| |
sq7ovv | 24.02.2013 16:43:54 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO91LO
Posty: 1115 #1206983 Od: 2010-9-22
| sp8jz pisze:
No to sq7jzp chcąc nadawać z tego w terenie będzie miał atrakcje okraszone każdorazowym dopasowywaniem anten
Taki urok nadawania z terenu 
Pozdrówka Kuba |
| |
Electra | 16.04.2025 10:47:35 |

 |
|
| |
SQ3PMM | 24.02.2013 20:08:53 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Mobil- gdzieś w afryce...
Posty: 339 #1207289 Od: 2011-3-14
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam serdecznie, i ja polecę YAESU FT-857, mały, niezbyt ciężki trx all in one... Pracuję z niego i w domu, samochodzie i w plenerze, na wycieczki zabieram akumulator żelowy 17ah i bez problemu wystarcza mi na cały dzień zabawy przy 50W na KF. Rzeczywiście filtry CW przydatne do zawodów ale przy normalnej pracy da się pracować z filtrami DSP. Pozdrawiam Michał SQ3PMM 73!! _________________ Strona naszej wyprawy http://www.rainbowtruck.pl Blog- zdjęcia i opisy http://www.rainbowtruck.blogspot.com MAPA APRS http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSQ3PMM-9&timerange=604800&tail=604800 Mój krótkofalarski twitter http://twitter.com/sq3pmm
Do spotkania na pasmach ! 73! |
| |
SQ7JZP | 24.02.2013 20:57:04 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 59 #1207373 Od: 2013-2-17
Ilość edycji wpisu: 1 | sp8jz pisze:
No to sq7jzp chcąc nadawać z tego w terenie będzie miał atrakcje okraszone każdorazowym dopasowywaniem anten
Wydawało mi się, że w przenośnych antenach na 2m/70cm dopasowanie impedancji uzyskuje się przez balun itp. na wejściu, i nie kombinuje się już ze skrzynką antenową..
|
| |
SQ3PMM | 24.02.2013 21:50:56 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Mobil- gdzieś w afryce...
Posty: 339 #1207443 Od: 2011-3-14
| SP1AP pisze: Misiu nie czaruj! Ja na moim 10-Watowym IC-703+ z "żelka" 17Ah daję radę popracować 4-5 godzin i to już po godzinie podświetlenie ekranu mi gaśnie, a Ty z tej samej 17-ki 50-ma Watami pracujesz cały dzień??? FT-857 na odbiorze pobiera prąd do 1A, a na nadawaniu do 22A, więc przy 50 Watach out musi wziąć z Akku minimum 10A!!! Resztę proponuję samemu wyliczyć, bo mi wychodzi, że za godzinę takiej pracy zeżre Ci wszystek prąd z akumulatora! No chyba, że się pomyliłeś i nie 50-ma, tylko 5-ma Watami pracowałeś??? 
Zbyszku, napisałem, że wystarcza mi na cały dzień zabawy w plenerze, to nie znaczy, że cały dzień nachalnie wciskam PTT To co podajesz to wartości z instrukcji, w rzeczywistości z powyłączanymi bajerami i squelchem pobiera toto 600 mA, a przy nadawaniu z mocą 50W w SSB z dobrze zestrojoną anteną pobiera z akumulatora ok. 6A Bez spinania nie chodzi nam tutaj o dokładne wyliczenia zużycia aku, a o podpowiedź dla kolegi jaki sprzęt ma wybrać... Z czystym sumieniem mogę polecić rzeczone FT-857 i do domu i na wycieczki.
Ps. w całym dniu zabawy uwzględniam również ognisko (lub grilla), piwko i celebrację natury 
Pozdrawiam Misiu 
_________________ Strona naszej wyprawy http://www.rainbowtruck.pl Blog- zdjęcia i opisy http://www.rainbowtruck.blogspot.com MAPA APRS http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSQ3PMM-9&timerange=604800&tail=604800 Mój krótkofalarski twitter http://twitter.com/sq3pmm
Do spotkania na pasmach ! 73! |
| |
SQ3PMM | 24.02.2013 22:18:27 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Mobil- gdzieś w afryce...
Posty: 339 #1207475 Od: 2011-3-14
| Zbyszku, świetnie! może w plenerze ? Zdarza mi się jeździć po zamkach, gdy zielona aura dookoła, a u Ciebie w okolicach pewnie ich nie brak A propo walizkowego agregatu, to jestem chyba jednak przeciwnikiem, nic tak nie psuje klimatu zielonego pleneru jak warczący klekotek i smród spalin (nie dla mnie takie lokalne QRM ) Poczekam może na przenośne, kieszonkowe reaktory atomowe, może uda mi się wtedy podnieść moc maksymalną w pozwoleniu i będę nosił ze sobą PA i w końcu zrobię jakiegoś DX'a a propos FT-857 to po dzisiejszych zawodach UBA jestem zdania, że filtr CW przydałby mi się bardzo, a niestety oryginały Yaesu to drożyzna...
Pozdrawiam _________________ Strona naszej wyprawy http://www.rainbowtruck.pl Blog- zdjęcia i opisy http://www.rainbowtruck.blogspot.com MAPA APRS http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSQ3PMM-9&timerange=604800&tail=604800 Mój krótkofalarski twitter http://twitter.com/sq3pmm
Do spotkania na pasmach ! 73! |
| |
tadeo482 | 24.02.2013 23:08:29 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1207571 Od: 2011-3-24
| Jak się jedzie samochodem, to lepiej zamiast tego warczacego agregatu kupic sobie drugi aku ołowiowy za 100 parę złotych. |
| |
tadeo482 | 24.02.2013 23:30:27 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1207590 Od: 2011-3-24
| Ten drugi aku można wiezć w bagażniku tylko dla samego radia, a naładować go w domu z prostownika, chyba to tańsze od paliwa do agregatu, chyba że chcemy zasilać na postoju jeszcze inne urządzenia na 230V |
| |
SQ3PMM | 24.02.2013 23:35:30 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Mobil- gdzieś w afryce...
Posty: 339 #1207596 Od: 2011-3-14
Ilość edycji wpisu: 1 | Zbyszek, zobacz co znalazłem http://gielda.qrz.pl/wyswietl.asp?id=32915 masz ze skrzynką Ja na wojaże zabieram dipol wielopasmowy i dostrajam mfj 902, czasami wieszam go jako inv.V, zależy jak z drzewami podpasuje . Niestety z zasilaniem z chodzącego samochodu jest problem, bo zazwyczaj elektryka samochodowa sieje... Ciekawe w zasadzie jak jest z tymi walizkowymi generatorami i ich sianiem...
edit: a do innych urządzeń zawsze możemy użyć przetwornicy 12/230V... 
Pozdro. _________________ Strona naszej wyprawy http://www.rainbowtruck.pl Blog- zdjęcia i opisy http://www.rainbowtruck.blogspot.com MAPA APRS http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSQ3PMM-9&timerange=604800&tail=604800 Mój krótkofalarski twitter http://twitter.com/sq3pmm
Do spotkania na pasmach ! 73! |
| |
SQ3PMM | 24.02.2013 23:43:17 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Mobil- gdzieś w afryce...
Posty: 339 #1207599 Od: 2011-3-14
| SP1AP pisze: Toż ten drugi akku można w czasie jazdy ładować równolegle z alternatora samochodowego! Przecież nawet te najsłabsze są 350-Watowe, a to nie byle co, do ładowania 2 akumulatorów wystarczy, bo tak miałem jeszcze w "Syrenie", że drugi był w bagażniku i dlatego nigdy nie miałem kłopotów z odpalaniem, he, he! 
Zbyszek, to wspaniała wiadomość, zawsze bałem się podłączać drugi ze względu na możliwość uwalenia alternatora, a nie ma tu wpływu pojemność aku? Oczywiście żelowego nie warto ładować w ten sposób ale mam jeszcze jeden samochodowy w ten sposób będę mógł się zabawić cały weekend 
Pozdrawiam _________________ Strona naszej wyprawy http://www.rainbowtruck.pl Blog- zdjęcia i opisy http://www.rainbowtruck.blogspot.com MAPA APRS http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSQ3PMM-9&timerange=604800&tail=604800 Mój krótkofalarski twitter http://twitter.com/sq3pmm
Do spotkania na pasmach ! 73! |
| |
tadeo482 | 25.02.2013 09:14:14 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1207850 Od: 2011-3-24
| SQ3PMM pisze: SP1AP pisze: Toż ten drugi akku można w czasie jazdy ładować równolegle z alternatora samochodowego! Przecież nawet te najsłabsze są 350-Watowe, a to nie byle co, do ładowania 2 akumulatorów wystarczy, bo tak miałem jeszcze w "Syrenie", że drugi był w bagażniku i dlatego nigdy nie miałem kłopotów z odpalaniem, he, he! 
Zbyszek, to wspaniała wiadomość, zawsze bałem się podłączać drugi ze względu na możliwość uwalenia alternatora, a nie ma tu wpływu pojemność aku? Oczywiście żelowego nie warto ładować w ten sposób ale mam jeszcze jeden samochodowy w ten sposób będę mógł się zabawić cały weekend 
Pozdrawiam
Ten temat z podłączeniem drugiego aku do instalacji w samochodzie już chyba był poruszany na forum. Nie bezpośrednio podłączyć do instalacji w samochodzie, tylko poprzez odpowiedni układ rozłączający, gdy silnik nie pracuje, albo diodę o odpowiednim prądzie (ale to spadek na diodzie ok.0,7V), bo gdyby ten oryginalny w samochodzie był rozładowany, albo przerwa na zaciskach aku. to przy rozruchu silnika mogło by dojść do pożaru instalacji.
|
| |
SQ7JZP | 25.02.2013 10:02:44 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 59 #1207901 Od: 2013-2-17
| sq5buo pisze: No tak, ale w tytule jak byk stoi, że chodzi o radio przenośne 746-tka to niestety kobyła stacjonarna. 
Dokładnie tak, to musi być radio które razem z akumulatorem i anteną da się wygodnie transportować w plecaku. Jakoś nie widzę targania FT-857 czy IC-746 + akumulator i antena np. na Rysy Choć pewnie kondycję by mi to mocno poprawiło  No i licencję mam na 15W, więc większa moc nadajnika i tak nie byłaby wykorzystywana. |
| |
Electra | 16.04.2025 10:47:35 |

 |
|
| |
tadeo482 | 25.02.2013 13:09:19 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #1208383 Od: 2011-3-24
Ilość edycji wpisu: 1 | SP1AP pisze: Tadeo, czy Ty nie przesadzasz? Czy wymiana w aucie akumulatora 45Ah na 55 lub 60Ah może zaraz grozić pożarem? Czy wobec tego równoległe dołączenie drugiego akumulatora(jeśli alternator wydoła je oba ładować) też musi czymś grozić? Rozumiem, że pomyłka jakaś i połączenie ich w szereg, to na pewno jest niebezpieczne, bo wtedy mamy sumę napięć obu akumulatorów 24V i to przy instalacji 12-voltowej grozi i pożarem, i zniszczeniem odbiorników prądu minimum! Mój sąsiad w latach 70-tych, w czasach "Syrenek" i "Trabantów" woził w bagażniku od Syreny równolegle podłączony akumulator z rozwalonego Mercedesa o pojemności 120Ah!!! Jakoś do pożaru nie doszło! 
Ale wtedy ten drugi akumulator musiał być podłączony też takimi grubymi przewodami jak ten pierwszy, przy rozruchu rozrusznik bierze kilkaset amperów, taki normalny przewód w okablowaniu instalacji by się zagotował. Rozruch silnika to jest praktycznie zwarcie akumulatora. |