w progi i drzwi swoich samochodów celem wieczystej konserwacji bo im tak jakiś "fachowiec" podpowiedział, po pół roku w progach i drzwiach pojawiły się dziury.
Ja robiłem to tak z bardzo dobrym skutkiem: dany element który jest przeznaczony do oksydowania należy oczyścić następnie podgrzać do temp topnienia cyny tj 180-200 st C(nigdy do temp zmiany koloru elementu) następnie zanurzyć w kąpieli olejowej(w warunkach domowych najlepiej do tego nadaje się olej jadalny). W ten sposób oksydowałem skutecznie np. śruby zabezpieczające do kół PF 126 i PF 125 i inne elementy tutaj nie wymienione. _______________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 27.11.2024 15:55:08 |
|
|