| |
usuniety8_02_2021 | 01.02.2013 18:30:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1166640 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 2 | Koledzy - nie ma się co droczyć.
Do Kolegi Michała SQ7NSN - zerknij na fotkę i napisz czy to są te uszkodzenia co zaznaczyłem
Jeżeli tak to duże koło zębate trzeba będzie zrobić nowe, a małe napawać (jest tam mały uszczerbek zęba). Obciążenie zębów jest małe to napawanie jest możliwe. Przy czym dokładność kształtu wierzchołka zęba nie musi być szablonowa Duża musi być robiona od nowa, tam jest chyba moduł nr.4 dla "zęba". Wykonanie tego to max 3 godziny z hartowaniem. Najlepiej to rozebrać ten zespół i pokazać fotki poszczególnych elementów, łatwiej będzie zdiagnozować i polecić metodę naprawy.
I tu przyznam rację Koledze SP3SUL - metody regeneracji kół zębatych mogą być różne, zależne od przeznaczenia danego elementu |
| |
Electra | 30.11.2024 21:10:03 |
|
|
| |
sp9mrn | 01.02.2013 18:50:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gliwice JO90IG
Posty: 3202 #1166674 Od: 2009-6-22
| Zgadzam się z Jankiem - z tym, że można by również rozważyć (po konsultacji z fachowcem) czxy nie ratować też dużego koła. Trzeba pamiętać, że ta przekładnia pracuje rzadko, nie podlega stałym obciążeniom jak w skrzyni biegów :-) Oczywiście ze względów bezpieczeństwa opinia specjalisty jest tu kluczowa.
MAc mrn _________________ https://www.facebook.com/RadioamatorzyPolscy
|
| |
usuniety8_02_2021 | 01.02.2013 19:04:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1166708 Od: 2008-10-24
| Kolego MAc - wszystko będzie wiadomo jak zobaczymy fotki poszczególnych elementów. JA na fotce widzę jeszcze inny uszkodzony element - tuleja obok małego koła zębatego. |
| |
SQ7NSN | 01.02.2013 21:20:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Michał KO00ET
Posty: 916 #1166881 Od: 2008-2-15
| Przestancie szczekac !, Janek chodzi o to uszkodzenie, ktore zaznaczyles od gory. Zebadki sa ok widac po prawej stronie peknieta tuleje ktora sie dokreca zebadke od tyle. Zebadka i tuleja byla caloscia. Przepraszam za bledy, ale pisze z telefonu. Pozdrawiam _________________ TRX: FLEX-6700 + HEIL ANT:Wystarczające
|
| |
usuniety8_02_2021 | 02.02.2013 08:11:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1167158 Od: 2008-10-24
| Rozumiem że tuleja była jako osobny element i służyła jako docisk kół zębatych. Ząb napawać i przeszlifować, tuleja nowa i będzie wszystko działać jak należy.
|
| |
SP5LQV | 02.02.2013 09:15:46 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 344 #1167204 Od: 2010-6-24
| Cześć . Niniejszym przepraszam kol. z tym dziwnym znakiem ( za głupi jestem żeby zrozumieć ) za "chłoptasia " Podobno jest słusznego wieku i ma bardzo duże doświadczenie . Reszte jak napisałem . Jeszcze raz przepraszam .
Andrzej SP 5 LQV |
| |
sp3sul | 02.02.2013 09:37:45 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Strzelce Kraj. JO72SV
Posty: 507 #1167294 Od: 2009-4-1
| Witam! Kol. Andrzeju - na tym forum,można przyzwyczaić się do podobnych słów a bywa często,dużo gorszych. Jest mi miło usłyszeć (tu: przeczytać) słowa przeprosin i jak najbardziej je przyjmuję a tym samym, nie czując do Ciebie urazy. Na QRZ COM wejdź na stronę - 3Z35SUL - i zrozumiesz to co właśnie napisałeś. Dziękuję i pozdrawiam - Mirek SP3SUL. |
| |
SQ7NSN | 02.02.2013 10:39:15 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Michał KO00ET
Posty: 916 #1167359 Od: 2008-2-15
| SQ9JXB pisze:
Rozumiem że tuleja była jako osobny element i służyła jako docisk kół zębatych. Ząb napawać i przeszlifować, tuleja nowa i będzie wszystko działać jak należy.
Tak mam zamiar zrobić dziękuję za pomoc i wszystkie cenne uwagi. Pozdrawiam _________________ TRX: FLEX-6700 + HEIL ANT:Wystarczające
|
| |
Electra | 30.11.2024 21:10:03 |
|
|