![Przejdz do dołu strony](strzalka_dol.gif) | <<<Strona: 3 / 3 strony: 12[3] |
Renowacja nadwozia wozu łaczności | ![](fb.png) |
| | sp3slu | 18.02.2012 20:30:25 | ![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=57711)
Grupa: Użytkownik
QTH: MARIANTÓW JO92FC
Posty: 1503 #869831 Od: 2010-9-14
| Dzięki za całość dyskusji. Mamy z czego wybierać koncepcję. W międzyczasie sprawdziłem magnesem: całe poszycie jest stalowe włącznie z dachem. Aluminiowe są drobne okucia w rodzaju zawiasów, uchwytów i z tego najbardziej odchodzi farba, pod spodem czysty metal. Perforacji blachy nigdzie nie ma. Rdza jest tu i tam. Najsilniejsze zjawisko to odchodzenie warstw farby, szczególnie (łuskami) odchodzą wierzchnie łaty maskujące. Jakby pomalowano je farbą nie zgodną chemicznie z tym co pod spodem. Mam bieżące pytania: jaki podkład (rodzaj, nazwa) i jaką szpachlówkę użyć do tego stalowego poszycia jeśli będziemy czyścić do zera w wybranych miejscach, resztę tylko matowić, tak przygotowując do całościowego malowania. Farba w stylu http://allegro.pl/farba-wojskowa-khaki-z-armii-m72-k-750-mw-750-uaz-i2151991562.html | | | Electra | 12.02.2025 04:17:06 | ![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
| | | SP7TBU | 18.02.2012 20:45:08 | ![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=63706)
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #869840 Od: 2011-1-25
Ilość edycji wpisu: 2 | Albo niezgodność podkładu z lakierem, albo źle odtłuszczona powierzchnia dlatego odchodzi. Na przykład:
http://allegro.pl/szpachlowka-szpachla-z-pylem-aluminium-0-6-kg-app-i2076543518.html http://allegro.pl/podklad-na-rdze-reaktywny-novol-2l-1-1-najaniej-i2102381936.html Ja to stosuje u siebie.
Do tego zwykły podkład ciemny i lakier. _________________ '73 Krzysztof
DMR
| | | sq9mda | 19.02.2012 02:14:23 | ![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=21813)
Grupa: Użytkownik
Posty: 1552 #870024 Od: 2008-12-1
| sp3slu pisze: Dzięki za całość dyskusji. Mamy z czego wybierać koncepcję. W międzyczasie sprawdziłem magnesem: całe poszycie jest stalowe włącznie z dachem. Aluminiowe są drobne okucia w rodzaju zawiasów, uchwytów i z tego najbardziej odchodzi farba, pod spodem czysty metal. Perforacji blachy nigdzie nie ma. Rdza jest tu i tam. Najsilniejsze zjawisko to odchodzenie warstw farby, szczególnie (łuskami) odchodzą wierzchnie łaty maskujące. Jakby pomalowano je farbą nie zgodną chemicznie z tym co pod spodem. Mam bieżące pytania: jaki podkład (rodzaj, nazwa) i jaką szpachlówkę użyć do tego stalowego poszycia jeśli będziemy czyścić do zera w wybranych miejscach, resztę tylko matowić, tak przygotowując do całościowego malowania. Farba w stylu http://allegro.pl/farba-wojskowa-khaki-z-armii-m72-k-750-mw-750-uaz-i2151991562.html
Koledzy, co wy macie z tymi "odpowiednimi szpachlówkami" z wyjątkiem nietypowych powierzchni np. aluminium, plastik (a i tu bym podyskutował) szpachel nie ma znaczenia. A raczej ma znaczenie jak się wie jak go używać. W skrócie jest tak, szpachel "gęsty" idzie jako pierwszy. Cała reszta (a poziomów jest wiele) w odpowiedniej kolejności. Ja robię tak: pierwsza warstwa, potem wykończeniówka i na koniec sprawdzenie czy nie ma "dziurek" Istotne jest jakim papierem ściernym kończy się "darcie" szpachli. U nas stosuje się papier 180 lub 320 a potem podkład. W samochodach "typu wojskowego" nie ma to wielkiego sensu. Pisanie zresztą też nie ma sensu, jeżeli któryś z kolegów potrzebuje więcej informacji, proszę pisać ei6kd@yahoo.ie a wtedy umówimy się na skypa. Pozdrawiam Robert _________________ Pozdrawiam Sq9mda Robert
|
![Przejdz do góry strony](strzalka_gora.gif) | <<<Strona: 3 / 3 strony: 12[3] |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|