| |
sq6ade | 06.07.2011 20:30:06 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15234 #729571 Od: 2008-3-21
| Hehe - naprawa przez wymianę płyty głównej. Piorun ją spalił czy pękła na pół ? _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
Electra | 10.04.2025 12:24:54 |

 |
|
| |
SP9RQA | 06.07.2011 20:36:08 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KN09NP
Posty: 1255 #729576 Od: 2010-3-23
Ilość edycji wpisu: 1 |
No cóż. Moja 817 leży w consparku 4 tydzień... _________________ Krzysztof, Gorlice http://www.kawalek-nieba.pl/?p=5840
|
| |
SP9ORD | 06.07.2011 20:46:23 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO90TD
Posty: 320 #729582 Od: 2009-12-6
|
objawy były takie ze jak radio popracowało trochę (zagrzało) to robiło się głuche . stwierdzili rozwarstwienie się płyty i przyznali nowa ... ale kiedy ona będzie to teraz nikt nie wie...  _________________ Rafał Krzeszowice

SP9ORD/m :) |
| |
sq6ade | 06.07.2011 20:47:30 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15234 #729583 Od: 2008-3-21
| Jak za 4 stówy wymienią tą lekko przypaloną płytę to i tak niezły wynik. _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
SP7TBU | 06.07.2011 21:10:46 |


Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #729601 Od: 2011-1-25
| Wymieniają całą płytę główną bo tak zaleca producent i on się potem buja z naprawą. Druga opcja nie mają dostatecznej wiedzy lub sprzętu więc tak jest prościej. _________________ '73 Krzysztof
DMR
|
| |
sq6ade | 06.07.2011 22:26:47 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15234 #729632 Od: 2008-3-21
| To na wuja prezentują w serwisówce schemat płyty i rysunki ścieżek oraz czasami kilka innych pomocy ? A od czego support serwisowy od producenta dla dystrybutora z serwisem autoryzowanym ?
Czasami też wymieniam całe płyty ale wyłącznie w produktach chińskich i tajwańskich do których nie ma części a czasami nawet schematów nie ma - wtedy to nieuniknione.
_________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
SP9RQA | 06.07.2011 22:30:00 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KN09NP
Posty: 1255 #729634 Od: 2010-3-23
|
Niestety, ale nie. Opcja sprowadzenia i wymiany całej płytki to ponoć koszt jeszcze dużo większy... _________________ Krzysztof, Gorlice http://www.kawalek-nieba.pl/?p=5840
|
| |
sq6ade | 06.07.2011 22:46:18 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15234 #729646 Od: 2008-3-21
| sq9ord pisze: stwierdzili rozwarstwienie się płyty i przyznali nowa ... ale kiedy ona będzie to teraz nikt nie wie... 
No jeśli tam jest wielowarstwowa PCB z przelotkami wewnątrz PCB to kicha. _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
VA2HU_ex_SP5SAK | 06.07.2011 22:53:48 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Montreal,Quebec
Posty: 173 #729650 Od: 2011-4-19
| SP5X pisze:
Witam wszystkich,Artur skrobnij do mnie maila/qrz.com/podam ci telefon do kolegi w wawie,ktory napewno pomoze Ci w tej materii.
serwsu,czy mozesz mi podac namiary do Twojego kumpla,ktory naprawi radyjko Icoma,z gory dzieki
pozdr,krzysiek va2hu ex sp5sak
|
| |
SP9ORD | 07.07.2011 21:01:32 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO90TD
Posty: 320 #730212 Od: 2009-12-6
| Dzisiaj dostałem wiadomość że jutro zostaje do mnie wysłany NOWY ICOM ID-880E normalnie jestem w szoku .... Czyżby ICOM POLSKA zaczął czytać "pochlebne" opinie na swój temat...  _________________ Rafał Krzeszowice

SP9ORD/m :) |
| |
sq6ade | 07.07.2011 21:08:56 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15234 #730218 Od: 2008-3-21
| sq9ord pisze: Dzisiaj dostałem wiadomość że jutro zostaje do mnie wysłany NOWY ICOM ID-880E normalnie jestem w szoku .... Czyżby ICOM POLSKA zaczął czytać "pochlebne" opinie na swój temat... 
Tak się dzieje w firmach ,które dbają o swój wizerunek - jeśli nie potrafią pokonać problemu z serwisem na gwarancji -> wymieniają na nówkę. Pogratulować koledze wypada.
_________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
Electra | 10.04.2025 12:24:54 |

 |
|
| |
radioserwis | 08.07.2011 13:23:14 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #730524 Od: 2011-7-3
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6ade pisze:
To na wuja prezentują w serwisówce schemat płyty i rysunki ścieżek oraz czasami kilka innych pomocy ? A od czego support serwisowy od producenta dla dystrybutora z serwisem autoryzowanym ?
Czasami też wymieniam całe płyty ale wyłącznie w produktach chińskich i tajwańskich do których nie ma części a czasami nawet schematów nie ma - wtedy to nieuniknione.
W Niemczech jest takie powiedzenie dotyczące spraw serwisowych w elektronice: "Każda naprawa która trwa dłużej niż pół godziny jest nieopłacalna"
Chodzi tu o roboczogodzinę serwisanta . Tak więc wyśledzenie pękniętej ścieżki między warstwami trwa w większości przypadków powyżej pół godziny co skutkuje właśnie takim a nie innym rozwiązaniem (wymiana płyty) . W sprzęcie Motoroli robi się dokładnie tak samo . Przy poważniejszych usterkach (rozwarstwienie płyty)wymienia się całą płytę . Dostępnymi narzędziami software'owymi zmienia się potem numer fabryczny co by się zgadzał z podanym na naklejce . Takie czasy . |