| |
sp2hfh | 27.05.2015 22:24:10 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk JO94HI
Posty: 553 #2114169 Od: 2008-10-4
Ilość edycji wpisu: 1 | Tak na marginesie, turbiny wiatrowe, tak jak i solary tak na prawdę to maja sens w pracy "buforowej". Doładowują baterie wtedy kiedy wieje lub świeci a nie kiedy bateria jest już rozładowana. Ile godzin ma "poprawnie wiać" lub świecić ? 8 ? 10 ? Z drugiej strony, do takiej pracy z rozładowywaniem "do zera" że aż trzeba awaryjnie ładować nie każdy akumulator się nadaje. Praktycznie tylko trakcyjne znoszą to bez "uszczerbku dla zdrowia". Ale oczywiście wszyscy o tym wiedzą i rozróżniają akumulatory trakcyjne, rozruchowe, buforowe, .... itd. Różnice w eksploatacji AGM, żelowego lub klasycznego tez znają. _________________ Mariusz sp2hfh
FT857 FT1000MP MARK V Field TM261 TS450SAt - long time ego ant. H422 ant. WARC- home made multiband dipol ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna |
| |
Electra | 14.03.2025 09:54:43 |

 |
|
| |
SP1AP | 27.05.2015 23:34:55 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2114226 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 2 | sp3hbf pisze: Zbychu!! my o niebie ty o chlebie temat Turbina wiatrowa i tego się trzymaj. Walisz takie farmazony że nie wiadomo o co chodzi. Pływałem i pływam na jachtach żaglowych i turbina wiatrowa jest OK daje radę. Nawet jak się rozładuje akumulator do cna (elektronika nie pozwoli) to wiatr i tak swoje zrobi. Chyba że w Twoim przypadku jesteś geniuszem wodę zamienisz na benzynę i nalejesz do zalecanych przez Ciebie agregatów MOŻE wydolą 
Rycho SP3HBF.
Eeeeeeeeeeech Rychu, czepiasz się bez powodu, a nie przeczytałeś pierwszych postów w temacie, gdzie agregaty zostały wprowadzone jako ALTERNATYWA jeśli wiesz, co to słowo oznacza! To nie była propozycja dla żeglarzy, ani nawet dla zmotoryzowanych, tylko dla Roberta, który chciał znaleźć rozwiązanie problemu jakim jest doładowywanie akumulatora. Jakbyś wszystko śledził uważnie, to byś wyluzował, ale jak widzę czepiasz się po to, by mieć okazję do czepiania! Czepiaj się dalej, ale lepiej wpierw czytaj uważnie! 
PS: To właśnie my o "chlebie", a Ty może znów coś nieodpowiedniego wypiłeś, albo zażyłeś!  |
| |
SO5CAD | 28.05.2015 00:19:16 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JN39IS57 (ex.KO02LG15)
Posty: 131 #2114245 Od: 2015-5-10
Ilość edycji wpisu: 1 | HF1D_ex_SP1JPQ pisze:
Jeżeli w tej turbince jest jakaś wycudowana pradnica prądu stałego to prawie na 100% będzie zakłócała.
http://www.dhgate.com/product/small-wind-turbine-300-watts-12v-24v-ac-dc/146195257.html?recinfo=8,38,3#cppd-3-5|null:38
Product parameters Engine (generator) Three-phase permanent magnel generator Output line anti-winding device Overall three-phase commutator
Trzyfazowy komutator czyli prostownik mechaniczny ?
_________________ 73 == Yaro |
| |
sp2hfh | 28.05.2015 07:20:19 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk JO94HI
Posty: 553 #2114307 Od: 2008-10-4
| O ile mi wiadomo to większość generatorów wiatrowych jest trójfazowa z prostownikiem na wyjściu oraz układem elektronicznym regulującym m.n system hamowania wirnika prądem własnym kiedy nie ma prądu odbioru. Co do zakłóceń to nie zauważyłem ( albo nie zwróciłem uwagi ). Kika razy ( 3 - 4) pracowałem na takim systemie - akumulator plus generator plus FT857. Co do agregatów spalinowych to ja spotkałem tylko z napięciem wyjściowym 230VAC, więc do ładowania baterii też trzeba coś dorobić. A mała pralka zamontowana na dużej łodzi zadziała bez kombinacji  _________________ Mariusz sp2hfh
FT857 FT1000MP MARK V Field TM261 TS450SAt - long time ego ant. H422 ant. WARC- home made multiband dipol ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna |
| |
SP6MMM | 28.05.2015 08:10:42 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114328 Od: 2010-7-26
Ilość edycji wpisu: 1 | sp2hfh pisze:
Co do agregatów spalinowych to ja spotkałem tylko z napięciem wyjściowym 230VAC, więc do ładowania baterii też trzeba coś dorobić.
Honda EU10i

i kable do ładowania
 _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
SP9WAZ | 28.05.2015 08:21:30 |


Grupa: Użytkownik
QTH: katowice
Posty: 346 #2114350 Od: 2010-11-20
Ilość edycji wpisu: 1 | [quote=SP6MMM]sp2hfh pisze:
Co do agregatów spalinowych to ja spotkałem tylko z napięciem wyjściowym 230VAC, więc do ładowania baterii też trzeba coś dorobić.
Honda EU10i
Fantastyczne generatory widziałem i słyszałem jak pracują - rewelacja jak wszystko HONDY Porównajcie tylko cene ze "zgrabnymi " generatorami po około 280 brutto z podatkiem cłem marżą z linków podanych wcześniej )) _________________ Pozdrawiam Andrzej QRV only cw/ssb/qrp podróżuje z radiem MFJ Cub 40/20 Scorpion 80 cw/ssb i AM 225 kHZ
|
| |
sp1jpm | 28.05.2015 08:54:58 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 284 #2114373 Od: 2013-11-7
| Takie elektrownie widzialem i sie sprawdzaja na jachcie na morzu w COZ widzialem dwa. |
| |
sp2hfh | 28.05.2015 09:35:59 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk JO94HI
Posty: 553 #2114410 Od: 2008-10-4
| Fajna ta Honda 
A wracając do pytania o generator wiatrowy : ktoś zna jakość tego wyrobu P-300. Co to za firma co go produkuje ? Bo cena jest atrakcyjna, w porównaniu do Rutlanda. Trochę duża średnica - ponad 1m. Rutlandy są nieco mniejsze 0,9m. _________________ Mariusz sp2hfh
FT857 FT1000MP MARK V Field TM261 TS450SAt - long time ego ant. H422 ant. WARC- home made multiband dipol ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna |
| |
sp9uxy | 28.05.2015 09:41:57 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gliwice
Posty: 2075 #2114412 Od: 2009-8-25
|
Chyba żartujesz. |
| |
sp4bhd | 28.05.2015 11:24:36 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Hull
Posty: 484 #2114490 Od: 2013-3-9
| Ostroznie z tym generatorem, moc silnika w zaleznosci od obciazenia jest regulowana po przez elektroniczny kontroler zasilajacy silniczek serwo polaczony z przpustnica gaznika. To wysiada po czasie. Najlepsze do naszych celow sa proste generatory, jest to inwestycja dozywotnia. Przy regularnym serwisie i czystej benzynie (wazne nie lac jakiejs gnojowki trzymanej w puszce po farbie przez 7 lat w kanale w garazu) generator bedzie sluzyl wiele lat.Polecam uzywany starszy model Hondy z metalowa obudowa szpuli do odpalania dajacy 240V, do tego dajemy zasilacz do radia i bedzied ok. Nie polecam generatorow z wyjsciem 12V, to wysiada rowniez poniewwaz jest to typowy syfiasty chinski zasilaczyk impulsowy czesto zintegrowany z regulatorem obrotow. Wiem co pisze ponieaz pracowalem w serwisie przez kilka lat i naprawilelem je. Nie sluchajcie zapewnien sprzedawcow. _________________ M0GLV http://hfdxarc.co.uk |
| |
SP6IX | 28.05.2015 11:43:03 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8267 #2114499 Od: 2008-3-18
| sp4bhd pisze:
Ostroznie z tym generatorem, moc silnika w zaleznosci od obciazenia jest regulowana po przez elektroniczny kontroler zasilajacy silniczek serwo polaczony z przpustnica gaznika. To wysiada po czasie. Najlepsze do naszych celow sa proste generatory, jest to inwestycja dozywotnia. Przy regularnym serwisie i czystej benzynie (wazne nie lac jakiejs gnojowki trzymanej w puszce po farbie przez 7 lat w kanale w garazu) generator bedzie sluzyl wiele lat.Polecam uzywany starszy model Hondy z metalowa obudowa szpuli do odpalania dajacy 240V, do tego dajemy zasilacz do radia i bedzied ok. Nie polecam generatorow z wyjsciem 12V, to wysiada rowniez poniewwaz jest to typowy syfiasty chinski zasilaczyk impulsowy czesto zintegrowany z regulatorem obrotow. Wiem co pisze ponieaz pracowalem w serwisie przez kilka lat i naprawilelem je. Nie sluchajcie zapewnien sprzedawcow.
Tu się z tobą zgodzę jak na 5 lat eksploatacji mój spisuje się dobrze i nie zakłóca a ma tylko jedno napięcie 230V i mechaniczny regulator obrotów .Kiedyś lat temu może ze 20 kilka zrobiłem coś takiego z alternatora 300W i łopat ze sklejki 10mm (6szt)niestety nie zawsze dało się naładować akumulator więc nie jestem entuzjastą samoróbek i być może to rozwiązanie z pierwszego postu jest dobre. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
Electra | 14.03.2025 09:54:43 |

 |
|
| |
SP6MMM | 28.05.2015 13:13:43 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114551 Od: 2010-7-26
| HF1D_ex_SP1JPQ pisze:
Ale te 12 V to nie jest wyjście z prądnicy, tylko po prostowniku i radia bym z tego nie zasilał raczej.
Zgadza się, mowa jest o ładowaniu akumulatorów a nie zasilaniu TRXów.
HF1D_ex_SP1JPQ pisze:
EU10i ma jeszcze jedno fajne rozwiązanie umożliwiające połaczenie z drugim identycznym agregatem i zsynchronizowanie ich.
Zgadza się, do zastosowań sporadycznych dwóch posiadaczy w charakterze okazjonalnym ma to sens. W innym razie zakup EU20i jest bardziej uzasadniony ekonomicznie.
HF1D_ex_SP1JPQ pisze: I wreszcie EU10i jest wart tych 3,5 tysiąca, tylko ile osób je kupi 
Nowy w SP i nawet drożej. Na rynku wtórnym są modele od 2200-2700, więc trzeba polować, nie często się trafiają. Ale Honda to Honda, tylko lać olej co sezon świeży i radiować. I pyrka wbrew pozorom relatywnie cicutko i ma niezbędny do elektroniki AVR. Zero siania po KFie...  _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
SP1AP | 28.05.2015 13:28:22 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #2114566 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 2 | sp9uxy pisze:
Chyba żartujesz.
Rychowi już sam wcześniej odpisałem, nie musisz mnie w tym wspierać!  Adwokatów też nie potrzebuję!
A co do Hondy, to znalazłem tańszą, ale też tylko 230V bez gniazda DC12V. http://allegro.pl/agregat-pradotworczy-pramac-px3250-honda-2-5kw-i5381386936.html |
| |
SP6MMM | 28.05.2015 14:26:46 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114615 Od: 2010-7-26
| Ten model agregatu jest bez AVR - automatycznej regulacji napięcia, oznacza to, że nadaje się do elektronarzędzi, które są mniej wrażliwe na niekontrolowane zmiany napięcia niż sama elektronika. Kolejna i najważniejsza sprawa, to ten agregat ma niewiele wspólnego z Hondą, zresztą sam zobacz, na wszystkie możliwe jednofazowe benzynowe modele Hondy:
http://www.mojahonda.pl/z-silnikami-benzynowymi/jednofazowe
i walkę z podróbkami z pewnymi rezultatami:
http://www.mojahonda.pl/honda/strzez-sie-falszerzy _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
sp4bhd | 28.05.2015 18:47:20 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Hull
Posty: 484 #2114796 Od: 2013-3-9
| To ze jest bez AVR to jego zaleta, chinske AVR to naprawde lipa. Zasilacze do radia maja profesjonalne uklady stabilizacji i regulacji napiecia. Napiecie wyjsciowe nie ma prawa skoczyc poniewaz diody na wirniku sa zabezpieczone warystorami co wyklucza przekroczenie pewnego napiecia, jezeli uszkodzi sie kondensator spadnie tylko napiecie, jezeli uszkodzi sie AVR nikt nie jest w stanie przewidziec co sie stanie. Moja rada generator z linka powyzej i dobry zasilacvz do radia. _________________ M0GLV http://hfdxarc.co.uk |
| |
sq6ade | 28.05.2015 20:13:42 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15217 #2114881 Od: 2008-3-21
| Z ciekawości pytanie. Jak jest wytwarzane te 12V extra w takich agregatach spalinowych ? _________________ Odstąpię 8kg radiatorów . Link: http://sp-hm.pl/thread-4628.html
 |
| |
SP6MMM | 28.05.2015 20:39:01 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114903 Od: 2010-7-26
| Jurek, pozwolisz, że ustosunkuję się do Twojej wypowiedzi: 1. Agregat Pramac ma oczywiście silnik Hondy, jednak agregat to nie tylko sam silnik. Honda traktuje silniki jako części zamienne, dostępne dla ogólu producentów, czyli można spotkać je w większości urządzeń, np. kosiarek, zagęszczarek, pomp, pił i innych markowych (Husqvarna, Karcher, itd.) Są tam również używane silniki tejże marki i wcale nie oznacza to, że jest to piła Honda, zagęszczarka Honda, pompa Honda.  2. Co do produkcji innych agregatów niż Pramac, są nawet rodzimej produkcji agregaty na silnikach Hondy - Made in Poland.  3. Sugeruję, że sinus uzyskany z AVRa Hondy jest sinusem idealnym, czytaj lepiej ukształtowanym, niż ten który masz Ty i ja w domowym gnieździe sieciowym. I nie jest to marketingowa propaganda, tylko informacja z dwóch niezależnych serwisantów Honda z dolnego śląska - możesz wykonać telefon - podam telefony w razie potrzeby.
Czy im prościej tym lepiej? Nie zgadzam się. Do naszych zadań ważnym elementem jest źródło prądu, im "czystsze", tym lepiej dla zasilaczy, trxów i w rezultacie do przyjemności pracy na pasmach (brak syfu, o którym wspomniałeś jaki "włazi" nam na pasma). Czyli AVR i tylko takie rozwiązanie daje spokój - moim zdaniem.
Jako ciekawostkę powiem Ci, że Hondy 30-tki pracują w TVP, TVN i innych, gdzie jest potrzeba pracy "na żywo". Wcale nie podróżują w komfortowych warunkach, a rzekłbym, że walają się po zapleczu. Stanowią stabilne i niezawodne źródło. Inny przykład - jedne z ostatnich modeli o mocy 17kW używane są w serwerowniach. W szpitalach niestety jeszcze nieprędko, bo tam pracują urządzenia wielkości tramwaju. Ot taka ciekawostka.
Wiedza powyższa nie jest moją radosną twórczością, okraszoną zapałem z faktu używania w/w modelu, tylko poparta licznymi dyskusjami z użytkownikami i serwisami (zaznaczam - nie jedynie serwisem) Honda.
I Jurku, Ty również nie bredzisz... Po prostu można się rozminąć z prawdą, popełnić błąd i go sprostować. Mimo wszystko trzymajmy fason, choć czasami o to tym miejscu bywa nie łatwo.  _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
SP6MMM | 28.05.2015 20:47:01 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114907 Od: 2010-7-26
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6ade pisze:
Z ciekawości pytanie. Jak jest wytwarzane te 12V extra w takich agregatach spalinowych ?
Wbrew pozorom, dość prosto. 
 _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
sq6ade | 28.05.2015 21:06:10 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15217 #2114926 Od: 2008-3-21
| Czyli to nie jest DC nadające się do zasilania trx wprost mając na uwadze to co wyżej narysowane. _________________ Odstąpię 8kg radiatorów . Link: http://sp-hm.pl/thread-4628.html
 |
| |
SP6MMM | 28.05.2015 21:07:43 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #2114930 Od: 2010-7-26
| Oczywiście, tylko do ładowania aku i z tym zamysłem postawiłem tezę wykorzystania agregatu. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
Electra | 14.03.2025 09:54:43 |

 |
|